OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zeven bakken ICM in de t2123 gespot op Rotterdam Centraal... 't blijft toch 'n afwijkend treintje en het dagelijkse ICM in Dordrecht is ook weer terug van weggeweest :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

JeePee schreef:De mcn van de t12767 dacht dat zijn trein 21 bakken was ipv 11 geloof ik. Hij moest in Ut zo nodig tot puntje perron rijden, waardoor alles op spoor 12a dus een heel stuk terug kon wandelen.
Dat gebeurt wel vaker met s12500/s12700-treinen (waarschijnlijk denken machinisten dat er nog gecombineerd moet worden), en aangezien ik altijd de gewoonte heb voorin te zitten vanuit Rtd ben ik daar nooit zo blij mee :P
Andersom gebeurt ook dagelijks volgens mij: s20500/s21700 die nog een stukje naar achter gezet moet worden omdat het Haagse deel er nog aan moet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Justin »

Ah jammer dat ik de ICM in de t2123 vanochtend heb gemist dan. Ik had moeite met uit bed te komen :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door mb90 »

IC t2144 had vanmiddag wat probleempjes met het koppelen in Roosendaal. Eerst stond het 4-tje wat erbij kwam nog te ver naar achteren, zodat mijn 6-je er niet helemaal achter paste. Er werd dus omgeroepen dat men nog niet uit kon stappen. Toen beide VIRM'pjes een stukje verder gereden waren werd er wel gekoppeld, maar daarna ging het nog niet helemaal goed. Volgens de omroep waren er wat problemen met de remmen en daardoor vertrok de trein met +4,5 volgens de omroep (daar ontbrak het zeker niet aan). Wat ik niet verwacht had, was dat de vertraging in Dordrecht weer helemaal ingelopen was en dat hij daar zelfs met -1 aankwam. :)

Ook reed IC t2146 maar met een los 4-tje, de 9567. Wel een verschil met de 10 bakken van mijn 2144.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Ruben »

Wat een smerige ruiten heeft men tegenwoordig bij NS zeg!
Stam 7204 was gewoon gezellig omdat de ruiten verduisterd waren! Moest naar de omroep luisteren of ik al op NOI was :lol: !
Terug had ik een Vtje met al even smerige ruiten... Maar dan krijg je niet zo'n NS enquête in de trein hoor... :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Ik heb met het klantoordeel over NS op dat punt ook een 1 gegeven 8-) Vooral Ddarren kunnen er wat van.

In Hoorn stond op spoor 2 om 15.45 een Virm 4tje klaar als sneltrein naar Haarlem op spoor 2. Vanaf spoor 2 vertrekken nagenoeg altijd alleen maar treinen naar Amsterdam/Hoofddorp (als de 4500 van spoor 3 vertrekt krijgt een van bijde treinen 3 minuten vertraging ongeveer, omdat ze dan moeten kruisen). Eventjes eerder zag ik een t3300 rijden naar Amsterdam met 2 stellen Virm :roll:
Waar dat Virm ineens zo vandaan komt in het Hoornsche, geen idee.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Vanavond: Trein t763 (ICM IV + III) kwam voor trein 1563 binnen in Hvs en vertrok op tijd ri Amf. Aldaar stond de t1763 met +10 op de borden. Ook de t1563 kwam niet binnen en zodoende vertrok de t763 op tijd en bijna geheel leeg richting Zl. Dat scheelt toch meteen een boel, al die dagjesmensen die niet in mijn trein zitten. Wat was het heerlijk rustig, en wat zal men het koud hebben gehad op Amf bij het wachten op de volgende trein...
Laatst gewijzigd door Cookie op zo 01 feb 2009, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummers gezet t.b.v. mouse-over
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Ah dat verklaarde ook dat t565 bij aankomst - ondanks de oorlogssterkte van 15 bakken - staanplaatsen in de gangpaden had. Nu ja in ieder geval in de eerste 12 bakken, achterste drietje alleen op de balkons. Is maar goed dat het nu gebeurde, de 565 had vorige DRGL maar 10 bakken planmatig en liet al regelmatig mensen achter...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Bij aankomst in Zl neem ik aan?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Jep.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Freek »

in de nacht van donderdag op vrijdag hebben 'ze' in Ah nieuwe borden op het station gemonteerd. Komend vanaf de winkelstraat zijn er bovenop de traverse verlichte borden geplaatst met de tekst "uitgang sonsbeekzijde, spoor 6 t/m 9" en een bord "spoor 3,4". Verder is er op de gele railing van de nieuwe perrontunnel ook een bord geplaatst met de info over het spoor en waar de uitgang sonsbeekzijde ligt. Kom je trappen op lopen vanaf de perrons dan zie je borden waar de uitgang centrum is.
Reiziger MT
Berichten: 19
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 23:17

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Reiziger MT »

Mt Donderdag.
Donderdag was er bij de t850 , 'n grote chaos
Waardoor 'n Plan V werd om gezet op de s800 tot Sittard.
Natuurlijk was ie bomvol :wink:
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 01 feb 2009, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t voor treinnummer en s voor treinserie t.b.v. mouse-over
De 800-serie Mt/Hrl-Amr, De route van Nederland!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten