OVer je reiservaringen in oktober 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door reisthijs »

Machinist reed lekker door vanavond: +2 bij vertrek uit Utrecht, -2 bij aankomst in Den Bosch, waardoor ik de officieel onbestaande aansluiting richting Roosendaal nog kon halen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

De t5720, die woensdag net 10 bakken SLT reed, en donderdag met 8 bakken SLT, reed vandaag slechts met 4 bakken SLT. Het gevolg was een ware volksoploop in Diemen Zuid en het nodige geprop om alle reizigers erin te krijgen.

Op Schiphol was er een man die zijn vouwfiets, die al twee zitplaatsen in beslag nam, in de trein voor de deur eens uitgebreid ging uitvouwen, daarbij nog een flink aantal mensen omverduwend. Veel gegrom en gemopper, maar er kon geen bedankje vanaf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door microshit »

Valt me op dat er sowieso veel reizigers met vouwfietsen zich onhandig gedragen... Uit- danwel invouwen op het balkon (zelfs bij instappers die al 10 minuten op het perron stonden), die dingen voor deuren parkeren of op plekken dat ze om kunnen vallen, of bij het invalidetoilet tegen de wand tegenover de klapzittingen zetten (als daar mensen zitten kan er niemand meer langs) etc etc. Niet normaal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Geert »

Bee schreef:Op Schiphol was er een man die zijn vouwfiets, die al twee zitplaatsen in beslag nam, in de trein voor de deur eens uitgebreid ging uitvouwen, daarbij nog een flink aantal mensen omverduwend. Veel gegrom en gemopper, maar er kon geen bedankje vanaf.
Klinkt wel als de gemiddelde vouwfietser... Enorm ergerlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Dit is net binnen, speciaal bericht in de treinen: de werkzaamheden Almere - Weesp lopen uit tot morgen 20:00! :O
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Ardan »

Wat zijn ze aan het uitspoken eigenlijk?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Z2N »

Prorail meldt op hun site:
ProRail voert dit weekend in opdracht van Rijkswaterstaat voorbereidende werkzaamheden uit voor de bouw van een nieuwe spoorbrug over de Rijksweg A1. Deze wordt in 2016 vernieuwd omdat de Rijksweg wordt verbreed en de huidige spoorbrug niet lang genoeg is. Vanwege diverse tegenvallers heeft de aannemer meer tijd nodig dan gepland en zijn de werkzaamheden morgenochtend niet op tijd klaar. Het werk zal pas morgenavond gereed zijn.
Ter voorbereiding op de vernieuwing van de brug worden er dit weekend een aantal stalen constructies aangebracht in de bodem. Vanwege de beperkte werkruimte en het aantreffen van onvoorziene zaken in de bodem gaat dit minder snel dan gepland. ProRail en Rijkswaterstaat betreuren de overlast en zetten alles op alles om de vertraging te minimaliseren.

Treinverkeer
De uitloop heeft gevolgen voor het treinverkeer. Tussen Almere en Weesp en tussen Almere en Naarden-Bussum is tot morgenavond geen treinverkeer mogelijk. NS zet bussen in en adviseert reizigers op sommige routes om te reizen. Daarnaast raad NS reizigers aan kort voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op http://www.ns.nl.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Klaasje »

Ik denk heiwerkzaamheden en het aanbrengen van stalen brugdelen die er al een tijdje liggen om daarna de spoordijk af te kunnen graven zodat straks de nieuwe spoorbrug er in één keer in kan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Michael »

Afgelopen vrijdag ging ik naar Bergen op Zoom vanuit Terheijden. Ik stond rond 12:35 op de bus te wachten toen ik het bericht las dat station Breda ontruimd was vanwege een brandalarm. Ik heb het er toch op gegokt om naar Breda te gaan. Ik had geluk want toen ik daar aankwam mochten we het station weer in, het brandalarm ging nog wel gewoon af. Het waren 2 slowwhoops gevolgd door een stem die in het Nederlands, Engels en in het Frans zei dat het gebouw onmiddellijk verlaten moest worden. Afijn ik ga naar het perron en de meeste treinen reden nog niet . Mijn trein naar Roosendaal kwam op tijd binnen en vertrok met +4. De machinist reed stevig door en we kwamen op tijd in Roosendaal aan. Alwaar de trein naar Bergen op Zoom +5 had.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door microshit »

Conducteur hier vindt het maar bijzonder dat er een SLT Gdm in komt gereden met reizigers aan boord en "niet instappen" op de displays. En op Cl de deuren aan de verkeerde kant willen openen. Zal wel nieuw zijn :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in welgeteld 5 minuten de boel twee keer compleet vast zien lopen op Utrecht CS Centrumzijde. D´r hoeft daar ook echt maar iets heel kleins te gebeuren of je hebt al een aardig zooitje.
Eerste keer was de oorzaak een lege gelede met alarmlichten aan en zonder chauffeur die op perron A2 stond, waardoor lijn 8 niet meer bij de halte kon (128 stond in de weg) en maar op de rijbaan was gaan staan. Daardoor kon echter die 128 ook niet weg, waardoor in de rij erachter lijn 28 alweer stond te wachten precies in de bocht bij HGB-IV. En daarmee dus al het busverkeer wat daar verder nog langs wilde ophield.

Nog maar net was dit opgelost of in dezelfde bocht kwam een dubbelgelede stil te staan (op weg vanuit de richting Smakkelaarsveld ri. de halte van lijn 12) die de bocht niet door kwam doordat een gelede die in tegengestelde richting reed net te ver was doorgereden. Waarbij vooral opviel dat lijn 2 ondanks verwoede gebaren door de chauffeur van de DGB en de toezichthouder van het busstation maar bleef staan i.p.v. een stuk achteruit te rijden, daarmee verhinderend dat de gelede achteruit kon. Mijn lijn 74 heeft er toch wel een minuut of vijf achter vast gestaan voordat die gelede uit de weg was en de dubbelgelede de bocht kon maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Gekko123 »

En toen ik daar vanochtend ook nog even was stond het wederom vast, maar nu kwam het doordat er maar liefst vier bussen voor lijn 12 klaar stonden (eerst een dubbel gelede, daarna twee maal een gelede Citaro en daarna weer een dubbelgelede). De laatste stond natuurlijk met zijn kont nog precies in de bocht bij de trappen waardoor alle bussen die daar langs wilden er niet meer langs konden. Dit duurde echter maar een minuutje of twee, maar het was wel meteen goed vol op het busstation met bussen die naar hun halte moesten of net weg wouden rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door fogeltje »

Voor de tigste keer had lijn 121, vertrek 20:08 uit Eindhoven, megavertrekvertraging in Eindhoven, dit keer zelfs 15 minuten (terwijl ik op OVinfo kon zien dat hij op tijd "op het station was", wat overigens ook kan betekenen dat hij nog gewoon op de buffer staat terwijl de chauffeur koffie haalt).

Die vertraging was bij Fogeltown nog hetzelfde. Tegen beter weten in vroeg ik meteen om aansluiting, wetende dat we nu echt veel te laat waren. Maar de chauffeur zou zijn best doen. Met een blik in de bus was ook de reden van de vertraging duidelijk: 80% zitplaatsvol en vrijwel iedereen had een ritkaartje in zijn hand. Het wordt tijd dat die dingen 10 euro gaan kosten of de OVC gewoon verplicht wordt gesteld. Doordat de mensen ook nog eens traag waren met uitstappen (uitgebreid afscheid nemen van elkaar) werd de vertraging niet ingelopen. Tegen de tijd dat we op de Industrielaan in Uden reden, keek ik nog eens op OVinfo. Lijn 99 stond nog steeds te wachten, maar bij de rotonde Mellesingel was dit inmiddels vijf minuten geworden en zag ik dat hij aangereden was. Wonder boven wonder zagen we vlak voor de rotonde Melle/Kennedylaan de 99 de rotonde op draaien en hij zag ook ons ook en wachtte net voorbij de rotonde nog even opdat ik en enkele medeoverstappers toch nog meekonden. *bus* De bus had inmiddels zeven minuten vertraging, maar doordat we het toch gehaald hebben was het tenminste niet voor niets (en hoefden wij geen uur op busstation Rotjeknor te wachten; gezien drie teams van mijn handbalvereniging, waaronder mijn eigen team, dit weekend in Uden de punten meegenomen hebben, voelde ik me niet heel veel veilig met mijn sporttas waar de verenigingsnaam groot op staat :') )
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Mr-W »

Mooi dat je net je aansluiting hebt gehaald :)
Wat betreft ritkaartjes verwacht ik dat als het SRE vervoer onder de provincie gaat vallen dat die reizigers een dagkaart kopen en maar 1x voor op onthoud zullen zorgen.
@handbal goed gespeeld :pos:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door waldo79 »

aangereden
Bedoel je hiermee langsgereden of weggereden?
Meestal zie ik aanrijden als botsen met ...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Michael »

Met aanrijden wordt wegrijden bedoeld.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door waldo79 »

Dank je, Michael. Ik kom vaak genoeg in Brabant, maar bij dat soort uitdrukkingen ontstaat er verwarring (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Het wordt tijd dat die dingen 10 euro gaan kosten of de OVC gewoon verplicht wordt gesteld.
Het systeem van De Lijn lijkt mij eigenlijk veel beter. 1-3 zones = € 3,50 en 4+ zones = € 5,-. De zones staan nog steeds vermeld op de Infoxx schermpjes, dus dat moet het probleem niet zijn. Alleen Arriva moet dan even iets verzinnen dat de zonenummers standaard in Prodata te zien zijn.
fogeltje schreef:Doordat de mensen ook nog eens traag waren met uitstappen (uitgebreid afscheid nemen van elkaar)
En de chauffeur maande de mensen niet tot tempo? Dat zou ik namelijk wel gedaan hebben. Als je zegt dat je al een kwartier te laat bent snappen mensen het uiteindelijk best dat je op wilt schieten.
🍉
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daelea »

De t2269 (vertrek 17:12 uit Amsterdam C, naar Dordrecht) rijdt met 6 bakken VIRM, in plaats van de gebruikelijke 10 (of 8 of 12). Gevolg: vanaf Asd zitvol, vanaf Ass bomvol (coupé vol met staplaatsen, balkon is als een blikje tonijn) en tientallen achterblijvers. Zal vanaf Ledn ook wel bijzonder knus worden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanmiddag ging ik met de t4365 van werk naar huis en toen had ik het voorrecht vervoerd te worden in een (van buiten erg vieze) DDZ-4 :mrgreen:

In Amsterdam RAI stapte een man in die zijn werk echt helemaal zat had en dat luid schreeuwend in zijn telefoon zat te vertellen tegen iemand anders. Na vertrek op Duivendrecht vonden de mensen in de coupé het wel mooi geweest en werd hem dringend gemaand zijn stemniveau wat te verlagen. Dat pikte deze meneer niet, want hoe durven mensen zich te bemoeien met zijn privégesprek. Tja, eh, het is niet echt privé als je door de hele trein flapt dat de BTW-aangifte van het bedrijf niet klopt he :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Z2N »

Niet zo onlogisch dat er DDZ in de 4300 zit met de chaos door de stremming op Weesp - Almere.

De NS-site meldt overigens dat deze verstoring morgen nog doorgaat... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door microshit »

Gaat lekker in Ut... Al 2 IC's naar Nm uitgevallen en vertragingen overal :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Defecte trein staat er ergens hoorde ik rond half acht omroepen. Het was daardoor voor drie treinen (een Sprinter naar Breukelen, IC naar Schiphol en eentje naar Amsterdam) nog onbekend waar die zouden vertrekken.

In Amersfoort kreeg de t11618 vanuit het niets ineens +10, mogelijk dat die op Schothorst stuk gegaan is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door microshit »

Inmiddels onderweg, 3 treinen in 1 is echt propwerk. Wel flauw, om 8.08 met 4 bakken vertrokken van spoor 12 terwijl er om 8.03 er 10 binnen kwamen rijden op spoor 14. Maar dat was uiteraard gevalletje Niet Instappen.

Durf me zo de toestand van lijn 88 in Ede niet voor te stellen :p
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Mooi dat je net je aansluiting hebt gehaald :)
Wat betreft ritkaartjes verwacht ik dat als het SRE vervoer onder de provincie gaat vallen dat die reizigers een dagkaart kopen en maar 1x voor op onthoud zullen zorgen.
@handbal goed gespeeld :pos:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de dagkaart het gaat overleven als Arriva straks opbrengstenverantwoordelijk is. Me staat er wel iets van bij dat de concessie achterlijk is, dus het zou wel kunnen dat de provincie blijft eisen dat het Dalurendagkaartje blijft bestaan maar dat alle financiële risico's voor Arriva zijn. En HV Fogeltown heeft inderdaad flink huisgehouden in Uden *bus* Drie uit drie voor onze teams.
Hainje schreef: En de chauffeur maande de mensen niet tot tempo? Dat zou ik namelijk wel gedaan hebben. Als je zegt dat je al een kwartier te laat bent snappen mensen het uiteindelijk best dat je op wilt schieten.
Nee. Overigens was het ook niet het soort volk dat er zich iets van aan zou trekken of bewust opschiet omdat er al zoveel vertraging was. Typisch volk wat eens in de zoveel tijd de bus pakt en zich nergens verder om bekommert. Ik ga bij vertraging, mits de situatie het toelaat (drukte in bus, zware tassen bij, toestand van mijn gewrichten) altijd al voor de halte bij de achterdeur staan zodat het uitstappen zo min mogelijk tijd kost.

Maar gelukkig met inzet van alle betrokkenen (chauffeur 121, die toch zijn best deed nog wat in te halen en CVL had benaderd ondanks de megavertraging, soms weigeren chauffeurs dan überhaupt nog een oproep te plaatsen, CVL en de attente en aardige chauffeur van de 99 die nog even na de rotonde stopte toen hij alsnog zag komen) konden ik en enkele medeoverstappers toch meteen onze reis vervolgen. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten