CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

Ja... hallo
Als we op die fiets gaan rijdt er ook DD-AR en VIRM-VI in de s7000... bij elke thuiswedstrijd van FC Twente rijden de extra 28000'ers vermengd met de s7000.
Laatst gewijzigd door Cookie op di 20 jan 2009, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinseries gezet t.b.v. mouse-over
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Ik ben in die contreien niet heel erg bekend, maar ik heb 1x in een Ddar gezeten vanaf Rotterdam naar Tilburg als IC. Dat was vlak na een grote storm in het najaar van 2002 toen 3 kwart Nederland had platgelegen. Maar die dag reed er ook Sgmm in de t800 :wink:
Apart, gezien in 2002 de eerste SGMm-III nog helemaal niet in Nederland was :shock: :wink:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door M57 »

KM46 schreef:
M57 schreef:VOlgens de CTA op 4b te Ut heeft de s3000 naar Den Helder ook slaapwagens naar Kopenhagen. 8-)
Aha, het oude euvel is weer terug, ik zag het vorig jaar zomer ook al. In september en december leek de zaak opgelost (lees gerepareerd) :).
En ook een CTA op spoor 5 liet nu hetzelfde euvel zien: slaapwagens naar Denemarken in plaats van gewoon naar Nieuwediep. ;)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Vandaag enkele CTA-rariteiten in Maastricht:

Dit probleem is nog steeds niet opgelost:
Afbeelding
En de CTA's langs spoor 6 liepen achter:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Suus »

De CTA op spoor 3 in Utrecht loopt aan de achterkant (dus niet aan de kant van het stationsgebouw) elke keer een uur achter :?

In Almere hangen nog spoorkaarten uit september 2005.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Het achterste stel van de sprinter naar Almere Oostvaarders maakte volgens de CTA in Amsterdam een extra rondje:
Afbeelding
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Ruben »

Dat flapje met "Achter: blabla" klinkt als het ideaalconcept van de Intercity :P
In tegenstelling tot de t787 was er geloof ik geen NoordOost-IC die vanuit Asd op Nkk en Hd stopte, dus je vraagt je af wat de bedoeling erachter was. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door tsov »

Misschien heel vroeger, toen de NO nog over de Westtak reed?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door JeePee »

Mja voor DRGL 2007 was het natuurlijk zo dat er nog een 20787 was. Die kwam uit Asd. Verder kan ik me niet gauw iets indenken dat ook op Hd stopte richting het noorden (muv de oude 3500, maar die kwam dan weer niet uit Asd ;) )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daniel »

Toen ik vanavond om 18.17 uur in Dordrecht aankwam met de t2167 op spoor 5 stond daar de t9252 nog op de CTA, oeps... die heeft dan toch al een aardig tijdje verkeerd gestaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door mb90 »

Volgens 1 kant van de CTA van spoor 2b in Dordrecht was er in de s2200 van 14:22 uur vanaf A'dam Centraal nog vervangend busvervoer :lol: :
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Wubbo »

JeePee schreef:Mja voor DRGL 2007 was het natuurlijk zo dat er nog een 20787 was. Die kwam uit Asd.
Maar die stopte dan weer niet in Hilversum...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door JeePee »

Je hebt volkomen gelijk, echt een oud flapje dus :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Volgens de CTA in Sittard worden de treinen in het noorden op een andere manier gesplitst, alleen het bovenste gedeelte van het VIRM-stel rijdt door naar Alkmaar :mrgreen:...

Tijdens het bekijken van de vertrekstaat in Sittard viel m'n oog op een tikfoutje:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door MdJ »

Het duurde even, voordat ik hem vond. Maar ze hebben toch gewoon verdiepingen in Sittard ? :lol: Dan klopt het wel :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dubbele P »

Op die verdieping in Sittard wilde ik best wel eens rondneuzen :P Er is daar een soort van uitkijkpost/uitkijktorentje, waarmee je het station kunt overzien. Of het ooit ook daarvoor gebruikt is, weet ik niet eens.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door webguy »

Lol, je had wel een hint mogen geven: heb me 5 minuten kapot gezocht...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Tsja, ik moet jullie toch even bezighouden :mrgreen:...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daan »

Had hem vrij snel. Is wel een mooie :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Ik zat eerst te zoeken naar een spelfout zoals indertijd de 'stoptreinz' naar Delfzijl, maar zag al gauw dat het b1 was. Leuk toch, een trein onder door? Maar dan moeten ze dat bij Ass en Dvd maar toepassen 8-) :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daniel »

Volgens de CTA van spoor 13a op Rotterdam Centraal zou de t2825 na Amersfoort een ommetje via Middelburg en Vlissingen Souburg maken alvorens naar Amersfoort Schothorst te rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Vanmiddag kwam ik een opvallend foutje tegen op de vertrekstaat van Maastricht. Hoe buitenlands is Maastricht Randwyck :mrgreen::
Vertrekstaat Maastricht
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Vreemd. Het komt ook nog eens meerdere malen voor, inclusief treinnummer!

Weliswaar ligt het op een lijn die verder naar het buitenland gaat, maar dat kan je van veel stations zeggen....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Meltrain »

Marc schreef:Vanmiddag kwam ik een opvallend foutje tegen op de vertrekstaat van Maastricht. Hoe buitenlands is Maastricht Randwyck :mrgreen::
Vertrekstaat Maastricht
Misschien heeft het er mee te maken dat de Internationale treinen naar Liège/Brussel niet in Maastricht Randwyck stoppen en dat ze toch een alternatief willen bieden? Het gebeurt echter wel inconsequent. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

Lijkt me wat vergezocht. Randwyck staat niet eens in de routestrip voor treinen naar België, de extra vermelding dat deze treinen dus niet in Randwyck stoppen is al ruim voldoende info. Voor wie wil weten welke treinen naar Randwyck gaan is natuurlijk de andere vertrekstaat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten