Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geert schreef:Dat komt door een storing bij de dataleverancier van GVB. Geloof dat er morgenochtend weer een poging ondernomen wordt om de GVB-informatie te leveren.
Lol dan is er iedere keer dat ik op die website gekeken heb wel een storing geweest. Heb er nog nooit een GVB-voertuig op gezien. :D
Foto is uit 2012, maar het is dus wel eens gebeurd ja.
Hoe hebben ze hem weer teruggekregen dan? Zo'n tram kan wel achteruit maar heeel langzaam toch?
Ik zou zeggen koppel er een 900 aan en sleep de tram terug naar de stad. Heb ooit wel eens een koppelstel trapkarren gezien, alleen reden die beide netjes vooruit. Weet zo even niet of dat 800-en of 900-en waren, is lang geleden.
Het is een aantal jaar geleden ook met Combino 2061 gebeurd, deze is tijdens de dienst teruggereden waarbij de dienst op het baanvak Amstelveen Centrum en Station Zuid tijdelijk werd gestaakt.
GVB-lijn 41 naar Muiderpoort reed vanmorgen met een gelede Citaro Duivendrecht binnen, de 357 meende ik in de vlugheid te zien. Was rond 8.45.
NB: dezelfde(?) Citaro nog steeds op lijn 41. Rond 15.25 reed hij wederom Duivendrecht binnen richting Muiderpoort.
Vind de renovatie van de Oostlijn wel ernstig in het kader van 'beter iets dan niets, maar ook absoluut niets meer dan dat'. Vooral de lompe overkappingen en die betonnen ingangen zijn zo verschrikkelijk lelijk. Balen dat die niet worden gesloopt.
Ik ben juist heel blij dat men heeft ingezien dat met beperkte middelen toch mooie resultaten kunnen worden bereikt, en dat men nu eindelijk inziet dat beton helemaal niet lelijk hoeft te zijn. Door het schoon te maken en beter aan te lichten ontstaat al een heel ander beeld.
Bovendien gaat er in het kader van de renovatie wel wat meer gebeuren dan alleen maar wat betonwerk oppoetsen: de 'enge hoekjes' zullen verdwijnen, het rommelige beeld van met name de ondergrondse stations wordt verbeterd en - eindelijk! - er komt een uniforme stijl in de bewegwijzering of wayfinding.
Kortom: ik kan me er goed in vinden. Beter dan de honderden miljoenen euro's die de MetroMorfose zou hebben gekost. Beter ten halve gekeerd...
Had graag gezien dat alle ingangen zoals op de NIeuwmarkt worden:
Alargule schreef:Ik ben juist heel blij dat men heeft ingezien dat met beperkte middelen toch mooie resultaten kunnen worden bereikt, en dat men nu eindelijk inziet dat beton helemaal niet lelijk hoeft te zijn. Door het schoon te maken en beter aan te lichten ontstaat al een heel ander beeld.
Er stond juist in een artikel dat er niks gedaan wordt aan bepaalde betonnen oppervlakten en ze die gewoon ranzig laten. :?
Maar dat geldt niet voor al het beton...ach, n-evo: is het glas half vol of half leeg, hè? Ik denk inmiddels wel te weten welk antwoord jij zou geven...
Tja. Het stoort me nogal dat je er altijd mensen bij zult blijven houden die de resultaten niet afwachten, maar vooraf al met hun mening klaarstaan. Zeker als met die mening dan ook nog eens sterk de nadruk wordt gelegd op wat er niet gaat gebeuren - het negatieve dus.
Dan kom ik al vrij snel tot de conclusie dat ik met een zwartkijker van doen heb, maar ik ben best bereid toe te geven dat dat ook van mijn kant best wel eens voorbarig kan zijn.
(alhoewel: ik ken mijn pappenheimers inmiddels ook wel zo'n beetje)
Alargule schreef:
Bovendien gaat er in het kader van de renovatie wel wat meer gebeuren dan alleen maar wat betonwerk oppoetsen: de 'enge hoekjes' zullen verdwijnen,
Oeh, meer diagonale liften? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik moet zeggen dat ik ook niet gelijk stond te juichen toen ik hoorde het beton het beton te laten. Als je daarna weer 35 jaar niets aan onderhoud en schoonmaken doet ben je eigenlijk weer terug bij af...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het valt inderdaad te hopen dat men er naast een renovatieplan ook een onderhoudsschema op na gaat houden. Maar beton kan in combinatie met goede aanlichting heel mooi zijn. Kijk maar naar Washington, D.C. (al vind ik de stations daar wel een beetje aan de donkere kant).
Alargule schreef:Tja. Het stoort me nogal dat je er altijd mensen bij zult blijven houden die de resultaten niet afwachten, maar vooraf al met hun mening klaarstaan. Zeker als met die mening dan ook nog eens sterk de nadruk wordt gelegd op wat er niet gaat gebeuren - het negatieve dus.
Dan kom ik al vrij snel tot de conclusie dat ik met een zwartkijker van doen heb, maar ik ben best bereid toe te geven dat dat ook van mijn kant best wel eens voorbarig kan zijn.
(alhoewel: ik ken mijn pappenheimers inmiddels ook wel zo'n beetje)
Ik baseer me op een artikel waarin geschreven wordt dat het beton buiten niet aangepakt zal worden en er vooral (of zelfs volledig) op de binnenkant van de stations gericht wordt. Dan is een voorstelling maken niet zo heel lastig toch? Er veranderd namelijk niks t.o.v. nu. Hou die persoonlijke aanvallen gewoon lekker voor je. Is het hier een stuk leuker en kan er op relaxte manier van mening gewisseld worden.
Bee schreef:Ik moet zeggen dat ik ook niet gelijk stond te juichen toen ik hoorde het beton het beton te laten. Als je daarna weer 35 jaar niets aan onderhoud en schoonmaken doet ben je eigenlijk weer terug bij af...
n-evo schreef:Vind de renovatie van de Oostlijn wel ernstig in het kader van 'beter iets dan niets, maar ook absoluut niets meer dan dat'. Vooral de lompe overkappingen en die betonnen ingangen zijn zo verschrikkelijk lelijk. Balen dat die niet worden gesloopt
n-evo schreef:
Alargule schreef:Ik ben juist heel blij dat men heeft ingezien dat met beperkte middelen toch mooie resultaten kunnen worden bereikt, en dat men nu eindelijk inziet dat beton helemaal niet lelijk hoeft te zijn. Door het schoon te maken en beter aan te lichten ontstaat al een heel ander beeld.
Er stond juist in een artikel dat er niks gedaan wordt aan bepaalde betonnen oppervlakten en ze die gewoon ranzig laten. :?
Behalve je positieve opmerking over de Nieuwmarkt, zie ik hierin alleen maar de nadruk op de negatieve aspecten van het project. Waarom focus je je niet wat meer op de zaken die wèl aangepakt gaan worden? Dat zijn er immers genoeg, en als ik op de impressies die ik tot nu toe heb gezien mag afgaan, wordt de Oostlijn er daarmee een heel stuk beter en prettiger op. Dat niet alles wordt aangepakt of wordt zoals jij dat had gewild: tja. In het echte leven zijn de middelen beperkt en moeten er dus keuzes gemaakt worden.
Een een positievere opstelling draagt ook bij aan een positievere sfeer op dit forum...
Dat geef ik dus aan: vind het na 40 jaar Oostlijn echt een grote afknapper dat we nog niet af zijn van die vieze meuk buiten. En denk mij nog velen anderen. Als mij dat een zwartkijker maakt, so be it! Vind het verder wel weer goed zo Alargule.