Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Mojito »

Mee eens, maar het beoogde eindpunt van die nieuwe lijn 11 is het Hoofddorpplein. Als er niet meer dan een tram geparkeerd staat is dat geen probleem, maar dat is niet altijd het geval. Dan zie ik liever dat die lijn iets verder rijdt, naar een plek waar je wel een behoorlijke eindpuntlus kunt maken. Via die nieuwe trambaan naar het Surinameplein bijvoorbeeld (hoewel ik liever zie dat die lus in het plantsoen daar verdwijnt en dat men daar een echte mooie entree van de stad maakt). Een andere optie zie ik niet zo snel. Slotervaartziekenhuis is te ver weg en ten westen van de Hoofddorppleinbuurt zie ik ook geen handige plek om een nieuwe eindpuntlus te leggen. Maar goed, dat waren die plannen van vorig jaar, hoe het daar mee staat weet ik ook niet.
足元にご注意下さい
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Tnx voor de aanvulling Mojito. Dat over het Hoofddorpplein probeerde ik ook al duidelijk te maken: alle voedingswegen staan vast in de spits, niks is een oplossing eigenlijk. De Haarlemmermeerstraat staat regelmatig vast, plus dat daar ook een drukke buslijn gebruik van maakt. Zelfde geldt voor de Zeilstraat én Amstelveenseweg richting Surinameplein. In geen een straat is ruimte voor vrije baan. Weet dat er jaren terug plannen zijn geweest om de Zeilstraat naar model van de Kinkerstraat eenrichtingsverkeer te maken. Is afgeschoten omdat de overige straten het extra verkeer niet aan zouden kunnen.

Ergens zou het mooi zijn als die tram 11 door zou rijden naar een nieuw eindpunt bij Slotervaart / IBM. Dek je die uitloper van Nieuw Sloten daar ook beter en er komen steeds meer hotels en kantoren bij. Naast de tig hotels en kantoren die daar al zitten natuurlijk. Heb je wel weer kans op overcapaciteit op het stuk Johan Huizingalaan - Zeilstraat.

Ik zie alleen überhaupt het nut niet meer om tram 2 uit de Koninginneweg te halen. Je schiet er waarschijnlijk niks of amper wat mee op t.o.v. hoe de situatie nu is.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Doortrekken Amstelveenlijn naar Uithoorn wordt verder onderzocht:
http://www.stadsregioamsterdam.nl/@5704/doortrekken/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Tot nu toe lijkt het allemaal positief te zijn, het enige waar ik mij nog kosten over maak zijn de aanlegkosten, die zijn nog steeds niet onderzocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Tot nu toe lijkt het allemaal positief te zijn, het enige waar ik mij nog kosten over maak zijn de aanlegkosten, die zijn nog steeds niet onderzocht.
@Bee (.....) Ook komt het nieuwe opstelterrein voor de trams al bijna in Uithoorn te liggen. ‘Met beperkte investeringskosten kan een toekomstvast, betrouwbaar project worden gerealiseerd,' aldus Litjens.(.....)

Er komt dus een opstelterrein ergens tussen Amstelveen en Uithoorn, daar moet sowieso infra voor worden aangelegd. Vandaar dat er wordt gesproken over beperkte investeringskosten, omdat er blijkbaar niet heel veel geld nodig is om de infrastructuur dan n o g een stukje verder door te trekken naar Uithoorn.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

Zeker als ik lees dat men in Uithoorn toch al van plan is een vrije busbaan aan te leggen. Leg dan inderdaad meteen een trambaan aan. Wellicht ook een goede schop onder de reet van de SRA om op niet al te lange termijn een koppeling met de Noord/Zuidlijn te overwegen...
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Als er toch al rails ligt tot 400 meter buiten Uithoorn ga er dan gewoon voor. Is er tenminste nog iets positiefs aan die ombouw.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Die 400 meter is tamelijk kardinaal natuurlijk. Je loopt daar dood op een nieuwe provinciale weg... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Je moet de nieuwe N201 ongelijkvloers kruisen, vlak langs een woonwijk (geluidsoverlast) en een nieuw viaduct aanpassen. Kan nog best een duur grapje zijn dit alles.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Geluidsoverlast?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Mensen vinden het irritant als er spoorvoertuigen langs hun huis rijden. Ik weet ook niet waarom maar het is nu eenmaal zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Dus dan moeten trams maar uitsluitend in gebieden rijden waar geen woningen staan? Snap het nut dan niet helemaal meer. Vind dat beetje geluid verder ook geen argument om de Amstelveenlijn niet door te trekken. In Amsterdam en Amstelveen gaat het immers ook goed.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Busfoto.nl »

Hangt er een beetje vanaf of het een bocht is of niet. In een bocht kunnen railvoertuigen een behoorlijk naar geluid maken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen en niet in de grote stad.
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Busfoto.nl schreef:Hangt er een beetje vanaf of het een bocht is of niet. In een bocht kunnen railvoertuigen een behoorlijk naar geluid maken.
Je kan lastig trams alleen maar rechtdoor laten rijden...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Rare melding van Actuele Verstoringen op GVB site: :shock:

Actuele verstoring(en)
tram 2, 5 veerboot.
waar: amsterdam
geldigheid:
prognose 16-10-14, 14.00 uur
lijnen:
tram
gvb
2 centraal station
5 centraal station
veerboot
oorzaak: defect materieel
gevolg: omleiding
maatregel: er wordt via een andere route gereden
vervangende halte:
advies: reizen via van baerlestraat, eerste constantijn huijgenstraat, overtoom, stadhouderskade, leidseplein
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Nice! Ben nooit eerder met de veerboot naar de Overtoom gevaren. Old times herleven zoals in het kinderliedje! *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen en niet in de grote stad.
Uithoorn is een rustige suburb waar "alleen maar nette mensen" wonen. Ze zijn geen trams gewend daar :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Alles went. :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

N-evo, Hoe was je eerste ervaring met een vent?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Hee Hauptbahnhof/Alargule, zijn dit nou van die bakens voor dat nieuwe beveiligingssysteem dat ze op de Ringlijn hebben aangelegd?
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Ja dat zijn ze idd.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:N-evo, Hoe was je eerste ervaring met een vent?
Mooi gebruik van het opzetje. :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Hm, afwijkend antwoord :wink:
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Alargule »

* denkt aan Theo Maassen... * _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten