Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Herentals / Mol - Wanneer de laatste trein uit Antwerpen in Herentals halt houdt, moeten alle passagiers uitstappen. Daarna rijdt de trein verplicht leeg verder tot in Mol. Surrealist René Margritte had het niet beter kunnen bedenken. Maar in het nieuwe vervoersplan van de NMBS mag de trein weer reizigers meenemen. Ook de afgeschafte ochtendtrein Mol-Antwerpen rijdt straks weer.
Elke avond kan u in het station van Herentals getuige zijn van een bizar tafereel: omstreeks 22 uur loopt daar de laatste stoptrein vanuit Antwerpen naar de Kempen binnen. Niemand die begrijpt waarom reizigers die verder mee willen naar Olen, Geel of Mol van boord moeten, maar bij de NMBS hebben ze er een reden voor: "Die trein komt vanaf Herentals niet meer in de dienstregeling voor. Het is een afgeschafte trein.
GVA.be
Elke avond kan u in het station van Herentals getuige zijn van een bizar tafereel: omstreeks 22 uur loopt daar de laatste stoptrein vanuit Antwerpen naar de Kempen binnen. Niemand die begrijpt waarom reizigers die verder mee willen naar Olen, Geel of Mol van boord moeten, maar bij de NMBS hebben ze er een reden voor: "Die trein komt vanaf Herentals niet meer in de dienstregeling voor. Het is een afgeschafte trein.
GVA.be
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Dit soort dingen vind ik nou zó typerend voor onze Zuiderburen
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Binnenkort een naamsverandering naar "de Belgische Spookwegen"?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Mwoh, niet persé Belgisch hoor. Zitten bij NS soms ook wat aparte lege ritten tussen: neem bv. een lege trein van Den Haag naar Dordrecht die jaren heeft gereden als aanvoer voor een daar startende stoptrein. En zo zijn er vast nog wel meer.Bakpapier schreef:Dit soort dingen vind ik nou zó typerend voor onze Zuiderburen
Heeft natuurlijk vooral te maken met de diensten van het personeel. Die treinen zijn dan vaak voor het reizigersaanbod niet echt meer nodig en kunnen op deze manier met slechts een machinist rijden i.p.v. dat er ook een conducteur nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Nou nee, de laatste stoptrein van Utrecht naar Rhenen reed bv. tot een aantal jaar geleden ook met reizigers terug naar Utrecht ('s ochtends vv). Tegenwoordig leeg. Of dat is omdat de machinist 10 minuten eerder naar huis wil, of dat er voor NS een perverse prikkel is door hogere infrakosten voor een reizigersrit dan het aantal reizigers op dat uur opbrengt, ik weet het niet.Bakpapier schreef:Dit soort dingen vind ik nou zó typerend voor onze Zuiderburen
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Dat is natuurlijk wel een andere situatie dan één waarin je een laatste rit knipt en het tussenliggende gedeelte wel gewoon aflegt, maar leeg.
-
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Syntus reed eerder 's avonds/'s nachts met de s30900 tot Doetinchem en vanuit daar leeg door naar Winterswijk. Nu heeft Arriva van die LM-ritten commerciele ritten gemaakt. Zo vreemd is het niet.Bakpapier schreef:Dit soort dingen vind ik nou zó typerend voor onze Zuiderburen
Aanvulling: Breng rijdt 's ochtends ook met LM-ritten naar Doetinchem. Volgens mij iets van twee ritten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Rijden er nog steeds personeeltreinen in Nederland? De allereerste trein Lelystad-Amsterdam was destijds een P-trein, maar goed die reed wel op een moment dat normaal Nederland nog op één oor lag.
Ik ben zelf tegen het concept. Je kunt zulke verbindingen ook prima zonder dure conducteur voor reizigers openstellen. Die twee gewone mensen vormen echt het probleem niet :)
Ik ben zelf tegen het concept. Je kunt zulke verbindingen ook prima zonder dure conducteur voor reizigers openstellen. Die twee gewone mensen vormen echt het probleem niet :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
En trouwens, het licht en de verwarming kan toch per bak geregeld worden. Als men voor de veredelde LM-ritten de reizigers verplicht zich in een bepaalde bak (meestal voorste of achterste) te vestigen kan men in de andere bakken het licht doven en de verwarming uitzetten. Ook elektronische schermen zijn voor die veredelde LM-ritten niet nodig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Laat daarin nou nét het verschil tussen winst en verlies van een rit zittenErno-BE schreef: Ook elektronische schermen zijn voor die veredelde LM-ritten niet nodig.
Laatst gewijzigd door Ronald op ma 06 okt 2014, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
En dan rijdt er een Desiro (of naar Nederlands equivalent een SLT). Dagdag plannetjes met bakken afsluiten (wat sowieso vaak al niet eens fatsoenlijk kan). De grootste kostenpost bij een trein is toch echt de tractie, niet de verlichting binnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
En wat denk je van de kosten voor een stop op het station. Daar moet ook per bak voor worden betaald.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Spooktrein mag weer passagiers meenemen (B)
Hier in Nederland kwam(/komt?) dat inderdaad ook wel voor...
Ik weet nog dat de laatste stoptrein van Rtd naar Gd leeg door ging naar Utrecht en ik regelmatig "stiekem" ben meegereisd.
Mocht ik van het treinpersoneel niet mee dan ging een paar minuten later nog een stoptrein naar Rotterdam, en kon ik met het nachtnet naar huis *O*
Ik weet nog dat de laatste stoptrein van Rtd naar Gd leeg door ging naar Utrecht en ik regelmatig "stiekem" ben meegereisd.
Mocht ik van het treinpersoneel niet mee dan ging een paar minuten later nog een stoptrein naar Rotterdam, en kon ik met het nachtnet naar huis *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten