Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MdJ »

Daan76 schreef:
Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.
Nee, degene die dit bedacht heeft was een groot vorstander van onnodig tijdverlies bij het halteren.
Afronden op hele euro's lossen dat probleem niet op. De chauffeur kan ook gewoon 50 ct sparen. (of bij een lokale winkel even kleingeld wisselen; 50ct en 20ct is het probleem over het algemeen niet. En daar heb ik de ervaring dan weer mee :wink: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

we wachten maar af op het nieuws wat Arriva gaat doen en veranderen.
En welke lijken wat gaan rijden en hoe ze gaan rijden.
En als me vader belt om de bussen te halen (hoop ik) :o
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

MdJ schreef:
Daan76 schreef:
Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.
Nee, degene die dit bedacht heeft was een groot vorstander van onnodig tijdverlies bij het halteren.
Afronden op hele euro's lossen dat probleem niet op. De chauffeur kan ook gewoon 50 ct sparen. (of bij een lokale winkel even kleingeld wisselen; 50ct en 20ct is het probleem over het algemeen niet. En daar heb ik de ervaring dan weer mee :wink: )
Dit werkt alleen als de wisselgeld voorraad uit hun privé portemonnee zou komen of als de chauffeurs bereid zijn dat wisselen in hun pauze of vrije tijd te gaan doen. Kort gezegd: dat wordt hem vermoedelijk niet. Wie weet komt er een oplossing als de ov chipkaart inderdaad een upgrade zou krijgen op last van het kabinet.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Laten we dit probleem niet opblazen. We praten in Brabant over een enkeling die wel eens een kaartje in de bus koopt.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Dat riep u ook al toen anderhalf boekje wagenverkoop per chauffeursdienst heel normaal was (en dat is niet eens heel lang geleden). Uit uw toetsenbord dus een non-argument.

Maar alle reden voor u om blij te zijn: zowel de wagenverkoop tarieven als de toekomstige inzet cq (nagenoeg) ontbreken van de door u geboycotte gelede bussen passen aardig in uw straatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Laten we dit probleem niet opblazen. We praten in Brabant over een enkeling die wel eens een kaartje in de bus koopt.
Je hebt duidelijk weer geen idee waar je over praat.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

De tarieven voor het enkeltje en de dagkaart zijn al twee jaar ongewijzigd en is er nog nooit iemand geweest die er een probleem van gemaakt heeft.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Nou als ik een dagje met me vader mee rij, zie ik toch wel vaak dat er mensen in de bus een kaartje kopen.
Niet een enkel maar best veel mensen. Maar het meeste zie ik toch wel die flut OV-Chipkaart.
Geef mij maar de oude strippenkaart maar weer, was voor de chauffeur ook leuker denk ik. Effe weer een paar zones stempelen :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:Jammer. Komt misschien nog.

Voor jou :o

https://pbs.twimg.com/media/B0GLn5OIUAA8RT3.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Lijkt wel alsof die bus bij iemand in de garage stond met al die tape en andere troep ervoor.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:De tarieven voor het enkeltje en de dagkaart zijn al twee jaar ongewijzigd en is er nog nooit iemand geweest die er een probleem van gemaakt heeft.
Je mist duidelijk weer mijn punt, of je wil het niet zien.
🍉
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

vandaag zat ik in voertuig 8228 waarbij er ook al een nieuwe chauffeursstoel is geplaatst, maar ook nieuwe bekleding voor de mindervalide plaatsen

Afbeelding

Later viel mij op dat ook de voertuigen 8207 en 8227 ze hebben maar er zullen ongetwijfeld al meer voertuigen rond rijden, echter hebben ze nog steeds geen full airco.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:
buschauffeur schreef:Jammer. Komt misschien nog.

Voor jou :o

https://pbs.twimg.com/media/B0GLn5OIUAA8RT3.jpg
Dank je wel! Nu heb ik vast een idee.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door The Greyhound »

marvinkok schreef:
OmniLezer schreef:[Off-topic] Weet VDL wel wat "streekmaterieel" inhoudt? Aan de Citea LLE te zien niet.

Wanneer bestelt er nou een bedrijf nou Citea SLE? NOOIT GEZIEN IN NEDERLAND! EENS EEN KEER WIL IK ZE ZIEN!

WIE STEMT VOOR?
Dat is heel makkelijk, een SLE is duurder en zwaarder en als een opdrachtgever akkoord gaat met een LLE, dan zou het vervoersbedrijf wel gek zijn meer geld uit te geven als dat niet nodig is. En zolang er maar fatsoenlijke stoelen gemonteerd zijn is een LLE/Ambassador gewoon geschikt voor streekvervoer.
En is de SLE leverbaar met een brede voordeur en de LLE niet, tenzij je het hele ontwerp aanpast.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

jwalk1 schreef:vandaag zat ik in voertuig 8228 waarbij er ook al een nieuwe chauffeursstoel is geplaatst, maar ook nieuwe bekleding voor de mindervalide plaatsen

Afbeelding

Later viel mij op dat ook de voertuigen 8207 en 8227 ze hebben maar er zullen ongetwijfeld al meer voertuigen rond rijden, echter hebben ze nog steeds geen full airco.

Mooie stoelen idd qua nieuwe bekleding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Geen idee wie deze foto gemaakt heeft, maar ik vind hem onwijs mooi.
Lijn 90 vanuit Grave naar Centraal Station Den Bosch :pos:

https://pbs.twimg.com/media/B0T-UkMCMAARRWx.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Hé die is van mij...! Vond hem zelf nog niet eens zo geweldig goed gelukt! Waar vond je de foto eigenlijk?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Maurice Hooikammer schreef:
Hé die is van mij...! Vond hem zelf nog niet eens zo geweldig goed gelukt! Waar vond je de foto eigenlijk?

Ik had hem via mijn neefje, die had deze gezien op Twitter :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Vraagje voor alle bus kenners !!!!

Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???

Het gaat om deze kleine VDL CITEA MLE-88-180

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_III.JPG
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pikobo »

Jasper073 schreef:Vraagje voor alle bus kenners !!!!

Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???

Het gaat om deze kleine VDL CITEA MLE-88-180

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_III.JPG
In de zomervakantie heeft deze bus in Lelystad mn op lijnen 3 en 7 gereden. Met alleen een voordeur niet handig als je zowel in- als uitstappers op een halte hebt.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door flipje »

Ze hebben inderdaad op proef gereden in Lelystad. Naar wat ik weet zullen ze niet naar Brabant komen. Gelukkig maar :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Pikobo schreef:Met alleen een voordeur niet handig als je zowel in- als uitstappers op een halte hebt.
Maar een matig argument, dan zouden we bij treinen toch ook een groot probleem hebben.
🍉
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mijack1985 »

Jasper073 schreef:we wachten maar af op het nieuws wat Arriva gaat doen en veranderen.
En welke lijken wat gaan rijden en hoe ze gaan rijden.
En als me vader belt om de bussen te halen (hoop ik) :o
Ff offtopic, maar als ze vrijwilligers zoeken om die bussen op te halen doe ik graag mee. Vorig jaar ook meegeholpen bij Syntus toen ze in Twente kwamen. Einde open sollicitatie :p
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Word daar niet gewoon een uitzendbureau o.i.d. voor ingeschakeld?
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef:Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat Arriva daar in Brabant mee zou moeten.
Er is volgens mij geen behoefte aan meer kleine busjes.
Laatst gewijzigd door Frans F op zo 19 okt 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten