OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door mb90 »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want ik heb mijn studenten OV-Chipkaart, alleen wel een tijdelijke. Ik ben speciaal daarvoor al om 7 uur naar de RET gegaan en ik was de eerste bij mijn balie. :P Maar, ik was niet de enige, want in de 5 minuten dat ik binnen was waren er al 3 anderen die ook een tijdelijke OVC wilde...

De kaart zelf is een gewone anonieme OVC met een tekst erop dat het een studentenkaart is. De kaart zelf is tot 24-12-2013 geldig, maar of dat ook geldt voor datgene wat erop staat weet ik niet. Ik denk het niet, maar als dat wel zo is, dan houd ik het lekker bij deze kaart, want anders ben ik weer een paar pasfoto's kwijt... :roll:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door BR628 »

NS stelt invoering ov-chipkaart jaren uit

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen maken een pas op de plaats met de invoering van de ov-chipkaart. Het duurt nog tot 2013 voordat de ov-chipkaart in het hele land op de stations is doorgevoerd.

Dat heeft de directeur NS Reizigers Jacques Huberts woensdag gezegd tegen de NOS.

Het koppelen van alle systemen, noodzakelijk voor de invoering van de chipkaart, blijkt volgens Huberts te complex om de invoering eerder voor elkaar te krijgen. Daarbij moet de reiziger nog kaartjes kunnen kopen zolang die zich niet prettig voelt bij de chipkaart, zegt Hubert.

Rotterdam

NS wilde de kaart 1 oktober landelijk invoeren, maar volgens Huberts duurt het nog een paar jaar voordat de NS in het hele land zover is. Tussen juni 2006 en augustus 2008 heeft de NS de chipkaart intensief getest in de regio Rotterdam.

De spoorwegen starten in juni met een proef met de kaart op de Flevolijn. Uiteindelijk wil de NS het systeem 'voorzichtig, stap voor stap, al lerend' in werking brengen.

Langzaam

NS gaat 'heel langzaam' beginnen met het doorvoeren van de chipkaart op automaten. Daarna volgen andere zaken, waaronder het veiligheidsaspect en de ov-chipkaartpoortjes.

In de Rotterdamse metro is de strippenkaart vanaf donderdag niet geldig meer. De Amsterdamse metro volgt later dit jaar.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1906958/ns-st ... n-uit.html


Mooi dit :D Oprotten met 'deze' sjitkaart!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Ik vind dit juist erg slecht nieuws, ga met dit nieuws mensen maar eens overtuigen dat het echt nodig is dat je met de metro gaat met een OV-chipkaart. Dan kan je nog zoveel korting geven, RET spaarpunten weggeven en stempelautomaten weghalen of voorzien van een kap, als de NS er nog jaren over gaat doen valt een deel van de argumentatie waarom je juist nu over moet gaan op de chipkaart weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door BR628 »

De chipkaart an sich is goed. Maar niet dat flopding zoals het er nu komt. Hopelijk is dit de eerste zet naar een gehele nieuwe kaart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

En nog meer geld over de balk strooien dan nodig? Dat lijkt mij helemaal geen goed idee, de kosten zijn nu al veel te ver opgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door BR628 »

Dat hadden ze in een eerder stadium al kunnen inzien.. Maar in dit land moet altijd weer opnieuw het wiel uitgevonden worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Ik vind 't goed dat men gewone kaartjes en chipkaart nog een paar jaar naast elkaar laat bestaan. Zo kan iedereen wennen aan het nieuwe systeem, en zien we vanzelf wel dat (als de chipkaart amper wordt gebruikt) er nog dingen verbeterd kunnen worden.
Minder is dat het nog zo lang gaat duren: als ik van Zeist naar Rotterdam reis heb ik achtereenvolgens een strippenkaart, treinkaartje en chipkaart nodig. Dat zou dan allemaal met de chipkaart moeten wat mij betreft... :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Het viel te verwachten...

Fraude met OV-chipkaart niet gedetecteerd
Gepubliceerd: Woensdag 28 januari 2009
Auteur: Brenno de Winter


Met een gemanipuleerde OV-chipkaart kan prima worden gereisd. TransLink en RET stellen de kaart 'bewust niet te hebben geblokkeerd'.

Afgelopen maandag heeft RTV Rijmond in de metro gereisd op een anonieme OV-chipkaart, waarvan het saldo met hulp van de Radboud Universiteit Nijmegen kunstmatig was verhoogd. Dinsdag en vandaag bleek de kaart niet geblokkeerd en was gewoon in het openbaar vervoer te gebruiken.

Tegen afspraken
Eerder werd nog beweerd dat de chip weliswaar gekraakt is, maar dat de back-officesystemen van Trans Link Systems (TLS), de gegevensverwerker, dat zouden detecteren. Onder die voorwaarden ging de Tweede Kamer uiteindelijk ook akkoord.

De stap komt niet helemaal als een verrassing, want twee weken geleden beweerde Bart Jacobs, hoogleraar computerbeveiliging bij de Radboud Universiteit Nijmegen nog dat de kaart een 'open portemonnee' is.

Crimineel misbruik op grote schaal
"Ik ben een early adopter van de OV-chipkaart en vind het een geweldig systeem als het allemaal goed werkt", zegt Jacco van Giessen, redacteur/verslaggever bij RTV Rijnmond die de test uitvoerde. "Maar dit vind ik toch wel shocking."

Van Giessen erkent dat het in theorie allemaal al bekend is, maar had zelf niet verwacht dat het zo gemakkelijk zou werken. "Dit maakt duidelijk dat het een goedkope kaart is in alle betekenissen van het woord. Er is niet nagedacht hoe dit te beveiligen."

De verslaggever vreest dat crimineel misbruik op een redelijk grote schaal mogelijk is. Hij vreest ook dat de universiteit gelijk heeft dat het binnenkort ook mogelijk is om kaarten in het openbaar vervoer te klonen en dat onschuldige reizigers hiervan het slachtoffer worden.

Falende verdedigingslijn
Voor professor Jacobs is het allemaal geen verrassing dat het zo eenvoudig gaat: "Het verhaal spreekt voor zich. Wij hebben vanaf het begin gezegd dat de kaart kapot is."

Hij wijst erop dat juist het gebruiken van de back-office de nieuwe verdedigingslijn is. "Dat werkt als een firewall of virusscanner die werkt met bepaalde regels", stelt hij. "Deze zat er kennelijk nog niet in of zat er wel in maar dat werkte niet adequaat."

Voor hem is het duidelijk dat dit scenario ontbreekt en als deze wel wordt gedetecteerd er een volgend scenario zal komen. Hij benadrukt dat detectie lastig kan zijn, omdat het controleren van transacties 's nachts een rekenintensief proces is en achter de feiten aan loopt. "Je bent altijd reactief met zo'n fraudedetectie functionaliteit."

Vol vertrouwen
Vanf morgen is de OV-chipkaart het enige betaalmiddel in de Rotterdamse metro. Het vervoersbedrijf RET ziet dat nog steeds met vertrouwen tegemoet. Het bedrijf blijft bij de bewering dat kaarten uiterlijk binnen 36 uur worden geblokkeerd. Daarbij verzekert de vervoerder dat de klanten hiervan geen financieel nadeel zullen ondervinden. Ook wijst het bedrijf erop dat dit soort fraude in het Fraude Beheersingsplan zijn opgenomen. Webwereld heeft echter via meerdere wegen geprobeerd inzage te krijgen. De RET weigert dat en noch de stadsregio Rotterdam noch het Ministerie van Verkeer en Waterstaat kennen de inhoud van dit plan.

De vervoerder stelt op deze situatie te zijn voorbereid en stelt: "De nu uitgevoerde manipulatie is vergelijkbaar met het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld een strippenkaart en een misdrijf (valsheid in geschriften) volgens het wetboek van strafrecht. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Openbaar Ministerie."

Toch wel gedetecteerd?
UPDATE: In een reactie stelt Trans Link Systems dat de bonafide reiziger geen financieel nadeel lijdt van dit soort fraude. "De mogelijkheid tot een dergelijk misbruik is al enige tijd bekend en maakt onderdeel uit van de maatregelen die staan genoemd in het fraudebeheersingsplan", stelt zegsvrouw Jannemieke Zandee. "In dit plan is aangegeven dat we, zeker in deze fase van het project, extra zorgvuldig zullen zijn met het blokkeren van kaarten omdat wij niet ten onrechte bonafide gebruikers willen duperen."

In een gemeenschappelijke verklaring naar aanleiding van de kwestie stellen RET en TLS: "De OV-chipkaart backoffice [heeft] op 27 januari op een anonieme kaart bij RET een afwijking geconstateerd, te weten een ongeautoriseerde saldoverhoging van 1 eurocent. Deze manipulatie is op 26 januari uitgevoerd. Omdat dit een afwijking van 1 eurocent betrof wilden wij, alvorens de kaart voor een dergelijk bedrag te blokkeren, uitsluiten dat dit een systeemfout betrof. De hoogte van het bedrag doet immers niet direct denken aan fraude. Dit geval is dan ook, vanuit oogpunt van voorzichtigheid, in onderzoek genomen. Inmiddels is de betreffende kaart op de blokkeringslijst gezet."

Bron: Webwereld
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS voert ov-chipkaart in oktober in

Bericht door Wubbo »

NS voert ov-chipkaart in oktober in
21:30 28 Januari 2009

De Nederlandse Spoorwegen voeren nog dit jaar de ov-chipkaart in. In alle treinen kunnen reizigers vanaf oktober met de chipkaart betalen. Het blijft echter zeker nog tot in 2012 mogelijk om een papieren spoorkaartje te kopen.

NS heeft dat staatssecretaris Huizinga toegezegd. De NS wil de ov-chipkaart zorgvuldig invoeren. In mei wordt op de Flevolijn gestart met een proef met een nieuw computersysteem voor de kaart.

De Tweede Kamer reageert voorzichtig optimistisch op de aankondiging van NS dat het de chipkaart dit jaar invoert. Een meerderheid heeft er vertrouwen in dat de NS zich aan zijn belofte houdt.

Bron: NOS
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Kleine dingen die toch nog mis lijken te gaan (na een dagje op Wilhelminaplein):
- Mensen die vergeten uit te checken en vier euro afgeschreven zien worden
- (ster)abonnementen op een kaart die ook een negatief reissaldo heeft. Deze moeten eerst worden opgeladen tot een positief saldo voordat je kan inchecken. Dat levert wat gemor op.
- Sterabonnementen die niet goed worden opgepikt bij het inchecken of uitchecken. Dat is het grootste probleem, en moet ook echt opgelost worden met een hoop papierwerk. Dat levert ook de meeste luide woorden op.

Verder klagen mensen over de muziek van het oplaadapparaat. En ik klaag helemaal niet over de koffieautomaat voor het RET-personeel, man, wat een fijn ding :pos: :pos: Lekker makkelijk, groot assortiment, en goed van smaak :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Bee schreef:En ik klaag helemaal niet over de koffieautomaat voor het RET-personeel, man, wat een fijn ding :pos: :pos: Lekker makkelijk, groot assortiment, en goed van smaak :D
Kijk, is die modernisering toch ERGENS goed voor :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Een derde studenten Rotterdam zonder chipkaart

Ongeveer een op de drie studenten uit Rotterdam is nog niet in het bezit van een ov-chipkaart. Dat stelt de Landelijke Studentenvakbond LSVb, die donderdag onder studenten van de Erasmus Universiteit een steekproef hield. LSVb ondervroeg bijna vierhonderd jongeren, 215 van hen kwamen uit Rotterdam. Van die laatste groep gaven 75 studenten aan nog geen digitaal vervoersbewijs te hebben.

Fout

RET-directeur Pedro Peters erkent de problemen en zegt dat er vertraging is opgelopen in de verzending. ,,We roepen iedereen op aan de bel te trekken. Er kan iets fout zijn gegaan met de uitrol, maar het kan ook zo zijn dat studenten ons onvolledige informatie hebben gegeven.''

Onduidelijk

Volgens een zegsvrouw van de LSVb is onder studenten nog veel onduidelijkheid over de chipkaart. Zo weten ze niet dat ze een speciale kaart kunnen krijgen op vertoon van hun studentenkaart. Deze zogenoemde sleutel is in combinatie met een jaarkaart een geldig vervoersbewijs.

Studentenkaart

De nieuwe studentenkaart met ov-chip wordt sinds januari landelijk uitgegeven. In mei moeten alle studenten het digitale vervoersbewijs in hun bezit hebben. Studenten uit Rotterdam en omgeving hadden de kaart al in huis moeten hebben. ,,Woensdag hebben zich nog 15.000 mensen bij ons gemeld. Donderdag waren dat er circa zesduizend'', aldus een zegsman van de RET.

In totaal studeren zo'n 80.000 jongeren in Rotterdam. De helft van hen heeft vorig jaar al een chipkaart gekregen. De rest stond voor deze maand op de lijst.

bron
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

OV-chipkaart vanaf deze zomer in RandstadRail

DEN HAAG - Vanaf deze zomer kunnen reizigers in RandstadRail waarschijnlijk betalen met de OV-chipkaart. Dat heeft de Haagse wethouder en regiobestuurder Peter Smit verklaard tegenover Omroep West.

Sinds donderdag kunnen reizigers in de Rotterdamse metro alleen nog maar met de OV-chipkaart reizen. Passagiers van RandstadRail kunnen in het begin ook nog reizen met de vertrouwde strippenkaart.

Wat wethouder Peter Smit betreft duurt die overgangsperiode echter zo kort mogelijk.

Bron: RTV West
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Weinig problemen OV-chipkaart in Rotterdamse metro

De invoering van de OV-chipkaart in de Rotterdamse metro verloopt vooralsnog zonder grote problemen. Dat laat een woordvoerder van gemeentelijk vervoersbedrijf RET weten.

Sinds donderdag is de strippenkaart geen geldig vervoersbewijs meer. Reizigers konden tot en met woensdag kiezen tussen strippenkaart en chipkaart.

Op enkele metrostations zijn een paar detectiepoortjes uitgevallen, maar volgens de woordvoerder is dat niet verontrustend. "Dat komt door een technisch defect, maar we maken ons er geen zorgen om. Elke dag zijn er wel wat haperingen bij de poortjes." De zegsman meldt dat medewerkers van het vervoersbedrijf tot 08.30 uur één zwartrijder hebben betrapt.

Voor de detectiepoortjes zijn vooralsnog geen lange wachtrijen ontstaan van mensen die met hun chipkaart in- of uitchecken. "We hebben de afgelopen dagen steeds meer poortjes gesloten. Eigenlijk is vandaag het laatste poortje dichtgegaan. Dat poortje hielden we open voor de mensen met een strippenkaart. Daarom zijn de meeste reizigers al bekend met het systeem", zegt de woordvoerder. Hij vindt het voorlopig nog te vroeg om een conclusie te trekken over de invoering.

De RET heeft als eerste vervoersbedrijf de strippenkaart afgeschaft. De havenstad fungeert als proeftuin voor de landelijke invoering van de chipkaart. In Amsterdam kunnen metroreizigers voorlopig blijven kiezen tussen chip- en strippenkaart. Dat heeft staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) woensdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Bron: Novum via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Karl »

Hoe defineert de RET weinig problemen? Weinig problemen voor de RET zeker, de problemen van de reiziger boeit ze natuurlijk niet. Chaos vanmorgen op Capelsebrug. Echt ontzettend druk bij het 'service' en verkooppunt en allemaal radiozenders. :lol:
Laatst gewijzigd door Karl op do 29 jan 2009, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door tsov »

Op het NOS-Journaal inderdaad een reportage vanaf Capelsebrug. Vond de reactie van een oudere man wel grappig: "Ik ga wel fietsen, dit is me veel te ingewikkeld. Ik ben geen tachtig meer!" :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daantje »

Laat ze in de Randstadrail alsjeblieft niet de strippenkaart afschaffen op momenten dat je er in de omgeving nog niet mee kan reizen. Dan betaal ik straks óf dubbel of ik moet dat starttarief weer terug zien te vragen oid als ik met de randstadrail reis.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Karl »

Het leukst (niet dus) vind ik nog dat ik eerst met vier strippen mijn reis kon afleggen in de trein (Rotterdam Centraal - Blaak), metro (Blaak - Capelsebrug) en de bus (verder) en dat ik daar nu drie strippen voor nodig heb, dan een OV chipkaart en dan weer een aantal strippen. Ja ik weet dat ik ook via Beurs kan reizen met twee keer de metro, maar dat doet er niets aan af en vind ik zo'n waanzinargument, dat is mijn inziens net zoiets als: de koffie is op (alternatief A) dan neem ik maar thee (alternatief B).

Multimodaal openbaar vervoer? Niet meer in Rotterdam!
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Het leukst (niet dus) vind ik nog dat ik eerst met vier strippen mijn reis kon afleggen in de trein (Rotterdam Centraal - Blaak), metro (Blaak - Capelsebrug) en de bus (verder) en dat ik daar nu drie strippen voor nodig heb, dan een OV chipkaart en dan weer een aantal strippen. ... Multimodaal openbaar vervoer? Niet meer in Rotterdam!
Maar je kan die extra strippen wel terugkrijgen.
Je zal in situaties als deze hoe dan ook te maken krijgen met reizigers die gebruik moeten maken van meerdere vervoerbewijzen. Maar wees gerust: als het aan de vervoerders ligt, wordt die kaart binnen enkele maanden in steeds meer gebieden geldig. Het zijn mede de reizigers (of diegene die daarvoor willen opkomen) die dwars liggen...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Maar je kan die extra strippen wel terugkrijgen.
Je zal in situaties als deze hoe dan ook te maken krijgen met reizigers die gebruik moeten maken van meerdere vervoerbewijzen. Maar wees gerust: als het aan de vervoerders ligt, wordt die kaart binnen enkele maanden in steeds meer gebieden geldig. Het zijn mede de reizigers (of diegene die daarvoor willen opkomen) die dwars liggen...
Oh? Ik kan een compensatiekaart gebruiken, één stempel per retour kan ik daarvoor gebruiken, dan krijg ik €1,50 terug. Maximaal één keer per dag.
Retour was: 2*4 strippen.
Retour is: 2*6 strippen + OVC - €1,50. :?:

Het zijn altijd de reizigers die dwars liggen. Vervelende figuren, die reizigers.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Ik heb een lamme hand gekregen, de IB-Groep kan oprotten met hun studentenchipkaart, volgens mij is het een wonder als je hem wel hebt. Ik heb tussen twee en zeven uur vanmiddag op Zuidplein acht A4'tjes volgeschreven aan uitgereikte studentensleutels. Vooral de code van de chipkaart is echt te erg voor woorden, de eerste twaalf cijfers zijn voor de hele doos hetzelfde, maar dat wordt niet voorgedrukt op de vellen die bij de doos horen :(

Verder is er een oplaadapparaat gecrashed toen iemand de chipkaart te vroeg verwijderde :( Dag 33% van de oplaadcapaciteit, en de technische dienst kan pas vrijdag komen. Overigens is het echt belachelijk druk bij de servicewinkel en krijg je een beetje een kastje-muur effect. Mensen met een papieren abonnement moeten naar de servicewinkel voor een OV-Chipkaart, en beneden sturen ze mensen naar boven die een chipkaart willen kopen of aanvragen, want daar is het rustiger ( :roll: ), rustiger als ik niet tien studenten tegelijkertijd voor mijn kar heb staan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

"Maar de RET ziet vooalsnog geen reden om in te grijpen"
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door mb90 »

Het was inderdaad druk op het Zuidplein vandaag. Zelfs vanmorgen om 7 uur stond er al een man of 10 binnen in de V&I van het Zuidplein. Ter vergelijking: Toen ik er gisteren was, werd ik gelijk geholpen voor mijn tijdelijke OVC. Hij werkte overigens prima, maar dat mocht ook wel. Met geld erop zetten wacht ik wel tot zaterdagochtend, want de rijen zijn mij te lang.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Zaterdag verwachten ze misschien nog wel grotere ellende dan vandaag, doordat de stad dan overspoelt zal worden met dagjesmensen die komen winkelen. In ieder geval tot zondag wordt op volledige sterkte gedraaid (tot 1 uur 's nachts op elk station minimaal één informatiemedewerker, Hesseplaats heeft er vandaag zelfs drie :shock: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:
Karl schreef:Het leukst (niet dus) vind ik nog dat ik eerst met vier strippen mijn reis kon afleggen in de trein (Rotterdam Centraal - Blaak), metro (Blaak - Capelsebrug) en de bus (verder) en dat ik daar nu drie strippen voor nodig heb, dan een OV chipkaart en dan weer een aantal strippen. ... Multimodaal openbaar vervoer? Niet meer in Rotterdam!
Maar je kan die extra strippen wel terugkrijgen.
Je zal in situaties als deze hoe dan ook te maken krijgen met reizigers die gebruik moeten maken van meerdere vervoerbewijzen. Maar wees gerust: als het aan de vervoerders ligt, wordt die kaart binnen enkele maanden in steeds meer gebieden geldig. Het zijn mede de reizigers (of diegene die daarvoor willen opkomen) die dwars liggen...
Maar je kunt moeilijk de reizigers de schuld geven voor het afschaffen van de strippenkaart in de Rotterdamse metro. :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten