mb90 on Tour #30: Middelharnis, Middelburg en Ridderkerk

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #30: Middelharnis, Middelburg en Ridderkerk

Bericht door mb90 »

Gisteren heb ik eens een kijkje genomen in Middelharnis om daar eens te zien wat voor busjes er langs komen tijdens de ochtendspits en dan vooral op de scholierenlijnen. Maar, ook in Middelburg om de nieuwe Lion's City's daar eens te bekijken. Tot slot ook nog in Ridderkerk voor de Connexxion-stalling daar.

Het begon met een rit met Qliner-lijn 396 vanaf het Zuidplein naar Middelharnis om 6:59 uur en en wel met de TCR 96. Een mooie bus, alleen had de beenruimte iets ruimer gekund. Verder zat echt alles erin, zelfs een koffieautomaat. :P Met -12 kwam ik bij het gemeentehuis en toen was het wachten op de eerste scholierenlijn. Dat werd lijn 639 vanuit Ouddorp met de TCR 443:
Afbeelding

Daarna kwam lijn 630 vanuit Hellevoetsluis met de TCR 408, maar bij die foto had ik een kourillig ofwat, want die is te wazig om te laten zien. :(
Met +7 volgde toen lijn 635 vanuit Ooltgensplaat met deze unieke mini-Amba met trekhaak die oorspronkelijk vanaf Vlieland komt:
Afbeelding

Toen ben ik naar de andere kant van de straat gegaan. Daar volgde na de TCR 90 de Arriva 8315 die na lijn 169 vanuit Oud Beijerland die vanaf Numansdorp verder is gereden als lijn 136 naar Middelharnis met op de achtergrond de CXX 9103 op lijn 102 vanaf Tholen:
Afbeelding

Daarna volgde een mooie stoet van Van Oeveren op CXX-lijn 131 vanaf Schouwen-Duivenland die in de ochtendspits vanaf elk dorp vanaf Zierikzee een aparte rit rijdt. Als eerste kwam de 73 (een Integro):
Afbeelding

En daarna al snel de 62:
Afbeelding

Met 3 minuutjes vertraging kwam daarna ook nog de 78:
Afbeelding

Hierna had er nog eentje moeten komen, maar die heb ik niet gezien. Wel werd het rustig op het gebied van scholierenlijnen. Maar, dat betekent niet dat er niks meer langs kwam, want even later volgde lijn 138 vanuit Herkingen met deze TCR 445:
Afbeelding

Snel volgde toen de 8321 op lijn 134 die maar een paar keer per dag rijdt:
Afbeelding

Na een praatje met de chauffeur ging hij ervandoor voor zijn lange rit naar de halte Binnenhof en ik ging nog even verder met fotograferen met alweer de TCR 443, maar nu rijdend en nu is het lichter:
Afbeelding

Daarna volgde nog 1x lijn 630 en die lukte wel, alleen was het wel een Amba:
Afbeelding

Voor de laatste foto vanuit Middelharnis zag ik nog net een foutje op de lijnsticker van lijn 135. Ooltgensplaat wordt aangegeven als Oolgensplaat, dus zonder t :roll: :
Afbeelding

Hierna was het de hoogste tijd om naar Zeeland te gaan en dat deed ik dan ook via Stellendam en Renesse. Zo kwam ik dus in Middelburg terecht om de nieuwe bussen eens te zien. Maar, eerst kwamen er wat oudjes langs en geen slechte, zoals deze 2254:
Afbeelding

Vanaf de Kanaalweg kwam de 9113 op lijn 50 vanuit Terneuzen, de zon stond niet geweldig, maar het ging nog net:
Afbeelding

Terug naar de Stationsstraat, want daar volgde weer een Alliance en wel de 2269:
Afbeelding

Maar, daarna kwam dan een nieuwe Lion's City op aardgas en wel de 2963:
Afbeelding

Nou, vooruit nog een Alliance dan, de 2856 die daarna langskwam:
Afbeelding

Het mooiste is dat een deel van de Amba's hier al afgevoerd is naar Ridderkerk, zoals de 8314. :) Deze 8316 was de enige Amba die ik hier gezien heb:
Afbeelding

Ook hier komt Van Oeveren polshoogte nemen en wel met 3 Integro's op lijn 133 (waarvan ik er eentje had, de 66). Hier de 65:
Afbeelding

Om de tijd te doden maakte ik even een uitstapte naar Arnemuiden. Het was dus echt om de tijd te doden, want het station zelf is niet echt bijzonder :P :
Afbeelding

Toen ik weer terug in Middelburg was kwam er weer een aardgasbus langs, maar nu met zijn voorganger erachter:
Afbeelding

Als laatste foto vanuit Middelburg dan toch dan de andere Lion's City's die hier nu rijden. Nadat ik er onderweg al 2 op lijn 133 zag was dit de 3e:
Afbeelding

En na nog een soortgenoot (zo zie je ze in anderhalf uur niet en zo achter elkaar :? ) ging het met IC t2146 naar Dordrecht om daar over te stappen op Sneltrein t2244 naar Rotterdam Lombardijen en om daar dan weer over te stappen op Qbuzz-lijn 144 naar Ridderkerk Slikkerveer. Vanaf daar was het nog een klein stukje lopen naar de stalling van Connexxion in Donkersloot. Bij aankomst zag ik dat net als de foto's van Reiziger Ddrs op 31 december jl. de Hermes 2349 nog steeds buiten staat:
Afbeelding

De 8039 die toen ook nog buiten stond, stond gisteren weer binnen. Verder stonden binnen vooraan de 8049, de Alliance's 2443 en 2538, de Integro's 2707 en 2717 en het beste is voor het laatst bwaard, want ook Amba 8314 stond binnen. 8-)

Qbuzz-lijn 290 heeft hier voor de deur een halte en over een half uur was het mogelijk om deze combinatie op de foto te zetten. Daarom liep ik om de tijd te doden een rondje Donkersloot. Onderweg zag ik aan de andere kant van de Rotterdamseweg de stalling van Qbuzz of beter gezegd de parkeerplaats:
Afbeelding

Ook kwam ik langs deze ruine van een kasteel uit 1371 die door de Sint Elisabethsvloed in 1421 overstroomd is. In 1968 is het weer teruggevonden en dit staat er nu:
Afbeelding

Terug bij de CXX-stalling duurde het niet lang tot Qbuzz-lijn 290 naar Rotterdam Zuidplein langskwam. Zo kwam er dus een foto van een Qbuzz voor de stalling van de grote concurrent:
Afbeelding

Daarna ging het weer terug naar Slikkerveer om vanaf daar met Qbuzz-lijn 144 (die met de RET 811 reed 8-) ) weer terug naar het Zuidplein te gaan.

De statistiekjes:
Reisduur: ongeveer 9,5 uur
Aantal treinen: 4
Aantal bussen: 6
Controle: in 0 van de 2 treinen (= 0%) (slagje Arnemuiden niet meegerekend, was te kort)
Soorten treinmaterieel: Plan V 892, Plan T 516, VIRM 8703, DDM1-rijtuig
Soorten busmaterieel: TCR Integro 96, Arriva Amba 8314, TCR Amba 419, Van Oeveren Integro 66, Qbuzz-Lion's City 1071, Qbuzz / RET Alliance 811
Vertraging (meer dan +3): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Vertraging (meer dan +5): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Kosten: € 0,- (met dank aan de SOV)
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #30: Middelharnis, Middelburg en Ridderkerk

Bericht door waldo79 »

Je bent er vroeg op uit getrokken :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: mb90 on Tour #30: Middelharnis, Middelburg en Ridderkerk

Bericht door BR628 »

Tuurlijk, de diehard hobbyist gaat er vroeg uit als het mooi weer is en slaapt uit wanneer het baggerweer is ;) Mooie serie foto's trouwens mb90!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: mb90 on Tour #30: Middelharnis, Middelburg en Ridderkerk

Bericht door Caspar »

Vind die foto's voor het hotel erg leuk, lijkt net alsof je in het buitenland staat, met die Franse naam en uiterlijk van dat gebouw. Moet daar misschien ook maar eens een dagje gaan kijken. (ben nog nooit in Zeeland geweest).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten