175 Jaar Spoor in Nederland!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Busfoto.nl »

En nog twee filmpjes, zowel van de Spoorparade als de Treinparade op de Spoorparade.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_t6sxZ7IAUQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iqHJVUy2HPI[/youtube]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Leuk voorproefje. Ga ze nog maar even niet volledig kijken, dan is de verrassing voor zaterdag er vanaf :P
Dan ook nog wel een slagje mee naar Leusden met de Plan U (is het SpoorParade kaartje ook voor geldig), kan ik eindelijk een keer met de trein langs m'n eigen huisje rijden :P

Zag (en hoorde) vanmiddag toen ik in Amersfoort aankwam al wel een stoomtrein over Amersfoort GE langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Busfoto.nl »

Inderdaad, als je zelf nog wil kijken, is het wellicht niet verstandig om de filmpjes al te gaan kijken :lol:

Ik vond het toch goed de moeite waard. Gigantisch terrein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Wagenwerkplaats is een flink en ook best fraai terrein ja. Vorig jaar ook al eens geweest met 150 jaar spoor in Amersfoort, maar dat was natuurlijk veel kleiner dan wat ze er nu opgebouwd hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door webguy »

Die stoomfluit mogen ze alleen wel afschaffen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Waren ze daar de hele dag mee bezig dan ja? Ik hoorde 'm nog toen ik bijna thuis was, dat zal van het weekend dus nog wel vaker voorkomen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door webguy »

Die parade gebeurt om 11:00, 13:00 en 15:00 dagelijks, en de VSM rijdt ook nog rondjes. Het is een en al fluiten - als je daar de hele dag staat is het niet leuk meer aan het einde.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Dan ook nog wel een slagje mee naar Leusden met de Plan U (is het SpoorParade kaartje ook voor geldig)
Weet je toevallig ook waar die vertrekt (station of spoorparadeterrein), en of het alleen toegankelijk is met een spoorparadekaartje of ook op een andere manier? Ik heb namelijk alleen de tijden kunnen vinden, en verder helemaal niets...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Anne »

Op spoorparade.nl staat het volgende:
Op zaterdag 18 en zondag 19 oktober rijdt er 3 keer per dag de Plan U Diesel om 11.00 – 13.00 – 15.00 uur. Beleef de sfeer van vroeger! De rit gaat van Amersfoort langs de PON fabriek en het SpoorParade terrein weer terug naar Amersfoort (uitstappen onderweg is niet mogelijk). Je kunt vlak voor de ingang instappen. De rit duurt 45 minuten. Er is geen aparte kaartverkoop, entree is op vertoon van je entreekaart van SpoorParade Amersfoort.
Uit deze tekst haal ik dat je dus alleen met een spoorparade-kaartje mee mag.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door webguy »

Overigens mag je wel een stukje met de VSM mee zonder kaartje voor het spoorparade terrein. Overigens vond ik 10 euro ook veel maar er is in ieder geval genoeg te doen - zeker waard dus.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door dennistd »

Ik ben er ook al twee dagen als NVBS-vrijwilliger dus dan zal ik ook nog wel genoeg zien denk ik :Y
Voor zaterdag nog maar even kijken of ik een kaartje koop of dat ik het laat zitten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Meltrain »

Ik was er gisteren en het was best de moeite waard. :pos:
Het enige jammere vond ik dat die Plan U alleen dit weekend rijdt, want ik had graag meegegaan. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Dennenboom »

Ben er vandaag geweest en is echt een aanrader. Ook ritje naar Leusden gemaakt.
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door jamy015 »

Was er vandaag ook. Helaas is het laat geworden voor ik er aankwam en heb ik dus niet heel veel kunnen zien, maar desondanks de moeite waard :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Veel OVNLers dan vandaag daar... ik heb er van 10.00 tot 14.30 rondgewandeld en dan nog wat gemist :P En als afsluiting het slagje Leusden met de Plan U. Extra leuk natuurlijk dat ik daarmee voor het eerst eens met de trein langs huis kwam :)

En nu behoorlijk moe, maar voldaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Geert »

Ik was er gisteren heel de dag, 's ochtends als infomedewerker :p Ook een aantal bekenden gezien, sommigen liepen helaas te ver weg om even te roepen, maar was inderdaad erg leuk. De treinenparade was heel populair, bij de show van 11 uur kon er niemand meer bij en de show van 13 uur zat om 12.45 uur zelfs al helemaal vol.

Voor de rest was het overal gezellig druk en heerlijk weer. Ik vond het niet erg om heel de ochtend buiten rond te wandelen met een stapel plattegrondjes, en 's middags nog genoeg tijd om alles even te bekijken. Aanrader! :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Geert schreef:De treinenparade was heel populair, bij de show van 11 uur kon er niemand meer bij
Mwoh, ik had nog wat lege stoeltjes naast me hoor :wink:
Wel grappig trouwens: nog even staan praten bij de ongevallenbestrijding en kon bij de meeste ongevallen die op hun fotocollage stonden de plaats wel noemen. Onbewust toch iets wat ik onthouden heb blijkbaar :P

Vanmorgen ook nog even naar Leusden gefietst voor een plaatje van de pendelende Plan U en de volgende slag kon nog in de andere richting op de foto hier om de hoek :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Suus »

Ik ben vandaag met forumgebruiker VIRM geweest. Het was goed druk vandaag. Net voor onze neus werd het hek dichtgegooid voor de treinparade van 13:00, dus bij die van 15:00 dachten we vroeg te zijn maar toen zat de tribune ook al bijna vol. Ik vrees dat er veel mensen teleurgesteld zijn.

Maar stiekem vind ik het souvenir dat ik heb gekocht het leukst, een spoorkaart met daarop alle spoorlijnen en stations die Nederland ooit gehad heeft, in de stijl van de huidige spoorkaart *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door webguy »

Met 175 jaar spoor logo toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Suus »

Ja, staat er ook op inderdaad. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Geert »

Die heb ik ook gekocht. (Nog) geen ruimte voor thuis, maar wel een leuk souvenir :)
Daniel schreef:
Geert schreef:De treinenparade was heel populair, bij de show van 11 uur kon er niemand meer bij
Mwoh, ik had nog wat lege stoeltjes naast me hoor :wink:
Tja, op een gegeven moment wordt besloten om het hek te sluiten als het te druk dreigt te worden. Bij de show van 13 uur was er in ieder geval geen enkele restcapaciteit meer, begreep ik.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door huibf »

Ik was dr vandaag ook. Het was leuk. Helaas was de treinparade niet gelukt. Om 14.35 was het al vol.
het geluk was dat ik om 10.30 met de sttomtrein de parade al wel aan de achterzijde opgesteld had zien staan.

Groot minpunt dus. 14000 bezoekers en maar plaats voor 3x2000 plaatsen spoorparade. Het verhaal van Erik de Zwart over de Ratische Baan was ook leuk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door Daniel »

Vandaag zoals ik al schreef dus nog even wat plaatjes van de pendelende Plan U wezen maken. Allereerst ging het even de A28 onderdeur en Leusden in waar bij de overweg in de Ruitenbeeklaan de eerste rit naar PON passeert...
Afbeelding
Plan U 114 - Leusden, Ruitenbeeklaan by Daniël Bleumink, on Flickr

De volgende slag heb ik luttele meters van huis maar opgewacht, zo'n beetje middenin de bouwput van de Kersenbaan. Maar het nieuwe fietspad in aanleg langs het spoor bood wel de mogelijkheid tot een plaatje, voorheen liep het spoor hier door het dichte groen heen. De trein is hier op weg richting station Amersfoort...
Afbeelding
Plan U 114 - Amersfoort, Kersenbaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door dennistd »

huibf schreef:Ik was dr vandaag ook. Het was leuk. Helaas was de treinparade niet gelukt. Om 14.35 was het al vol.
het geluk was dat ik om 10.30 met de sttomtrein de parade al wel aan de achterzijde opgesteld had zien staan.

Groot minpunt dus. 14000 bezoekers en maar plaats voor 3x2000 plaatsen spoorparade. Het verhaal van Erik de Zwart over de Ratische Baan was ook leuk.
Volgens mij zijn er om 14.45u nog mensen bij gekomen. Wel is tussendoor het hek steeds dicht geweest om te kunnen bekijken hoeveel plekken er nog waren, om zo in elk geval niet teveel mensen binnen te hebben. Ik stond er zelf als vrijwilliger bij de show van 15u (die magere met het NVBS-shirt :lol: )
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: 175 Jaar Spoor in Nederland!

Bericht door huibf »

Een stuk of 10 konden er nog bij en toen was het echt vol ja....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten