Dank je wel! Nu het interieur nog! En de andere bussen.Jasper073 schreef:Hier heb je een link van mijn profiel foto
in het groot ;)
https://pbs.twimg.com/media/BzxViFDCcAA0Veb.jpg
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Materieel
Voor de concessies West- en Oost-Brabant worden nieuwe bussen aangeschaft. Daarnaast gaan er in de concessie Oost-Brabant ook bussen van de huidige bestaande vloot rijden.
Typen bussen West-Brabant
Volvo 8900 LE 13 meter – Volans
Volvo 8900 LE 13 meter – streek
Mercedes Intouro 13 meter
VDL Citea SLF 12 meter
VDL Citea LLE 12 meter
Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen nieuwe bussen Oost-Brabant
Volvo 8900 LE 13 meter
VDL Citea SLF 12 meter
VDL Citea LLE 12 meter
Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen bestaande bussen Oost-Brabant
Mercedes Citaro 530 12 meter
VDL Ambassador LE 12 meter
VDL Citea LLE
Voor de concessies West- en Oost-Brabant worden nieuwe bussen aangeschaft. Daarnaast gaan er in de concessie Oost-Brabant ook bussen van de huidige bestaande vloot rijden.
Typen bussen West-Brabant
Volvo 8900 LE 13 meter – Volans
Volvo 8900 LE 13 meter – streek
Mercedes Intouro 13 meter
VDL Citea SLF 12 meter
VDL Citea LLE 12 meter
Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen nieuwe bussen Oost-Brabant
Volvo 8900 LE 13 meter
VDL Citea SLF 12 meter
VDL Citea LLE 12 meter
Mercedes Sprinter Buurtbussen
Typen bestaande bussen Oost-Brabant
Mercedes Citaro 530 12 meter
VDL Ambassador LE 12 meter
VDL Citea LLE
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarom heeft Den Bosch (+/- 140.00 inwoners) meer wagens voor de stadsdienst nodig dan Breda (+/- 180.000 inwoners)? En ja ik weet dan Den Bosch meer lijnen heeft, maar de frequenties van lijnen in Breda liggen hoger...Michael schreef:Ik heb inmiddels vernomen van een chauffeur van Arriva Den Bosch dat er 42 Citea's SLF voor de stadsdienst Den Bosch zijn. Dan zijn de overige 33 dus voor Breda
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
MrEmiel schreef:Misschien zijn er wel aan paar voor Tilburg of een andere brabantse stad?
nee Tilburg krijgt de Citaro's uit Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
regenmaker schreef:Niet meer van die VDL Citea's van Arriva, die dingen hebben ook zo weinig beenruimte...
Dat ligt voornamelijk aan de eisen die de concessieverlener stelt. De bussen in IJsselmond hebben royale beenruimte en zullen qua comfort niet onderdoen bij menig Qliner/Brabantliner.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Foto 1: interieur stadbus Den Boschbuschauffeur schreef:Dank je wel! Nu het interieur nog! En de andere bussen.Jasper073 schreef:Hier heb je een link van mijn profiel foto
in het groot ;)
https://pbs.twimg.com/media/BzxViFDCcAA0Veb.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZTMIUAAAe7e.jpg
Foto 2: interieur Streekbus Den Bosch
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZMIIcAAm4NY.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Mooie bekleding. Stukken chiquer dan wat er nu in de Amba's zit.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hainje schreef:Mooie bekleding. Stukken chiquer dan wat er nu in de Amba's zit.
Nou dat vond ik en me vader dus ook hahahahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En vergeet dan vooral niet de persberichten van Evobus gmbh in de gaten te houden.Mr-W schreef:@frans f worden lijn 121/135 alleen gekoppeld of gaan ze net zoals in de BBA-tijd onder 1 lijnnummer tussen Gorinchem en Den Bosch rijden ? Gebeurt er trouwens ook nog iets met de 635?
Heeft iemand toevallig al een persbericht van volvo en Mercedes gezien over de bestelling van Arriva. Foto zijn ook leuk,ben vooral nieuwsgierig naar het interieur.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als Arriva bussen gaat bestellen, weet je inderdaad al dat het mis is :NFlipje schreef:Dat ligt voornamelijk aan de eisen die de concessieverlener stelt. De bussen in IJsselmond hebben royale beenruimte en zullen qua comfort niet onderdoen bij menig Qliner/Brabantliner.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
regenmaker schreef:Als Arriva bussen gaat bestellen, weet je inderdaad al dat het mis is :NFlipje schreef:Dat ligt voornamelijk aan de eisen die de concessieverlener stelt. De bussen in IJsselmond hebben royale beenruimte en zullen qua comfort niet onderdoen bij menig Qliner/Brabantliner.
Pak je toch lekker de trein, fiets, auto of ga lopen. Keuze zat als de Citea je niet bevalt
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Precies hetzelfde interieur als in Zuid-Holland-Noord en Fryslân dus.Jasper073 schreef:Foto 1: interieur stadbus Den Boschbuschauffeur schreef:Dank je wel! Nu het interieur nog! En de andere bussen.Jasper073 schreef:Hier heb je een link van mijn profiel foto
in het groot ;)
https://pbs.twimg.com/media/BzxViFDCcAA0Veb.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZTMIUAAAe7e.jpg
Foto 2: interieur Streekbus Den Bosch
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZMIIcAAm4NY.jpg
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar ik heb geluk dat ik in concessie rijdt waar geen Arriva rijdt :Y Dus rijdt eigenlijk nooit in die veel te krappe bussen van Arriva. Heb niets tegen de Citea, de Citea zelf is een erg mooie bus alleen Arriva ruïneerd hem met de interieurindeling. Dus verkies de VDL Ambassador van Syntus nog altijd boven de VDL Citea van Arriva. :pos:Jasper073 schreef:Pak je toch lekker de trein, fiets, auto of ga lopen. Keuze zat als de Citea je niet bevalt
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva heeft naar mijn mening sowieso vrij slechte stoelen,ze zijn te smal en hard,de armleuning is al een verbetering.regenmaker schreef:Maar ik heb geluk dat ik in concessie rijdt waar geen Arriva rijdt :Y Dus rijdt eigenlijk nooit in die veel te krappe bussen van Arriva. Heb niets tegen de Citea, de Citea zelf is een erg mooie bus alleen Arriva ruïneerd hem met de interieurindeling.Jasper073 schreef:Pak je toch lekker de trein, fiets, auto of ga lopen. Keuze zat als de Citea je niet bevalt
Dit Hermes interieur was voor de reiziger al veel beter dan wat Arriva heeft gekozen. Dat van de Syntus amba's is denk ik HOV-kwaliteit.(al is de enige rit die ik met Syntus heb gemaakt die op de forummeeting ) . Hoop dat de Volvo's dezelfde stoelen krijgen als de Veolia Heuvelland 8700 bussen,die zijn echt fijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Kijk iemand die inziet dat Arriva-interieur gewoon een ramp is! *bus* Maar mensen kijken blijkbaar alleen maar naar de buitenkant van de Citea, terwijl de binnenkant veel belangrijker is.Mr-W schreef:Arriva heeft naar mijn mening sowieso vrij slechte stoelen,ze zijn te smal en hard,de armleuning is al een verbetering.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als busreiziger zie je de buitenkant maar een paar seconden, terwijl je tot wel een uur van de binnenkant moet genieten.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vind het interieur van Veolia nu ook niet echt heel spannend moet ik zeggen. Vooral die Volvo 7700's zijn ontzettend krap. :(
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Citaro's zijn niet veel beter qua beenruimte vind ik.
Heb nu een auto maar toen ik die nog niet had en we kregen de Citaro's bij ons vond ik achterin zitten niet echt fijn.
En ik zit graag achterin, lekker dat op en neer gehobbel hahaha kon er altijd heerlijk van in slaap vallen.
En 2 haltes voor de mijne werd ik altijd wakker. Kon door het gevoel hoe de bus rijd en qua bochtjes enzo heel goed aanvoelen waar de bus rijd :)
Heb nu een auto maar toen ik die nog niet had en we kregen de Citaro's bij ons vond ik achterin zitten niet echt fijn.
En ik zit graag achterin, lekker dat op en neer gehobbel hahaha kon er altijd heerlijk van in slaap vallen.
En 2 haltes voor de mijne werd ik altijd wakker. Kon door het gevoel hoe de bus rijd en qua bochtjes enzo heel goed aanvoelen waar de bus rijd :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Den Bosch heeft veel ver weg gelegen stadsdelen en de stadsdienst bedient ook de gemeente Vught.flipje schreef:Waarom heeft Den Bosch (+/- 140.00 inwoners) meer wagens voor de stadsdienst nodig dan Breda (+/- 180.000 inwoners)? En ja ik weet dan Den Bosch meer lijnen heeft, maar de frequenties van lijnen in Breda liggen hoger...
Daarnaast zijn er veel bussen nodig voor de parkeerpendels (6-10 afhankelijk van het tijdstip)..
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8606
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Deze Citea's zijn volgens mij de eerste serie Citea's met een dubbele voordeur. *O*
Ik vond de voordeur al zo breed toen ik de foto op de vorige pagina zag...
Ik vond de voordeur al zo breed toen ik de foto op de vorige pagina zag...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dank je wel! Nu de chauffeurscabine nog. Zo te zien dus weer dezelfde validators als nu? Ik vind die van bijvoorbeeld Hermes (zoals te zien op de foto van Mr-W) fijner.Jasper073 schreef:Foto 1: interieur stadbus Den Boschbuschauffeur schreef:Dank je wel! Nu het interieur nog! En de andere bussen.Jasper073 schreef:Hier heb je een link van mijn profiel foto
in het groot ;)
https://pbs.twimg.com/media/BzxViFDCcAA0Veb.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZTMIUAAAe7e.jpg
Foto 2: interieur Streekbus Den Bosch
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZMIIcAAm4NY.jpg
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als ik het zo zie had ik op de stadsdienst liever ook LLE's gehad net als Berlijn heeft gekocht..
Dan maar geen lage vloer tot achter toe.
Dan maar geen lage vloer tot achter toe.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zie een verbetering in de stoelen van Arriva. Maar geef mij maar gewoon Volans of de stoelen op Lijn 20 Goes-Hulst(Volvo) ;)
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
voor Nederland wel ja, maar de lijn bijvoorbeeld heeft wel weer dubbele deuren.Milco schreef:Deze Citea's zijn volgens mij de eerste serie Citea's met een dubbele voordeur. *O*
Ik vond de voordeur al zo breed toen ik de foto op de vorige pagina zag...
google eens op: citea.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is niet waar, de hybrides in Enschede (ook SLF) hadden ook dubbele voordeur ;)
(afbeelding via google)
(afbeelding via google)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten