Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Heb liever de polygoon trouwens. Lekker kort.
'Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg. Dear travellers, the next metro goes to Isolatorweg Station.'
Mijn god wat een lap tekst. Hup, kort en bondig graag.
'Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg. Dear travellers, the next metro goes to Isolatorweg Station.'
Mijn god wat een lap tekst. Hup, kort en bondig graag.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Die tekst kan die meid natuurlijk net zo inspreken. Vind haar prettiger qua uitspraak. Die man spreekt zo'n beetje iedere "s" uit als "sch" en zaken zoals "Óvèrtóóóm" klinken ook maar raar. Dan is zij beter en d'r Engels is ook prima. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgens mij ben je nu Marc Klardie en Philip Bloemendal door elkaar aan het halen
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
We hebben nu twee mannenstemmen die voor GVB zaken omroepen. Die mag zij dus beiden vervangen.
Maar sorry, bracht het beetje onduidelijk.
Maar sorry, bracht het beetje onduidelijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Neuh, hoeft van mij niet. Vind een mannenstem veel prettiger om naar te luisteren en ik vind ze een duidelijke, verstaanbare stem hebben :)
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op Lelylaan wordt pas 'deze trein gaat naar Isolatorweg' omgeroepen als de deuren al sluiten en de trein wegrijdt.Ardan schreef:Heb liever de polygoon trouwens. Lekker kort.
'Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg. Dear travellers, the next metro goes to Isolatorweg Station.'
Mijn god wat een lap tekst. Hup, kort en bondig graag.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Pas mooi bij 'Deze metro gaat naar whatever' in de M5 dat de deuren nog amper geopend zijn en nog mensen naar buiten moeten stromen. In beide gevallen heeft de doelgroep er geen bal aan. Lang leve de middelmatigheid in Amsterdam!
'We doen het uiteindelijk, maar nooit echt helemaal goed' is het motto hier.
'We doen het uiteindelijk, maar nooit echt helemaal goed' is het motto hier.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Misschien heeft ze een vlotte broer?Ardan schreef:Neuh, hoeft van mij niet. Vind een mannenstem veel prettiger om naar te luisteren en ik vind ze een duidelijke, verstaanbare stem hebben :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoorde 'm inderdaad van 't weekend ook.. Vooral dat 'beste reizigers'.. Alsjeblieft zeg. :')Ardan schreef:Heb liever de polygoon trouwens. Lekker kort.
'Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg. Dear travellers, the next metro goes to Isolatorweg Station.'
Mijn god wat een lap tekst. Hup, kort en bondig graag.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De London gangers onder ons weten het ook wel. Zit je in de metro, die stopt op een station. De deuren gaan open. En dan na enkele seconden: "This is King's Cross St. Pancras, change here for the Metropolitan, Circle, Central and Nothern Lines. National and international rail services. Please mind the gap between the train and the platform. Kortom, als de omroeper nog maar ongeveer halverwege is gaan de deuren alweer dicht !!! :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Niet alleen daar hoor.....komt op bijna alle stations voor. Ik merkte het van de week ook op Bijlmer Arena en Amstelstation.Bakpapier schreef:Op Lelylaan wordt pas 'deze trein gaat naar Isolatorweg' omgeroepen als de deuren al sluiten en de trein wegrijdt.Ardan schreef:Heb liever de polygoon trouwens. Lekker kort.
'Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg. Dear travellers, the next metro goes to Isolatorweg Station.'
Mijn god wat een lap tekst. Hup, kort en bondig graag.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het wordt vaak wel twee keer omgeroepen. En dan valt die tweede keer net ongelukkig uit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In principe wordt het op alle metrostation (dus niet sneltramstations) de boodschap twee keer omgeroepen, op Centraal vaak drie keer.
Inmiddels hebben ze de bug dat het bericht over de eerstvolgende metro naar Centraal Station ook op Centraal werd omgeroepen ook opgelost, dat was natuurlijk wel een beetje dom.
Inmiddels hebben ze de bug dat het bericht over de eerstvolgende metro naar Centraal Station ook op Centraal werd omgeroepen ook opgelost, dat was natuurlijk wel een beetje dom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je vergeet nog "Exit here for the Royal National Institute of the Blind" :DBluearrow schreef:De London gangers onder ons weten het ook wel. Zit je in de metro, die stopt op een station. De deuren gaan open. En dan na enkele seconden: "This is King's Cross St. Pancras, change here for the Metropolitan, Circle, Central and Nothern Lines. National and international rail services. Please mind the gap between the train and the platform. Kortom, als de omroeper nog maar ongeveer halverwege is gaan de deuren alweer dicht !!! :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Metro 54 die normaal rond 16.14 uit Spaklerweg richting Gein koerst, stond vandaag op de borden voor 16.17. Vreemd, 3 minuten later. Afijn, de bestuurster komt om 16.17 met een M5 heel rustig binnenkakken op het ik-durf-niet-met-deze-metro-te-rijden-standje. Zou de vertraging aan de bestuurster liggen? Vervolgens lopen we ter hoogte van de werkplaats tussen Spaklerweg en Van de Madeweg voor de rooie. Dan kan je al helemaal fluiten naar je trein in Duivendrecht (16.21). Op Van der Madeweg blijven we behoorlijk lang staan en komt zelfs metro 53 naast ons staan. Plotseling verandert alle informatie in de metro naar 'M53 Gaasperplas'. Hele metro in paniek natuurlijk. De bestuurster laat ons een minuut in spanning, en zegt vervolgens het niet zo handige omroepbericht: ''de metro aan de rechterkant van het perron gaat naar Gein''. Oftewel: onze metro. Maar hoe ze het zei klonk het alsof het aan de overkant was, waar de 53 stond. Vervolgens viel de metro een paar keer dood en werd er een aantal keer gereset. Na enkele minuten werd het weer de 54 naar Gein en reden we. Aankomst in Duivendrecht met een kleine +10.
Het blijft me verder verbazen het informatiesysteem van de M5. Het is werkelijk waar een Russische roulette wat er op de voorkant van de metro zal staan als hij voor komt rijden. Ene keer is het 'M54 Centraal Station', andere keer 'M', andere keer helemaal niks of enkel 'M53' enz. Voor de rest ben ik erg te spreken over de M5 hoor. Minder over de CAF's. Met een beetje regen gaat hij meteen op z'n reet en stopt hij aan de andere kant van het perron, zoals eergisteren. Of gister, toen er slechts 2 stellen CAF voor kwam rijden in het staartje van de ochtendspits op de 50. Iedereen kon mee, maar daar was ook wel alles mee gezegd.
Het blijft me verder verbazen het informatiesysteem van de M5. Het is werkelijk waar een Russische roulette wat er op de voorkant van de metro zal staan als hij voor komt rijden. Ene keer is het 'M54 Centraal Station', andere keer 'M', andere keer helemaal niks of enkel 'M53' enz. Voor de rest ben ik erg te spreken over de M5 hoor. Minder over de CAF's. Met een beetje regen gaat hij meteen op z'n reet en stopt hij aan de andere kant van het perron, zoals eergisteren. Of gister, toen er slechts 2 stellen CAF voor kwam rijden in het staartje van de ochtendspits op de 50. Iedereen kon mee, maar daar was ook wel alles mee gezegd.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je weet dat de regen (vooral miezer) het spoor glad maakt he? En dat metro's geen zand of magneetremmen hebben (uitgezonderd de S1/S2/S3) maar in ieder geval de magneetremmen werken niet onder metrobedrijf. Dat betekent glijden bij elke keer remmen en maar hopen dat de hele metro langs het perron staat, of erger nog, het sein aan het einde van het perron niet rood is als de metro doorglijdt.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op za 08 nov 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja dat weet ik, maar 3x CAF die bij Van der Madeweg richting Isolatorweg helemaal tot puntje perron terecht komt...
En je zegt dus eigenlijk dat beperkte informatie op de M5 dus de 'schuld' is van de bestuurder?
En je zegt dus eigenlijk dat beperkte informatie op de M5 dus de 'schuld' is van de bestuurder?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het stuk van lijn 50 naast de Westtak is in de herfst zeer berucht bij bestuurders om zijn gladheid. De vele bomen en de rondslingerende gratis krantjes zorgen voor een glibberige drap op de sporen waar alle metro's zeer veel moeite mee hebben. Gelukkig geeft het bij de meeste stations beveiligingstechnisch vaak geen problemen als het tot stilstand komen echt niet meer lukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Precies hoe ik het zeg. Ik weet nog niet echt hoe M5 zicht met gladheid gedraagt... Slippende wielen wel 's meegemaakt maar glijden nog niet. Maar CAF en BN zijn notoire glijders. LHB is redelijk ok in het zichzelf herstellen bij glijden.Jurre schreef:Ja dat weet ik, maar 3x CAF die bij Van der Madeweg richting Isolatorweg helemaal tot puntje perron terecht komt...
En je zegt dus eigenlijk dat beperkte informatie op de M5 dus de 'schuld' is van de bestuurder?
Ik zeg niet dat alles de schuld is van de bestuurder maar vaak is dat wel zo. Als je een metro met werkende afroepen hebt maar de lichtkranten op M50 Gein vastgelopen zijn dan weet je dat dat uiteraard een storing is. Ik zie vaak genoeg dezelfde bestuurders met een niet ingestelde missie rijden. Maar dit had je ook bij de andere metrotypes (LHB: lijnnummer zonder bestemming (en dus geen afroepen); CAF/BN, verkeerde bestemming over alle bestemmingsfilms of alleen maar de film bedienen maar niet de afroep)...
Het is maar goed dat het bij tram en bus automatisch gaat en het met uitzondering van 4 trams vrijwel altijd goed gaat/staat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind het eigenlijk jammerlijk dat bestuurders daar zo laks mee omgaan. Heb het zelf ook eens gemerkt op Gein, heenrit ging alles perfect, maar op Gein kwam er een andere piloot op en deed niks het meer.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zozo, is de metrobestuurder nu al opgewaardeerd tot piloot What's next? Een zilveren insigne van gevleugelde wielen op het uniform?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Mijn voorbeeld ging over Van der Madeweg, aanrijdend vanuit Duivendrecht. Sommige coureurs hebben er (zoals het hoort in het OV) daar stevig de vaart erin. Dit in combinatie met laat remmen geeft een domino in de metro.Bee schreef:Het stuk van lijn 50 naast de Westtak is in de herfst zeer berucht bij bestuurders om zijn gladheid. De vele bomen en de rondslingerende gratis krantjes zorgen voor een glibberige drap op de sporen waar alle metro's zeer veel moeite mee hebben. Gelukkig geeft het bij de meeste stations beveiligingstechnisch vaak geen problemen als het tot stilstand komen echt niet meer lukt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Duivendrecht - Van der Madeweg is één lange helling naar beneden.. kan me wel voorstellen dat je daar gaat glibberen en doorschieten als je er geen rekening mee houdt..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bij ingebruikname van NZL gaat volgens wethouder Litjens het OV in Amsterdam drastisch op de schop:
http://www.at5.nl/artikelen/135648/litjens#comments
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... eren.dhtml
http://www.at5.nl/artikelen/135648/litjens#comments
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... eren.dhtml
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten