Wat eten we vandaag? #32

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Suus »

Ik heb lang onderzoek gedaan naar wat de lekkerste pastasaus in het schap van de supermarkt is zodat ik op luie dagen alleen een pot hoef open te draaien en in een magnetronschaal hoef leeg te gieten om toch een lekkere pasta bolognese te kunnen eten, en dat is toch met stip die van Spagheroni, en dat eet ik nu dus op een bordje Fusilli :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daantje »

Ik vind de funghi porcinisaus van Grand Italia goed te eten en de zakken van Bertolli maar ik houd niet zo van rode saus.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:Horst op de campus, Sodexo is de kuttoko
Waarvan akte!
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daniel »

Qua pasta maak ik de saus eigenlijk altijd zelf, dat is toch echt de lekkerste :P Ik houd 't stug vol al jaren en het bevalt nogsteeds: uit pakjes komt hier vrij weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Qua pasta maak ik de saus eigenlijk altijd zelf, dat is toch echt de lekkerste :P Ik houd 't stug vol al jaren en het bevalt nogsteeds: uit pakjes komt hier vrij weinig.
Door tomaten te pureren enzo?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Suus »

Ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:
Thom91 schreef:Horst op de campus, Sodexo is de kuttoko
Waarvan akte!
Check!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daniel »

@Hainje: nouja, ik zeg bijna alles... de tomatenblokjes komen wel uit een pakje (maar da's dan nog een pakje wat tenminste vooral tomaat bevat en weinig anders, i.t.t. die kunstmatige kant en klare sauzen)
Bee schreef:Ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Ik ook niet. Op die dagen eet ik dus wat anders dan pasta :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Bakpapier »

Daniel schreef:Qua pasta maak ik de saus eigenlijk altijd zelf, dat is toch echt de lekkerste :P Ik houd 't stug vol al jaren en het bevalt nogsteeds: uit pakjes komt hier vrij weinig.
Doe ik ook Maar ik vind de tomaten hier in Nederland niet lekker (smakeloze waterbommen die onrijp worden geplukt en dan gerijpt met ethyleengas). Daarom gebruik ik vaak wel tomaten uit blik. Maar daar is weinig kunstmatigs aan, zelfs in italië gebruiken ze dat als tomaten niet in het seizoen zijn. Die bliktomaten worden namelijk in het seizoen geplukt en dan meteen ingeblikt dus daar is niks mis mee (net zoals dat sommige bevroren dingen verser zijn dan 'verse' producten).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Bakpapier »

En als ik geen zin heb om te koken haal ik gewoon kebab.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Suus »

Ik ga niet vijf dagen per week kebab eten. :wink:

Ik kan enigszins preppen in het weekend, maar voor de hele week preppen lukt mij niet. Ik kan niet op zaterdag beslissen wat ik donderdag wil eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Bakpapier »

Kijk als ik een lange dag heb gehad of echt geen tijd heb dan kook ik dus niet, maar hoeveel tijd kost het nu om simpele pasta te maken? In de tijd dat je pasta gaar kookt kun je eigenlijk alles wel snijden en in de pan mieteren. Kwestie van handigheid/snelheid. Voorgesneden groenten kopen (diepvries of vers) maakt de boel ook al een stuk sneller.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daantje »

Zoals gezegd houd ik niet zo van tomatensaus dus ik maak graag roomsaus (vaak wel met een pakje als basis maar dan niet echt saus uit een pot) of ik neem (verse) pesto of iets als saus of gewoon geen saus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Suus »

Water kookt in twee minuten, pasta kookt 8 minuten. Alleen al gehakt rul bakken duurt een minuut of vijf, dan moeten de groenten nog enigszins gaar worden en dan moet er nog een flinke scheut passata doorheen en warm worden. Bij elkaar ben ik met de saus vaak veel langer bezig dan met de pasta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Hainje »

Ik kook de laatste tijd gewoon voor 3-4 weken vooruit. Dan ga ik een middag in de keuken staan en maak ik een shitload aan voedsel klaar. Doe ik in bakjes en dan elke dag een ander bakje uit de vriezer halen. Zo is het wel lekker goedkoop eten hoor.
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Bakpapier »

Oh daar zou ik het geduld echt niet voor hebben, ik hou best van koken maar een hele middag aan één stuk door... Op een gegeven moment raak ik het dan zat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Ardan »

Ik hou ook wel van koken, maar ik ben alleen dus dan heb ik sneller iets van 'ik vind het wel goed zo'. Koken voor anderen vind ik veel leuker en geeft me meer voldoening. Ik kook elke dinsdag soep voor de lunch op de zorgboerderij waar ik dan vrijwilligerswerk in de catering doe, voor iets van 15 mensen. Met kakelverse 'eerlijke' groenten die ik een uur ervoor uit de grond trek. Dát zijn de leuke dingen :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik kan niet op zaterdag beslissen wat ik donderdag wil eten.
Dat kan ik ook niet, precies de reden dat ik twee keer in de week in de supermarkt kom: zondagmorgen en woensdagavond meestal, dus hoef maximaal een halve week vooruit te denken. Dat is ook wel zo´n beetje wat haalbaar is als je verse dingen wilt kopen als je ze niet invriest.
Verder ga ik trouwens wel met Bakpapier mee: de saus is over het algemeen gewoon prima te maken terwijl de pasta staat te koken (exclusief het snijden van de groenten en het kruiden van het gehakt dan)

Tegenwoordig kook ik dat soort gerechten trouwens ook gewoon wat ruimer qua hoeveelheid: je zit al gauw aan twee porties immers als je de groenten vers koopt en niet een klein zakje voorgesneden groente. De helft die ik over heb vries ik dan gewoon in, mooi bruikbaar voor de dagen dat ik weinig tijd heb.
En heel incidenteel als ik geen tijd heb en niks meer in de vriezer haal ik gewoon wat af. Wat dat betreft heb ik het wel luxe dat ik in de straat de keuze heb uit Grieks, Turks, Pizza, Friet, Surinaams, Chinees of gewoon een vers belegd broodje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door Thom91 »

marvinkok schreef:
MdJ schreef:
Thom91 schreef:Horst op de campus, Sodexo is de kuttoko
Waarvan akte!
Check!
De klacht ligt bij Hoofd Catering... Ben benieuwd..
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Thom91 »

Gisteravond zelf hamburgers gemaakt, was echt verrukkelijk. (Zelf ook de burgers gemaakt uiteraard.)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Daantje »

Wat voor vlees neem je daarvoor?

Ik ga zo stoofperen maken en eet die vanavond met aardappels, rode kool en een slavink.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #31

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef: De klacht ligt bij Hoofd Catering... Ben benieuwd..
Enige wat vermoedelijk gebeurd is dat de site aangepast wordt.. Bij mijn weten is er tot 14:00 u nog wat te krijgen, daarna zijn ze dicht.
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Thom91 »

Daantje schreef:Wat voor vlees neem je daarvoor?

Ik ga zo stoofperen maken en eet die vanavond met aardappels, rode kool en een slavink.
Ik had gewoon aanbieding half om half van de AH. Ik had deze keer gehakt kruiden gebruikt maar volgende keer even op zoek naar hamburger kruiden.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Michael »

Gisteravond had ik Aardappelen met spitskool en beenham. Vandaag wordt het friet met vis en waarschijnlijk salade.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #32

Bericht door Suus »

Lunch vandaag waren Kikasticks with Peanut Sauce, Mini Vegetables Pizza en Apple Pancakes.

De soepen waren vandaag Forest Mushrooms Soup en Hungarian Beef Goulash Soup.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten