Mag ik even kwijt #162

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Michael »

En weer was het loos alarm.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

wat zijn ze goed he, Real Madrid :o
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

marlies schreef:Mja, in dit geval was er Ellende Op Het Spoor (ik zat in een uitpuilende trein met ruim +20) en ik snap wel dat je dan niet gaat controleren...
Nou ik niet. Waarom?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Ardan »

Ik vind het een beetje overkomen van 'Zo mensen, heeft u allemaal weer lekker betaald om een haring in een tonnetje te zijn? Whehehehe.'
Aan de andere kant is een servicerondje dan weer JUIST wel op zijn plaats. Zullen dan zat reizigers zijn met vragen over aansluitingen en zo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Suus »

Maar ja, hoe lang was die trein? Drie stellen ofzo? Conducteur vanaf Rotterdam begint achteraan, wisselt in Gouda van stel en stapt in Utrecht af. De conducteur vanaf Utrecht begint ook weer achteraan, wisselt in Amersfoort naar het midden en stapt in Zwolle af. De conducteur vanaf Zwolle stapt in het midden in en gaat in Assen naar achteren. Als je dan in het voorste stel zat heb je de hele reis geen conducteur gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Ardan »

Ik hoor bij een wissel de afstappende vaak tegen de opstappende conducteur zeggen welk stel ze al gehad hebben, dan klimt de opstappende in een ander stel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Maar ja, hoe lang was die trein? Drie stellen ofzo? Conducteur vanaf Rotterdam begint achteraan, wisselt in Gouda van stel en stapt in Utrecht af. De conducteur vanaf Utrecht begint ook weer achteraan, wisselt in Amersfoort naar het midden en stapt in Zwolle af. De conducteur vanaf Zwolle stapt in het midden in en gaat in Assen naar achteren. Als je dan in het voorste stel zat heb je de hele reis geen conducteur gezien.
Jawel, want "achteraan" in Rotterdam is vooraan in Utrecht en verder. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

Bee schreef:Maar ja, hoe lang was die trein? Drie stellen ofzo? Conducteur vanaf Rotterdam begint achteraan, wisselt in Gouda van stel en stapt in Utrecht af. De conducteur vanaf Utrecht begint ook weer achteraan, wisselt in Amersfoort naar het midden en stapt in Zwolle af. De conducteur vanaf Zwolle stapt in het midden in en gaat in Assen naar achteren. Als je dan in het voorste stel zat heb je de hele reis geen conducteur gezien.
Kan geen begrip voor zijn. Dan moeten ze dat beter op elkaar afstemmen. Plus wat Meltrain zegt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Thom91 »

Gelukkig zitten er bij drie stellen twee conducteurs op een trein..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Suus »

De ene links van het gangpad, de ander rechts van het gangpad :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door baladid »

... dat Luxemburg nu over Google Streetview beschikt? Kunnen we eigenlijk STFs busreizen "en detail" bekijken...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door dylanwild94 »

.. dat ik mijn 3 geschenkdagkaartjes in goede staat ontvangen heb. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:De ene links van het gangpad, de ander rechts van het gangpad :mrgreen:
Het is ook zo vaak nog de waarheid :P
Komt wel goed schatje.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Stéphane »

Dat de luchthaven van Antwerpen een station wil.

Binnenkort treinhalte aan luchthaven Deurne?

Deurne - Egis, de uitbater van de luchthaven van Deurne, wil ze uitbreiden. Het vraagt ook dat er een treinhalte komt op de spoorlijn die vlakbij loopt. Op de plek van Swissports plant men een betaalparking. Nu kan parkeren nog gratis.

Lees verder
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door AppleMoose »

Ik ben niet erg gecharmeerd van de nieuwe vormgeving van nu.nl. Ik vind het te druk, te kinderlijk en oldschool ogen. :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door STF »

baladid schreef:... dat Luxemburg nu over Google Streetview beschikt? Kunnen we eigenlijk STFs busreizen "en detail" bekijken...
Het zal mij benieuwen hoe lang het deze keer online blijft, vorige keer was het na twee dagen weer van internet verdwenen i.v.m. de bevolking die in opstand kwam, inbreuk op de privacy bla bla bla...
Het zijn trouwens tamelijk oude beelden, het valt me nu pas op hoeveel er eigenlijk in die vijf jaar is veranderd, verder ontbreekt een deel van het land.

Deze bushalte bijvoorbeeld bestaat al jaren niet meer, opgeheven vanwege het feit dat de bussen er om de haverklap klem stonden door verkeerd geparkeerde auto's: https://www.google.nl/maps/place/6858+M ... 04c6?hl=nl

Zoek de verschillen, mijn foto en het Google Streetview beeld zijn op dezelfde locatie:

https://www.google.nl/maps/@49.7545222, ... !2e0?hl=nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Ardan »

En nou is het alwéér 2 uur! :P
Ik doe ook maar wat
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door flipje »

Half 3 ;-)
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Dafdriver »

Gisteren voor het eerst in levende lijve het nieuwe station van Breda kunnen aanschouwen en bekijken. Maar of ik het nou zo mooi en spectaculair vind. Nee iets te veel steen waardoor ik me afvraag hoe "gezellig" het over 10 jaar nog zou ogen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Bakpapier »

Stéphane schreef:Dat de luchthaven van Antwerpen een station wil.

Binnenkort treinhalte aan luchthaven Deurne?

Deurne - Egis, de uitbater van de luchthaven van Deurne, wil ze uitbreiden. Het vraagt ook dat er een treinhalte komt op de spoorlijn die vlakbij loopt. Op de plek van Swissports plant men een betaalparking. Nu kan parkeren nog gratis.

Lees verder
Nóg een flutluchthaven erbij? Met schiphol, rotterdam en eindhoven als de drie grootste luchthavens is Nederland denk ik toch echt wel voorzien voorlopig... Zo groot is ons land nou ook weer niet, en veel mensen maken ook gebruik van Brussel, düsseldorf (of hoe dat budget ding in duitsland ook heet) en charleroi, en nog een hele trits aan kleinere vliegveldjes.
Zelf heb ik al gebruik gemaakt van alle voornoemde, behalve dan die in Duitsland. Maar schiphol heeft toch echt mijn voorkeur, directe verbinding met de trein en ook 's nachts, ideaal.
Laatst gewijzigd door Bakpapier op zo 26 okt 2014, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Fles »

Bakpapier schreef:
Stéphane schreef:Dat de luchthaven van Antwerpen een station wil.

Binnenkort treinhalte aan luchthaven Deurne?

Deurne - Egis, de uitbater van de luchthaven van Deurne, wil ze uitbreiden. Het vraagt ook dat er een treinhalte komt op de spoorlijn die vlakbij loopt. Op de plek van Swissports plant men een betaalparking. Nu kan parkeren nog gratis.

Lees verder
Nóg een flutluchthaven erbij? Met schiphol, rotterdam en eindhoven als de drie grootste luchthavens is Nederland denk ik toch echt wel voorzien voorlopig... Zo groot is ons land nou ook weer niet, en veel mensen maken ook gebruik van Brussel, düsseldorf (of hoe dat budget ding in duitsland ook heet) en charleroi, en nog een hele trits aan kleinere vliegveldjes.
Deze moet ik echt even quoten :lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door AppleMoose »

Lezen is een vak. Dat blijkt wel weer :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Mr-W »

Bakpapier schreef: Nóg een flutluchthaven erbij? Met schiphol, rotterdam en eindhoven als de drie grootste luchthavens is Nederland denk ik toch echt wel voorzien voorlopig... Zo groot is ons land nou ook weer niet, en veel mensen maken ook gebruik van Brussel, düsseldorf (of hoe dat budget ding in duitsland ook heet) en charleroi, en nog een hele trits aan kleinere vliegveldjes.
Zelf heb ik al gebruik gemaakt van alle voornoemde, behalve dan die in Duitsland. Maar schiphol heeft toch echt mijn voorkeur, directe verbinding met de trein en ook 's nachts, ideaal.
Voor Vliegbasis Vredepeel zijn geen plannen voor burgerluchtvaart,laat staan een spoorlijn. In het artikel gaat het over Deurne bij Antwerpen niet dat krimpdorp in de peel.
Waarschijnlijk is zo'n station compensatie voor de verlening van de premetro naar de luchthaven van Charleroi.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Bakpapier »

Hoe moet ik nou weten dat er ook een Deurne ligt in Belgenland? :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #162

Bericht door Thom91 »

Omdat het er boven staat _O-
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 30 gasten