Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Lijn 120 Werkendam-Gorinchem bijvoorbeeld?
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Daar kun je ook de busjes uit de regio Oss inzetten, die blijven toch over.
Heb je trouwens op de 120 in de spits geen grote bussen nodig?
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Frans F schreef:
Jasper073 schreef:Ik las ergens op iemand's z'n facebook dat deze bussen test rijden bij Arriva in Lelystad voor Brabant.
Weet iemand of dat klopt of dat iemand die gerucht ook gehoord heeft ???
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat Arriva daar in Brabant mee zou moeten.
Er is volgens mij geen behoefte aan meer kleine busjes.

Nou ik dacht misschien wat de BBA ook ooit had, van die kleine 2 deurs Volvo's Citybussen
die ook vaak op de Transferium dienst hebben gedaan. Dacht misschien deze Citea ook maar dan met 2 deurs ???
Vandaar m'n vraag hier.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Hainje schreef:Word daar niet gewoon een uitzendbureau o.i.d. voor ingeschakeld?
Ze zetten ook vaak een bedrijf in waar 65+'ers bussen verplaatsen. Zie ook concessie verlies van CXX
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Nou mijn vader heeft zich aangemeld bij iemand van Arriva bij ons
en die vond het een goed idee hahaha en als het door gaat dan mag ik mee van me vader
dus hoop ik niet dat andere mensen of uitzendburo's het gaan doen hahahaha.
Ik wil die primeur hebben voor me zelf en voor op me facebook :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Met 65+'ers die een bus komen brengen hebben we op Ameland geen goede ervaringen...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:Daar kun je ook de busjes uit de regio Oss inzetten, die blijven toch over.
Heb je trouwens op de 120 in de spits geen grote bussen nodig?
Die bussen zijn de gehate Procity's. Veel plezier ermee.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

MdJ schreef:
Meltrain schreef:
Michael schreef:Ik heb inmiddels vernomen van een chauffeur van Arriva Den Bosch dat er 42 Citea's SLF voor de stadsdienst Den Bosch zijn. Dan zijn de overige 33 dus voor Breda en zal de stadsdienst Roosendaal hoogstwaarschijnlijk met streekwagens gereden worden
Dan zal de stadsdienst van Bergen op Zoom ook wel met streekbussen gereden worden.
(Volgens de Wiki rijden er nu ook al Ambassadors op de stadslijnen van BoZ, maar de laatste keer dat ik er was waren het nog Volvo's.)
Stadsdienst BoZ wordt gereden met ex-Brabantliners (met ZF-schakelbak)
Waarom zetten ze de ex- Brabantliners niet in op Lijn 101 Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom Station? Dit was vroeger namelijk ook een Brabantliner en is een bus die veel over snelwegen en provinciale wegen gaat?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Daar rijden ze ook. :Y
Er zijn er alleen gewoon meer dan er nodig zijn voor alleen lijn 101.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef:Nou mijn vader heeft zich aangemeld bij iemand van Arriva bij ons
en die vond het een goed idee hahaha en als het door gaat dan mag ik mee van me vader
dus hoop ik niet dat andere mensen of uitzendburo's het gaan doen hahahaha.
Ik wil die primeur hebben voor me zelf en voor op me facebook :D
Met een beetje mazzel ben ik op tijd met het vernieuwen van mijn rijbewijs en kan ik ook een bus rijden. Als externen ook mee mogen rijden zou je voor mij dan de contactgegevens van de betreffende persoon kunnen pm-en?
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ezra schreef:Waarom zetten ze de ex- Brabantliners niet in op Lijn 101 Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom Station? Dit was vroeger namelijk ook een Brabantliner en is een bus die veel over snelwegen en provinciale wegen gaat?
Een veel gemaakte fout die ik hier meerdere malen heb gecorrigeerd.

LIJN 101 IS NOOIT EN TE NIMMER EEN BRABANTLINER GEWEEST! Enige wat die lijn heeft is HOV tarief (weet niet waarom), maar de naam Brabantliner heeft de lijn nooit gedragen. Dat in de vakanties wel Brabantlinerbussen op die lijn rijden maakt het nog geen Brabantlinerlijn. De naam Brabantliner geldt alleen voor de lijnen 400, 401 en 402!

Onthoud dat nou eens aub!
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 21 okt 2014, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door waldo79 »

Zou je niet eerst tot 10 tellen voordat je een ander zo toe snauwt?

Wat mij betreft mag er op langere lijnen best comfortabel materieel ingezet worden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Het staat in dit topic al minimaal 2x en verspreidt over het forum wel 10x en volgens mij had ik het ook al een keer eerder tegen hem gezegd. Dan weet ik niet of tot 10 tellen nog helpt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Enig idee hoe groot die bulk aan informatie op dit forum is? Dat ga ik ook allemaal niet doorlezen hoor en als ik het al doorlees is dat nog geen garantie dat ik ook alles onthoud. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat dit wat vaker moet herhalen dan je lief is, maar liever dat je dan linkt naar een post waarin dat reeds is besproken dan zo uit je vel te schieten. :P Is alleen maar slecht voor je hart en de mensen die de fout maken zoals bij lijn 101 doen dat ook niet expres. ;)
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

waldo79 schreef: Wat mij betreft mag er op langere lijnen best comfortabel materieel ingezet worden.
Op de 310 (ex 101) gaan er daarom zo meteen ook Volans-bussen rijden.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:
Jasper073 schreef:Nou mijn vader heeft zich aangemeld bij iemand van Arriva bij ons
en die vond het een goed idee hahaha en als het door gaat dan mag ik mee van me vader
dus hoop ik niet dat andere mensen of uitzendburo's het gaan doen hahahaha.
Ik wil die primeur hebben voor me zelf en voor op me facebook :D
Met een beetje mazzel ben ik op tijd met het vernieuwen van mijn rijbewijs en kan ik ook een bus rijden. Als externen ook mee mogen rijden zou je voor mij dan de contactgegevens van de betreffende persoon kunnen pm-en?

Zal het aan me vader vragen, ik weet alleen dat hij dit wil doen omdat ie net een rug hernia heeft gehad
en lange diensten mag hij nog niet rijden en als hij van de dokter weer mag beginnen, en hij kan helpen bussen ophalen
wat ie heeft aangegeven dan kan ie dat doen. Maar zal vragen aan hem wie dat persoon is, maar beloof niets.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Blijft de Brabantliner bij Arriva ook Brabantliner heten?
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Ik vermoed het wel aangezien BrabantLiner zover ik weet geen merk van Veolia maar een merk van de opdrachtgever (dus: de provincie).
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Op Veolia site staat dit:

Sinds de aanbestedingen bestaat de Interliner in een andere vorm. Iedere streekvervoerder heeft een eigen sneldienst met een zelfgekozen naam. Sinds 2007 rijdt Veolia Transport hetzelfde traject met de ‘Brabantliner’.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Somoht »

Het merk Brabantliner is van de provincie: https://register.boip.int/bmbonline/det ... ID=2339361
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Frans F schreef:Op de 310 (ex 101) gaan er daarom zo meteen ook Volans-bussen rijden.
Niet helemaal waar. Er gaan dezelfde bussen rijden als op de Volanslijnen (Volvo 8900) echter zijn de bussen voor de 101/310 in de standaard Brabantse kleuren.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibe schreef: Niet helemaal waar. Er gaan dezelfde bussen rijden als op de Volanslijnen (Volvo 8900) echter zijn de bussen voor de 101/310 in de standaard Brabantse kleuren.
Dat is vreemd want de nummers in de 300-serie zijn juist gereserveerd voor de Volans-lijnen. Je zou dus verwachten dat 310 voor de duidelijkheid naar de reizigers ook als Volans wordt aangeduid.

Het laatste gerucht overigens dat ik vanmorgen van iemand van Arriva hoorde is dat op lijn 310 dezelfde bussen gaan rijden als op de lijnen 400, 401 en 402 en dat is dus weer afwijkend van de (andere) Volans-lijnen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:Het laatste gerucht overigens dat ik vanmorgen van iemand van Arriva hoorde is dat op lijn 310 dezelfde bussen gaan rijden als op de lijnen 400, 401 en 402 en dat is dus weer afwijkend van de (andere) Volans-lijnen.
Dat zijn toch integro's ?
Frans F schreef:
huibe schreef: Niet helemaal waar. Er gaan dezelfde bussen rijden als op de Volanslijnen (Volvo 8900) echter zijn de bussen voor de 101/310 in de standaard Brabantse kleuren.
Dat is vreemd want de nummers in de 300-serie zijn juist gereserveerd voor de Volans-lijnen. Je zou dus verwachten dat 310 voor de duidelijkheid naar de reizigers ook als Volans wordt aangeduid.
En voor Arriva is het natuurlijk ook veel efficiënter om die bussen dan in Volans/Brabantliner bestickering te hebben in de plaats van een kleine deelserie in Brabant kleuren.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Mr-W schreef:
Frans F schreef:Het laatste gerucht overigens dat ik vanmorgen van iemand van Arriva hoorde is dat op lijn 310 dezelfde bussen gaan rijden als op de lijnen 400, 401 en 402 en dat is dus weer afwijkend van de (andere) Volans-lijnen.
Dat zijn toch integro's ?
Nee. Intouro's. De goedkope variant van de Integro.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Als alles maar snel gebeurd !!!
14 December duurt voor mijn gevoel nog zo lang
Ik wil meer nieuwe VDL Citea foto's hahahaha maar jah beetje ver rijden van Rosmalen naar Heereveen :lol:
en alleen is ook maar zo saai, dus moet wel wachten op de bus spotters die daar uit de buurt komen en hun foto op internet zetten, dan ken ik weer kijken en genieten. En op de 14de op Zondag meteen naar Arriva stalling en naar het Busstation naast Centraal Station en foto's maken en mee rijden ook weer *bus* *O*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten