Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Mr-W »

Gister ben ik alleen naar Amsterdam en Zeeland/Antwerpen geweest.
Vond het wel prettig om eens alleen te reizen,kan ik tenminste laat thuis komen.
Begon om 07:30 toen ik naar het station fietste, verwachte dat de fietsstalling al open was (gaat om 7:10 open).Wat bleek de fietsstalling was nog dicht omdat de medewerker met de sleutel zich had verslapen. Zijn collega was er wel en zei dat we onze fietsen op slot moesten zetten en de ander voor straf alle fietsen in het rek moest zetten.
Daarna de s1900 genomen naar Breda
Afbeelding
Een Zilveren loc bracht me naar Schiphol
Afbeelding
Afbeelding
Sprinter naar Hoofdorp om daar over te stappen op de Zuidtangentlijn 300 naar Haarlem
Afbeelding
R-net bushokjes
Afbeelding
Hier staat de gelede bus,route vond ik vrij saai over busbanen door groeikern en vinex wijken
Afbeelding
In Haarlem was niets te doen dus ben maar naar Amsterdam gegaan
Afbeelding
Met de drukste Tramlijn van Amsterdam ging ik naar het Leidseplein om Apple speeltjes uit te proberen en naar de Abercrombie en Fitch te gaan.
Afbeelding
Lopend ben ik naar het Rembrandtplein gegaan,onderweg nog heerlijk op het terras gezeten van Lunchroom downtown,Daar een heerlijke salade gegeten
Afbeelding
Zag daar het logo van Starbucks en ie was best groot,dus heb daar een PSL besteld *O*
Afbeelding
Lopend naar het centraal station kwam tram 4nog langs
Afbeelding
Tussen de Nieuwmarkt en Centraal station heb ik mijn eerste rit in een metropolis gemaakt, moest persé met de metro,anders zou ik IC-D missen
Afbeelding
IC-D stond op het Internationale perron 15 klaar om me naar Rotterdam te brengen,machinist hield van doorstampen en reed 181,9 met zijn Traxx volgens mij GPS app. :pos: De IC-D was zitvol en had enkele staanplaatsen omdat hij voor half Nederland gold als omreisroute
Afbeelding
In Rotterdam ben ik uitgestapt om de s2600 te nemen naar Goes, ging voor de verandering eens beneden zitten en merkte dat het veel comfortabeler reist, Conductrice riep onderweg een paar keer om dat deze trein vanaf Roosendaal verder reed als Stoptrein.Omdat er nauwelijks instappers waren kwamen we te vroeg aan in Goes
Afbeelding
Afbeelding
lijn 132 werd gereden door Veolia met een volvo 8700.
Afbeelding
lijn 31 stond er ook nog
Afbeelding
Daarna was het wachten op lijn 20 naar Hulst.Tijdens het wachten nog gepraat met de lokale hangjeugd.Verder heb ik ook nog geld gepind bij de kiosk omdat er geen geldautomaat is op het station en het in Zeeuws-Vlaanderen wel handig is om contant geld bij te hebben. Voor het wachten werd ik wel beloond de 9272 kwam uit Zzee om ons naar Hulst te brengen.
Afbeelding
Afbeelding
Het ritje ging heerlijk over de A58 en de Westerscheldetunnel,het stadsdienst Terneuzen stuk vond ik minder.
In Hulst ging de bus nog ff op de foto samen met lijn 19 die met een Amba werd gereden :neg: (zonder verhoogd comfort)
Afbeelding
Afbeelding
Daarna ff de vesting in geweest om vlaamse friet te scoren
Afbeelding
Kerk Hulst
Afbeelding
Stadhuis
Afbeelding
Bij deze molen op de vestingsmuur ben ik met een prachtig uitzicht,heb ik mijn patat opgegeten.
Afbeelding
Afbeelding
De frituur had eigen zakjes met de 2 torens van Hulst erop,de schrijfwijze van Patat en Kroketten was ook nog al opvallend.
Afbeelding
Daarna ben ik naar het busstation gelopen en heb de 2e bus naar Breda genomen omdat de 1e helemaal vol zat. de 2e was zitvol. Chauffeur reed flink door en was hierdoor zo'n 15 minuten te vroeg in Breda.
Afbeelding
Afbeelding
DDZ bracht me naar Huis
Afbeelding
Hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verslag te lezen
EDIT : bus op de vestingsmuur is een beetje waazig door de grote afstand (-+350 meter)
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door waldo79 »

Patates is juist gespeld en kroketten op zijn Frans. Verder boeiende reportage.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door isadora »

Mr-W, dank voor je fraaie verslag. :pos:
Vind die wazigheid overigens wel op meer van je foto's terug.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Daniel »

Helemaal scherp zijn diverse foto's inderdaad niet. Telefoonplaatjes toevallig?
'tis wel een wat gehaast reisje geweest zo te lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Mr-W »

isadora schreef: Vind die wazigheid overigens wel op meer van je foto's terug.
De snapchat foto's blijven sowieso wazig,mijn telefoon heeft een zeer slechte camera (Galaxy Ace 3).
De camera wordt binnenkort (denk in december/januari) vervangen door een andere compact-camera.
Daniel schreef: 'tis wel een wat gehaast reisje geweest zo te lezen.
Vooral het stuk tot Zeeland was redelijk gehaast, (had 3 uur in Amsterdam gepland). In Zeeland heb ik lekker rustig aan gedaan. In Goes gezellig gebuurt met de lokale hangjeugd, werd zelfs uitgezwaaid :pos:. In Hulst heb ik alle tijd genomen om door de stad te slenteren.Helaas was de bakker dicht,heb geen Zeeuws Bolussen kunnen scoren :( heb ook nog zo'n 1 1/2 uur lekker in het gras gelegen op de vestingwal.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door BrengMe »

Leuk verslag *O*
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Stéphane »

Leuk verslag :pos:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Aking »

Je bent ook lang in Antwerpen geweest of niet? :')
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door Plan-V444 »

Heel mooi verhaal en foto's, Zeeland is altijd leuk en een dagje Randstad is ook niet weg! Misschien een idee voor een leuk reisje weer? :wink: :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Amsterdam/Antwerpen op 1 dag (30 foto's)

Bericht door julsteren »

Erg leuk, maar laat voortaan je snapchat-foto's maar achterwege :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten