Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door BrengMe »

Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je bewijzen daarvoor?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Uit waarnemingen zie ik dat de meeste uitstappers op Velperpoort jongeren zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Suus »

Je argument slaat als een tang op een varken. Alle OV-reizigers hebben evenveel rechten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door busentrein »

Je weet toch dat Erno's verbinding heilig is en alles daarvoor moet wijken xD
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik moet gelukkig naar Nijmegen (vanuit Gaanderen), dus heb geen last van de stop in Velperpoort.

Maar ik zie dat mensen zich ergeren aan deze stop, omdat ze dan de aansluiting op de s3000 richting Utrecht missen. Wat in Velperpoort uitstapt zijn hoofdzakelijk jongeren van het ROC en hbo die al een minimum aan reistijd hebben, terwijl forensen naar Wageningen en Utrecht een stuk meer reistijd hebben. Dus in mijn vizie vind ik behoud van de aansluiting op de s3000 richting Utrecht belangrijk dan de aansluiting op de s7600, bus 331 en bus 1 in Velperpoort.
Je argument slaat als een tang op een varken. Alle OV-reizigers hebben evenveel rechten.
Iedere reiziger is gelijk, maar sommige reizigers zijn meer gelijk dan anderen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Milco »

Hoeveel minuten bedraagt de overstap nu in de ochtendspits te Arnhem van de s30900 (toch?) op de s3000?
Het overslaan van Velperpoort vind ik geen goed idee. Dat ROC'ers al een minium aan reistijd hebben slaat nergens op. Waar baseer jij dat op?

Verder: is een overstap van een kwartier te Arnhem dan zo lang? Een kwartier na de s3000 gaat namelijk de s3100 naar Utrecht en voor Ede-Wageningen is ook de s7500 wellicht een goed alternatief.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door flipje »

Erno-BE schreef: Maar ik zie dat mensen zich ergeren aan deze stop, omdat ze dan de aansluiting op de s3000 richting Utrecht missen.
Zou je dit op een of andere manier kunnen onderbouwen met feiten? Tot nu toe lees ik alleen maar argumenten op basis van 'eigen waarneming', komt niet heel erg sterk over..
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Kijk er is een probleem: namelijk mensen uit de s30900 halen de aansluiting op de s3000 niet.
Mogelijke oorzaak: te veel oponthoud op station Velperpoort doordat er te veel jongeren in Arnhem :') onderwijs volgen en gebruik maken van dat station.
Ideaalste oplossing: alle onderwijsinstellingen (behalve basis en voortgezet onderwijs) in Arnhem sluiten.
Helaas is dit niet mogelijk.
Alternatieve oplossing: de s30900 station Velperpoort laten overslaan.

Kijk, ik situeer een probleem en bedenk daar een oplossing bij, die niet al te belastend is voor de gedupeerden. Helaas krijg ik daar geen bijval bij.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Etienne »

Logisch toch. De oplossingen die je aandraagt, slaan kant noch wal. Ik zie geen getallen of berekeningen waaruit zo iets blijkt, ja een eigen waarneming; maar dat zegt niet genoeg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Milco »

Door Arnhem Velperpoort over te slaan zijn juist de ROC'ers die daar in de buurt moeten zijn weer langer onderweg van huis naar school en terug. Dus in feite verplaats je de te lange reistijd dan van de Utrecht-reizigers naar de Velperpoort-reizigers. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Suus »

De overstap in Arnhem is 7-9 minuten, de vertraging lijkt echter niet alleen te ontstaan door de stop op Velperpoort maar ook doordat de s3600 die er vlak voor zit soms wat vertraagd lijkt te zijn.

Overigens, vanuit Gaanderen gaan mensen niet forensen naar Utrecht, je zit in Arnhem dan al op 40 minuten reistijd!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door flipje »

Erno-BE schreef: Ideaalste oplossing: alle onderwijsinstellingen (behalve basis en voortgezet onderwijs) in Arnhem sluiten.
Erno-BE schreef: Kijk, ik situeer een probleem en bedenk daar een oplossing bij, die niet al te belastend is voor de gedupeerden. Helaas krijg ik daar geen bijval bij.
Vind je het gek? Dat jij problemen hebt met Arnhem is jou zaak, maar wees eens realistisch!

Snel zoek werk via Google levert op dat er in Arnhem in 2012 10.441 HBO studenten studeerden aan de HAN (info), waarvan 5190 studenten buiten de stad afkomstig zijn. ROC Rijn IJssel had in 2013 12.827 'studenten' (info) waarvan de meerderheid zal studeren in Arnhem. Dus kom niet aanzetten met het sluiten van onderwijsinstellingen..

Met jou ideeën zul je een aanzienlijk groter deel duperen dan reizigers die vanuit de Achterhoek heel NL door moeten.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Overigens, vanuit Gaanderen gaan mensen niet forensen naar Utrecht, je zit in Arnhem dan al op 40 minuten reistijd!
Vanuit Gaanderen niet nee, maar vanuit Westervoort/Duiven/Zevenaar wel hoor.
Door Arnhem Velperpoort over te slaan zijn juist de ROC'ers die daar in de buurt moeten zijn weer langer onderweg van huis naar school en terug. Dus in feite verplaats je de te lange reistijd dan van de Utrecht-reizigers naar de Velperpoort-reizigers. :')
Dat is geen probleem, ze hebben namelijk tijd zat. Het hbo stelt al niks voor, laat staan het ROC.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Milco »

Dus omdat je op het HBO tijd zat hebt mag de reistijd maar lang genoeg zijn? Dit slaat ook weer als een tang op een varken. :?
Denk eens een keer realistisch na in plaats van alleen maar onzin te ouwehoeren, want deze plannen van jou gaan echt nergens over. :?

Ik zie trouwens dat jij ook op het HBO zit... Dus de vraag: hoe lang is jouw reistijd dan en op welke manier reis jij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik reis naar Nijmegen, ongeveer 1,5 uur van huis naar school enkele reis vanuit Gaanderen. Prima te doen 8-) .
Meestal reis ik met lijn 40, de s30900, de s3000 en lijn 83.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Freek »

Jullie vroegen om cijfers: de meeste recente die ik heb komen uit 2009. Dagelijks aantal reiziger 17.000 overstappers ongeveer 45-50%. Overstappers richting Utrecht 25%. Drukste stations in volgorde: Arnhem Zevenaar Doetinchem Duiven.

Hopelijk helpt dit de discussie een beetje.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Kijk, ik situeer een probleem en bedenk daar een oplossing bij
Er zijn alleen 2 oplossingen voor bedacht die vele malen beter zijn.

Allereerst is de dienstregeling 's ochtends al 3-4 minuten verschoven, zodat de overstap veel ruimer wordt. Dat is een veel betere oplossing om de overstap te verbeteren.

Voor de iets langere termijn hebben ze ook al een betere oplossing: dubbelspoor op Didam-Zevenaar, waardoor de treindienst 2 minuten versneld kan worden. Deze oplossing levert net zoveel winst op als Velperpoort overslaan, alleen levert dit géén nadelen op voor reizigers én levert het een veel robuustere dienstregeling op (want je hoeft in Didam niet meer te wachten als de tegentrein vertraagd is). ProRail is al bezig deze oplossing uit te werken en binnen een paar jaar moet dit al uitgevoerd zijn als ik het goed heb begrepen.

Je 'bedenkt' dus een oplossing voor een probleem waar allang een oplossing voor is. :N
Erno-BE schreef:Maar ik zie dat mensen zich ergeren aan deze stop, omdat ze dan de aansluiting op de s3000 richting Utrecht missen.
En hier geef je precies het punt aan: mensen ergeren zich niet zozeer omdat er gestopt moet worden op Velperpoort, maar omdat ze de overstap dreigen te missen. Dan gaan mensen zich aan alle tussenstops ergeren die nog op de route liggen. Als je bij Didam al +5 zou hebben, zouden mensen zich gaan ergeren aan de stops op Zevenaar, Duiven, Westervoort én Velperpoort. Het heeft dus totaal niets met het station te maken, maar met de punctualiteit van de dienstregeling.

Station Velperpoort is dan dus niet het probleem, maar eerder de vele instappers op Zevenaar en Duiven + het moeten wachten op vertraagde tegentreinen bij Wehl en Didam + de vele storingen op de lijn + de korte kering in Arnhem. Dat zijn namelijk de grootste boosdoeners van vertragingen en niet station Velperpoort.

Jouw oplossing is dus ook eigenlijk helemaal geen oplossing, want het pakt het echte probleem niet eens aan. De vertragingsgevoeligheid blijft namelijk gewoon bestaan.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Altijd die trein van Doetinchem naar Arnhem. Hij rijdt 4x/uur. Intercity Nijmegen rijdt 4x/uur, Intercity Utrecht rijdt ook 4x/uur. Dus ga niet klagen over slechte aansluitingen in de spits... Mensen uit de Achterhoek moeten maar leren leven met die situatie. :wink:

Er kan beter geïnvesteerd worden om zo de verbinding Deventer - Zutphen - Arnhem - Nijmegen te ontlasten. Sommige ritten zitten in de ochtendspits overvol. Kom je op Elst aan met die semi-intercity die tussen Arnhem en Nijmegen zo nodig overal moet stoppen, moeten al die mensen uit de Betuwe ook nog eens in de trein gepropt worden, omdat ze net de sprinter naar Nijmegen missen. Gewoon een HOV Apeldoorn - Arnhem die het hele traject ontlast, want bijna iedereen in de stoptrein tussen Apeldoorn en Zutphen stapt over op de IC naar Roosendaal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Klopt, die trein moet inderdaad ontlast worden.
Zo'n HOV-bus is daar een deeloplossing voor, maar de andere wens (van Gelderland en Arriva) om de trein Winterswijk-Zutphen direct door te laten rijden naar Apeldoorn is dat ook, want Winterswijk/Goor/Zutphen<->Utrecht wordt dan sneller via Apeldoorn i.p.v. via Arnhem (Zutphen<->Utrecht is in de spits al wel 4 minuutjes reistijd sneller, maar vanuit Winterswijk en Goor blijft het dan sneller via Arnhem i.v.m. de wachttijd op Zutphen).

Probleem is wellicht wel dat de IC Enschede-Randstad dan veel drukker gaat worden op Apeldoorn-Utrecht/Schiphol, maar die trein kan geloof ik ook veel makkelijker verlengt worden dan de trein Zwolle-Roosendaal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Klopt, maar de IC Zwolle - Roosendaal gebruikt op stations zoals Roosendaal en Nijmegen ook maar de helft van het perron. Op de andere helft staat dan een sprinter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef:Klopt, maar de IC Zwolle - Roosendaal gebruikt op stations zoals Roosendaal en Nijmegen ook maar de helft van het perron. Op de andere helft staat dan een sprinter.
Your point being....?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Het ligt niet aan ruimtegebrek op het perron, maar door andere treinen die in de weg rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Ardan »

Volgens mij was 8 bakken toch het maximum door de kleine stopstationnetjes? Of was dat 10?
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door waldo79 »

Dacht dat 8 bakken het maximum was,
Nijmegen Lent is van een tijdelijk in een definitief station veranderd en volgens mij zijn daar de perrons op lengte gebracht.

Misschien dat Olst en Wijhe nog te kort zijn :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Suus »

De oplossing is voor de s3600 gevonden in een extra verdieping, want het ICR gaat er in december uit en ter vervanging komt er voornamelijk DDZ6 te rijden, naast het beetje ICM dat er rijdt en er ook blijft rijden.

Ook de liefhebbers van VIRM in Overijssel komen aan hun trekken, want de s1700 wordt vanaf december integraal gereden met VIRM. Het ICM dat uit deze serie vertrekt zal nog wel een klein afstandje in Gelderland blijven rijden, maar niet meer in deze provincie stoppen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten