Korte vragen #12

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Geert »

baladid schreef:Bedoel je vanwege de rijrichting? Ik twijfelde over Breda (richting noorden eruit is logisch, maar kom ik nu van noorden of zuiden er in?) en R'dam (Ik had me ook kunnen voorstellen dat de trein daar vanuit het oosten komt en naar het oosten weer weg gaat...)
Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
Volgens mij wordt alleen nog kop gemaakt in de noordoost bij verbindingen Rotterdam/Den Haag - Amersfoort (rijrichting verandert dan in Utrecht).
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #12

Bericht door verfmeer »

Inderdaad, nadat het kopmaken in Haarlem (s3400) en Den Haag Centraal (s1400) is afgeschaft, is Utrecht de enige plek in Nederland waar nog gekopmaakt wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Suus »

Nee hoor, dat is niet waar. Eerder vandaag schreef ik al een berichtje daarover in dit topic, zoek het maar terug en ga je schamen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #12

Bericht door Geert »

Oh ja, Arnhem natuurlijk ook nog.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #12

Bericht door Nitein-Repart »

Obus schreef:
baladid schreef: Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
Dan heb je niet echt wat gemist hoor :mrgreen:
Wat dacht je van Nijmegen, Maastricht en Zuid-Limburg. Je moet naar alle drie minstens 1x in je leven geweest zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #12

Bericht door Aking »

Euh... Ligt Maastricht niet in Zuid-Limburg? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #12

Bericht door Hainje »

Arnhem is ook een plaats waar je een keer geweest moet zijn vind ik. :D
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #12

Bericht door Aking »

Als we zo gaan beginnen moet je ook een keer naar Vechten, daar beslaat de overweg het halve dorp :')
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #12

Bericht door baladid »

Arnhem ken ik heel goed - mijn vader heeft daar vijf jaar gewoond (plus mog een jaar of tien in de regio).
Ja, er is nog veel wat ik in Nederland kan/moet/mag/wil ontdekken... Nijmegen ben ik door-/langsgereden, het zelde geldt voor Zuid-Limburg. Enige dingen zudelijk van de Maas waar ik geweest ben (doorrijden niet meegeteld) zijn Autotron Rosmalen en eens een nachtje Waalwijk.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #12

Bericht door Nitein-Repart »

Aking schreef:Euh... Ligt Maastricht niet in Zuid-Limburg? :')
Dat klopt, maar je moet zowel in Maastricht als het Zuid-Limburgse platteland een keer bezocht hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #12

Bericht door Nitein-Repart »

Hainje schreef:Arnhem is ook een plaats waar je een keer geweest moet zijn vind ik. :D
Arnhem moet je gewoon niet dood gevonden willen worden. Meest deprimerende plaats van Nederland.

Om terrug te komen op korte vragen: waarom is de spoorlijn Arnhem-Nijmegen via Elst en niet via Huissen/Bemmel aangelegd? Scheelde kopmaken in Arnhem en bestond er een mogelijkheid om zonder stop in Arnhem rechtstreeks van Nijmegen naar (Ede-)Wageningen te rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #12

Bericht door Ardan »

Erno-BE schreef:(...) en bestond er een mogelijkheid om zonder stop in Arnhem rechtstreeks van Nijmegen naar (Ede-)Wageningen te rijden.
Gaan we weer... wil je dat we hier serieus op ingaan? :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #11

Bericht door Meltrain »

Joshua schreef:Ben toch wel heel benieuwd hoe straks de LINT treinen er uit gaan zien mochten ze worden omgespoten naar VEOLIA kleuren.
Nou, zo dus.
(Foto gevonden via de Facebook-pagina van Op de Rails.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #12

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:Arnhem moet je gewoon niet dood gevonden willen worden. Meest deprimerende plaats van Nederland.
Hap!
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #12

Bericht door Nitein-Repart »

Dat ze moeite doen om die Lintjes te spuiten, stikkers waren toch ook voldoende.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #12

Bericht door baladid »

Erno-BE schreef:waarom is de spoorlijn Arnhem-Nijmegen via Elst en niet via Huissen/Bemmel aangelegd?
Dan had dus de 3600 ipv de 3000 moeten kopmaken. Ook lijkt me via Elst korter...
Arnhem deprimerend? Al eens in park Sonsbeek geweest? Op de Korenmarkt? Rijkerswoerdse plassen? Burger's Zoo? Openluchtmuseum?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #12

Bericht door marlies »

Ja, en hij mist het zo dat hij er depressief van is, dan kan je er beter nooit geweest zijn ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #12

Bericht door Hainje »

Wat Esmeralda voor Frollo is, is Arnhem voor Erno-BE.
Spoiler: show
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U3NoDEu7kpg[/youtube]
Ok, nu stop ik met trollen. :X
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #12

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Op een foto in Ontwerpen aan het spoor zie ik bordjes op station Utrecht hangen, waarop verwezen wordt naar spoor 1a/b t/m 3a/b, 8a/b tm 14 en 21. Ik kan dat niet rijmen met de sporenplannen die op Sporenplan.nl staan, weet iemand hoe de sporensituatie van Utrecht ergens in de jaren 70 (het jaartal van de foto is onbekend) was?
Uiteindelijk heb ik het gereconstrueerd, met dank voor alle hulp: de foto is gemaakt op het huidige spoor 11/12, toen spoor 5a/b en 6a/b. Huidig spoor 8 en 9 waren toen 2a/b en 3a/b, spoor 7 was spoor 1a/b. Bij het doortrekken van spoor 21 en de twee buurtsporen is de nummering omgegooid, en is afgeweken van de standaard dat het eerste doorgaande spoor aan de stationsgebouwkant spoor 1 werd: toen werd bij de buurtsporen begonnen met spoor 1.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #12

Bericht door julsteren »

baladid schreef: Arnhem deprimerend? Al eens in park Sonsbeek geweest? Op de Korenmarkt? Rijkerswoerdse plassen? Burger's Zoo? Openluchtmuseum?
Ja hij snapt er echt helemaal niks van.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #12

Bericht door Gekko123 »

Erno-BE schreef:Dat ze moeite doen om die Lintjes te spuiten, stikkers waren toch ook voldoende.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze ook gewoon gestikkerd zijn.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #12

Bericht door VIRM »

Afgelopen zondag was ik met Bee bij de Spoorparade in Amersfoort. Daar hebben we uiteraard de kans gegrepen om in en om diverse treinen te snuffelen. Waaronder een GTW van Arriva. Bee liet mij onder andere de servicebalie zien, waar de HC zit als hij/zij niet controleert.

Nu is een redelijk veelgehoord kritiekpunt op NS HC's dat zij, als zij niet controleren, in de achterste machinistencabine of in de 1ste klas gaan zitten. Maar ook tijdens verstoringen zijn ze niet altijd even goed zichtbaar. Is een dergelijke servicebalie niet een goed idee om ook in NS-treinen in te voeren? Dat maakt de HC een heel stuk toegankelijker denk ik.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #12

Bericht door Meltrain »

verfmeer schreef:Inderdaad, nadat het kopmaken in Haarlem (s3400) en Den Haag Centraal (s1400) is afgeschaft, is Utrecht de enige plek in Nederland waar nog gekopmaakt wordt.
In de nachten van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag wordt er ook kopgemaakt in Gouda. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #12

Bericht door Wubbo »

En in Den Haag HS, als we toch met het nachtnet bezig zijn.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Korte vragen #12

Bericht door Frans F »

VIRM schreef:Nu is een redelijk veelgehoord kritiekpunt op NS HC's dat zij, als zij niet controleren, in de achterste machinistencabine of in de 1ste klas gaan zitten. Maar ook tijdens verstoringen zijn ze niet altijd even goed zichtbaar. Is een dergelijke servicebalie niet een goed idee om ook in NS-treinen in te voeren? Dat maakt de HC een heel stuk toegankelijker denk ik.
Het probleem is dat die HC juist helemaal niet toegankelijk wil zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten