Ik wou ook zeker niet zeggen dat ze alles dat ze hadden kunnen doen ook hadden moeten doen, maar het beeld dat ze al het mogelijke al doen en dat ze verder machteloos zijn klopt ook niet. Daar ging het me om.Vinny schreef:Projecten zijn al niet goedkoop en als je dan ook nog eens het aantal inspecties opvoert tot een 1:1 basis gaan de kosten echt alle perken te buiten. ;)marlies schreef:Kortom, je ziet wel degelijk in wat ProRail nog meer had kunnen doen, die kennis in huis halen ;)
Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
De vraag is alleen of de inspecteurs voldoende technische achtergrond en ervaring hebben om inhoudelijke controles uit te voeren of dat er alleen gecontroleerd wordt of iedereen de juiste helm op heeft en of het rood-witte lint langs het spoor wel lang genoeg is.Vinny schreef:Er wordt nu net gedaan of er geen inspecties plaatsvinden door de opdrachtgever. Ik vind dat een ernstige beschuldiging voor iets dat geheel bezijden de waarheid is. Er is gewoon een heel kantoorgebouw vol met inspecteurs die ook regelmatig "het veld" in gaan en aannemers op eventuele tekortkomingen wijzen. Risciobeheersing is zelfs een vak apart.
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik...
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Een duidelijke afbakening tussen opdrachtgever- en opdrachtnemerschap zie ik juist als verbetering van het proces. Vroeger, toen alles nog onder de NS parapluie viel werden er ook fouten gemaakt maar die bleven dan "binnen de vier muren van de inktpot". Nu kun je aannemers gewoon afrekenen op hun prestaties. Nu kan dat altijd beter, maar ik heb lang genoeg de organisatie leren kennen om te weten dat er gewoon stapels (inspectie)rapporten liggen met verbeterpunten, aanbevelingen en te volgen richtlijnen. Als mensen die dan bewust of onbewust ze aan hun laars lappen, dan is dat de verantwoordelijkheid van de persoon die dat doet, niet van de organisatie die notabene zelf de tekortkoming aan het licht heeft gebracht... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Er zijn bedrijven waar medewerkers en aannemers die zich niet aan de veiligheidsregels houden niet meer voor dat bedrijf mogen werken.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Bij de aanbesteding van projecten van ProRail is veiligheid (of preciezer: score van een bedrijf op de veiligheidsladder) ook een van de punten die meetelt. Zie hier.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Gaat in die bedrijven dan nooit iets mis?WSM schreef:Er zijn bedrijven waar medewerkers en aannemers die zich niet aan de veiligheidsregels houden niet meer voor dat bedrijf mogen werken.
En hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Mag een aannemer bij één veiligheidsovertreding dan nooit meer werken voor een bedrijf? Wanneer is het een fout van de aannemer en wanneer van een persoon? (Slechts nieuwsgierig hoe dit beleid in de praktijk werkt.)
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Dat soort veiligheidsbeleid wil juist nog wel eens leiden tot een doofpotcultuur. Dat is het laatste wat je wilt hebben als je veiligheid belangrijk vindt lijkt mij.
Re: Prorail moet tijdelijk stoppen met nieuwe projecten
Boetes vanuit IlenT.Geert schreef:Gaat in die bedrijven dan nooit iets mis?WSM schreef:Er zijn bedrijven waar medewerkers en aannemers die zich niet aan de veiligheidsregels houden niet meer voor dat bedrijf mogen werken.
En hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Mag een aannemer bij één veiligheidsovertreding dan nooit meer werken voor een bedrijf? Wanneer is het een fout van de aannemer en wanneer van een persoon? (Slechts nieuwsgierig hoe dit beleid in de praktijk werkt.)
En die veiligheidsladder is niet meer dan een fictieve korting.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten