Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef: Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ???? :|
Driedeurs kunnen toch ook op streek rijden? :wink: Maar op de stad in Tilburg de Bossche Citaro's. Wel driedeurs dus. Zouden dat er genoeg zijn? Niet toch ook een paar VDL's? Over Tilburg gesproken: lijn 3 Reeshof vervalt helemaal. Dat wil zeggen: lijn 2 gaat vanaf de Jozef Platteweg rijden wat nu door lijn 3 gereden wordt en gaat op de rotonde na het winkelcentrum rechtsaf. Dit betekent dat de haltes Drimmelenstraat, Kasterenlaan, Kijkduinlaan en Keizersveerlaan vervallen. Het betekent ook dat je vanaf Gesworen Hoek en Huibeven eerst helemaal door de Reeshof moet om op station Reeshof te komen. Lijn 4 Elisabeth Ziekenhuis via Fatima zal niet meer rijden op zondag en als ik me niet vergis 143 naar Reusel in het weekend niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Wil je een pakje zakdoekjes, Hainje?

De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

@buschauffeur
Lijn143 vervalt in het weekend, lijn 142 rijdt in het weekend ieder uur maar alleen nog maar Tilburg-Hilvarenbeek.
Tilburg-Oirschot kan in het weekend ieder uur met de lijn 141 via Moergestel.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(
Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.

Lijn 2 en 4 krijgen allebei een 15' dienst overdag en een 10' dienst in de spits, in de schoolvakantie een 30' dienst overdag en een 15' dienst in de spits. Op zaterdag wordt het een 15' dienst en op zondag/'s avonds een 30' dienst.

Overigens gaan bijna op alle lijnen de frequenties in de vakantiedienst omlaag. De basisfrequentie wordt dan de gehele dag een 30' dienst op alle lijnen, enkele lijnen krijgen in de spits nog wel een 15' dienst.
Bee schreef: De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is een probleem.
Laatst gewijzigd door Frans F op vr 10 okt 2014, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.
Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Bee schreef: De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
Helaas heeft ie een groter marktaandeel gekregen :(
Frans F schreef: In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is het probleem.
In welke wandelgangen?
Frans F schreef:
buschauffeur schreef: Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?
Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.
We leven toch niet meer in de jaren 80,toendertijd waren de bussen nog hogevloers en was er bij een eventuele 3e deur te weinig zicht op het uitstappen,het kost maar 1 CiCo extra en die zijn van Arriva toch al waardeloos.
2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef: Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)
Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."
Mr-W schreef:2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.
De ambassadors funcioneren goed op de stadsdienst Den Bosch, het enige punt is de inrichting met erg veel zitplaatsen wat de interne doorgang belemmert. Ik vermoed overigens dat het vooral met het voortijdig uitchecken te maken heeft, op de middenuitgang heeft de chauffeur toch wat beter zicht via zijn spiegels.
Mr-W schreef:In welke wandelgangen?
OV-kennissen uit Tilburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."
D'r is nogal een verschil in wat jij vindt dat minder kan en wat daadwerkelijk minder kan. Daarnaast heb ik niet hier idee dat wij over dezelfde wijken aan het praten zijn. Tilburg West is de naam voor wat ze in Amsterdam "Oud West" zouden noemen. Reeshof ligt weer aan de westzijde van Oud West en ik ben het met je eens dat de maatregel die nu in de Reeshof op stapel staat acceptabel is, want inderdaad, de bus heeft veel in moeten leveren op de trein. Of dat erg is valt nog te bezien.

In de Reeshof is ook nooit een corridor met een 7,5minuut-bediening geweest. Een kwartierdienst was het maximum. Over de route CS - Hart van Brabantlaan - Cobbenhagenlaan - Statenlaan - Westermarkt - Baden Powelllaan - Paletplein was tot 2005 de hele dag een 7,5 minutendienst. Daarna is het stukje bij beetje afgebroken terwijl het traject absoluut potentie voor een 5-minutenbediening heeft. Dáár had ik het over met Tilburg West.

Dus Frans doe jezelf een lol en onderbouw je betogen (in ieder geval) over de stadsdienst Tilburg in het vervolg met feiten en correcte wijknamen. Ik reis al vanaf mijn 8e met de bus in Tilburg en Goirle, aangezien ik nu 30 jaar ben heb ik dus 22 jaar reiservaring en weet meer dan je denkt. Ik vind het niet zo erg om gehakt van je te maken, maar je zet jezelf er zo mee voor schut.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Ardan »

Willen we meer of minder bussen *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

MEER! MEER! MEER!
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*
Meer bussen, minder treinen ;) (sarcasme)
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

flipje schreef:Er stonden aardig wat Citea's in Heerenveen vanochtend (behalve wat wagens van Arriva en GVB, ook heel wat wagens voor Berlijn). Zover ik kon overzien was alles 2 deurs (behalve de GVB bussen :wink: ).
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.

Heb je daar toevallig foto's van ? en zo ja zou je die met ons misschien willen delen ?? :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

Heel beschien zijn ze niet allemaal 2 deurs, maar ik denk het niet. -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*
MINDER MINDER MINDER!!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

En dan zeker rails in heel Nederland voor treinen en trams ;)?

Maar even ontopic verder. Weet iemand al of er toevallig ook midibussen besteld worden? Of komen die lijnen waar de bussen nog gebruikt werden te vervallen?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Op welke lijnen verwacht je midi bussen?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

In Oost-Brabant worden nu enkele lijnen met midibussen gereden waaronder 93, 96, 161 en 162.
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

huibe schreef:Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...

Verdomme de link werkt niet.
excuus mensen ik ga het oplossen
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 11 okt 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Doe het dan wel goed :P

Afbeelding
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Leuk zo'n dode link.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hoop dat de link nu wel werkt
Met de foto van de 2 deurs Arriva stadsbus :)

https://pbs.twimg.com/media/BzsG6sWIgAAUROV.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.

Oke dan :pos:
Ja idd dat viel mij dus ook op de spiegel
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten