Onvrede over scholierenvervoer Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Onvrede over scholierenvervoer Connexxion

Bericht door Daniel »

Onvrede over scholierenvervoer Connexxion
Gepubliceerd op 26 januari 2009, 15:22
Laatst bijgewerkt op 26 januari 2009, 15:36


Alkmaar - Scholen in Noord-Kennemerland en West-Friesland hebben bij Connexxion hun ongenoegen geuit over de nieuwe dienstregeling van de vervoersmaatschappij. Volgens de besturen van de scholen worden honderden scholieren de dupe van de gevolgen van de nieuwe dienstregeling die in december 2008 van kracht werd.

De brief is een initiatief van de Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs Noord-Holland-Noord (Sovon) en de Alkmaarse Scholen Jan Arentsz en Petrus Canisius College (PCC). Scholen in West-Friesland hebben een soortgelijke brief naar Connexxion gestuurd.
Volgens Ronald Gase, directeur van Sovon, willen de scholen een krachtig signaal afgeven aan Connexxion. ,,De huidige dienstregeling in onze regio's leidt tot zeer vervelende situaties voor veel scholieren. Leerlingen komen te laat op school omdat de aansluitingen niet adequaat zijn of omdat ze niet meer in een volgepakte bus passen. Ook doen leerlingen onverantwoord lang over hun reis van huis naar school of omgekeerd en het gebeurt ook al dat leerlingen eerder van school weg willen omdat ze ander hun aansluiting missen.''

Bron: Noordhollands Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Onvrede over scholierenvervoer Connexxion

Bericht door Wubbo »

Wat is 'onverantwoord lang over hun reis van huis naar school of omgekeerd' doen? Betekent dat dat ze beter kunnen fietsen? Zou niet gek zijn...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Onvrede over scholierenvervoer Connexxion

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of dit over speciale scholierenlijnen gaat of niet.
Maar als het wel over scholierenlijnen gaat, lijkt het me erg vreemd dat Connexxion niet eerst heeft nagevraagd wat de schooltijden zijn. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten