Volgens mij wordt alleen nog kop gemaakt in de noordoost bij verbindingen Rotterdam/Den Haag - Amersfoort (rijrichting verandert dan in Utrecht).baladid schreef:Bedoel je vanwege de rijrichting? Ik twijfelde over Breda (richting noorden eruit is logisch, maar kom ik nu van noorden of zuiden er in?) en R'dam (Ik had me ook kunnen voorstellen dat de trein daar vanuit het oosten komt en naar het oosten weer weg gaat...)
Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
Korte vragen #12
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Re: Korte vragen #12
Inderdaad, nadat het kopmaken in Haarlem (s3400) en Den Haag Centraal (s1400) is afgeschaft, is Utrecht de enige plek in Nederland waar nog gekopmaakt wordt.
Re: Korte vragen #12
Nee hoor, dat is niet waar. Eerder vandaag schreef ik al een berichtje daarover in dit topic, zoek het maar terug en ga je schamen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #12
Oh ja, Arnhem natuurlijk ook nog.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #12
Wat dacht je van Nijmegen, Maastricht en Zuid-Limburg. Je moet naar alle drie minstens 1x in je leven geweest zijn.Obus schreef:Dan heb je niet echt wat gemist hoorbaladid schreef: Nederland ten zuiden van de grote rivieren is een regio waar ik echt zelden kom en ik ben met de trein zelfs nog nooit zuidelijker dan de lijn Rijswijk-Zevenaar geweest...
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #12
Euh... Ligt Maastricht niet in Zuid-Limburg? :')
Re: Korte vragen #12
Als we zo gaan beginnen moet je ook een keer naar Vechten, daar beslaat de overweg het halve dorp :')
Re: Korte vragen #12
Arnhem ken ik heel goed - mijn vader heeft daar vijf jaar gewoond (plus mog een jaar of tien in de regio).
Ja, er is nog veel wat ik in Nederland kan/moet/mag/wil ontdekken... Nijmegen ben ik door-/langsgereden, het zelde geldt voor Zuid-Limburg. Enige dingen zudelijk van de Maas waar ik geweest ben (doorrijden niet meegeteld) zijn Autotron Rosmalen en eens een nachtje Waalwijk.
Ja, er is nog veel wat ik in Nederland kan/moet/mag/wil ontdekken... Nijmegen ben ik door-/langsgereden, het zelde geldt voor Zuid-Limburg. Enige dingen zudelijk van de Maas waar ik geweest ben (doorrijden niet meegeteld) zijn Autotron Rosmalen en eens een nachtje Waalwijk.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #12
Dat klopt, maar je moet zowel in Maastricht als het Zuid-Limburgse platteland een keer bezocht hebben.Aking schreef:Euh... Ligt Maastricht niet in Zuid-Limburg? :')
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #12
Arnhem moet je gewoon niet dood gevonden willen worden. Meest deprimerende plaats van Nederland.Hainje schreef:Arnhem is ook een plaats waar je een keer geweest moet zijn vind ik. :D
Om terrug te komen op korte vragen: waarom is de spoorlijn Arnhem-Nijmegen via Elst en niet via Huissen/Bemmel aangelegd? Scheelde kopmaken in Arnhem en bestond er een mogelijkheid om zonder stop in Arnhem rechtstreeks van Nijmegen naar (Ede-)Wageningen te rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #12
Gaan we weer... wil je dat we hier serieus op ingaan? :')Erno-BE schreef:(...) en bestond er een mogelijkheid om zonder stop in Arnhem rechtstreeks van Nijmegen naar (Ede-)Wageningen te rijden.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #11
Nou, zo dus.Joshua schreef:Ben toch wel heel benieuwd hoe straks de LINT treinen er uit gaan zien mochten ze worden omgespoten naar VEOLIA kleuren.
(Foto gevonden via de Facebook-pagina van Op de Rails.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #12
Hap!Erno-BE schreef:Arnhem moet je gewoon niet dood gevonden willen worden. Meest deprimerende plaats van Nederland.
🍉
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #12
Dat ze moeite doen om die Lintjes te spuiten, stikkers waren toch ook voldoende.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #12
Dan had dus de 3600 ipv de 3000 moeten kopmaken. Ook lijkt me via Elst korter...Erno-BE schreef:waarom is de spoorlijn Arnhem-Nijmegen via Elst en niet via Huissen/Bemmel aangelegd?
Arnhem deprimerend? Al eens in park Sonsbeek geweest? Op de Korenmarkt? Rijkerswoerdse plassen? Burger's Zoo? Openluchtmuseum?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #12
Ja, en hij mist het zo dat hij er depressief van is, dan kan je er beter nooit geweest zijn ;)
Re: Korte vragen #12
Wat Esmeralda voor Frollo is, is Arnhem voor Erno-BE.
- Spoiler: show
🍉
Re: Korte vragen #12
Uiteindelijk heb ik het gereconstrueerd, met dank voor alle hulp: de foto is gemaakt op het huidige spoor 11/12, toen spoor 5a/b en 6a/b. Huidig spoor 8 en 9 waren toen 2a/b en 3a/b, spoor 7 was spoor 1a/b. Bij het doortrekken van spoor 21 en de twee buurtsporen is de nummering omgegooid, en is afgeweken van de standaard dat het eerste doorgaande spoor aan de stationsgebouwkant spoor 1 werd: toen werd bij de buurtsporen begonnen met spoor 1.Wubbo schreef:Op een foto in Ontwerpen aan het spoor zie ik bordjes op station Utrecht hangen, waarop verwezen wordt naar spoor 1a/b t/m 3a/b, 8a/b tm 14 en 21. Ik kan dat niet rijmen met de sporenplannen die op Sporenplan.nl staan, weet iemand hoe de sporensituatie van Utrecht ergens in de jaren 70 (het jaartal van de foto is onbekend) was?
Re: Korte vragen #12
Ja hij snapt er echt helemaal niks van.baladid schreef: Arnhem deprimerend? Al eens in park Sonsbeek geweest? Op de Korenmarkt? Rijkerswoerdse plassen? Burger's Zoo? Openluchtmuseum?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #12
Ik heb zo'n vermoeden dat ze ook gewoon gestikkerd zijn.Erno-BE schreef:Dat ze moeite doen om die Lintjes te spuiten, stikkers waren toch ook voldoende.
Re: Korte vragen #12
Afgelopen zondag was ik met Bee bij de Spoorparade in Amersfoort. Daar hebben we uiteraard de kans gegrepen om in en om diverse treinen te snuffelen. Waaronder een GTW van Arriva. Bee liet mij onder andere de servicebalie zien, waar de HC zit als hij/zij niet controleert.
Nu is een redelijk veelgehoord kritiekpunt op NS HC's dat zij, als zij niet controleren, in de achterste machinistencabine of in de 1ste klas gaan zitten. Maar ook tijdens verstoringen zijn ze niet altijd even goed zichtbaar. Is een dergelijke servicebalie niet een goed idee om ook in NS-treinen in te voeren? Dat maakt de HC een heel stuk toegankelijker denk ik.
Nu is een redelijk veelgehoord kritiekpunt op NS HC's dat zij, als zij niet controleren, in de achterste machinistencabine of in de 1ste klas gaan zitten. Maar ook tijdens verstoringen zijn ze niet altijd even goed zichtbaar. Is een dergelijke servicebalie niet een goed idee om ook in NS-treinen in te voeren? Dat maakt de HC een heel stuk toegankelijker denk ik.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #12
In de nachten van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag wordt er ook kopgemaakt in Gouda. :Yverfmeer schreef:Inderdaad, nadat het kopmaken in Haarlem (s3400) en Den Haag Centraal (s1400) is afgeschaft, is Utrecht de enige plek in Nederland waar nog gekopmaakt wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #12
En in Den Haag HS, als we toch met het nachtnet bezig zijn.
Re: Korte vragen #12
Het probleem is dat die HC juist helemaal niet toegankelijk wil zijn.VIRM schreef:Nu is een redelijk veelgehoord kritiekpunt op NS HC's dat zij, als zij niet controleren, in de achterste machinistencabine of in de 1ste klas gaan zitten. Maar ook tijdens verstoringen zijn ze niet altijd even goed zichtbaar. Is een dergelijke servicebalie niet een goed idee om ook in NS-treinen in te voeren? Dat maakt de HC een heel stuk toegankelijker denk ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten