Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door regenmaker »

Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?

Die loopbrug is gewoon weer de zoveelste geldverspillingsproject geweest, als die nu al weer weg moet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom Dordrecht-Elst en niet Dordrecht-Tiel? Voor Tiel-Elst is er veel minder capaciteit nodig dan voor Dordrecht-Geldermalsen(-Tiel), oftewel je krijgt last van inefficientie, laat staan dat je Tiel-Elst moet elektrificeren. Dordrecht-Tiel ben ik wel voorstander van, aangezien je vanuit Tiel dan makkelijker naar Rotterdam en Den Haag kan zonder via Utrecht te reizen. Maar dit topic is eigenlijk niet bedoelt voor ideën, regenmaker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door Suus »

Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
Bram Mastwijk, broer van?
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
Er gaat een te verwaarlozen deel overstappers richting Ddr. De scheve dienstregeling op de Merwede-Lingelijn maakt het onaantrekkelijk om over Gdm heen te reizen.

@SuperGhost: om spoor 1 in Tl in gebruik te nemen zul je er bovenleiding moeten hangen. Bovendien kun je met een optimaal gebruik van spoor 2 op beide delen van dat spoor een trein kwijt.
0318
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:47

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door 0318 »

regenmaker schreef:Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?
Qua reizigersstromen lijkt het mij een stuk nuttiger als er doorgaande stoptreinen Elst - Tiel - Utrecht en Gorinchem - Beesd - Culemborg - Utrecht komen, zowel om de hele Betuwe en Gorinchem/Leerdam een rechtstreekse spoorverbinding met het Utrechtse te geven, als de voornoemde capaciteitsproblemen rondom Houten wat te verlichten door 3 i.p.v. 2 stoptreinseries (6× per uur). En voor de slechte verstaander: dan is dus ook dat hele extra perron niet nodig, waar deze draad over gaat.
Maar ja, concessies en een extra boogje/viaduct boven Tricht zullen wel weer onoverkomelijke bezwaren zijn.
Laatst gewijzigd door 0318 op zo 12 okt 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door waldo79 »

Dit gaat nergens meer over, zucht.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door marlies »

Als je ergens over wilt gaan kan een loopbrug handig zijn ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door Hainje »

Mooie brug om weer terug ontopic te gaan marlies. :P
🍉
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door hidihi »

Ach ik zal wel een idioot zijn als ik van deze discussie en van de ideeën van prorail niks begrijpt. Waarom bouwt men geen viaduct waar de trein tussen Geldermalsen en Tiel overheen kan gaan. Dan heb je de kruisingsproblemen toch opgelost? Misschien zou je voor de merwedelingelijn een apart spoor kunnen aanleggen naar het station maar daar hoeft de loopbrug toch niet voor te wijken? Je laat de trein vanuit Gorichem stoppen op het huidige rangeerspoor aan de kant van het busstation en je hoeft geen lang perron voor te maken. Dus je kunt het nieuwe perron voor de loopbrug aanleggen. Met deze oplossing hoef je alleen 1 perron te bouwen en een derde spoor tussen Geldermalsen en de merwedelingelijn te bouwen.

Van de Houten discussie snap ik helemaal niks van. Prorail gaat het capaciteit probleem oplossen door 4 sporen tussen Houten en Utrecht te maken. Als de verdubbeling klaar is kan er een voortrein tussen Houten en Utrecht rijden en dan ben je meteen van alle problemen af.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door reisthijs »

De beste oplossing is waarschijnlijk ook de duurste oplossing daarom bedenken ze wat anders.

De Houten discussie draait om het feit dat die voortrein er niet komt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door hidihi »

Waarom komt prorail uberhapt met plannen als het feitelijk probleem een tekort aan materieel is. Er is een overschot aan e-locs kan de NS bij een lease maatschapij geen passagiers rijtuigen huren voor een jaar 5. Dan is er tenminste voldoende materiaal tot dat het probleem met een tekort aan materiaal opgelost is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door Suus »

Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door reisthijs »

hidihi schreef:Waarom komt prorail uberhapt met plannen
Omdat de minister daar om vraagt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door hidihi »

Bee schreef:Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
Als dat er voldoende treinen zijn waarom geen toekomstige voortrein of treinen die groot genoeg zijn?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Bericht door SuperGhost »

Omdat de minister een 10-minutendienst wil en niet een voortrein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten