Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Gelukkig ben ik qua computers iets minder een leek dan met Koppelvlak1, dus met een beetje klooien heb ik een overzichtelijk en leesbaar Excelbestand van de dienstregeling kunnen maken :) (Wellicht handig voor degene die de Wiki gaat aanpassen?)

Over Zoeterwoude:
Lijn 176 rijdt de volgende lus door Zoeterwoude-Dorp:
A4 P+R
Dirk van Santhorstweg
Raadhuis
Dr. Bouwdijkstraat
Swetterhage (eindpunt van de rit, maar rijdt direct door)
Dr. Kortmannstraat
Dorp
A4 P+R
Dirk van Santhorstweg (einde, volgende rit begint 37 minuten later van A4 P+R)
Frequentie: Ma-Vr 1x per uur (6:20 ~ 23:18), Za 1x per uur (7:20 ~ 23:18), Zo 1x per uur (9:18 ~ 23:18)

Lijn 576 rijdt dezelfde route als lijn 176, op mij onbekende momenten. Deze bus heeft dezelfde frequentie en tijden als lijn 176. Het lijkt mij dat dit de belbusvariant is.

Lijn 269 rijdt inderdaad de route als hierboven aangegeven, van Leiden Centraal direct (zonder tussenstops in Leiden!) naar de Grote Polder in Zoeterwoude-Rijndijk. Voor de volledigheid van dit bericht nogmaals de route:
Leiden Centraal
Brug. Smeetsweg
Energieweg
3M
Productieweg
Meerburg
Frequentie: Alleen Ma-Vr, alleen in spitsrichting:
Vertrek Leiden Centraal -> Zoeterwoude om 7:10, 7:45, 8:20
Vertrek Zoeterwoude -> Leiden Centraal om 16:44, 17:19, 17:54.


Verdere grote wijzigingen (die ik zo snel kan vinden):
Lijn 400 vervangt lijn 365 tussen Leiden Centraal en Zoetermeer Centrum West, via de volgende haltes:
Leiden Centraal
Leiden Breestraat
Leiden Korevaarstraat
Leiden Station Lammenschans
Zoeterwoude A4 P+R
Zoeterwoude Dorp
Stompwijk
Zoetermeer Meerpolder
Zoetermeer Binnenpark
Zoetermeer Woonhart
Zoetermeer Centrum West
Frequentie: Ma-Vr (ochtendspits) 12x per uur / (dal) 6x per uur / (avondspits) 10x per uur / dan afbouw naar 2x per uur, Za 4x per uur, Zo 2x per uur.

Lijn 57 en Lijn 90 verwisselen van route tussen Noordwijkerhout, Ruigenhoek en Lisse (straks lijn 90) / Station Nieuw Vennep (straks lijn 57). De route in Nieuw-Vennep blijft gelijk, in Lisse wordt de route iets uitgebreid:
Leidsevaart
Keukenhofdreef
Eikenlaan
Bondstraat
Hyacinthenstraat
Nassaupark
Sportlaan
Vreewijk
De Nachtegaal (vice versa)
De basisfrequentie van beide lijnen blijft ook gelijk (Ma-Vr: 57 2x per uur, 90 1x per uur)

Als iemand anders nog tips heeft over wat er mogelijk gewijzigd is, wil ik dat graag uitzoeken of je het Excelbestand sturen, mocht er interesse zijn. Verder vielen mij nog twee kleine dingetjes op binnen de Leidse stadsdienst, qua haltenamen:
De eindhalte van lijn 3 & 4 in de Merenwijk, 'Vossebes', heet voortaal Leiden, Merenwijk. De andere eindhalte van lijn 4 in Zuid-West, 'Aaltje Noordewierlaan', heet voortaan Leiden, Zuid-West. Let wel dat dit alleen zo in de dienstregeling staat, of dit ook werkelijk op de bordjes en de infosystemen komt, kan ik logischerwijs niet voorspellen. Verder geldt ook voor mijn post hetzelfde als die voor Somoth hiervoor, wijzigingen voorbehouden, etc., etc.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door BrengMe »

Als ik het bestand goed doorlees, zie ik dat lijn 92 weer opgeheven wordt. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Dat is op zicht niet zo heel vreemd, aangezien lijn 92 een versterking van lijn 90 is zodat tussen Hillegom en Nieuw-Vennep een halfuursdienst ontstaat. Aangezien lijn 57 sowieso 2x/uur rijdt, is lijn 92 niet meer nodig.
Alleen de frequentie tussen Noordwijkerhout en Lisse gaat dan zo te zien terug naar 1x/uur, terwijl de frequentie tussen Noordwijkerhout en Hillegom juist naar 2x/uur gaat.

En die lijn 269 krijgt dan een frequentie van eens per 35 minuten. :')
Ik vermoed dat lijn 186 en 187 dan altijd via de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude-Rijndijk gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door BrengMe »

Meltrain schreef:Dat is op zicht niet zo heel vreemd, aangezien lijn 92 een versterking van lijn 90 is zodat tussen Hillegom en Nieuw-Vennep een halfuursdienst ontstaat. Aangezien lijn 57 sowieso 2x/uur rijdt, is lijn 92 niet meer nodig.
Dat dacht ik al.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Er zou ook een nieuwe lijn 193 komen van Rotterdam naar Bergambacht, maar heeft iemand die ook gevonden in de dienstregeling?
(Ik kan de documenten zelf helaas niet openen. :( )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Meltrain schreef:En die lijn 269 krijgt dan een frequentie van eens per 35 minuten. :')
Ik vermoed dat lijn 186 en 187 dan altijd via de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude-Rijndijk gaan rijden.
Nop, de dienstregeling van de 186 en 187 verandert niet, overdag (tot 19:00 ongeveer) wordt de Grote Polder elk half uur bediend door de 186/187, met in de spitsen drie extra bussen onder het nummer 269. De frequentie van de laatste spitslijn is inderdaad bijzonder, mede omdat de vertrektijden vanaf Leiden Centraal naar de Grote Polder 's ochtends als volgt zijn: 6.51, 7.10, 7.21, 7.45, 7.48, 8.20, 8.21, 8.48. Als de Grote Polder inderdaad zo belangrijk is om een extra spitslijn in te stellen (is die dat?), dan zou je toch op z'n minst een logische en goed gespreide frequentie verwachten...
Meltrain schreef:Er zou ook een nieuwe lijn 193 komen van Rotterdam naar Bergambacht, maar heeft iemand die ook gevonden in de dienstregeling?
Wat zou in deze nieuwe lijn 193 anders zijn dan de huidige lijn 194 Rotterdam Capelsebrug - Bergambacht Busstation? Ik kan inderdaad geen lijn 193 vinden, alleen de 194 die nu ook al rijdt. Deze lijn 194 rijdt echter wel een andere route door Lekkerkerk, namelijk deels de route die de 292 nu in de ochtend en middag rijdt:
(^ Huidige route)
De Breeje Hendrick
Korte Baanstraat
Tiendweg
Boezemweg
Luijtenstraat
Jan Tomstraat
Van Herk
(v Huidige route)
(Vice versa)
De 292 (R'dam Capelsebrug - Lekkerkerk, spitsdienst) gaat echter dan een versnelde route door Lekkerkerk rijden:
Kerkweg/N475
De Loet
Boezemweg
Tiendweg
Korte Baanstraat
De Breeje Hendrick
Kortedreef
Schuwacht
Verder wordt de halte Lekkerkerk, Gemeentehuis niet meer aangedaan door reguliere buslijnen (alleen nog door lijn 725), en is de halte Lekkerkerk, Wilhelminastraat niet meer opgenomen in de dienstregeling.
Meltrain schreef:(Ik kan de documenten zelf helaas niet openen. :( )
Je kunt ook het Excelbestand downloaden dat ik gemaakt heb, daarin staat de hele dienstregeling in namen, lijnnummers en tijden in plaats van in codes ;-)
https://app.box.com/ZHN2015
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Thom69 schreef:De frequentie van de laatste spitslijn is inderdaad bijzonder, mede omdat de vertrektijden vanaf Leiden Centraal naar de Grote Polder 's ochtends als volgt zijn: 6.51, 7.10, 7.21, 7.45, 7.48, 8.20, 8.21, 8.48. Als de Grote Polder inderdaad zo belangrijk is om een extra spitslijn in te stellen (is die dat?), dan zou je toch op z'n minst een logische en goed gespreide frequentie verwachten...
Gezien het sneldienstkarakter is het toch niet zo heel vreemd om vlak voor een rit van 186/187 te vertrekken? Daarmee ontlast je die lijnen doordat de sneldienst voor de reizigers vanaf Leiden Centraal aantrekkelijker is en is er in de 186/187 meer plek voor de reizigers die onderweg instappen.
Reizigers zijn ook gewoontedieren natuurlijk dus je verleid ze niet zo snel als je die sneldienst tussen twee ritten van de reguliere lijn in laat rijden. Zover dat al aansluit op hun herkomst, want als de reizigers naar Grote Polder aankomen met een lijn die elk halfuur rijdt op Leiden Centraal kunnen ze natuurlijk al nieteens die eerdere sneldienst halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Ik dacht dat er een sociale werkplaats zit/zat in de Grote Polder waarvoor in de Connexxion-tijd nog lange tijd een aparte busdienst heeft bestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

@Thom69 Leuk bestandje! :)

Die nieuwe lijn 850 is wel een interresante, deze rijdt de extreme afstand tussen De Keukenhof en de halte Lisse De Nachtegaal, niet veel meer dan 1,5 kilometer. Hiermee is het de korste buslijn van de concessie! :lol: De frequentie is overigens vier bussen per uur op alle dagen van de week dat het park open is.

Verder kunnen we officieel beginnen met afscheid nemen van lijn 890, de nachtbus van Gouda. Niet dat het echt een momentje waard is, het was niet echt de drukste lijn... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Bakpapier »

Rijdt de nieuwe bus 400 een andere route door Zoetermeer dan nu de 365?

Jammer dat de frequentie s avonds niet verhoogd is.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Nop, de bus rijdt exact dezelfde route, alleen de haltes zijn vernoemd, want tja: R-net hė...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Thom69 schreef:
Meltrain schreef:(Ik kan de documenten zelf helaas niet openen. :( )
Je kunt ook het Excelbestand downloaden dat ik gemaakt heb, daarin staat de hele dienstregeling in namen, lijnnummers en tijden in plaats van in codes ;-)
https://app.box.com/ZHN2015
Heel erg bedankt. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Over DRGL 2015: ik zie dat de vreemde extra ritten van de 365 's avonds vervallen: richting Leiden Centraal vanaf het Rijnland Ziekenhuis vertrekken de bussen nu om 18:22 - 18:42 - 18:47 - 18:57 - 19:17 - 19:21 - 19:51. Dus, twee keer in vijf minuten twee bussen, maar verder ook niet echt een doorzichtige frequentie. Heeft iemand enig idee van het nut van deze toegevoegde ritten? De eerste ritten uit Schiphol zijn vaak te laat en die vanaf het Ziekenhuis te vroeg, waardoor ze dus meestal recht achter elkaar aan rijden...

En over het staartje van DRGL 2014: 9292 heeft het bij de omleiding i.v.m. de afsluiting van de Breestraat nu over "t/m 13-12-2014", dus de omleidingen zouden tot het eind van de dienstregeling gelden. Arriva houdt het nu nog bij "medio november". In 9292 is de gewone dienstregeling vanaf grotendeels geladen vanaf halverwege volgende week, maar met de melding dat o.a. de halte Breestraat vervallen is...
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Waarschijnlijk bus zo snel mogelijk na aankomst weer terug laten rijden, zodat er wel DRU-uren gecashed kunnen worden maar de kosten (chauffeur) minimaal zijn. Het te vroeg rijden is ook alleszins verklaarbaar: voor de chauffeur van de bus die om 1917 u vertrekt lonken twintig minuten pauze en de chauffeur van de rit van 1842 u maar gelijk na aankomst in Leiden de garage in en naar huis.

Het valt toch te hopen dat de werkzaamheden aan de Breestraat snel zijn afgerond. Het traject over de Hooigracht is in de avondspits bepaald geen feestje.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Delftse Chauff »

Thom69 schreef:En over het staartje van DRGL 2014: 9292 heeft het bij de omleiding i.v.m. de afsluiting van de Breestraat nu over "t/m 13-12-2014", dus de omleidingen zouden tot het eind van de dienstregeling gelden. Arriva houdt het nu nog bij "medio november". In 9292 is de gewone dienstregeling vanaf grotendeels geladen vanaf halverwege volgende week, maar met de melding dat o.a. de halte Breestraat vervallen is...
Klopt, bij ons bij Veolia is afgelopen week het rooster in WebComm aangepast. Aanvankelijk stonden in mijn rooster vanaf zondag 16 november weer de diensten uit het reguliere pakket. Sinds van de week staan nu t/m zaterdag 13 december de diensten uit het Breestraat-pakket er in.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Somoht »

9292 is bepaald geen autoriteit qua omleidingen cq actuele reisinformatie en ook afhankelijk wat de vervoerder over de telex/fax/email stuurt

Anyways situatie is nog steeds zo dat bij Arriva vanaf 9 november de route via de Breestraat staat ingeladen in HASTUS/Prodata/Albatros/whatever.
Bij Veolia is er nu deze week een dienstregeling geleverd waar tot 13 december de omleiding er instaat. Maar die dienstregeling is voornamelijk aangeleverd omdat anders vanaf vandaag de DRIS'sen in Haaglanden leeg waren. Daarnaast is en was die omleiding er in geprutst door de lijn te knippen vanaf 'Voorschoten, Centrum' in lijn 4145. Op deze lijn komt ook geen actuele reisinformatie binnen.
Tl;dr Veolia IT is aan het prutsen, goed je OV chipkaart overzichten nalopen of er er geen malversaties plaatsvinden ;)
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jelmer »

vanmiddag te Schiphol een normale ZHN-Citea (nummer niet opschreven) op lijn 365.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door OmniLezer »

Ik denk dat Arriva dit 2 weken van te voren gaat melden hoe dit alles in elkaar zit zodat mensen geen tijd hebben als er iets niet goed aan is zodat ze winst kunnen maken met al die overstappen die mensen dan moeten maken om van "Klaas" naar "Piet van Hiernaast" te gaan.

Dit doen ze ook met het DAV. Niemand weet dat ze stad aan streek gaan koppelen wat inhoud dat er vaak bussen uitvallen door file
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door OmniLezer »

Die mensen in hrt DAV en ZHN kunnen dan zoveel protesteren als ze willen, maar als de regeling is in gegaan, kan er pas na een jaar iets veranderd worden of als dat gelijk kan, doen ze er gewoon geen flikker aan. Ze "testen" dan alles even(ze kijken hoe snel de portemonee volloopt).

Mijn excuses voor chauffeurs die bij Arriva werken en die dit gewoon leugens vinden. Stuur graag feedback en vertel hoe rommelig de regeling in elkaar zit. Als dat niet zo is, vertel dan waarom niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Eh, in ZHN verandert er niet heel veel? Lijn 365 wordt officiëel in tweeën geknipt waarbij het zuidelijke deel een ander nummer krijgt, lijn 890 verdwijnt en er komen een aantal wijzigingen in de spitsuren in Leiden en rond Bergambacht. Geen reden tot complotdenken dus. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Rickingsh

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Rickingsh »

Alsnog, even buiten deze hele concessie (en dit topic) om, is dit volgens mij wel dé handelswijze die vaak genoeg wordt toegepast. Eerst doen, en dan pas denken (tenminste, dat moet het klootjesvolk dan geloven natuurlijk), om vervolgens tot 'de ontdekking' te komen dat het toch allemaal net weer naatje is. "De nieuwe dienstregeling beloofd veel verbeteringen met zich mee te brengen, die ten goede komen voor de reizigers" - Said nobody ever before... :')

Ik sluit me dan dus ook volledig aan bij de mening van OmniLezer.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Somoht schreef:Anyways situatie is nog steeds zo dat bij Arriva vanaf 9 november de route via de Breestraat staat ingeladen in HASTUS/Prodata/Albatros/whatever.
Sterker nog, gisterenavond toonden de DRIS'en te Leiden Centraal vrolijk weer '4 Merenwijk', terwijl deze i.v.m. de omleiding helemaal niet rijdt...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Somoht »

Zag ik gister ook langskomen op Twitter. Dit is 100% een 9292 fout, 9292 doet de data-integratie voor de DRIS'sen in Zuid-Holland, SRAN en de Veluwe. Op 9292.nl krijg je ook reisadviezen bij de Breestraat...
Aan de NDOVloketten (curieus genoeg is 9292 één van de twee NDOVloketten) is 1 september al een dienstregeling aangeleverd waar die omleiding iig niet afloopt voor as. zondag. Dus hoe 9292 plots komt met het aflopen van die omleiding dit weekend is hetzelfde mysterie als de fouten rondom Hemelsvaart, bijna elk vakantiedrgl, etc.

Je zal ook zien dat bij GOVI en de ND-OV afnemers en afnemers daarvan er geen enkele bus via de Breestraat gaat dit weekend, waaronder dus OVinfo, GoAbout, OVapp, OVaub, etc etc. Vandaar mijn eerdere opmerking dat 9292 bepaald geen autoriteit is ;)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door OmniLezer »

Rickingsh schreef:Alsnog, even buiten deze hele concessie (en dit topic) om, is dit volgens mij wel dé handelswijze die vaak genoeg wordt toegepast. Eerst doen, en dan pas denken (tenminste, dat moet het klootjesvolk dan geloven natuurlijk), om vervolgens tot 'de ontdekking' te komen dat het toch allemaal net weer naatje is. "De nieuwe dienstregeling beloofd veel verbeteringen met zich mee te brengen, die ten goede komen voor de reizigers" - Said nobody ever before... :')

Ik sluit me dan dus ook volledig aan bij de mening van OmniLezer.
AMEN!
Veel mensen komen met wijzigingen hier en het overige volk weet er geen kloot van.

Hierbij luidt mijn vraag;
- Waar halen jullie potverdomme al die wijzigingen vandaan!
+ Men zegt van chauffeurs
+ Men zegt op internet(wat gewoon niet waar is)
+ Men verzint het(zoals mensen denken over Frans F)

Welke van de drie is het. En stuur dan ook de link.

De wijzigingen tot nu toe zijn;
- lijn 57/90 wisselen van eindbestemmingen
- nieuwe lijn 169/269
- nieuwe lijn 176 voor Stompwijk(en P+R A4. Ze hadden net zo goed lijn 32 van Connexxion kunnen houden.)
- nieuwe lijn 193 (spitslijn 293 die vaker rijdt. Dus Connexxio zat niet fout met lijn 193)
- lijn 365 wordt geknipt in 365/400.
- nieuwe lijn 400(voormalig interliner 206 van Connexxion)
- lijn 850 komt op (4x per uur/gelijk aan stadslijn qua afstand)

Als je feedback hebt, stuur dan corrigerend/vriendelijk feedback. Niet zo iets als; je bek stinkt.
Als je me op iets wilt wijzen, stuur de link van het document.

Dank u wel voor het begrip
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

De introductie van R-Net lijn 400 is uitgebreid in de media geweest en de wijziging van lijn 57 en 90 is o.a. hier te vinden.
De introductie van lijn 193 gaat waarschijnlijk niet door en de rest is af te leiden uit dit document wat forumgenoot Thom69 heeft samengesteld uit data van (volgens mij) Arriva zelf: https://app.box.com/ZHN2015
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten