Mag ik even kwijt #162

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Thom91 »

Wat een aflevering inderdaad! Die Poolse die niet 30 wilde rijden op een 50 weg _O-
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

Ik kijk niet meer. Wat een kutprogramma is het geworden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Michael »

Pff. Heb heel goed geslapen maar nog ben ik zo brak als ik weet niet wat.

Verder belde het werk net op. Of ik vanavond maar weer even wil werken omdat er een zieke is en ze niemand anders hadden. Daar gaat mijn vrije dag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Hainje »

Je kunt ook gewoon nee zeggen? Dat mag gerust hoor. Waarschijnlijk bellen ze jou als eerste op omdat je toch nooit nee zegt.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Michael »

Ik zeg vaak zat nee. Maar het was een dienst die alleen iemand van het management kan draaien. En laat de rest van het management al aan het werk zijn vandaag. Dus ik was de enige die overbleef.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Michael »

Vrijdag gezellig naar de Halloween Fright Nights in Walibi en zaterdag Wokken in Amersfoort. Wordt een top weekend.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Ardan »

Lief dagboek..
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door waldo79 »

Die gedachte bekruipt me ook wel eens, Ardan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Lief dagboek..
Zeg het maar schatje... :P
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Bakpapier »

Voor dat soort dingen is het topic toch bedoeld? Al moet ik zeggen dat ik er ook weinig voor voel om mijn hele hebben en houwen hier neer te kalken.

Soms denk ik wel eens, had ik maar gewoon een auto, dan hoefde ik geen OV ergernissen te hebben zoals treinen die niet rijden zonder dat er een alternatief geboden wordt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Daantje »

Met dit weer ben ik echt wel superblij met mijn rijbewijs en auto. Fiets was niet echt een optie en het OV komt hier nu niet in de buurt omdat ze nog steeds met die tramsporen bezig zijn. Dan moet ik minstens twee keer overstappen en ben ik zeker een uur onderweg en met de auto nog geen tien minuten denk ik.

Al is een auto ook niet zaligmakend. Het is de combinatie van een auto en mogelijkheid voor OV wat handig is vind ik. Zo ga ik uit principe niet ergens heen met de auto als ik betaald moet parkeren (tenzij ik veel spullen moet halen of meenemen oid).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Suus »

Is een deelauto niets voor jou Daantje, of is dat niet zo grootschalig uitgerold in Rotterdam als in Amsterdam?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Daantje »

Ik heb wel eens naar Greenwheels gekeken maar dat is gauw heel erg duur (zelfs met NS abonnement korting) als je ergens heen gaat, daar een tijdje blijft en dan weer terug gaat omdat je ook betaald voor de tijd dat je er niet in rijdt. We hebben nu zelf een auto ook al rijd ik heel weinig. Hij werd een soort van in ons schoot geworpen en ben er wel blij mee. Anders rijd ik haast nooit en is het bijna zonde van mijn rijbewijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Met dit weer ben ik echt wel superblij met mijn rijbewijs en auto. Fiets was niet echt een optie en het OV komt hier nu niet in de buurt omdat ze nog steeds met die tramsporen bezig zijn. Dan moet ik minstens twee keer overstappen en ben ik zeker een uur onderweg en met de auto nog geen tien minuten denk ik.
Bij de metro wordt ook aan het spoor gewerkt dit leidt er toe dat metrolijn B de gehele week een kwartierdienst rijdt. Nu hoeft dit opzich niet tot problemen te lijden, maar een aantal metrotreinen zijn vanwege defecte metrostellen ingekort. En dit leidt soms (lees in de spits) tot problemen in de capaciteit :? .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Daantje »

Er rijdt hier elke tien minuten een acht persoons pendelbusje ipv twee trams elke tien minuten en een bus elk kwartier dus capaciteitsproblemen waar heb je het over?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door marlies »

Ik moest vrijdag in de avondspits terug van Rotterdam naar Groningen en omdat ik een nogal uitputtende dag had gehad leek het me een plan om dat maar even in de eerste klas te gaan doen.

Dus naar de automaat voor een klassewissel. Maar de automaat gaf me ook de mogelijkheid "Toeslag 2-1 Weekenddag". Chill, wist niet dat dat op vrijdag ook al kon. Scheelt niet veel maar is net iets goedkoper dan het verschil tussen 1e en 2e klas op een enkeltje Rotterdam-Groningen met 40% korting.

Onderweg vroeg ik me af of het de hele vrijdag mag of alleen vanaf 13.00 ofzo, dus even opgezocht. Blijkt het op vrijdagen helemaal niet te mogen volgens ns.nl. Alle aankondigingen omtrent het product (dat ook eigenlijk niet bedoeld is om gebruikt te worden icm dit abonnement, maar ok, dat kan en mag wel) spreken ook alleen van zaterdag en zondag. Beetje raar dus.

Ik zat me dus al half voor te bereiden op een conflict met de conducteur, want ik had er geen zin an om uit eigen beweging in de 2e klasse te gaan staan terwijl ik wel die 10 euro heb betaald, maar werd niet gecontroleerd. Op het station bij aankomst nog even aan een conducteur gevraagd of ik nou net wel of niet zwartgereden had. Wist het ook niet, maar de railpocket vond het in ieder geval goed, dus ze zou me er geen boete voor gegeven hebben. Toeslag stond inderdaad keurig op mijn kaart met de datum van die dag.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

249 km Rotterdam - Groningen "maar ik werd niet gecontroleerd". Tralala alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Ja, het is wel de gebruikelijkste zaak van de wereld. Maar normaal is heel wat anders. Conducteurs zijn een stel luie varkens in dit land. Duiken lekker de 1e klas of bij drukte de achteroplopende cabine in, en aju faldera :W Waardeloos volk :evil:
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door marlies »

Mja, in dit geval was er Ellende Op Het Spoor (ik zat in een uitpuilende trein met ruim +20) en ik snap wel dat je dan niet gaat controleren...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Thom91 »

VROLIJKE CAPS LOCK DAY IEDEREEN!
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door webguy »

OH NEE HE! WAT LEUK!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door baladid »

oP EEN ECHTE cAPSLOCKDAY MOET HET NATUURLIJK ZO UITZIEN1111111
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Suus »

Hoe vaak per jaar is die onzin eigenlijk? Ik dacht altijd dat het ergens in juli was :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door baladid »

Wikipedia says: June 28 and October 22 are annually marked as International CAPS LOCK DAYS as a parody holiday first created in 2000 by Derek Arnold, a user on Metafilter. Rivaling Caps Lock Days have been since set up, such as August 22.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door waldo79 »

Laat ik die traditie maar niet in ere houden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Michael »

Het is weer zover. Voor de derde keer in korte tijd is het brandalarm afgegaan op station Breda.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten