Wat eten we vandaag? #31

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Fles »

Sublimé de Volaille de Provence, of zo. Echt lekker, stukken kipfilet in provencaalse courgette/tomaat/kruidensmurrie met lekkere salade en friet. Weer eens wat anders dan biefstuk :D
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Michael »

Klinkt lekker Fles, Het water loopt me nu al in de mond.
Laatst gewijzigd door Michael op wo 08 okt 2014, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Hainje »

> Wilt u menu?
< Nah, ik ga eerst wel even eten.
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Michael »

Haha. Heb het aangepast :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Ik vond het wel een leuke woordgrap! :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Fles »

Michael schreef:Klinkt lekker Fles, Het water loopt me nu al in de mond.
Was het ook! Morgen ga ik nog even een restaurant hier wat verder lopen (300 meter ipv 50) vandaan testen. Misschien hebben ze daar wel Wiener schnitzels of zo, wie zal het zeggen. En dan vrijdag weer biefstuk in 1 van de grillhouses denk ik he :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Meltrain »

Gevulde groentesoep en daarna een vegaburger.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Michael »

Aardappelen met bloemkool en 2 tartaarjes en een bak vanillevla met slagroom was het een klein halfuurtje geleden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Daantje »

Andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal en als toetje ook vanillevla
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Daniel »

Vandaag at ik een gevulde paprika (rode paprika met een gehaktvulling) en daarbij wat aardappelschijfjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Oh man, wat heb ik vanmiddag gelachen tijdens de lunch in de bedrijfskantine :lol:

De nieuwe Franse eigenaren waren voor het eerst op bezoek en uiteraard moest de lunch genuttigd worden in de kantine en ze schrokken zich helemaal de vinkentering van de "haute cuisine" die een Nederlands bedrijfsrestaurant te bieden heeft. Ze hadden niet eens wijn, sacrebleu! Ze verlieten de kantine dan ook zichtbaar sacherijnig :P

Ik vond de lunch echter niet tegenvallen. Als voorgerecht was er een Thai Beef Soup en als hoofdgerecht was er Gadogado :)

Ik verheug mij al op morgen, dan is er een "Italian Pomodori Soup with Ciabatta Bread" :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Vandaag was er bij de lunch inderdaad een Italian Pomodori Soup with Ciabatta Bread, Pesto and Aioli.

Omdat ik mijn brood was vergeten had ik ook nog een Chicken Stick.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door baladid »

Ik had vandaag in de Mensa drie gangen voor 3,30€... Als voorgerecht pompoensoep, als hoofdgerecht verse worst met aardappelpuree, mosterd en gebakken uien (niet die droge die je op de hotdog doet, meer zo gecaramelliseerd) en als nagerecht Kaiserschmarrn (stukjes van een dikke pannekoek met krenten en appelmoes). Ik heb genoten.
Foto:
Afbeelding
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Obus »

Jakkes. Wat ziet dat er smerig uit. Hoe heb je dat kunnen opeten zonder over te geven (of spoelde je het weg met een chateau margaux)?
De mortuis nil nisi bene
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Bakpapier »

^ Jij bent blijkbaar duitse/oost-europese keuken niet gewend, want al het eten ziet er daar zo uit: bruin, sauzerig, veel vlees/worst, weinig groente. Ik vind het op zich wel lekker al is het niet bepaald haute cuisine en wil ik na twee weken oosten van duitsland - tsjechië echt wel weer wat anders. Om één of andere reden is ál het eten in Tsjechië bruin, of een tint daarvan...

Als ik dat voor die prijs in de mensa zou kunnen krijgen zou ik bijna elke dag daar eten, denk ik. Hier krijg je tegen een veel te hoge prijs (denk goedkope restaurantprijs, en zeker geen mensa-prijs) heel erg vies voer en nog veel te weinig ook. Daarom zie je voornamelijk gasten, buitenlandse studenten en soms docenten daar (vr)eten, en nooit de 'normale' student. Je kunt in de stad véél beter eten krijgen voor de prijs die je in de mensa betaalt.

Vandaar de uitdrukking 'bah da's nog goorder dan de mensa'. (wie kent koefnoen?) ;)
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Bakpapier »

Alleen de 'mensa' in het ziekenhuis is wel goed, maar ja ik ga liever niet voor mn plezier daarheen eerlijk gezegd. Heb er wel eens lunchafspraken gehad maar toch vind ik het idee van in het ziekenhuis eten niet zo prettig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Ook in Duitsland hebben ze gewoon eten in een andere kleur dan geel of bruin hoor. :)

Over de smaak/kwaliteit van de afgebeelde maaltijd zal ik mij niet uitlaten, maar op het eerste gezicht lijkt de maaltijd mij wel erg veel suiker te bevatten en weinig groente. Een klein kommetje salade met een lichte dressing (niet op mayobasis) had niet misstaan bijvoorbeeld :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door baladid »

De basisprijs is 2,40€ en omvat het hoofdgerecht plus een extra naar keuze. Daar heb ik de soep genomen, maar ik had ook andere dingen (vandaag volgens mij tomatensalade, chocoladepudding of een müslireep) kunnen nemen. De kaiserschmarrn was een extra dat ik me gunde omdat ik vandaag de hele ag maar aan het studeren ben (Ben om hal 9 de deur uit en zit nog in de bieb...).
Lekker was het, voor al door het aardappelpuree en de uien te combineren.

Zeker is vandaag heel veel geel en bruin, ik ga de volgende keer in de mensa wel eens een foto nemen van iets kleurigs...

Voor ontbijt had ik porridge, dus daarmee vergleken ziet dit heerlijk uit.

Als niet-student had je overigens 5,80€ ipv 3,30€ betaald.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Daniel »

Ik had vandaag een opgewarmd restje pasta uit de vriezer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Daantje »

Vegetarische pasta carbonara met wortel, zongedroogde tomaat, roomkaas, ei en peterselie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Bakpapier »

Nou, voor die prijs zou ik wel elke dag daar eten denk ik, veel makkelijker, hoef je maar weinig boodschappen meer te doen en hou je tijd over voor andere dingen dan afwassen/koken. En dat terwijl ik nog best van koken hou hoor, maar dat zou ik dan alleen af en toe nog doen.

Die niet-studentenprijs die je noemt, dat betaal je hier dus ook gewoon als student. Minstens. Schandalig is het eigenlijk.

Ik had worst, aardappel, broccoli lekker hollands
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door waldo79 »

Die niet-studentenprijs die je noemt, dat betaal je hier dus ook gewoon als student. Minstens. Schandalig is het eigenlijk.
Voedsel is in Duitsland goedkoper heb ik de indruk 8-) Destijds in Nijmegen moest ik als student ook ergens tussen € 4,= en € 5,= betalen en daar kon je van alles krijgen. Vooral het assortiment toetjes was uitgebreid :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Geert »

In Utrecht hadden ze in de mensa op een gegeven moment een systeem ingevoerd dat je op kon scheppen wat je wilde en dan betaalde je aan de kassa het gewicht. Daarvoor hadden ze twee budgetmaaltijden (4/5 euro) en een 'premium maaltijd' (wat ik als student nooit nam, kostte geloof ik 7 euro). Sinds het weegsysteem was de kwaliteit wel verbeterd, die budgetmaaltijden waren eigenlijk nooit lekker.

Vandaag overigens vegetarische pasta klaargemaakt :)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Obus »

Ja, ik ben goed op de hoogte van de Duitse keuken: bruine schnitzel / worst (gele mosterd optioneel), gele stuk gekookte aardappels en bruingele tot moes gekookte groenten. Daarbij drink je geel of bruin bier dat eruit ziet als en smaakt naar kattenpis. De oude Nederlandse keuken lijkt hier erg op.

Vive la cuisine française!
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Joepie, straks weer lunch!

Het menu voor morgen is alweer bekend, dan is er "Groningen Blister Head Meatball in gravy with sough dough bread"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten