Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
viewtopic.php?f=35&t=9301&start=3636
Voor Nijmegen heeft er eens een berichtje gestaan op de pagina van Rover Nijmegen, de link staat daar ergens wel tussen.
Voor Nijmegen heeft er eens een berichtje gestaan op de pagina van Rover Nijmegen, de link staat daar ergens wel tussen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Vorig jaar lieten ze de dienstregeling door reizigers bekijken en doorspitten in september op eventuele fouten of rariteiten. Was wel leuk om te doen.Meltrain schreef:Wat bedoel je hiermee?fogeltje schreef:Ook geen dienstregelingcheck dit jaar :(
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Heb er nog (eenmaal per week) een flink verbeterde overstap aan overgehouden :D .
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat ik me afvraag: waarom heeft BRENG van die trolleybussen met van dat oude interieur erin (zelfs die met de nieuwere buitenkant)? Vind dat het tijd is voor nieuw trolleymaterieel of in ieder geval een grote opknapbeurt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Trolleybussen gaan nou eenmaal iets langer mee, zo schijnt. Bovendien, niet altijd maar weer opnieuw nieuwe bussen kopen zou een hoop kapitaalvernietiging tegen kunnen gaan zo hier en daar. Misschien moeten we er wel blij mee zijn :) .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Frank, regenmaker kijkt wat luchtiger tegen het besteden van belastinggelden dan andere gebruikers. Dat trekt wel bij
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En er loopt een traject van enige jaren waarbij er nieuwe trolleys instromen en de oude uitstromen. Alleen duurt dat nog wel even.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Valt wel mee hoor, de regering heeft nu wel wat extra geld over en natuurlijk zijn nieuwe trolleybussen veel belangrijker dan zaken zoals defensie.Waldo79 schreef:Frank, regenmaker kijkt wat luchtiger tegen het besteden van belastinggelden dan andere gebruikers. Dat trekt wel bij
Overigens is belastinggeld ervoor om uitgegeven te worden, niet waar? :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zie de reactie van bartjemestrom. De oudste trolleys die nu nog in dienst zijn (de Berkhof trolleys, zonder het Brengtrolley uiterlijk) gaan geleidelijk aan uit dienst vanaf volgend jaar en worden tegelijkertijd vervangen door Hess-trolleys gelijk aan de meest recente serie. De eerste serie Hess-trolleys dateert van 2009. Geen enkele reden om die voorlopig te vervangen.regenmaker schreef:Wat ik me afvraag: waarom heeft BRENG van die trolleybussen met van dat oude interieur erin (zelfs die met de nieuwere buitenkant)? Vind dat het tijd is voor nieuw trolleymaterieel of in ieder geval een grote opknapbeurt.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Weet iemand iets van de omlopen in Nijmegen af? Ik ben gisteren voor het eerst in 2,5 week weer eens met de stadsdienst gegaan van werk naar Dukenburg en ik wilde van te voren bepalen welke bus ik ging krijgen. Dus ik had 's ochtends in de dienstregeling gekeken welke bus ik op lijn 2 zou krijgen. Maar 's middags reed die bus opeens op lijn 8. Het blijkt dus dat lijn 2 en lijn 8 vanaf hun eindpunten Sint Maartenskliniek en Berg en Dal, Hamerlaan leeg naar het eindpunt van de andere lijn rijden. Sinds wanneer is dit? Want de laatste keer dat ik in Berg en Dal ben geweest, keerde lijn 8 gewoon op lijn 8 en de Sint Maartensklinieklijnen keerden ook altijd bij de Sint Maartenskliniek.
Ook heb ik nu al twee keer ergens rond 18:50 een lege gelede Citaro op de Van Apelterenweg gezien. Deze reed als lijn 999 richting Dukenburg (en ik vermoed verder richting de Energieweg om naar de remise te gaan). Rijden er gelede bussen op de spitsritten van lijn 331 naar Weezenhof in de avond nadat de Heyendaalboemel gaat afbouwen?
Ook heb ik nu al twee keer ergens rond 18:50 een lege gelede Citaro op de Van Apelterenweg gezien. Deze reed als lijn 999 richting Dukenburg (en ik vermoed verder richting de Energieweg om naar de remise te gaan). Rijden er gelede bussen op de spitsritten van lijn 331 naar Weezenhof in de avond nadat de Heyendaalboemel gaat afbouwen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het enige wat ik weet is dat de bussen op lijn 300 die van de spitsritten Bemmel-Heyendaal komen na Heyendaal doorrijden om op lijn 331 de spitsritten Weezenhof-Station te rijden. Ik neem aan dat dat in de middagspits omgekeerd is.
Heb ik uit het vervoerplan van dit jaar wat ik op internet gevonden had. Als dat hier niet langs is gekomen wil ik dat nog wel online zetten.
Heb ik uit het vervoerplan van dit jaar wat ik op internet gevonden had. Als dat hier niet langs is gekomen wil ik dat nog wel online zetten.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De bussen van lijn 2 en lijn 8 rijden al heel veel jaren leeg naar het andere eindpunt van lijn 2 of 8. Dit is in ieder geval al vanaf 2005, of het al eerder ook zo was weet ik niet zeker. Het was in de Novio tijd wel al het geval in ieder geval.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja, dat weet ik. Maar gezien de tijd kan die bus niet meer naar Heyendaal gaan om als spitsrit te rijden. Bovendien zou hij dan niet over de Van Apelterenweg rijden. In de spitstijd rijden de geledes volgens mij juist op lijn 10 en zijn er geen bussen beschikbaar voor andere lijnen (omdat om 15:56 al een gelede richting Uden vertrekt zijn er nog maar 5 over en dat heb je nodig voor de vijf-minutendienst). Dit moet dus een bus zijn die van lijn 10 afkomt op het moment dat de frequentie teruggebracht gaat worden. De bus uit Uden is pas rond 18:00 weer terug op CS. Nu ik zo bedenk zou het ook die bus kunnen zijn die als 331 gaat rijden, dat zou kunnen kloppen met de tijd dat hij weer leeg uit Weezenhof vertrekt.
Wat betreft lijn 2/8: dat is zeker niet jaren zo geweest. Ik ben dit jaar nog in Berg en Dal geweest met Frank en de bus bleef bij aankomst gewoon in Berg en Dal wachten. En vorig jaar keerde lijn 13 gewoon bij de Sint Maartenskliniek als rit terug.
Wat betreft lijn 2/8: dat is zeker niet jaren zo geweest. Ik ben dit jaar nog in Berg en Dal geweest met Frank en de bus bleef bij aankomst gewoon in Berg en Dal wachten. En vorig jaar keerde lijn 13 gewoon bij de Sint Maartenskliniek als rit terug.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Graag. :)BrengMe schreef: Heb ik uit het vervoerplan van dit jaar wat ik op internet gevonden had. Als dat hier niet langs is gekomen wil ik dat nog wel online zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Over lijn 2/8 het is wel al jaren het geval (ook de periode van lijn 13). Alleen ben ik vergeten te vertellen dat het niet altijd voorkomt. Vaak is het ook zo dat lijn 2/8 op zich zelf keren. Maar als het qua wachttijd beter uitkomt (als lijn 2 of 8 te lang op hun eigen eindpunt moeten wachten tot ze weer mogen vertrekken) rijden ze een MAT-rit naar het andere eindpunt om daar met een nieuwe rit te beginnen met minder wachttijd. Ook rijdt lijn 8 heel af en toe een MAT-rit naar het eindpunt van lijn 5 Op de Horst en ook andersom, maar dit komt maar zelden voor.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De wachttijd op de tijden dat het voorkwam was voor beide lijnen iets van 7 minuten. Dat lijkt me een verspilling van brandstof om dan leeg te gaan rijden. Naar CNG zal wel geen drol kosten. Bovendien is die 7 minuten juist handig om eventueel opgelopen vertraging niet door te laten werken en dan kan de chauffeur even zijn benen strekken en een sanitaire stop maken (iig bij de Sint Maartenskliniek).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Jou redenatie vind ik vind ik veel meer logica inzitten.
Snap zelf ook niet helemaal waarom dit al zo lang word gehandhaafd.
Snap zelf ook niet helemaal waarom dit al zo lang word gehandhaafd.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik bedoel niet dat de geledes uitgewisseld worden op lijn 331 en 300, maar gewoon BrengDirect bussen, als dat niet duidelijk was.fogeltje schreef:Ja, dat weet ik. Maar gezien de tijd kan die bus niet meer naar Heyendaal gaan om als spitsrit te rijden. Bovendien zou hij dan niet over de Van Apelterenweg rijden. In de spitstijd rijden de geledes volgens mij juist op lijn 10 en zijn er geen bussen beschikbaar voor andere lijnen (omdat om 15:56 al een gelede richting Uden vertrekt zijn er nog maar 5 over en dat heb je nodig voor de vijf-minutendienst). Dit moet dus een bus zijn die van lijn 10 afkomt op het moment dat de frequentie teruggebracht gaat worden. De bus uit Uden is pas rond 18:00 weer terug op CS. Nu ik zo bedenk zou het ook die bus kunnen zijn die als 331 gaat rijden, dat zou kunnen kloppen met de tijd dat hij weer leeg uit Weezenhof vertrekt.
Wat betreft het vervoerplan, dat zal ik er morgen opzetten,
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Sommige spitsritten van de 331 worden ook met gewone Citaro's gereden. Heb ze in de ochtend vaker gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hier is het vervoerplan van 2014. Het is de conceptversie, maar volgens mij zijn de meeste wijzigingen die er instaan ook daadwerkelijk ingevoerd.
https://www.dropbox.com/s/z7yui1yfjaf18 ... n.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/z7yui1yfjaf18 ... n.pdf?dl=0
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als ik het niet verkeerd heb is dit de conceptversie van 2013 (dienstregeling ingaande 13-12-2013)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Van dienstregeling 2014 ja, niet voor niks had ik dat vetgedrukt in mijn post.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Oh dan weet ik niet of ik het verkeerd heb gezien.
Ik had het concept van de dienstregeling van jou even doorgelezen en de brief is getekend op 2 september 2013 en de wijzigingen zijn allemaal van vorig jaar, dus begon te twijfelen of hij niet van de vorige dienstregeling was.
Ik had het concept van de dienstregeling van jou even doorgelezen en de brief is getekend op 2 september 2013 en de wijzigingen zijn allemaal van vorig jaar, dus begon te twijfelen of hij niet van de vorige dienstregeling was.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Kwam er vandaag achter dat er sinds juni blijkbaar ook een lijn 107 rijdt van Wijchen naar Dukenburg. Vraag me af of die een beetje succesvol is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zo te zien en te horen is deze lijn niet heel succesvol, weinig klandizie.
Lijn 107 is in het leven geroepen om het reizen met het openbaar vervoer in Bijsterhuizen te stimuleren.
Een mooi project, alleen is het jammer dat deze lijn niet eerder in de winter is geïntroduceerd als meer mensen met het Ov gaan ipv met de fiets bijvoorbeeld.
Lijn 107 is in het leven geroepen om het reizen met het openbaar vervoer in Bijsterhuizen te stimuleren.
Een mooi project, alleen is het jammer dat deze lijn niet eerder in de winter is geïntroduceerd als meer mensen met het Ov gaan ipv met de fiets bijvoorbeeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten