Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In de zomervakantie reed hij vooral leeg. Nu hebben de meeste ritten wel een paar reizigers maar lijkt een klein busje voldoende. De hele verbinding die kant op is overigens geen succes want de 7 gaat ingekort worden tot Bijsterhuizen. In mijn ogen kan men lijn 7 beter inkorten tot Dukenburg en alleen de 107 laten rijden in de spits, eventueel 4× per uur.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zag aan het begin van de avond een Nijmeegse gelede citaro bij de oprit Haps/Gennep de A73 richting Nijmegen oprijden. Iemand enig idee waarom? Komen ze concessietechnisch überhaupt weleens in die regio los van technisch/evenementenvervoer?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja, lijn 83 (Nijmegen - Gennep - Venlo) wordt gereden door Veolia én Breng gezamenlijk.
De bus die je gezien hebt zal waarschijnlijk wel een LM-rit van Gennep terug naar Nijmegen zijn. In de spitsrichting rijden er namelijk 4 bussen per uur tussen Nijmegen en Gennep en die bussen van Breng zullen denk ik wel weer terug moeten naar Nijmegen.
De bus die je gezien hebt zal waarschijnlijk wel een LM-rit van Gennep terug naar Nijmegen zijn. In de spitsrichting rijden er namelijk 4 bussen per uur tussen Nijmegen en Gennep en die bussen van Breng zullen denk ik wel weer terug moeten naar Nijmegen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat is wel vreemd. Want ze hebben lijn 107 gemaakt als aanvulling op lijn 7 en heb al eerder gehoord dat lijn 7 helemaal niet goed loopt. Maar toch wel extra ritten naar Wijchen, die nu dus ook bijna allemaal leeg zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De 107 is erbij gekomen in de hoop het stuk Dukenburg - Bijsterhuizen (industrieterrein bij Wijchen) aantrekkelijker te maken. De 7 loopt niet, alleen tussen Dukenburg en Bijsterhuizen zit er wel eens een verdwaalde reiziger in, door naar Wijchen vrijwel niemand. Met de 107 proberen ze de verbinding naar het industrieterrein een impuls te geven. Echt lekker loopt dit niet, maar de nieuwe kwartierdienst is ook pas een half jaar oud. Mensen moeten de tijd hebben de lijn te ontdekken en misschien dat het straks bij het winterweer wat drukker wordt.
Volgens mij betaalt het bedrijventerrein ook deels mee aan de 107.
Volgens mij betaalt het bedrijventerrein ook deels mee aan de 107.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Sterker nog: de werknemers van Bijsterhuizen mogen tot 1 januari gratis reizen met de bus in het hele SAN-gebied.
Bron: De Gelderlander
Bron: De Gelderlander
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Gratis reizen en dan nog zitten er maar 4 mensen per rit in. Blijkbaar OV haters of zoiets.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De mensen die er nu heengaan, gaan volgens mij grotendeels met de auto en als ze daar al eenmaal inzitten dan is het moeilijk ze eruit te krijgen. En op korte afstand wint de fiets het altijd van een bus, heb ik zelf gemerkt (zeker als je een overstap in Dukenburg hebt).
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Komt natuurlijk ook omdat veel werknemers (die verder dan fietsafstand wonen) met de auto dan eerst het industrieterrein voorbij moet rijden om vervolgens weer met de bus terug te reizen. Dat is natuurlijk ook niet echt attractief voor de bus dus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inmiddels staat het grootste gedeelte van de wijzigingen in Arnhem online. Eigenlijk alles op de lijnen 53, 300, 331 en de zeventiger lijnen na. Van Nijmegen kan ik nog niks vinden. De wijzigingen:
* Lijn 2: Wordt doorgetrokken naar winkelcentrum Kronenburg, De Laar Oost en De Laar West. Rijdt op dit traject alleen van maandag tot en met zaterdag overdag tweemaal per uur.
* Lijn 4: Wordt ingekort tot station Arnhem Zuid. Rijdt doordeweeks tussen de spitsen nog maar tweemaal per uur.
* Lijn 5: Rijdt in vakantieperiodes nog maar tweemaal per uur tussen station Arnhem en Presikhaaf.
* Lijn 6: Rijdt in vakantieperiodes nog maar tweemaal per uur tussen station Arnhem en Elsweide.
* Lijn 11: Buslijn tussen winkelcentrum Kronenburg en Het Duifje overgenomen van lijn 53. Rijdt vanaf ca. half tien tot zes elke twintig(!) minuten.
* Lijn 34: Buslijn tussen Elst en Bemmel overgenomen van lijn 35. Rijdt een lusroute door Bemmel-Zuid en centrum. Officiële eindpunt komt bij de halte Dorpsstraat te liggen.
* Lijn 35: Wordt ingekort tot het traject Zetten-Elst; Elst-Bemmel onder lijnnummer 34. Gaat met grote(re) bussen rijden. Lijkt erop dat lijn 75 hierdoor niet meer nodig is dus die zal wel vervallen.
* Lijn 52: Rijdt alleen nog maar tussen station Arnhem en Wageningen. Zie topic Veluwe, maar vermoeden is dat tussen Wageningen en Ede onder lijnnummer 86 gereden gaat worden.
* Lijn 53: Wordt aannemelijk ingekort tot winkelcentrum Kronenburg.
* Lijn 60: Wordt op zondag ingekort het traject Arnhem - Duiven. In Zevenaar komt dan geen bus meer.
* Lijn 524: Wordt opgesplitst in de lijnen 524, 525, 526 of iets dergelijks
Echt veel gebruik gemaakt van de nieuwe trolleybovenleiding wordt er niet. Ook de bestaande bovenleiding wordt minder gebruikt (lijn 5, 6). Dat laatste zal wel een gevolg zijn van het feit lijn 331 momenteel ook in dezelfde richting rijdt. Lijn 60 inkorten tot Duiven betekent het eind van het busvervoer op zondag te Zevenaar. De kaalslag van het openbaar vervoer in die hoek gaat verder.
* Lijn 2: Wordt doorgetrokken naar winkelcentrum Kronenburg, De Laar Oost en De Laar West. Rijdt op dit traject alleen van maandag tot en met zaterdag overdag tweemaal per uur.
* Lijn 4: Wordt ingekort tot station Arnhem Zuid. Rijdt doordeweeks tussen de spitsen nog maar tweemaal per uur.
* Lijn 5: Rijdt in vakantieperiodes nog maar tweemaal per uur tussen station Arnhem en Presikhaaf.
* Lijn 6: Rijdt in vakantieperiodes nog maar tweemaal per uur tussen station Arnhem en Elsweide.
* Lijn 11: Buslijn tussen winkelcentrum Kronenburg en Het Duifje overgenomen van lijn 53. Rijdt vanaf ca. half tien tot zes elke twintig(!) minuten.
* Lijn 34: Buslijn tussen Elst en Bemmel overgenomen van lijn 35. Rijdt een lusroute door Bemmel-Zuid en centrum. Officiële eindpunt komt bij de halte Dorpsstraat te liggen.
* Lijn 35: Wordt ingekort tot het traject Zetten-Elst; Elst-Bemmel onder lijnnummer 34. Gaat met grote(re) bussen rijden. Lijkt erop dat lijn 75 hierdoor niet meer nodig is dus die zal wel vervallen.
* Lijn 52: Rijdt alleen nog maar tussen station Arnhem en Wageningen. Zie topic Veluwe, maar vermoeden is dat tussen Wageningen en Ede onder lijnnummer 86 gereden gaat worden.
* Lijn 53: Wordt aannemelijk ingekort tot winkelcentrum Kronenburg.
* Lijn 60: Wordt op zondag ingekort het traject Arnhem - Duiven. In Zevenaar komt dan geen bus meer.
* Lijn 524: Wordt opgesplitst in de lijnen 524, 525, 526 of iets dergelijks
Echt veel gebruik gemaakt van de nieuwe trolleybovenleiding wordt er niet. Ook de bestaande bovenleiding wordt minder gebruikt (lijn 5, 6). Dat laatste zal wel een gevolg zijn van het feit lijn 331 momenteel ook in dezelfde richting rijdt. Lijn 60 inkorten tot Duiven betekent het eind van het busvervoer op zondag te Zevenaar. De kaalslag van het openbaar vervoer in die hoek gaat verder.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
hoe kan je de 524 splitsen, hij heeft al zo'n korte route
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Tsja, zie de pagina van Breng. Ik ken de situatie in Dieren niet goed genoeg om dit uit te gaan leggen.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dafuq? :') En voor zo'n schamele frequentie wordt er op dit moment dure bovenleiding aangelegd? Had dan lijn 4 ingekort tot Kronenburg/Rijkerswoerd of permanent teruggebracht naar een halfuursdienst als er toch ergens op moet worden bezuinigd.* Lijn 2: Wordt doorgetrokken naar winkelcentrum Kronenburg, De Laar Oost en De Laar West. Rijdt op dit traject alleen van maandag tot en met zaterdag overdag tweemaal per uur.
* Lijn 4: Wordt ingekort tot station Arnhem Zuid. Rijdt doordeweeks tussen de spitsen nog maar tweemaal per uur.
Die snap ik ook niet helemaal. Een 20-minuten dienst voor slechts een handjevol mensen.* Lijn 11: Buslijn tussen winkelcentrum Kronenburg en Het Duifje overgenomen van lijn 53. Rijdt vanaf ca. half tien tot zes elke twintig(!) minuten.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat er tussen station Arnhem en De Laar Oost maar tweemaal per uur gereden zou gaan worden was op zich wel te voorspellen; dat er 's avonds en in het weekend niet wordt gereden is wel een beetje opmerkelijk (en dat is zacht uitgedrukt). Vervoerskundig kan ik het misschien nog wel begrijpen: lijn 4 geeft alle wijken een verbinding met station Arnhem Zuid (die een paar jaar geleden zo bejubeld werd) en om 's avonds en op zondag twee buslijnen door De Laar Oost te laten rijden is een beetje overvloed, maar als je zulke dure infrastructuur gaat aanleggen waar lang niet iedereen een voorstander van is dan moet je toch wel met iets beters komen dat dit om mensen van het nut te overtuigen.
Wat betreft de 20-minutendienst op lijn 11: misschien omdat het kan en de bus anders toch maar stil staat.
Ik ben nog niet erg enthousiast over de wijzigingen hoewel ik de laatste jaren persoonlijk wel een klein beetje verwend ben misschien .
Wat betreft de 20-minutendienst op lijn 11: misschien omdat het kan en de bus anders toch maar stil staat.
Ik ben nog niet erg enthousiast over de wijzigingen hoewel ik de laatste jaren persoonlijk wel een klein beetje verwend ben misschien .
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zie liever dat lijn 60 in het weekend tussen Zevenaar en Tolkamer rijdt ipv Zevenaar/Duiven en Arnhem, dan heeft Rijnwaarden tenminste nog een bus. Westervoort, Duiven en Zevenaar hebben nog een trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als er niemand inzit kan ik best begrijpen dat Breng het opheft...
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja ok, maar er bestaat ook zoiets als een sociale functie. Rij in ieder geval een buurt of belbus, dat is ten minste nog iets. Hert is nog best ver fietsen van Lobith/Tolkamer om pas in Zevenaar op het OV te stappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ah, nu zie ik het.
Dieren krijgt zowaar een 2 delig stadsnet
Als ik zevenaar zo op de kaart zie lijkt het me veel te groot om op zondag geen bus te krijgen.
Dieren krijgt zowaar een 2 delig stadsnet
Als ik zevenaar zo op de kaart zie lijkt het me veel te groot om op zondag geen bus te krijgen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja daar doelde ik eigenlijk ook op :), dat er 's avonds en op zondag niet wordt gereden. Dat het bij een halfuursdienst zou blijven had ik wel verwacht, maar met de dure investeringen die nu zijn gedaan, lag in het de lijn der verwachting dat lijn 2 gewoon de hele dag zou gaan rijden. Beetje zonde dit. Dan had ik liever gezien dat er in lijn 4 wordt geknipt. :neg:Frank schreef:Dat er tussen station Arnhem en De Laar Oost maar tweemaal per uur gereden zou gaan worden was op zich wel te voorspellen; dat er 's avonds en in het weekend niet wordt gereden is wel een beetje opmerkelijk (en dat is zacht uitgedrukt). Vervoerskundig kan ik het misschien nog wel begrijpen: lijn 4 geeft alle wijken een verbinding met station Arnhem Zuid (die een paar jaar geleden zo bejubeld werd) en om 's avonds en op zondag twee buslijnen door De Laar Oost te laten rijden is een beetje overvloed, maar als je zulke dure infrastructuur gaat aanleggen waar lang niet iedereen een voorstander van is dan moet je toch wel met iets beters komen dat dit om mensen van het nut te overtuigen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Tja, inderdaad enorm vreemd dat lijn 2 's avonds en op zondag niet over zijn nieuwe route rijdt. Ik denk dat een hogere frequentie (dus lijn 2 en 4 allebei een halfuursdienst) nog best tot een hogere vraag zou kunnen leiden, aangezien ze allebei een andere functie hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inderdaad een vreemde oplossing om lijn 2 op die momenten niet te laten rijden en lijn 4 wel. Lijn 4 eruit gooien verbreekt weer de verbinding met Ahz en als je die verbinding wilt handhaven zal er geïnvesteerd moeten worden in extra infrastructuur. Zodat je lijn 2 -> 6 via Station Arnhem-Zuid mogelijk is, wat niet wenselijk is voor de bewoners uit de Laar-West.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat lijn 11 3x in het uur gaat rijden snap ik wel, mits de lijn met 8-persoonsbusjes gaat rijden. Wat lijn 53 nu vervoerd past echt niet 2x per uur in een 8 persoonsbusje.
Verder ben ik nu bezig met een kaartje van de buurtbus in Dieren. Als ik die af heb zal ik die met jullie delen.
Verder ben ik nu bezig met een kaartje van de buurtbus in Dieren. Als ik die af heb zal ik die met jullie delen.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat niet rijdt kan ook geen reizigers hebben. Lijn 60 rijdt namelijk nu al niet 's avonds en op zondag op Zevenaar - Tolkamer.busentrein schreef:Als er niemand inzit kan ik best begrijpen dat Breng het opheft...
Wat mij betreft blijft inderdaad ook 's avonds en zondags 1x p/u een bus rijden op Zevenaar-Tolkamer (en het liefst door naar Spijk). Die bus kan dan eventueel met een 8-persoonsbusje gereden worden. Eindpunt in Zevenaar kan dan het ziekenhuis zijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hier de kaart van de buurtbus Spankeren-Dieren.
Lijn 524 wordt geknipt in 3 lijnen:
* Lijn 524 tussen Station Dieren en Spankeren
* Lijn 525 tussen Station Dieren en Dieren-West
* Lijn 526 tussen Station Dieren en Dieren-Noord
Opvallend is dat Dieren-Zuid niet meer wordt aangedaan.
Lijn 524 wordt geknipt in 3 lijnen:
* Lijn 524 tussen Station Dieren en Spankeren
* Lijn 525 tussen Station Dieren en Dieren-West
* Lijn 526 tussen Station Dieren en Dieren-Noord
Opvallend is dat Dieren-Zuid niet meer wordt aangedaan.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
sociale functie bestaat niet meer in het OV, helaas maar waarErno-BE schreef:Ja ok, maar er bestaat ook zoiets als een sociale functie. Rij in ieder geval een buurt of belbus, dat is ten minste nog iets. Hert is nog best ver fietsen van Lobith/Tolkamer om pas in Zevenaar op het OV te stappen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten