Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Die LINT'tjes stonden laatst nog op de goederensporen bij Nijmegen te wachten.
Ik neem aan dat Voith er een toilet in gaat bouwen, aangezien op de Maaslijn een toilet verplicht is? Of krijgen die treinen een uitzondering?
Ik neem aan dat Voith er een toilet in gaat bouwen, aangezien op de Maaslijn een toilet verplicht is? Of krijgen die treinen een uitzondering?
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Twee Lintjes toch maar? Zal denk ik niet heel veel helpen die in totaal vier bakken extra. -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Ach beter iets dan helemaal niets..
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Dat is ook zo, flipje, maar volgens mij staan er genoeg dieseltreinen langs de baan buiten dienst te zijn... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
De meningen zullen verschillen, maar er is in principe niks me met Plan V. Ze gaan nooit kapot, waar SLT en Lint vaak storingen hebben. Maar na mijn gebruikersnaam verdedigt te hebben gaan we nu even serieus. Ik zie ik ook het liefst DM90 komen. We hebben nog genoeg staan dus dat moet lukken. Het is ook prima materieel en qua de gevraagde capaciteit op de Maaslijn voldoen 3 stellen in de spits en 2 buiten de spits goed. @FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)Frans F schreef:Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Wat mij betreft niet, want dan moet je de rijtijden verruimen. Lint is namelijk langzamer dan Plan V.Frans F schreef:Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen
Er rijden geen Buffels op de Maaslijn. Dat mag ook niet van de provincie, want ze hebben geen gelijkvloerse instap. Destijds (toen nog niet alle GTW's er waren) werd dat gedoogd, maar ik denk niet dat Limburg er een uitzondering voor gaat maken als er ook gelijkvloers materieel beschikbaar is.fogeltje schreef:Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
"optimist tot in de kist" zei mijn oude geschiedenisleraar altijd.Plan-V444 schreef:@FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Op de Maaslijn zijn alle treinstellen al verlengd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Er rijden nog steeds een paar tweetjes op de Maaslijn.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Klopt, ik formuleerde even wat onwennig. Maar ik dacht dat de Buffeltjes na het verlengen in dienst waren gebleven. Maar dat zal dan wel niet zo zijn geweest.reisthijs schreef:Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
Dank voor correctie. Ik vond zes bakken al een beetje kort, ik dacht dat alle stations wel meer konden hebben.reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Helemaal mee eens. Verleng liever alle tweetjes tot drietjes. Idem geldt voor Emmerlijn en Merwede-Lingelijn (Arriva).fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Volledig correct.Tochjo schreef:Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Waarom 8 bakken (152,8m) het maximum is weet ik echter niet, want 9 bakken (167,8m) past nog langs alle perrons op Venlo-Nijmegen (allen 170m of langer). Sterker nog: de perrons in Heyendaal werden destijds nog bewust met 15 meter verlengt tot minimaal 170 meter om langere treinen te kunnen ontvangen. Die 15 meter wordt nu dus niet eens gebruikt.
Er rijden overigens wel treinen met 9 bakken GTW over de noordelijke Maaslijn, maar dat zijn de LM-ritten van Breng.
Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Huh wa? Wat moet Breng op de Maaslijn, onderhoud daarvan is toch in Amersfoort?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Amersfoort weet ik niet, maar in ieder geval is het (deels) in Blerick
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Ze staan vaker in Blerick. Heb ze zelf ook die kant zien uitrijden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Weet iemand toevallig welke treinen door de Linten gereden gaan worden?flipje schreef:27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Nee maar ik zou gokken op spitstreinen waaronder de losse 32400.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
We gaan het vanzelf zien, maar eigenlijk kan het niet anders dan in de spitstreinen s32300 .
De ochtendspitsversterkers gaan hem niet worden, want die worden afgetrapt van de s32200 . Dus die moeten dan wel met hetzelfde materieel rijden.
De ochtendspitsversterkers gaan hem niet worden, want die worden afgetrapt van de s32200 . Dus die moeten dan wel met hetzelfde materieel rijden.
Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond
Vanaf vandaag rijden er twee treinstellen type Lint op het traject Nijmegen-Venray v.v. Ze hebben de Veolia-huisstijl en zullen volgens de website van Veolia tot aan de nieuwe concessie worden ingezet (december 2016). link naar foto
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten