15 december staking in België.

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

15 december staking in België.

Bericht door Suus »

Voor maandag 15 december 2014 hebben de drie grootste vakbonden van België een algemene staking aangekondigd. De reden hiervoor is de komst van een kabinet met een naar hun mening te rechts-liberaal hervormingsprogramma.
Het is de verwachting dat het openbaar vervoer op deze dag volledig plat zal liggen, vooral in Brussel en Wallonië.

Op een aantal eerdere dagen zullen er nog regionale stakingen plaatsvinden. Deze zullen op 24 november (Luik, Luxemburg, Limburg en Antwerpen), 1 december (Namen, Henegouwen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen) en 8 december (Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel) zijn. Het is te verwachten dat ook op deze dagen het openbaar vervoer in deze regio's gehinderd zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Thom91 »

Bron?
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Wubbo »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Meltrain »

De gloednieuwe dienstregeling van de NMBS kan dus maar liefst één dag ongestoord rijden voordat de boel plat ligt. :') Is dit een wereldwijd record?
Bee schreef: Op een aantal eerdere dagen zullen er nog regionale stakingen plaatsvinden. Deze zullen op 24 november (Luik, Luxemburg, Limburg en Antwerpen), 1 december (Namen, Henegouwen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen) en 8 december (Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel) zijn. Het is te verwachten dat ook op deze dagen het openbaar vervoer in deze regio's gehinderd zal zijn.
Ja, want één landelijke staking is natuurlijk niet genoeg. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Ardan »

Excuse me? Het wordt wel weer duidelijk hoe heilig die vakbonden zijn in Belgjesland. Treinverkeer plat omdat het kabinet niet naar de zin van de vakbond is... de tering.
Ik doe ook maar wat
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: 15 december staking in België.

Bericht door groningen »

2 maanden voorbereidingstijd; de dag voor Kerst. Zal dan waarschijnlijk al zeer rustig zijn.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Frans F »

Wie neemt het Belgische OV nog serieus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Suus »

groningen schreef:2 maanden voorbereidingstijd; de dag voor Kerst. Zal dan waarschijnlijk al zeer rustig zijn.
Kerst valt erg vroeg dit jaar? Bij mij namelijk pas op 24 en 25 december (of ik ben verkeerd geïnformeerd en is mijn afspraak bij de kapper op 19 december ook al te laat voor kerst).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Frans F »

Bee schreef: Kerst valt erg vroeg dit jaar? Bij mij namelijk pas op 24 en 25 december (of ik ben verkeerd geïnformeerd en is mijn afspraak bij de kapper op 19 december ook al te laat voor kerst).
Gut, bij ons valt Kerst altijd op 25 en 26 december.

Overigens kent België geen Tweede Kerstdag dus misschien hopen ze met een staking een tweede vrije dag op de 24ste te krijgen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 15 december staking in België.

Bericht door isadora »

Begin met de volgende staking meer en meer respect te krijgen voor ons NS-personeel.
Niet lullen, maar poetsen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 15 december staking in België.

Bericht door WSM »

Same shit, different day.

Misschien moet de federale regering maar eens de NMBS gedurende een maand stilleggen. Iedereen verplicht naar huis, uiteraard ZONDER behoud van salaris. Kan er maar naar hartelust gestaakt worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Obus »

Nooit
Meer
Beginnen aan
Staken

svp
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Suus »

Het spoorpersoneel in La Louviere was bezorgd over de toekomst van de NMBS en daarom hadden ze vandaag tussen 4u30 en 10u30 de sporen geblokkeerd in hun regio. Inmiddels is het personeel weer aan het werk.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... iere.dhtml
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 15 december staking in België.

Bericht door WSM »

Allemaal die stakingen zijn natuurlijk ook erg goed voor de toekomst van de NMBS als publieke dienstverlener.
Ze willen kennelijk de positie van de NMBS als sociale werkplaats voor vakbondsfossielen versterken. Een dergelijke attitude was vijftig jaar gelden misschien leuk, maar is niet meer van deze tijd.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: 15 december staking in België.

Bericht door The Greyhound »

Frans F schreef:
Bee schreef: Kerst valt erg vroeg dit jaar? Bij mij namelijk pas op 24 en 25 december (of ik ben verkeerd geïnformeerd en is mijn afspraak bij de kapper op 19 december ook al te laat voor kerst).
Gut, bij ons valt Kerst altijd op 25 en 26 december.

Overigens kent België geen Tweede Kerstdag dus misschien hopen ze met een staking een tweede vrije dag op de 24ste te krijgen.
Die krijgen ze al als 25 december op een zaterdag valt. Dat vinden ze niet eerlijk in België en krijg je een extra door de staat aan te wijzen vrije dag. Dat geldt trouwens voor alle feestdagen, waarvan ze er in België heel veel hebben.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Frans F »

25 december valt dit jaar op donderdag dus dat is niet aan de orde.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Fles »

Gewoon opsluiten al die niksnutten daar. K*tvolk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Suus »

Het spoorpersoneel van Charleroi was bezorgd over de toekomst van de NMBS en over hun pensioenen en daarom hadden ze vandaag tussen 4u30 en 7u30 de sporen geblokkeerd in hun regio. Vijftig treinen zijn niet uitgereden. Inmiddels is het personeel weer aan het werk.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2124037
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Thom91 »

Het is ook niet te geloven met die Belgen he.. :X
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Obus »

Stakingen, oké. Wilde stakingen, niet oké :!:

Het personeel had zeker behoefte aan een lang weekend. De forens heeft weer een echt maandag-werkdag gevoel.
De mortuis nil nisi bene
benza

Re: 15 december staking in België.

Bericht door benza »

Fles schreef:Gewoon opsluiten al die niksnutten daar. K*tvolk.
Ben niet Belg, maar ik denk niet dat deze soort opmerkingen nuttig zijn :?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Z2N »

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met Fles. Gewoon alle stakers die meedoen aan wilde stakingen op staande voet ontslaan. Als zij zonder overleg gaan staken hebben ze namelijk scheit aan hun werk, en dan hebben ze geen recht op een baan bij de NMBS.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 15 december staking in België.

Bericht door WSM »

Dit is dan ook gewoon werkweigering = reden voor ontslag.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 15 december staking in België.

Bericht door waldo79 »

Z2N: jouw voorstel is al goed voor een extra staking (cynisch).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 15 december staking in België.

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten