OVer je reiservaringen in oktober 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren moest ik naar Haarlem Spaarnwoude. In de s5400 vanaf Sloterdijk zat ineens een SLT. Ik dacht dat daar normaal DDZ en soms SGMm in zat?
Gelukkig was ik goed aan het opletten bij Spaarnwoude, want vanuit de SLT moet je omhoog uitstappen. Moeten ze het perron daar nog verlagen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Ik denk dat ze bij Spaarnwoude het spoor nog moeten verhogen. Het perron is een betonconstructie, niet een typische zand-tegelconstructie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Niek »

Volgensmij heb ik net een van de beste zwartrijden technieken gezien. Ik zat dus in 331 Nijmegen-Velp, er komen 2 mensen de bus ingelopen. 1 checkt in en maakt een praatje met de chauffeur, terwijl 2 er heel subtiel zonder in te checken achteraan loopt. Ben benieuwt of ik hem zometeen zie uitchecken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:Gelukkig was ik goed aan het opletten bij Spaarnwoude, want vanuit de SLT moet je omhoog uitstappen. Moeten ze het perron daar nog verlagen?
Mocht je ooit in Barendrecht zijn, daar is het perron ook veel te hoog. :? Alleen rijdt daar tegenwoordig planmatig SGM, zodat de instap bijna gelijkvloers is. :P

Vanochtend was een zekere s2600 richting Vs vergeten te stoppen te Rotterdam Blaak, zodat hij maar een extra stop maakte te Rotterdam Lombardijen, alwaar de reizigers konden terugreizen naar Blaak.
Gelukkig reed de betreffende s5000 met zes bakken SGM, want het eerste perron op Lombardijen heeft recentelijk niet zo vol gestaan met reizigers.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door waldo79 »

En jij stond op Rlb te wachten?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Etienne »

De t1751 heeft vandaag maar tot Deventer gereden, de (30)t1754 begon hierdoor ook in Deventer. Eerstgenoemde trein had kennelijk in Enschede moeten combineren, maar dat kon vandaag dus niet. In plaats van 9 à 10 bakken ICM, waren het er vandaag maar 6. In Utrecht kwam deze daardoor met + 9 binnen en vertrok met +6. Aankomst in Den Haag was uiteindelijk +14.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

De diversiteit van het materieel in de sprinterdienst op de zuidtak wordt steeds groter. Nadat er gisteren al een paar DDZ's in de s4300 terecht waren gekomen zat er vandaag ook minstens een in de s5700 en daarnaast is er ook nog een dubbele SGM actief in de s5700.

In tegenstelling tot gisteren rijdt er vandaag weer een intercity tussen Den Haag Centraal en Duivendrecht, nadat deze gisteren helemaal niet reed tussen Almere en Den Haag. De t12763 had 's middags echter een behoorlijke vertraging. Omdat deze trein in Duivendrecht ontruimd moest worden stond de met DDZ rijdende t4365, die toch al erg veel last had van de treinenpolonaise op de zuidtak ook nog enige minuten stil voor Duivendrecht, de kleine vertraging die de trein had in Hoofddorp (+4) liep daardoor al snel op tot +8 bij Diemen Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef:En jij stond op Rlb te wachten?
Ja. ;) Ik moest namelijk ook met die betreffende s5000 mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

De naar Schiphol oprijdende t3165 zorgde vandaag voor een vertraging van vier minuten van de t5763 bij Hoofddorp. En dat terwijl de trein op tijd was vertrokken uit Nieuw-Vennep en in principe voor de t3165 hoort uit te rijden. Omdat deze nu voor ons reed stond de sprinter extra lang stil op Schiphol en had de trein al snel een vertraging van 8 minuten te pakken.

Ik hoop voor de reizigers dat de aansluiting in Weesp nog bleef wachten, want de t4365 reed door een seinstoring niet verder dan Weesp vandaag. Deze stond overigens aangekondigd met een SLT-4, wat mij toch wat aan de krappe kant lijkt voor een spitstrein op de Zuidtak :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanochtend was ik op tijd op Diemen ZUid voor de t5720, maar had trein t4318 een vertraging van 11 minuten, nadat de trein een kwartier stil had gestaan bij Almere Poort, zodat dat vanochtend mijn trein van keuze werd. De trein was zodoende tussen de t1620 en de opnieuw ingelegde t12720 terecht gekomen. De treinpolonaise over de Zuidtak, waar een vertraagde trein vaak nog wat meer kleerscheuren oploopt ging vandaag opmerkelijk soepel en zodoende was in Hoofddorp toch alweer een minuutje van de vertraging verdwenen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag was het leuk om te horen dat de piano in de centrale hal van Amsterdam Centraal er nog staat. :) Op de terugweg waren er wat kinderen willekeurige toetsen aan het indrukken, maar op de heenweg was iemand best mooi/goed bezig met spelen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Thom91 »

Bus een minuut te vroeg en trein een minuut te laat, gelukkig overstap gehaald in Hilversum. Normaal 52 aankomen en 52 vertrekken met bus en trein.
Toen spanning in Amersfoort of we overstap naar Groningen gingen halen doordat we met vier minuten vertraging vertrokken waren uit Hilversum. Uiteindelijk knalden we om .05 het station al op en ging de overstap goed. Nog 30 minuten tot Groningen, hopelijk gaat dat goed :)
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Het was weer een gezellige, vertraagde boel op de Zaanlijn vanochtend. Mijn s4000 van 09:00 uit Zaandam werd gespoorwijzigd naar spoor 5 in Zaandam (Tuffy schattebout, je mag dat ook wel omroepen hoor...). Op spoor 4 stond een s3000 met vertraging weergegeven. En de s800 stond volgens mij met rijdt vandaag niet, maar schijnt volgens de AV wel te hebben gereden met +14 en daarna +18.
Mijn s4000 stond na de Hemtunnel even uit z'n neus te peuteren, maar mocht daarna rechtdoor rijden om op Sloterdijk te worden binnengenomen op spoor 6. Op Amsterdam Centraal liepen we vervolgens +5 op, geen idee waarom. Deze vertraging was bij Bijlmer/ArenA, waar ik eruit moest, teruggelopen tot +3.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanochtend was de t5720 wat aan de late kant tussen Hilversum en Weesp waardoor de t1620 ook wat aan de late kant werd, daardoor was de t12720 ook aan de late kant waardoor de t5720 ook na Weesp weer aan de late kant was. Alhoewel de vertraging bij Diemen Zuid was gereduceerd tot +1 ging het na Duivendrecht flink snel met de vertraging. Bij de RAI was het alweer +6. Het binnenrijden bij Schiphol ging ook wat traag en hoewel de machinist daarna de trein flink op de staart trapte was het inmiddels al +7 bij Hoofddorp voor die trein. Overigens ging het op de Westtak ook niet helemaal soepel vanochtend, want de t3327 stond met een kwartier vertraging op de borden in Schiphol en ook de Thalys naar Parijs (t9322) kwam vlak na mijn aankomst in Hoofddorp daar met +10 voorbij knallen.

's Middags ging ik nadat ik van werk kwam eerst nog even naar de Apple Store om even informatie over de nieuwe iPads in te winnen, dus nam ik vanaf Hoofddorp eerst de t5865 naar Lelylaan om daar tram 1 naar het Leidseplein te pakken. Ik denk echter dat ik op Lelylaan bijna een kwartier op tram 1 heb staan wachten, de eerste tram 1 die zou komen had een vertraging van 8 minuten. Direct erachter reed een lege tram ook op lijn 1, waar je wel kon zitten en die tot aan het Leidseplein praktisch leeg bleef en steeds bumperklevend achter zijn voorganger hing :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Thom91 »

Vanochtend is er een V250 ontspoort op De Meer.
Komt wel goed schatje.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Mike »

Zelfs als ze buitendienst staan zorgen die dingen voor onrust.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Vanochtend is er een V250 ontspoort op De Meer.
Nou, Bee en ik hebben afgelopen zondag bij de Spoorparade gezien hoe de Ongevallendienst van ProRail ontspoorde treinen weer op de rails zet. Dus aan de slag jongens! :D
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Vanmiddag stond ik op Schiphol op spoor 3 te wachten op mijn s3300 terug naar Zaandam. Kennelijk had Bee niks te doen op z'n werk, want ik kreeg via de WhatsApp een uitgebreide 'rondleiding' over wat er voor en achter mij gebeurde: treinseries, materieelsamenstelling en eventuele vertragingen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door dylanwild94 »

blindengeleide hulp op afstand. mooi uitgevonden Bee. *O* :pos:
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op di 21 okt 2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Op afstand blondjes begeleiden? Eh, ik begeleid liever roodharigen...

Oja, ik zat even tussen twee stapels te verwerken papier in, VIRM had het geluk dat hij precies op dat moment een berichtje stuurde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Zo wordt het clubje dat gebruik kan maken van de AssistentieBee wel heel erg klein. Ik ga dan maar eens een rood kleurtje geven. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Bakpapier »

Zucht... vandaag naar Lammenschans station om naar alphen te reizen, stond er doodleuk op het bord 'rijdt niet'. Geen omroep, geen extra info, niks. Zag verschillende mensen komen en maar gewoon weer weggaan. Ik probeer het morgen nog eens denk ik.

Nu kun je voor alphen nog wel met de bus maar dat ging voor ons niet ivm aansluiting op een bus daar.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Jef400 »

Mag ik zeggen dat de ringlijnperrons met windkracht 6-7 toch aardige windgaten zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door marlies »

Vrijdag een overstap van -20 minuten gehaald dankzij een spoorloper, dus was ik 10 minuten eerder thuis. Bedankt, spoorloper :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanochtend reden de t1620 en t12720 in omgekeerde volgorde op de Zuidtak, omdat de t1620 zeven minuten vertraagd was. Hierdoor was de t5720 ook een minuutje te laat in Diemen Zuid, maar dat werd al +4 bij vertrek omdat de achterste deur van het voorste treinstel besloten had niet meer helemaal dicht te gaan. Na ingrijpen van de conducteur gehoorzaamde de deur weer en werd er verder gereden. We waren echter wel ons plekje in de treinenpolonaise op de Zuidtak verloren dus moesten we na Duivendrecht wachten op een intercity voor ons en bij de Riekerpolder op de "Fyra" (aldus het treinpersoneel). Aankomst in Hoofddorp was zodoende met +9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten