Korte vragen #12
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
De buurtsporen met denummers 11-14 zijn volgens de huidige nummering 3-6. (Sporen 1 en 2 kwamen pas in de jaren 80; spoor 6 bestaat niet meer.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #12
Ik plan net weer een paar reizen naar Nederland en merk weer dat ik er toch weinig verstand van heb... Ik wou vragen, of volgende overstappen goed te doen zijn (als de trein op tijd is):
5 minuten op Den Haag HS (komende met IC uit Venlo, vertrekkend met Bus 26 richting Kijkduin)
5 minuten in Moerwijk (komende met Sprinter uit R'dam, vertrekkend met Bus 26 richting Kijkduin)
Is het voor het halen van de trein handig, op een bepaalde plek in de trein te zitten (dus eerder vooraan, eerder in het midden of eerder achteraan)?
5 minuten op Den Haag HS (komende met IC uit Venlo, vertrekkend met Bus 26 richting Kijkduin)
5 minuten in Moerwijk (komende met Sprinter uit R'dam, vertrekkend met Bus 26 richting Kijkduin)
Is het voor het halen van de trein handig, op een bepaalde plek in de trein te zitten (dus eerder vooraan, eerder in het midden of eerder achteraan)?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
Van de overstappen op de bus weet ik niks, maar qua positie in de trein kun je op Moerwijk het beste helemaal voorin zitten en op HS in de eerste drie á vier rijtuigen. Ook heb ik het idee dat de bushaltes op HS niet echt makkelijk te vinden zijn, mij zijn ze in ieder geval nooit echt opgevallen. 5 minuten daar wel eens krap zijn met drukte en zoeken enzo.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Lijn 26 stopt bij HS aan de achterkant van het station. Zorg daar dat je de juiste tunnel neemt: degene naar de hoofduitgang en niet de fiets/voetgangerstunnel achteraan het perron (vanuit je aankomstrichting gezien).
Je moet dus niet de hoofduitgang nemen maar, als je richting de voorkant van je trein kijkt, rechtsaf.
Je moet dus niet de hoofduitgang nemen maar, als je richting de voorkant van je trein kijkt, rechtsaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #12
Volgens mij is het precies andersom dan Daniel schetst. De hoofduitgang komt alleen aan de voorzijde uit.
Re: Korte vragen #12
Ik zou dan toch maar voor Moerwijk gaan.. Voorin de trein zitten, naar beneden sprinten en de weg even oversteken. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6472
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Kijk vooraf met Google maps even waar de halte van je bus is, scheelt een hoop stress.
Re: Korte vragen #12
Hartstikke bedankt voor jullie tips!
Met Den Haag HS ben ik nu echt een beetje in de war. De bushalte is in de Waldorpstraat, dus hier: http://goo.gl/maps/i4mY0 (streetview).
Als ik de plattegrond van HS bekijk (http://www.ns.nl/binaries/content/asset ... 131128.pdf) en ik van Venlo kom (wat volgens mij links is), is het dan niet handiger achteraan te zitten?
Nu we het toch over voor en achter hebben: Veranderd de 1900 tussen Venlo en HS ergens van rijrichting? Als dat het geval is: Hoevaak en waar?
Den Haag HS scheelt wel een keer overstappen - ik kom vanuit Venlo, waarvandaan im HS direct kan bereiken, Moerwijk niet.Stefan schreef:Ik zou dan toch maar voor Moerwijk gaan.. Voorin de trein zitten, naar beneden sprinten en de weg even oversteken. :)
Met Den Haag HS ben ik nu echt een beetje in de war. De bushalte is in de Waldorpstraat, dus hier: http://goo.gl/maps/i4mY0 (streetview).
Als ik de plattegrond van HS bekijk (http://www.ns.nl/binaries/content/asset ... 131128.pdf) en ik van Venlo kom (wat volgens mij links is), is het dan niet handiger achteraan te zitten?
Nu we het toch over voor en achter hebben: Veranderd de 1900 tussen Venlo en HS ergens van rijrichting? Als dat het geval is: Hoevaak en waar?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
Ja, voor de bussen bij Den Haag HS is het handiger om achteraan in de trein te zitten als je weinig tijd hebt.
De s1900 blijft verder de gehele rit dezelfde kant op rijden. Heel weinig treinen hebben nog een rijrichtingwisseling in Nederland (anders dan op de eindpunten), eigenlijk alleen de s500, s12500, s1700 en s11700 in Utrecht Centraal en s3000 en s3100 in Arnhem.
De s1900 blijft verder de gehele rit dezelfde kant op rijden. Heel weinig treinen hebben nog een rijrichtingwisseling in Nederland (anders dan op de eindpunten), eigenlijk alleen de s500, s12500, s1700 en s11700 in Utrecht Centraal en s3000 en s3100 in Arnhem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Bedankt. Rijdt daar altijd nog ICR? Dat wordt dus geen wifi :-(
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
Er rijdt een mix van DDZ, ICM en VIRM. Wifi is beschikbaar, maar verwacht er geen wonderen van. Wat betreft richtinggevoel had ik je als wegenforummer hoger ingeschat ;)
Re: Korte vragen #12
Op de 1900 zit de laatste tijd heel vaak NID en ICM op. ICR zie ik zelden tot nooit.
🍉
Re: Korte vragen #12
Inmiddels rijdt er daar meestal ICM of DDZ in. Wel wifi dus.
Re: Korte vragen #12
Zitten jullie me te papegaaien :)
Re: Korte vragen #12
Bedoel je vanwege de rijrichting? Ik twijfelde over Breda (richting noorden eruit is logisch, maar kom ik nu van noorden of zuiden er in?) en R'dam (Ik had me ook kunnen voorstellen dat de trein daar vanuit het oosten komt en naar het oosten weer weg gaat...)waldo79 schreef:Wat betreft richtinggevoel had ik je als wegenforummer hoger ingeschat ;)
Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
Edit: Nu merk ik dat Breda west-oost uitgericht is. Oeps.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
Breda rijdt je vanaf het oosten in, verlaat je richting het westen om daarna een paar kilometer verderop naar het noorden af te buigen.
ICR is in de s1900 helemaal foetsie als het goed is. Nu rijdt daar het paradepaardje van de NS, de DDZ
ICR is in de s1900 helemaal foetsie als het goed is. Nu rijdt daar het paradepaardje van de NS, de DDZ
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Lorre wil een koekie! Mrrraahh! :@waldo79 schreef:Zitten jullie me te papegaaien :)
🍉
Re: Korte vragen #12
Dan heb je niet echt wat gemist hoorbaladid schreef: Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #12
Rotterdam is een intrigerende stad, dat moet je wel eens gezien hebben :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Eens mijken wat het wordt. Zeker is alleen dat ik door bij Venlo Nederland binnenkom. Hoe het verder gaat hangt van mijn bestemming af - dat kan Loosduinen (Den Haag) worden, maar ook Didam of Hoogeveen - en dan wordt het een ritje Maaslijn...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
@baladid. Als Duitser moet je natuurlijk naar de kust, Scheveningen of zo
@Bee. Als echte Amsterdamse zou je een pesthekel moeten hebben aan '010'
@Bee. Als echte Amsterdamse zou je een pesthekel moeten hebben aan '010'
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #12
Mijn wieg stond aan het Weena
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #12
Het is nu niet echt weer om kuilen te graven eigenlijk :?Obus schreef:@baladid. Als Duitser moet je natuurlijk naar de kust, Scheveningen of zo
🍉
Re: Korte vragen #12
HALFduitser, hè ;-)
Ich war noch nie in Sjeveningen ;-)
Even serieus: Ik vier mijn verjaardag met mijn Nederlandse familie. Het is handiger dat ik die kant op kom dan dat zij allemaal naar Gießen komen. We weten alleen nog niet bij welk familielid we vieren, daarom zoveel mogelijke bestemmingen...
Ich war noch nie in Sjeveningen ;-)
Even serieus: Ik vier mijn verjaardag met mijn Nederlandse familie. Het is handiger dat ik die kant op kom dan dat zij allemaal naar Gießen komen. We weten alleen nog niet bij welk familielid we vieren, daarom zoveel mogelijke bestemmingen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten