OVer Missers in de Reisinformatie #37
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Ik deed zondag mee aan een vrij grootschalig hardloopevenement in Groningen. De DRISsen langs het (uiteraard afgezette) parcours gaven gewoon vertrektijden. Eentje begon zelfs het knipperende "de bus is (bijna) bij de halte"-icoontje te tonen. Niet dus. Beetje raar dat die dingen bij een (geplande!) stremming gewoon blijven doen alsof de bus er elk moment aan kan komen. In dit geval waren de hekken, publiek en deelnemers een vrij duidelijke indicatie dat dit er niet in zat, maar in een ander geval kan dat best eens tot verwarring leiden. Al zaten er natuurlijk wel de vertrouwde low-tech plastic zakken over de halteborden ;)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Kan ik bevestigen, diverse in Haren & Groningen gezien..
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Dat is helaas op heel veel locaties in Nederland zo. Is de bus een minuut te laat staat het aangegeven, komt hij helemaal niet staat hij doodleuk aangekondigd. Ik vraag me in die gevallen af waarom er dan überhaupt een DRIS staat.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Komt omdat die bussen gewoon omrijden en de vervoerder bijna nooit doorgeeft dat een halte vervallen is. Ook dient een bus door te geven dat hij afwijkt van de route, dan dient de DRIS niet het bus-icoontje te laten zien maar een tijd.
Overigens speelt er ook een jaar een probleem bij Qbuzz is dat het beheersysteem contact verliest met de voertuigen, alle volgende ritten in de omloop continu een extra minuut vertraagd worden, erg irritant.
Overigens speelt er ook een jaar een probleem bij Qbuzz is dat het beheersysteem contact verliest met de voertuigen, alle volgende ritten in de omloop continu een extra minuut vertraagd worden, erg irritant.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Het scheelt wel erg per regio of de DRIS'en netjes gewist worden bij geplande stremmingen. Vervoerders hebben de mogelijkheid om de geplande dienstregeling aan te passen en de standaardkoppelvlakken voor o.a. DRIS'en bieden ook de mogelijkheid om zo'n ding helemaal leeg te maken of om specifieke ritten op te heffen.
Gevalletje luie vervoerder dus...
Gevalletje luie vervoerder dus...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Het is ook kwestie van hoeveel geld een concessieverlener bereid is om ui te geven. In Utrecht zijn ze ietwat actiever.
Zie je ook bij Connexxion, in Noord-Holland zijn ze nu via twitter en het koppelvlak super actief. Andere gebieden is dat weer een stuk minder.
Arriva is overigens meest dramatische, dit is nu de enige vervoerder die nog geen rituitval kan doorgeven :')
Zie je ook bij Connexxion, in Noord-Holland zijn ze nu via twitter en het koppelvlak super actief. Andere gebieden is dat weer een stuk minder.
Arriva is overigens meest dramatische, dit is nu de enige vervoerder die nog geen rituitval kan doorgeven :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Tja, zelfs als het gepland is kennelijk niet... Arriva-lijn 81 rijdt in de richting Utrecht CS in Utrecht notabene een complete dienstregelingperiode om (van einde zomerdienst tot einde huidige dienstregeling) en staat nog gewoon op de DRIPs.
Hebben ze dat ding bij het Anne Frankplein eindelijk een keer verplaatst naar de werkelijke halte (hij stond tijden nog bij de vervallen halte om de hoek), geeft 'ie bussen die er niet komen aan
Wat me al langer opvalt in Utrecht is dat de DRIP bij in ieder geval halte B3 op CS Centrumzijde te snel af lijkt te tellen. Die geeft steeds om 7.29 uur al "1 min" aan voor lijn 74 terwijl die bus daar echt pas om 7.31 uur hoort te vertrekken. Maar dat kan ook gewoon aan Qbis liggen want als de chauffeur op het vertreksignaal vertrekt gaat 'ie dus ook ca. een minuut te vroeg weg.
Hebben ze dat ding bij het Anne Frankplein eindelijk een keer verplaatst naar de werkelijke halte (hij stond tijden nog bij de vervallen halte om de hoek), geeft 'ie bussen die er niet komen aan
Wat me al langer opvalt in Utrecht is dat de DRIP bij in ieder geval halte B3 op CS Centrumzijde te snel af lijkt te tellen. Die geeft steeds om 7.29 uur al "1 min" aan voor lijn 74 terwijl die bus daar echt pas om 7.31 uur hoort te vertrekken. Maar dat kan ook gewoon aan Qbis liggen want als de chauffeur op het vertreksignaal vertrekt gaat 'ie dus ook ca. een minuut te vroeg weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Eerder vanavond op de TBP van spoor 3 op Schiphol:
23:40 Sprinter
Kersenboogerd
Via Lelylaan, Sloterdijk, Zaandam, Kokerveld, Weidevenne en Purmerend
Rijdt niet verder dan Overwhere
23:44 Intercity Amsterdam C.
Dus de TBP is maar voor de helft aangepast aan de werkzaamheden, waardoor Purmerend Overwhere eindbestemming is. Beetje slordig. De werkzaamheden werden wel op Schiphol omgeroepen, en de omroep in de SLT was ook ingesteld op Purmerend Overwhere als eindbestemming.
23:40 Sprinter
Kersenboogerd
Via Lelylaan, Sloterdijk, Zaandam, Kokerveld, Weidevenne en Purmerend
Rijdt niet verder dan Overwhere
23:44 Intercity Amsterdam C.
Dus de TBP is maar voor de helft aangepast aan de werkzaamheden, waardoor Purmerend Overwhere eindbestemming is. Beetje slordig. De werkzaamheden werden wel op Schiphol omgeroepen, en de omroep in de SLT was ook ingesteld op Purmerend Overwhere als eindbestemming.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
De borden tonen altijd de originele eindbestemming omdat day de bestemming is die men herkent - forenzen, gele borden, etc. Een keuze dus. Dat vervolgens de "Rijdt niet verder dan" zo klein is, is wat anders.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Dat er keuzes moeten worden gemaakt snap ik uiteraard. Maar is het dan niet handiger om dit helemaal consistent door te voeren, in plaats van de eindbestemming niet aan te passen maar de tussenstops wel?
Dan zou je zoiets moeten krijgen (inclusief een Engels stukje omdat je op Schiphol bent):
23:40 Sprinter
Kersenboogerd
Via: Lelylaan, Sloterdijk, Zaandam, Kogerveld, Weidevenne, Purmerend, Overwhere en H oorn
Rijdt niet verder dan/does not run further than Overwhere
23:44 Intercity Amsterdam C.
De keuze om op de TBP's de eindbestemming te tonen is overigens weer niet consistent met de keuze om op de app wel de definitieve eindbestemming te geven, want op de NS app had deze trein op de AV gewoon als eindbestemming Purmerend Overwhere. Dus ook heel erg inconsistent allemaal.
Dan zou je zoiets moeten krijgen (inclusief een Engels stukje omdat je op Schiphol bent):
23:40 Sprinter
Kersenboogerd
Via: Lelylaan, Sloterdijk, Zaandam, Kogerveld, Weidevenne, Purmerend, Overwhere en H oorn
Rijdt niet verder dan/does not run further than Overwhere
23:44 Intercity Amsterdam C.
De keuze om op de TBP's de eindbestemming te tonen is overigens weer niet consistent met de keuze om op de app wel de definitieve eindbestemming te geven, want op de NS app had deze trein op de AV gewoon als eindbestemming Purmerend Overwhere. Dus ook heel erg inconsistent allemaal.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
En dat komt weer omdat de Reisplanner app de vertrektijden ophaalt van een platform die niets afweet van de deltas op het jaarplan. Als de NS app net als RijdenDeTreinen en OVinfo infoplus gaat gebruiken is dat ook weer opgelost..
Overigens blijft het concept van bestemmingen gebruiken voorwayfinding een slecht idee, NS moet eigenlijk lijnnummers gebruiken...
Overigens blijft het concept van bestemmingen gebruiken voorwayfinding een slecht idee, NS moet eigenlijk lijnnummers gebruiken...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Op station Deventer liepen afgelopen vrijdag de TBP's telkens een trein voor op wat er werkelijk langs het perron stond. Dit leverde enige verwarring op :? .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Inderdaad, en daar is zelfs een keer mee geëxperimenteerd - paar jaar geleden hing er in Amersfoort een spoorkaart met lijnnummers. Helaas is die ook weer snel verdwenen en daarna niets meer gezien :(Somoht schreef:Overigens blijft het concept van bestemmingen gebruiken voorwayfinding een slecht idee, NS moet eigenlijk lijnnummers gebruiken...
In dezelfde categorie overigens: afgelopen zaterdag in Amersfoort een opgeheven trein met bestemming Amersfoort op de T7's gezien...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
De sprinter die normaal tot Amersfoort rijdt, dit weekend doorreed naar Schothorst, maar wegens vertraging weer ingekort tot Amersfoort?
Het zag er ook apart uit op de TBP in Baarn:
Het zag er ook apart uit op de TBP in Baarn:
Code: Selecteer alles
Amersfoort
via Amersfoort
Rijdt verder naar Schothorst
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
In Delft werd wel omgeroepen dat de IC naar Vlissingen niet verder reed dan Kruiningen-Yerseke maar niet waarop en ook niet dat er verder bussen reden. Beetje jammer vond ik.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Volgens de conducteur van de t12739 lag Wolvega vandaag tussen Heerenveen en Akkrum in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Er staat een belbus ingepland in Zeeland vanwege werkzaamheden, zonder extra info, en NS ziet het niet meer als bus.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Iets anders opvallend bij de s2600 is de opmerking:
"Stopt ook in Bergen op Zoom, Rilland-Bath en Krabbendijke".
Vooral Bgn is opvallend, aangezien de IC naar Vlissingen daar altijd al heeft gestopt en dat station ook gewoon een IC-station is. :?
"Stopt ook in Bergen op Zoom, Rilland-Bath en Krabbendijke".
Vooral Bgn is opvallend, aangezien de IC naar Vlissingen daar altijd al heeft gestopt en dat station ook gewoon een IC-station is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Volgens mij zijn alle stations tussen Roosendaal en Vlissingen hun IC-status kwijtgeraakt met het afschaffen van de stoptrein. Normaal gesproken staat er dat de s2600 "stopt na Roosendaal op ieder station". Nu stopt hij niet meer na kruiningen-yerseke, en aangezien dat minder dan 4 stations zijn, worden die individueel genoemd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Ja, zo staat het ook op de vertrekstaten: http://www.ns.nl/vertrekstaten/rsd1.pdf
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Tjongejonge zeg, dat is dus nummer 3...
Vanmiddag de Qbuzz 4555 met alle koersdisplays op zwart. Wel met creatieve chauffeur die bij elke halte afwisselend 6 en 5 vingers opstak om duidelijk te maken dat het lijn 65 was
Vanmiddag de Qbuzz 4555 met alle koersdisplays op zwart. Wel met creatieve chauffeur die bij elke halte afwisselend 6 en 5 vingers opstak om duidelijk te maken dat het lijn 65 was
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Als ze gewoon al die stations een IC-status geven, zijn we van dat onnozele gedoe af.verfmeer schreef:Volgens mij zijn alle stations tussen Roosendaal en Vlissingen hun IC-status kwijtgeraakt met het afschaffen van de stoptrein. Normaal gesproken staat er dat de s2600 "stopt na Roosendaal op ieder station".
Evenals Olst, Wijhe, Deurne, Horst-Sevenum, Blerick, Amsterdam Lelylaan, Alkmaar Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna en Den Helder Zuid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
De IC Direct stopt niet op Lelylaan, dus daar zou je het niet moeten doen denk ik.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Die stopt ook niet in Sloterdijk en dat station heeft wel IC-status.
Dat is geen probleem want:
Dat is geen probleem want:
(http://www.ns.nl/vertrekstaten/asd2.pdf)Intercity direct rijdt over de Hogesnelheidslijn en stopt alleen op de met HST aangegeven stations
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37
Weer overgang naar wintertijd dit weekend en weer misser-festijn rondom nachtbussen die hele nacht zomertijd rijden.
9292 zegt wel kijk in de planner maar daar staan de bussen gewoon in op zomertijd. Daardoor weet die planner niet dat er een groter nachtgat is en kloppen de tijden eigenlijk niet etc etc.
http://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/v ... wintertijd
9292 zegt wel kijk in de planner maar daar staan de bussen gewoon in op zomertijd. Daardoor weet die planner niet dat er een groter nachtgat is en kloppen de tijden eigenlijk niet etc etc.
http://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/v ... wintertijd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten