Mag ik even kwijt #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Aking »

Klopt.

Bij de Albert Heijn in die hoek (bij de ABN-Amro naar rechts of links afhankelijk van welke kant je komt :roll: )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Aking »

Daantje schreef:
STF schreef:Daantje;

Bedoel je nou serieus zo'n fietssleuteltje uit het jaar nul? Zo'n omgebogen ijzeren staafje met een inkeping erin wat je in het slot steekt zonder te hoeven draaien? Ik denk niet dat zo'n slot nog veel bescherming biedt tegen een fietsendief.
Die bedoel ik ja. En ik ga er niet vanuit dat dat slot veel bescherming biedt, vandaar dat ik nog twee sloten op m'n fiets heb zitten ;) en om dat slot er af te halen vind ik ook onzin, als het erop zit kan ik het net zo goed gebruiken. Ik zal wel eens vragen bij zo'n sleutelmaker of hij er wat mee kan.

Ik heb in mijn hele leven echt nog niet veel fietsen gehad. Heb deze ook echt al m'n hele studententijd.
Ik geef je heel weinig kans :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door STF »

Ik denk dat als Daantje haar sleuteltje verliest van dat simpele slotje, een fietsenmaker binnen no - time het slot geopend of verwijderd heeft.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Caspar »

Over fietsen gesproken, ik las net op het werk dat station Alkmaar Noord 700 onbewaakte en 670 bewaakte plaatsen voor fietsen krijgt. Nu zijn dat er nog 350 in totaal ofzo. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Daniel »

Vanmorgen liep ik thuis iets te snel de trap op en zat precies met m'n knie tegen de metalen strip bovenaan die trap... da's best pijnlijk (nu nog wel 'n beetje) :(
En vanmiddag nog bijna 'n keer onderuit gegaan toen ik bij de AH to go op station Dordrecht naar buiten kwam: ze hebben daar onlangs een opritje gemaakt zodat je ook met een rolstoel of rollator naar binnen kunt, met een opstaand randje aan de zijkant. Toch iets waar je erg makkelijk over struikelt...

Gaat weer lekker dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag mn fiets effe tegen een hekkie gezet bij de Magna Plaza, bleek dat ik me linnen tasje nog op de bagagedrager had laten liggen, met portomonnaie en al :shock:. Gelukkig realiseerde ik het me optijd en zat hij er nog op toen ik terug kwam, een klein wonder! :D
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Bastiaan »

Vet, ik wil ook een linnen tasje :D
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Oud forumgebruiker »

Haha, hij is van de Kaisers, een supermarkt in Duitsland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door ODRAIL »

Het is een meevaller dat mijn nieuwe webeditor de zooi van de oude slikt. Scheelt weer tijd. Ik dacht even dat ik alles opnieuw moest maken. :) :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Hoppatee :P

Afbeelding

Two thousand nine hundred and seventy eight 8-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door STF »

Zomaar eens een vraagje;

Bij wie van jullie staat de bank of girorekening bij de tenaamstelling met de volledige voornaam i.p.v. alleen de voorletter vermeld?

Bij mijn rekening staat ie namelijk als Frank Stuifbergen, gaat best weleens mis als iemand geld naar me over wil maken. Ze zijn dan zo gewend om alleen de voorletter en de achternaam te typen dat de overboeking afgekeurd wordt en het geld weer retour gaat naar de afzender. :mrgreen:
Met een automatische machtiging ook weleens fout gegaan, het formulierveld kon maar maximaal 3 voorletters aan, dus tja dat geld werd nooit afgeschreven.

Tijdje terug sprak ik iemand op de camping die werkzaam is bij ABN AMRO, die vond het ook hoogst ongebruikelijk om de voornaam te gebruiken i.p.v. de voorletter. Dat was volgens hem niet eens toegestaan.

Tegenwoordig woon ik in Reisdorf Luxemburg, heb hele tijd in Reisdorf Nederland gewoond volgens ABN AMRO. :?
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door dvdhoven »

Justin schreef:Mijn fiets heeft last van een doorslippende dynamo. Met andere woorden: als de fietsband nat is (door regen, sneeuw of ik fiets door plassen heen), dan pakt de dynamo het niet goed en doet mn licht het ook niet. Erg vervelend omdat ik wel goed op wil vallen met licht. Denk je dat ik hem met wat schroefwerk iets dichter op mn wiel kan laten zetten, of is dat niks?
Je moet even kijken wat voor dynamo je hebt. Sommige hebben een kop met alleen profiel erin en dan werkt zo'n kapje als eerder vermeld, andere types hebben een verwisselbaar rubber bandje en dan moet je een nieuw bandje kopen en erom heen doen. Mijn dynamo, een AXA Highspeed oid heeft zo'n bandje.
Dick van den Hoven
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Mark »

STF schreef:Zomaar eens een vraagje;

Bij wie van jullie staat de bank of girorekening bij de tenaamstelling met de volledige voornaam i.p.v. alleen de voorletter vermeld?
HR M DE KONING staat er altijd boven bij mij inderdaad... :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door IC3 »

STF schreef:Bij wie van jullie staat de bank of girorekening bij de tenaamstelling met de volledige voornaam i.p.v. alleen de voorletter vermeld?
Tijdje terug sprak ik iemand op de camping die werkzaam is bij ABN AMRO, die vond het ook hoogst ongebruikelijk om de voornaam te gebruiken i.p.v. de voorletter. Dat was volgens hem niet eens toegestaan.
Toegestaan is het overigens wel, maar je ziet het eigenlijk alleen bij minderjarigen. Wanneer ze volwassen worden, wordt het soms vergeten om het aan te passen, zodat er alleen de voorletters staan. *werkt ook bij ABN AMRO*
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door BR628 »

Deutsche Bahn en vakbonden sluiten akkoord

BERLIJN - De vakbonden en het Duitse spoorbedrijf Deutsche Bahn hebben een akkoord bereikt over salaris en werktijden voor de ongeveer 140.000 werknemers. Daardoor zijn verdere stakingen van de baan.

Afgelopen week legden stakende spoorwegwerknemers het werk neer om Deutsche Bahn onder druk te zetten. Dat leidde tot ongeregeldheden, vertragingen en verstoringen.

Zaterdagavond sloten de vakbonden en Deutsche Bahn een overeenkomst, waarin is afgesproken dat alle werknemers dit jaar een loonsverhoging van 2,5 procent krijgen.

http://www.nu.nl/economie/1909415/deuts ... koord.html
Mooi !
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door STF »

Tot welke leeftijd ben je dan bij ABN AMRO minderjarig. :P
Ik heb de rekening op mijn 16e aangevraagd. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

STF schreef:Zomaar eens een vraagje;

Bij wie van jullie staat de bank of girorekening bij de tenaamstelling met de volledige voornaam i.p.v. alleen de voorletter vermeld?

Bij mijn rekening staat ie namelijk als Frank Stuifbergen, gaat best weleens mis als iemand geld naar me over wil maken.
Bizar. Bij de postbank klop ik gewoon het rekeningnummer in met <<anything>> als naam. Dan krijg ik een waarschuwing " Dit rekeningnummer staat op naam van F STUIFBERGEN REISDORF. Weet u het zeker?" Dan doe ik "ja" en komt het goed. Nooit problemen mee. :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door webguy »

Idd, en is het geen Postbank dan kan je er maar wat invoeren dat ongeveer klopt: het komt er dan wel...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door STF »

ABN AMRO heeft dat soort schermpjes er niet in zitten, waar Fles het over heeft.
En ze gaan ook niet soepel met kleine foutjes om, hoppa 1 letter fout in de naam en de boel gaat retour is mijn ervaring.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Fles »

Bijzonder. Eigenlijk mag dat soort transparantie tussen banken na 20 jaar eindelijk wel eens geregeld zijn :(
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Karl »

Transparantie en banken...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Daniel »

STF schreef:ABN AMRO heeft dat soort schermpjes er niet in zitten, waar Fles het over heeft.
En ze gaan ook niet soepel met kleine foutjes om, hoppa 1 letter fout in de naam en de boel gaat retour is mijn ervaring.
Valt ook wel weer mee hoor. *is zelf klant bij ABN Amro*

Om even een voorbeeldje te geven: als ik een rekening van de tandarts krijg, dan komt die van "Kesteren Medical Factoring". Wil ik die acceptgiro in internetbankieren invullen, dan past die naam niet in het vakje voor de begunstigde en kan ik dus hooguit iets van "Kesteren Medical Facto" invullen. Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd, op 't digitale afschrift kort 'ie het uiteindelijk zelf weer anders af als "Kesteren Med Factor" of iets dergelijks.

Ook met namen gaat dat gewoon goed merkte ik toen ik ooit eens iets naar m'n ouders moest overmaken: da's een en/of rekening en dus ook veel te lang voor het invulvakje, maar desondanks ging het gewoon goed met een ergens halverwege afgebroken naam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door STF »

Hoe dan ook, banken blijven vaag. :P
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door IC3 »

Bij bankrekeningnummers is er geen naam-nummercontrole, bij girorekeningnummers wel. Dat heeft een reden: bankrekeningnummers zijn elfproef, kortom, er zit een controlegetal in waardoor een fout niet erg waarschijnlijk is. Gironummers hebben zo'n getal niet, die kunnen allemaal bestaan.

Kortom, 't is allemaal dus wel erg transparant een eenvoudig, maar je moet 't maar net weten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #12

Bericht door Chauf21 »

Zou die melding die verschijnt bij Postbank-overschrijvingen ook niet gewoon met het klantenbestand te maken hebben? Bij een overschrijvingen tussen twee rekeningen van dezelfde bank kan er gewoon uit de database worden gecontroleerd of de nummer-naam relatie hetzelfde is. Bij een overschrijving tussen verschillende banken lijkt me dat niet te (mogen) kunnen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten