Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door SuperGhost »

Die LINT'tjes stonden laatst nog op de goederensporen bij Nijmegen te wachten.

Ik neem aan dat Voith er een toilet in gaat bouwen, aangezien op de Maaslijn een toilet verplicht is? Of krijgen die treinen een uitzondering?
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door flipje »

27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Milco »

Twee Lintjes toch maar? Zal denk ik niet heel veel helpen die in totaal vier bakken extra. -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door flipje »

Ach beter iets dan helemaal niets..
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door AppleMoose »

Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Milco »

Dat is ook zo, flipje, maar volgens mij staan er genoeg dieseltreinen langs de baan buiten dienst te zijn... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Frans F »

Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door fogeltje »

Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
"Een touringcar is geen bus"
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Plan-V444 »

Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
De meningen zullen verschillen, maar er is in principe niks me met Plan V. Ze gaan nooit kapot, waar SLT en Lint vaak storingen hebben. Maar na mijn gebruikersnaam verdedigt te hebben gaan we nu even serieus. Ik zie ik ook het liefst DM90 komen. We hebben nog genoeg staan dus dat moet lukken. Het is ook prima materieel en qua de gevraagde capaciteit op de Maaslijn voldoen 3 stellen in de spits en 2 buiten de spits goed. @FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door SuperGhost »

Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
Wat mij betreft niet, want dan moet je de rijtijden verruimen. Lint is namelijk langzamer dan Plan V.
fogeltje schreef:Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
Er rijden geen Buffels op de Maaslijn. Dat mag ook niet van de provincie, want ze hebben geen gelijkvloerse instap. Destijds (toen nog niet alle GTW's er waren) werd dat gedoogd, maar ik denk niet dat Limburg er een uitzondering voor gaat maken als er ook gelijkvloers materieel beschikbaar is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Frans F »

Plan-V444 schreef:@FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)
"optimist tot in de kist" zei mijn oude geschiedenisleraar altijd. :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door fogeltje »

Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Suus »

Op de Maaslijn zijn alle treinstellen al verlengd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door reisthijs »

Er rijden nog steeds een paar tweetjes op de Maaslijn.
fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was.
Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door fogeltje »

reisthijs schreef:Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
Klopt, ik formuleerde even wat onwennig. Maar ik dacht dat de Buffeltjes na het verlengen in dienst waren gebleven. Maar dat zal dan wel niet zo zijn geweest.
reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Dank voor correctie. Ik vond zes bakken al een beetje kort, ik dacht dat alle stations wel meer konden hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Nitein-Repart »

fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
Helemaal mee eens. Verleng liever alle tweetjes tot drietjes. Idem geldt voor Emmerlijn en Merwede-Lingelijn (Arriva).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Tochjo »

reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door SuperGhost »

Tochjo schreef:
reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.
Volledig correct.

Waarom 8 bakken (152,8m) het maximum is weet ik echter niet, want 9 bakken (167,8m) past nog langs alle perrons op Venlo-Nijmegen (allen 170m of langer). Sterker nog: de perrons in Heyendaal werden destijds nog bewust met 15 meter verlengt tot minimaal 170 meter om langere treinen te kunnen ontvangen. Die 15 meter wordt nu dus niet eens gebruikt.

Er rijden overigens wel treinen met 9 bakken GTW over de noordelijke Maaslijn, maar dat zijn de LM-ritten van Breng.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Suus »

Huh wa? Wat moet Breng op de Maaslijn, onderhoud daarvan is toch in Amersfoort?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door SuperGhost »

Amersfoort weet ik niet, maar in ieder geval is het (deels) in Blerick
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door fogeltje »

Ze staan vaker in Blerick. Heb ze zelf ook die kant zien uitrijden.
"Een touringcar is geen bus"
koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 10 sep 2014, 17:21

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door koosmat64 »

flipje schreef:27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.
Weet iemand toevallig welke treinen door de Linten gereden gaan worden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door fogeltje »

Nee maar ik zou gokken op spitstreinen waaronder de losse 32400.
"Een touringcar is geen bus"
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door starx »

We gaan het vanzelf zien, maar eigenlijk kan het niet anders dan in de spitstreinen s32300 .
De ochtendspitsversterkers gaan hem niet worden, want die worden afgetrapt van de s32200 . Dus die moeten dan wel met hetzelfde materieel rijden.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Bericht door Tom »

Vanaf vandaag rijden er twee treinstellen type Lint op het traject Nijmegen-Venray v.v. Ze hebben de Veolia-huisstijl en zullen volgens de website van Veolia tot aan de nieuwe concessie worden ingezet (december 2016). link naar foto
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten