Afronden op hele euro's lossen dat probleem niet op. De chauffeur kan ook gewoon 50 ct sparen. (of bij een lokale winkel even kleingeld wisselen; 50ct en 20ct is het probleem over het algemeen niet. En daar heb ik de ervaring dan weer mee )Daan76 schreef:U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
Nee, degene die dit bedacht heeft was een groot vorstander van onnodig tijdverlies bij het halteren.
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
we wachten maar af op het nieuws wat Arriva gaat doen en veranderen.
En welke lijken wat gaan rijden en hoe ze gaan rijden.
En als me vader belt om de bussen te halen (hoop ik) :o
En welke lijken wat gaan rijden en hoe ze gaan rijden.
En als me vader belt om de bussen te halen (hoop ik) :o
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dit werkt alleen als de wisselgeld voorraad uit hun privé portemonnee zou komen of als de chauffeurs bereid zijn dat wisselen in hun pauze of vrije tijd te gaan doen. Kort gezegd: dat wordt hem vermoedelijk niet. Wie weet komt er een oplossing als de ov chipkaart inderdaad een upgrade zou krijgen op last van het kabinet.MdJ schreef:Afronden op hele euro's lossen dat probleem niet op. De chauffeur kan ook gewoon 50 ct sparen. (of bij een lokale winkel even kleingeld wisselen; 50ct en 20ct is het probleem over het algemeen niet. En daar heb ik de ervaring dan weer mee )Daan76 schreef:U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
Nee, degene die dit bedacht heeft was een groot vorstander van onnodig tijdverlies bij het halteren.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Laten we dit probleem niet opblazen. We praten in Brabant over een enkeling die wel eens een kaartje in de bus koopt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat riep u ook al toen anderhalf boekje wagenverkoop per chauffeursdienst heel normaal was (en dat is niet eens heel lang geleden). Uit uw toetsenbord dus een non-argument.
Maar alle reden voor u om blij te zijn: zowel de wagenverkoop tarieven als de toekomstige inzet cq (nagenoeg) ontbreken van de door u geboycotte gelede bussen passen aardig in uw straatje.
Maar alle reden voor u om blij te zijn: zowel de wagenverkoop tarieven als de toekomstige inzet cq (nagenoeg) ontbreken van de door u geboycotte gelede bussen passen aardig in uw straatje.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je hebt duidelijk weer geen idee waar je over praat.Frans F schreef:Laten we dit probleem niet opblazen. We praten in Brabant over een enkeling die wel eens een kaartje in de bus koopt.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De tarieven voor het enkeltje en de dagkaart zijn al twee jaar ongewijzigd en is er nog nooit iemand geweest die er een probleem van gemaakt heeft.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nou als ik een dagje met me vader mee rij, zie ik toch wel vaak dat er mensen in de bus een kaartje kopen.
Niet een enkel maar best veel mensen. Maar het meeste zie ik toch wel die flut OV-Chipkaart.
Geef mij maar de oude strippenkaart maar weer, was voor de chauffeur ook leuker denk ik. Effe weer een paar zones stempelen :)
Niet een enkel maar best veel mensen. Maar het meeste zie ik toch wel die flut OV-Chipkaart.
Geef mij maar de oude strippenkaart maar weer, was voor de chauffeur ook leuker denk ik. Effe weer een paar zones stempelen :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
buschauffeur schreef:Jammer. Komt misschien nog.
Voor jou :o
https://pbs.twimg.com/media/B0GLn5OIUAA8RT3.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lijkt wel alsof die bus bij iemand in de garage stond met al die tape en andere troep ervoor.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je mist duidelijk weer mijn punt, of je wil het niet zien.Frans F schreef:De tarieven voor het enkeltje en de dagkaart zijn al twee jaar ongewijzigd en is er nog nooit iemand geweest die er een probleem van gemaakt heeft.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
vandaag zat ik in voertuig 8228 waarbij er ook al een nieuwe chauffeursstoel is geplaatst, maar ook nieuwe bekleding voor de mindervalide plaatsen
Later viel mij op dat ook de voertuigen 8207 en 8227 ze hebben maar er zullen ongetwijfeld al meer voertuigen rond rijden, echter hebben ze nog steeds geen full airco.
Later viel mij op dat ook de voertuigen 8207 en 8227 ze hebben maar er zullen ongetwijfeld al meer voertuigen rond rijden, echter hebben ze nog steeds geen full airco.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dank je wel! Nu heb ik vast een idee.Jasper073 schreef:buschauffeur schreef:Jammer. Komt misschien nog.
Voor jou :o
https://pbs.twimg.com/media/B0GLn5OIUAA8RT3.jpg
- The Greyhound
- Berichten: 808
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En is de SLE leverbaar met een brede voordeur en de LLE niet, tenzij je het hele ontwerp aanpast.marvinkok schreef:Dat is heel makkelijk, een SLE is duurder en zwaarder en als een opdrachtgever akkoord gaat met een LLE, dan zou het vervoersbedrijf wel gek zijn meer geld uit te geven als dat niet nodig is. En zolang er maar fatsoenlijke stoelen gemonteerd zijn is een LLE/Ambassador gewoon geschikt voor streekvervoer.OmniLezer schreef:[Off-topic] Weet VDL wel wat "streekmaterieel" inhoudt? Aan de Citea LLE te zien niet.
Wanneer bestelt er nou een bedrijf nou Citea SLE? NOOIT GEZIEN IN NEDERLAND! EENS EEN KEER WIL IK ZE ZIEN!
WIE STEMT VOOR?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
jwalk1 schreef:vandaag zat ik in voertuig 8228 waarbij er ook al een nieuwe chauffeursstoel is geplaatst, maar ook nieuwe bekleding voor de mindervalide plaatsen
Later viel mij op dat ook de voertuigen 8207 en 8227 ze hebben maar er zullen ongetwijfeld al meer voertuigen rond rijden, echter hebben ze nog steeds geen full airco.
Mooie stoelen idd qua nieuwe bekleding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geen idee wie deze foto gemaakt heeft, maar ik vind hem onwijs mooi.
Lijn 90 vanuit Grave naar Centraal Station Den Bosch :pos:
https://pbs.twimg.com/media/B0T-UkMCMAARRWx.jpg
Lijn 90 vanuit Grave naar Centraal Station Den Bosch :pos:
https://pbs.twimg.com/media/B0T-UkMCMAARRWx.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 858
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hé die is van mij...! Vond hem zelf nog niet eens zo geweldig goed gelukt! Waar vond je de foto eigenlijk?Jasper073 schreef: https://pbs.twimg.com/media/B0T-UkMCMAARRWx.jpg
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maurice Hooikammer schreef:Hé die is van mij...! Vond hem zelf nog niet eens zo geweldig goed gelukt! Waar vond je de foto eigenlijk?Jasper073 schreef: https://pbs.twimg.com/media/B0T-UkMCMAARRWx.jpg
Ik had hem via mijn neefje, die had deze gezien op Twitter :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vraagje voor alle bus kenners !!!!
Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Het gaat om deze kleine VDL CITEA MLE-88-180
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_III.JPG
Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Het gaat om deze kleine VDL CITEA MLE-88-180
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_III.JPG
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
In de zomervakantie heeft deze bus in Lelystad mn op lijnen 3 en 7 gereden. Met alleen een voordeur niet handig als je zowel in- als uitstappers op een halte hebt.Jasper073 schreef:Vraagje voor alle bus kenners !!!!
Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Het gaat om deze kleine VDL CITEA MLE-88-180
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _-_III.JPG
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ze hebben inderdaad op proef gereden in Lelystad. Naar wat ik weet zullen ze niet naar Brabant komen. Gelukkig maar :Y
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar een matig argument, dan zouden we bij treinen toch ook een groot probleem hebben.Pikobo schreef:Met alleen een voordeur niet handig als je zowel in- als uitstappers op een halte hebt.
🍉
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ff offtopic, maar als ze vrijwilligers zoeken om die bussen op te halen doe ik graag mee. Vorig jaar ook meegeholpen bij Syntus toen ze in Twente kwamen. Einde open sollicitatieJasper073 schreef:we wachten maar af op het nieuws wat Arriva gaat doen en veranderen.
En welke lijken wat gaan rijden en hoe ze gaan rijden.
En als me vader belt om de bussen te halen (hoop ik) :o
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Word daar niet gewoon een uitzendbureau o.i.d. voor ingeschakeld?
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat Arriva daar in Brabant mee zou moeten.Jasper073 schreef:Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Er is volgens mij geen behoefte aan meer kleine busjes.
Laatst gewijzigd door Frans F op zo 19 okt 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten