OVer je OV-Chipkaart #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Reiziger Delft »

Bee schreef:Amsterdam Amstel is dan ook een toonbeeld van hoe het niet moet. Helaas was de geplande verbouwing daar niet mogelijk vanwege de status als Rijksmonument.
Gelukkig; het is van de zotte dat je je station gaat inrichten op het tariefsysteem in plaats van op vervoer- en loopstromen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door marlies »

tariefsystemen hebben natuurlijk wel een grote invloed op loop- en vervoersstromen. en vice-versa.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Mike »

In Heemskerk is er een kapper op het station, ook is het makkelijk naar de Lydl te lopen vanaf de woobwijk broekpolder, dan moet ik straks inchecken om naar de kapper te gaan en om boodschappen te doen?

Mooi systeem...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Freek schreef:En inderdaad, dat is ook de bedoeling voor stations als Arnhem, Amersfoort en Nijmegen. Dat wordt een poortrij met waarbij verschillende poortjes worden toegewezen aan verschillende vervoerders. Groningen stond ook op de nominatie maar daar wordt gekeken naar andere oplossingen. Overigens staan alle de stations met meerdere vervoerders waar poortjes komen helemaal onder aan het invoeringslijstje, dat zal wel niet zonder reden zijn.
Het zal vast ook niet zonder reden zijn dat juist in Amersfoort die proef met niet meer omchecken voor de Valleilijn gedaan gaat worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Reiziger Delft schreef:
Bee schreef:Amsterdam Amstel is dan ook een toonbeeld van hoe het niet moet. Helaas was de geplande verbouwing daar niet mogelijk vanwege de status als Rijksmonument.
Gelukkig; het is van de zotte dat je je station gaat inrichten op het tariefsysteem in plaats van op vervoer- en loopstromen.
Kan zijn, maar de huidige oplossing is gewoon onwerkbaar, het kan niet de bedoeling zijn dat ik bij elk bezoek aan het Amstelstation minstens een iemand moet wijzen op de poortjeskeuze
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:M'n vader kwam vandaag wel iets heel opmerkelijks tegen: NS maakt op hun site geen onderscheid in typen automaten waar je samenreiskorting kunt laden, maar in de praktijk blijken er op Rotterdam Blaak en Dordrecht automaten te staan die die optie niet geven.
Om even mezelf te quoten: NS heeft inmiddels ook via de klantenservice toegegeven dat er automaten zijn waar iets niet goed gegaan is met de software die erop staat. Ook een servicemedewerker in Dordrecht stond met haar mond vol tanden toen ze m'n vader uitlegde... "En dan kiest u hier voor samenreiskorting... O, dat staat er inderdaad niet bij" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

In Hoofddorp zijn vandaag de kaartlezers van de brede poortjes vervangen door het model dat barcodes kan scannen. Ik vermoed dat dit een van de volgende stations wordt waar de poortjes gesloten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Freek »

Hoofddorp staat voorlopig nog niet op de lijst.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door fogeltje »

Ik zag gisteren in Eindhoven het product "Vr" voorbij komen. Weet iemand waar dat voor staat? Is dat het product wat de oude stadspas vervangt?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Als je bij de NS bent vergeten in te checken naar wel hebt uitgecheckt, kan je dat dan ook nog rechtzetten via Mijn NS? Kost mij anders 5,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door marlies »

Melden als vergeten uit te checken voor de omgekeerde reis kan natuurlijk sowieso, levert exact hetzelfde bedrag op qua verschil dus vind ik voor fraude wel vrij goed te verdedigen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Ja, alleen heb ik alleen een gemiste incheck, niet een uitcheck. Ik heb namelijk met poortjes te maken, niet met paaltjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door webguy »

Ik doe het nooit, maar klanten met NS Business Card kunnen de transactie ook omdraaien dus maakt het niet uit of het een checkin of checkout was.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door marlies »

Oh kunnen poortjes een uitcheck-zonder-incheck registreren op je chipkaart? Dat wist ik niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daantje »

Anders even langs het loket om te vragen (of kunnen ze er daar niets mee)?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door webguy »

marlies schreef:Oh kunnen poortjes een uitcheck-zonder-incheck registreren op je chipkaart? Dat wist ik niet.
Ja, dat kan. Een paaltje is een invers-operatie, een poortje is dom en doet dat waar hij voor ingesteld is (uitchecken of inchecken). Veroorzaakt soms rare situaties, maar het kan eigenlijk niet anders, anders komen zwartrijders vast te zitten... Nadeel is dat mensen denken "oh, vergeten uit te checken" en de verkeerde/buitenkant gebruiken en dus weer inchecken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Vinny »

Die vraag heb ik wel eens gesteld en toen kwam er een heel wazig verhaal dat wanneer poortjes twee-richtingverkeer zouden faciliteren er veel makkelijker mee gefraudeerd zou kunnen worden. Volgens mij valt dat in de praktijk wel mee, zeker zolang de poortjes toch niet allemaal dicht zijn en bovendien heb je nog conducteurs in de trein. Maar goed, het komt er dus op neer dat het een system-feature is en geen bug.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Anne »

Bij volledig afgesloten stations met meerdere vervoerders (zoals Amersfoort of A-dam Amstel) heb je nog wel de mogelijkheid om te corrigeren als je vergeten bent in te checken. Je gaat dan naar het "overstap meubel" en kan daar als nog inchecken en check dan bij het poortje uit (ritprijs € 0,0); wel poortje van de de vervoerder kiezen waar je bent ingecheckt.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Edwin »

Ik zie met mijn NS Businesscard alleen mijn treinreizen bij Mijn NS Zakelijk - Mijn gemaakte reizen.

Soms moet ik voor restitutie bij de bus binnen 2 weken een bewijs van reizen meesturen. Hoe krijg ik alle reizen gelijk te zien? Is het toevoegen van mijn NS Businesscard aan een OV-chipkaart.nl-account een oplossing?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door waldo79 »

NS publiceert enkel de met hen gemaakte reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

De Business Card is anders :) .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door waldo79 »

Vertel!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Een NS Business Card heeft een product dat voor alle transacties wordt aangesproken. Zo wordt er geen saldo gebruikt maar krijg je achteraf een rekening van al het OV dat je hebt gebruikt. Dus in Mijn NS zakelijk zie je alles staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Bee schreef:Als je bij de NS bent vergeten in te checken naar wel hebt uitgecheckt, kan je dat dan ook nog rechtzetten via Mijn NS? Kost mij anders 5,50.
Antwoord van de klantenservice. Je kan wel een vergeten check-uit online corrigeren, maar niet een vergeten check-in. Nu meteen maar telefonisch laten oplossen, maar wel een beetje vreemd :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door webguy »

Edwin schreef:Ik zie met mijn NS Businesscard alleen mijn treinreizen bij Mijn NS Zakelijk - Mijn gemaakte reizen.
Soms duurt het errrrruggg lang (lees een 1-3 weken) en soms pas net voor facturatie.
Edwin schreef:Soms moet ik voor restitutie bij de bus binnen 2 weken een bewijs van reizen meesturen. Hoe krijg ik alle reizen gelijk te zien? Is het toevoegen van mijn NS Businesscard aan een OV-chipkaart.nl-account een oplossing?
Het kan als je correct kan gokken op welk adres je OVChipkaart staat - vaak is dat het adres van het bedrijf en niet je eigen adres. Je ziet echter niet de prijs op OVChipkaart.nl - je ziet alleen transacties met 0 euro.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten