Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, je hebt gelijk. Het zijn nu ook erg onhandige bedragen.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Naar België bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat je daar qua materiaal veel meer afwisseling hebt.Jasper073 schreef: dus jij wil afwisseling ?
Heb ik een hele goeie tip voor je ;)
Verhuizen naar waar geen Citea's rijden ;)
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Van mij ook. Kun je meteen een foto maken van de chauffeurscabine. ;-)Jasper073 schreef:Nou van mij mag het snel 14 December zijn
of dat sommige chauffeurs (me vader) de bussen mogen ophalen om naar Den Bosch te rijden :D dan ga ik mooi mee
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Juist de eenvoud met het enkeltje is handig, kort/lang geeft weer verwarring. De dagkaart wordt naar mijn eigen observatie nu al niet echt veel verkocht dus ik zie ook niet waarom die nog veel duurder moet worden.fogeltje schreef: Slechte zaak. Maak het dagkaartje op zijn minst iets duurder, minimaal twee keer een enkeltje en een beetje erboven op, 7,50 bijvoorbeeld. Dat is nog steeds geen geld teveel voor een hele dag touren. En het ritkaartje zou wat meer op de afstand moeten worden afgestemd. Hou de minimale prijs van 3,50 (niet goedkoper om zo de chipkaart te blijven promoten) maar maak het voor de lange afstand wat duurder, zoals het in de meeste gebieden ook gaat.
Forsensen reizen in Brabant op een dalurenproduct. Ze betalen dan 's ochtends vol en 's middags krijgen ze 40% korting zodat ze gemiddeld 20% korting krijgen net als vroeger met de zoneabonnementen. Voldoet prima en je bent verlost van het gehannes met zones.Wanneer komt er bij Hermes/Brabant eindelijk eens een abonnement voor de gewone reiziger? Senioren, kinderen onder de 18 mogen bijna voor niks reizen, de rest wordt maar uitgemolken. Verzin een SRE-vrij met een mooi tarief zou ik zeggen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.buschauffeur schreef:Ja, je hebt gelijk. Het zijn nu ook erg onhandige bedragen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
5 euro in de streek is onrealistisch hoog, daar zijn ook reizigers die maar een paar kilometer meegaan. Denk aan lokaal vervoer in plaatsen zonder stadsdienst. En voor 10 euro zul je vrees ik nauwelijks nog een dagkaart verkopen.fogeltje schreef: Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lokaal vervoer in GD is stadskaartje tot 2 zones. Dit kan in Brabant ook worden ingevoerd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Papieren kaartje moet in mijn ogen ook ontmoedigd worden. Dat of je schaft je de OVC compleet af en gaat weer compleet over op papieren kaartjes.Frans F schreef:5 euro in de streek is onrealistisch hoog, daar zijn ook reizigers die maar een paar kilometer meegaan. Denk aan lokaal vervoer in plaatsen zonder stadsdienst. En voor 10 euro zul je vrees ik nauwelijks nog een dagkaart verkopen.fogeltje schreef: Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.
In mijn ogen is een opbouwende prijs zoals bijvoorbeeld in het KAN gebied het beste, maar als Brabant perse aan één tarief wil vasthouden, dan mag dat wel omhoog. Als mensen geen dagkaartjes meer kopen, dan is dat ook geen ramp. Het blijft krom dat een dagkaartje goedkoper is dan twee enkeltjes.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
even rekenmachine:
2 * 5 = 10 ??
IN Groningen lopen naar mijn idee die 10-eurokaarten wel (maar kan ook komen, omdat er veel asielzoekers op die kaart reizen in mijn regio.) Ik weet niet hoe de situatie in Brabant is natuurlijk.
2 * 5 = 10 ??
IN Groningen lopen naar mijn idee die 10-eurokaarten wel (maar kan ook komen, omdat er veel asielzoekers op die kaart reizen in mijn regio.) Ik weet niet hoe de situatie in Brabant is natuurlijk.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Klopt, maar 10 euro is dan weer een dusdanig mooi rond bedrag dat het verhogen tot zeg 11,50 ofzo onhandig is.CamilleKreemers schreef:even rekenmachine:
2 * 5 = 10 ??
IN Groningen lopen naar mijn idee die 10-eurokaarten wel (maar kan ook komen, omdat er veel asielzoekers op die kaart reizen in mijn regio.) Ik weet niet hoe de situatie in Brabant is natuurlijk.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
in GD wil het vervoersbedrijf graag ronde getallen houden.
Tarieven op bus:
'Stads'kaart: 2 euro
streekkaart 3 tot 7 zones: 5 euro
streekkaart >8 zones: 8 euro
dagkaart incl ochtendspits: 16 euro
dagkaart na ochtendspits: 10 euro
Maximaal OVC (zonder overstappen) = 8 euro
Hierdoor blijft de OVC ook aantrekkelijk en het lijkt te werken.
Er zit nog steeds groei in gebruik OVC en dagkaartjes volgens de trendmonitor.
Tarieven op bus:
'Stads'kaart: 2 euro
streekkaart 3 tot 7 zones: 5 euro
streekkaart >8 zones: 8 euro
dagkaart incl ochtendspits: 16 euro
dagkaart na ochtendspits: 10 euro
Maximaal OVC (zonder overstappen) = 8 euro
Hierdoor blijft de OVC ook aantrekkelijk en het lijkt te werken.
Er zit nog steeds groei in gebruik OVC en dagkaartjes volgens de trendmonitor.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens rond genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
Verder is de situatie in GD denk ik wat anders dan in Brabant door het alles overheersende vervoer naar Groningen Stad. Er is daardoor in GD relatief veel vervoer over langere afstanden, terwijl in Brabant het vervoer veel meer verdeeld is op kortere afstanden rond een aantal wat grotere provinciesteden.
Verder is de situatie in GD denk ik wat anders dan in Brabant door het alles overheersende vervoer naar Groningen Stad. Er is daardoor in GD relatief veel vervoer over langere afstanden, terwijl in Brabant het vervoer veel meer verdeeld is op kortere afstanden rond een aantal wat grotere provinciesteden.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Tuurlijk zal de situatie anders zijn, maar moet dat wat jij meldt niet beter zijn voor de kostendekkingsgraad?
In Brabant (behoudens SRE) moet de bezetting in beide richtingen toch beter zijn. Je moet het OV ook aantrekkelijk maken en daar kun je heel veel dingen bij betrekken. Uiteindelijk wil je toch meer OV kunnen bieden als vervoersbedrijf.
In Brabant (behoudens SRE) moet de bezetting in beide richtingen toch beter zijn. Je moet het OV ook aantrekkelijk maken en daar kun je heel veel dingen bij betrekken. Uiteindelijk wil je toch meer OV kunnen bieden als vervoersbedrijf.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
Nee, degene die dit bedacht heeft was een groot voorstander van onnodig tijdverlies bij het halteren.
Laatst gewijzigd door Daan76 op do 16 okt 2014, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Oplossing van Connexxion: verkoop alleen kaartjes van 5 euro. Twee keer te gebruiken voor een stadsritje en een keer te gebruiken voor een streekrit. Eventueel kan je dan nog een dagkaart van 10 euro toevoegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Aanvulling: Dat is dus de oplossing van Connexxion in de directe omgeving van Amsterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
buschauffeur schreef:Van mij ook. Kun je meteen een foto maken van de chauffeurscabine. ;-)Jasper073 schreef:Nou van mij mag het snel 14 December zijn
of dat sommige chauffeurs (me vader) de bussen mogen ophalen om naar Den Bosch te rijden :D dan ga ik mooi mee
Hahahahahaha ja das waar :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Antwoorden van Arriva op veelgestelde vragen:
http://www.arriva.nl/klantenservice/vee ... n-brabant/
Speciaal voor fogeltje :
http://www.arriva.nl/klantenservice/vee ... n-brabant/
Speciaal voor fogeltje :
Zijn er voor de nieuwe dienstregeling ook busboekjes beschikbaar?
Nee, voor Brabant zijn er geen busboekjes beschikbaar. Wel gratis lijnfolders.
Zijn er voor Brabant lijnfolders verkrijgbaar?
Ja, er zijn gratis lijnfolders verkrijgbaar. Deze kunt u op maat bij ons bestellen.
Waar kan ik gratis lijnfolders krijgen/bestellen?
De lijnfolders zijn verkrijgbaar via de klantenservice en vanaf 14 december bij de Arriva Stores op de stations Breda, Tilburg en Den Bosch.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, ze meten eerst hoe breed je hand is en aan de hand daarvan snijden ze het papier. Folders op maat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik hoop dat Arriva snel via hun site laat weten
welke lijnen gaan veranderen op de staddienst in Den Bosch en op de streek
en welke routes ze gaan rijden en welke haltes te komen vervallen.
Zal denk ik half November zijn ??
welke lijnen gaan veranderen op de staddienst in Den Bosch en op de streek
en welke routes ze gaan rijden en welke haltes te komen vervallen.
Zal denk ik half November zijn ??
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Provincie betaalde de kosten van de boekjes tot nu toe maar stopt daarmee.Meltrain schreef: Zijn er voor de nieuwe dienstregeling ook busboekjes beschikbaar?
Nee, voor Brabant zijn er geen busboekjes beschikbaar. Wel gratis lijnfolders.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... n-brabant/Jasper073 schreef:Ik hoop dat Arriva snel via hun site laat weten ... Zal denk ik half November zijn ??
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het adviestraject voor de nieuwe dienstregeling loopt nog, dus half november kan eigenlijk alleen als dat adviestraject door Arriva wordt genegeerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten