Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

viewtopic.php?f=35&t=9301&start=3636

Voor Nijmegen heeft er eens een berichtje gestaan op de pagina van Rover Nijmegen, de link staat daar ergens wel tussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:Ook geen dienstregelingcheck dit jaar :(
Wat bedoel je hiermee?
Vorig jaar lieten ze de dienstregeling door reizigers bekijken en doorspitten in september op eventuele fouten of rariteiten. Was wel leuk om te doen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Heb er nog (eenmaal per week) een flink verbeterde overstap aan overgehouden :D .
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Wat ik me afvraag: waarom heeft BRENG van die trolleybussen met van dat oude interieur erin (zelfs die met de nieuwere buitenkant)? Vind dat het tijd is voor nieuw trolleymaterieel of in ieder geval een grote opknapbeurt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Trolleybussen gaan nou eenmaal iets langer mee, zo schijnt. Bovendien, niet altijd maar weer opnieuw nieuwe bussen kopen zou een hoop kapitaalvernietiging tegen kunnen gaan zo hier en daar. Misschien moeten we er wel blij mee zijn :) .
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door waldo79 »

Frank, regenmaker kijkt wat luchtiger tegen het besteden van belastinggelden dan andere gebruikers. Dat trekt wel bij :lol:
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door bartjemestrom »

En er loopt een traject van enige jaren waarbij er nieuwe trolleys instromen en de oude uitstromen. Alleen duurt dat nog wel even.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Waldo79 schreef:Frank, regenmaker kijkt wat luchtiger tegen het besteden van belastinggelden dan andere gebruikers. Dat trekt wel bij :lol:
Valt wel mee hoor, de regering heeft nu wel wat extra geld over en natuurlijk zijn nieuwe trolleybussen veel belangrijker dan zaken zoals defensie. :P

Overigens is belastinggeld ervoor om uitgegeven te worden, niet waar? :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

regenmaker schreef:Wat ik me afvraag: waarom heeft BRENG van die trolleybussen met van dat oude interieur erin (zelfs die met de nieuwere buitenkant)? Vind dat het tijd is voor nieuw trolleymaterieel of in ieder geval een grote opknapbeurt.
Zie de reactie van bartjemestrom. De oudste trolleys die nu nog in dienst zijn (de Berkhof trolleys, zonder het Brengtrolley uiterlijk) gaan geleidelijk aan uit dienst vanaf volgend jaar en worden tegelijkertijd vervangen door Hess-trolleys gelijk aan de meest recente serie. De eerste serie Hess-trolleys dateert van 2009. Geen enkele reden om die voorlopig te vervangen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Weet iemand iets van de omlopen in Nijmegen af? Ik ben gisteren voor het eerst in 2,5 week weer eens met de stadsdienst gegaan van werk naar Dukenburg en ik wilde van te voren bepalen welke bus ik ging krijgen. Dus ik had 's ochtends in de dienstregeling gekeken welke bus ik op lijn 2 zou krijgen. Maar 's middags reed die bus opeens op lijn 8. Het blijkt dus dat lijn 2 en lijn 8 vanaf hun eindpunten Sint Maartenskliniek en Berg en Dal, Hamerlaan leeg naar het eindpunt van de andere lijn rijden. Sinds wanneer is dit? Want de laatste keer dat ik in Berg en Dal ben geweest, keerde lijn 8 gewoon op lijn 8 en de Sint Maartensklinieklijnen keerden ook altijd bij de Sint Maartenskliniek.

Ook heb ik nu al twee keer ergens rond 18:50 een lege gelede Citaro op de Van Apelterenweg gezien. Deze reed als lijn 999 richting Dukenburg (en ik vermoed verder richting de Energieweg om naar de remise te gaan). Rijden er gelede bussen op de spitsritten van lijn 331 naar Weezenhof in de avond nadat de Heyendaalboemel gaat afbouwen?
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Het enige wat ik weet is dat de bussen op lijn 300 die van de spitsritten Bemmel-Heyendaal komen na Heyendaal doorrijden om op lijn 331 de spitsritten Weezenhof-Station te rijden. Ik neem aan dat dat in de middagspits omgekeerd is.

Heb ik uit het vervoerplan van dit jaar wat ik op internet gevonden had. Als dat hier niet langs is gekomen wil ik dat nog wel online zetten.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

De bussen van lijn 2 en lijn 8 rijden al heel veel jaren leeg naar het andere eindpunt van lijn 2 of 8. Dit is in ieder geval al vanaf 2005, of het al eerder ook zo was weet ik niet zeker. Het was in de Novio tijd wel al het geval in ieder geval.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ja, dat weet ik. Maar gezien de tijd kan die bus niet meer naar Heyendaal gaan om als spitsrit te rijden. Bovendien zou hij dan niet over de Van Apelterenweg rijden. In de spitstijd rijden de geledes volgens mij juist op lijn 10 en zijn er geen bussen beschikbaar voor andere lijnen (omdat om 15:56 al een gelede richting Uden vertrekt zijn er nog maar 5 over en dat heb je nodig voor de vijf-minutendienst). Dit moet dus een bus zijn die van lijn 10 afkomt op het moment dat de frequentie teruggebracht gaat worden. De bus uit Uden is pas rond 18:00 weer terug op CS. Nu ik zo bedenk zou het ook die bus kunnen zijn die als 331 gaat rijden, dat zou kunnen kloppen met de tijd dat hij weer leeg uit Weezenhof vertrekt.

Wat betreft lijn 2/8: dat is zeker niet jaren zo geweest. Ik ben dit jaar nog in Berg en Dal geweest met Frank en de bus bleef bij aankomst gewoon in Berg en Dal wachten. En vorig jaar keerde lijn 13 gewoon bij de Sint Maartenskliniek als rit terug.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

BrengMe schreef: Heb ik uit het vervoerplan van dit jaar wat ik op internet gevonden had. Als dat hier niet langs is gekomen wil ik dat nog wel online zetten.
Graag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Over lijn 2/8 het is wel al jaren het geval (ook de periode van lijn 13). Alleen ben ik vergeten te vertellen dat het niet altijd voorkomt. Vaak is het ook zo dat lijn 2/8 op zich zelf keren. Maar als het qua wachttijd beter uitkomt (als lijn 2 of 8 te lang op hun eigen eindpunt moeten wachten tot ze weer mogen vertrekken) rijden ze een MAT-rit naar het andere eindpunt om daar met een nieuwe rit te beginnen met minder wachttijd. Ook rijdt lijn 8 heel af en toe een MAT-rit naar het eindpunt van lijn 5 Op de Horst en ook andersom, maar dit komt maar zelden voor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

De wachttijd op de tijden dat het voorkwam was voor beide lijnen iets van 7 minuten. Dat lijkt me een verspilling van brandstof om dan leeg te gaan rijden. Naar CNG zal wel geen drol kosten. Bovendien is die 7 minuten juist handig om eventueel opgelopen vertraging niet door te laten werken en dan kan de chauffeur even zijn benen strekken en een sanitaire stop maken (iig bij de Sint Maartenskliniek).
"Een touringcar is geen bus"
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Jou redenatie vind ik vind ik veel meer logica inzitten.
Snap zelf ook niet helemaal waarom dit al zo lang word gehandhaafd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:Ja, dat weet ik. Maar gezien de tijd kan die bus niet meer naar Heyendaal gaan om als spitsrit te rijden. Bovendien zou hij dan niet over de Van Apelterenweg rijden. In de spitstijd rijden de geledes volgens mij juist op lijn 10 en zijn er geen bussen beschikbaar voor andere lijnen (omdat om 15:56 al een gelede richting Uden vertrekt zijn er nog maar 5 over en dat heb je nodig voor de vijf-minutendienst). Dit moet dus een bus zijn die van lijn 10 afkomt op het moment dat de frequentie teruggebracht gaat worden. De bus uit Uden is pas rond 18:00 weer terug op CS. Nu ik zo bedenk zou het ook die bus kunnen zijn die als 331 gaat rijden, dat zou kunnen kloppen met de tijd dat hij weer leeg uit Weezenhof vertrekt.
Ik bedoel niet dat de geledes uitgewisseld worden op lijn 331 en 300, maar gewoon BrengDirect bussen, als dat niet duidelijk was.

Wat betreft het vervoerplan, dat zal ik er morgen opzetten,
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Sommige spitsritten van de 331 worden ook met gewone Citaro's gereden. Heb ze in de ochtend vaker gezien.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Hier is het vervoerplan van 2014. Het is de conceptversie, maar volgens mij zijn de meeste wijzigingen die er instaan ook daadwerkelijk ingevoerd.

https://www.dropbox.com/s/z7yui1yfjaf18 ... n.pdf?dl=0
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Als ik het niet verkeerd heb is dit de conceptversie van 2013 :wink: (dienstregeling ingaande 13-12-2013)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Van dienstregeling 2014 ja, niet voor niks had ik dat vetgedrukt in mijn post.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Oh dan weet ik niet of ik het verkeerd heb gezien.
Ik had het concept van de dienstregeling van jou even doorgelezen en de brief is getekend op 2 september 2013 en de wijzigingen zijn allemaal van vorig jaar, dus begon te twijfelen of hij niet van de vorige dienstregeling was.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Kwam er vandaag achter dat er sinds juni blijkbaar ook een lijn 107 rijdt van Wijchen naar Dukenburg. Vraag me af of die een beetje succesvol is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wolfje98 »

Zo te zien en te horen is deze lijn niet heel succesvol, weinig klandizie.
Lijn 107 is in het leven geroepen om het reizen met het openbaar vervoer in Bijsterhuizen te stimuleren.
Een mooi project, alleen is het jammer dat deze lijn niet eerder in de winter is geïntroduceerd als meer mensen met het Ov gaan ipv met de fiets bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten