OVer je reiservaringen in oktober 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren had ik de s2600 van 18:05 vanaf Sloterdijk richting Leiden. :) Tot Schiphol waren er sowieso op de balkons en trappen staplaatsen: de Schipholgangers gecombineerd met de werkzaamheden bij Haarlem zorgden voor lekker veel drukte, ondanks dat er kort daarvoor nog een ICD naar Schiphol was gegaan. In die zin een beetje jammer dat in het weekend er geen s2200 wordt omgeleid via Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Niek »

Afbeelding
Not sure if bus station or train station (RTA)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Michael »

Vandaag werd de t3156 opgeheven te Amsterdam Zuid vanwege een of andere storing. We werden geadviseerd om met de t4356 verder te gaan. Het was erg "gezellig" in die trein omdat 6 bakken VIRM in 4 bakken SLT moest. Het was gelukkig niet heel druk in de t3156 dus het paste wel in de t4356. Maar wel veel staanplaatsen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door JWM »

VIRM schreef:Gisteren had ik de s2600 van 18:05 vanaf Sloterdijk richting Leiden. :) Tot Schiphol waren er sowieso op de balkons en trappen staplaatsen: de Schipholgangers gecombineerd met de werkzaamheden bij Haarlem zorgden voor lekker veel drukte, ondanks dat er kort daarvoor nog een ICD naar Schiphol was gegaan. In die zin een beetje jammer dat in het weekend er geen s2200 wordt omgeleid via Schiphol.
NS had hier weldegelijk op ingespeeld, want de meeste treinen reden met een dubbele VIRM, waar het normaal in het weekend enkele stellen zijn.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Michael »

De s2600 reed inderdaad met 2 stellen VIRM. De meeste waren allemaal 10 bakken.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door DrechtBlub »

Zag op zaterdag inderdaad veel VIRM 6+4 en ook een 4+4+4... in de haag gespot. Later in de avond wel gewoon een 4'tje VIRM
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

De spreiding bij de s2600 is op Amsterdam Centraal echt superslecht, bij dubbele stellen is het helemaal erg. Alle koffermensen gaan door de achterste deur naar binnen, dan heb je twee propvolle bakken, twee volle bakken, twee normaal gevulde bakken en daarvoor een leeg treinstel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Wubbo »

Trein t2666 rijdt nu met+25, terwijl het materieel gewoon van Lelystad Opstel kwam. Gelukkig was ik onderweg naar trein t12768, die mij met een icm - 4 naar Den Haag mag brengen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Doorgaans zijn treinen op tijd als ik laat ben, maar vanmorgen had zowaar m´n trein ook +15 net als de benenwagen die me naar het station bracht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Mike »

Had je ook last van de blaadjes op de stoep? :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Nee de machinist van de benenwagen had zich verslapen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Bakpapier »

Vandaag richting rotterdam. De IC naar rotterdam had vertraging (begon met plus 5, werd plus 9), waardoor ik op blaak de sprinter miste, waardoor ik op de volgende sprinter moest wachten die ook plus 5 had.

Maar het feit dat de trein uberhaupt reed blijft een wonder, heb de afgelopen tijd al drie keer meegemaakt dat er op een klein station wordt getoond 'trein rijdt niet'. Zoek het lekker zelf maar uit, sta je in de middle of nowhere (voorhout), zeggen ze twee minuten van tevoren dat je trein niet rijdt. :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Etienne »

De t2014 kwam vanochtend pas op vertrektijd van de t2027 in Den Haag binnen. Doordat de andere machinist er al was, en snel instappen werd uiteindelijk met +5 vertrokken. Helaas werd precies op dat moment de t19827 vooruit gestuurd, waar wij tot Gouda vrolijk achteraan konden kruipen.

Waarom konden wij met de t2027 er bij Ypenburg via het middenspoor niet voorbij?? Gemiste kans, want aankomst in Utrecht was hierdoor met +16, waardoor ook de t8823, t2822 en t9822 in de vertraging liepen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Gekko123 »

Die vertraging van de t2822 kwam niet direct door de t2027, maar juist doordat de t2827 te Gouda +6 op liep doordat die moest wachten op binnenkomst en vertrek van de 2027.

Overigens denk ik niet dat het passeren van de t19827 te Ypenburg heel veel vertraging had gescheeld. Je moet niet vergeten dat je dan te maken hebt met enkele 40 km/h-wissels. Daarnaast is de situatie te Ypenburg zodanig dat de sprinter die halteert op het perron de wissel nog blokkeert. Wat misschien wel wat totale vertraging had gescheeld was het voor de t2027 uit sturen van de t2827 (die ook eerder binnen was in Gouda). De t1727, die achter de t2027 reed, had dan binnen genomen kunnen worden op spoor 3.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Geen idee wat ze in Overijssel aan het doen waren vanmorgen, maar iets ging er niet goed... nadat de t1718 in Amersfoort al opgeheven was i.v.m. te grote vertraging (stond notabene met +11 aangekondigd terwijl hij gisteren met +15 wel door mocht, lekker consequente maatregel) verscheen even later ook de t1520 met +15 op de borden.

Ook de andere kant op ging het niet echt lekker: diverse treinen kwamen met +10 uit de richting Utrecht en de t11619 keerde ook in heel korte tijd op spoor 7 te Amersfoort op de t11618.
De t12518 kwam vervolgens vlak voor Den Dolder nog hevig doorslippend tot stilstand door een technische storing. Reizigers naar Den Haag konden desondanks de t2018 nog wel halen, maar die stond toch wel heel aanzienlijk vol door de uitgevallen voorgaande trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door fogeltje »

Bij Hermes in Eindhoven worden omleidingen weer eens niet gecommuniceerd. Lijn 21 rijdt deze hele week een omleiding in Nuenen. Het hele centrum wordt overgeslagen. Toch reden zowel dinsdag als woensdag mijn ritten richting het centrum. Dinsdag had ik niet door tot we bij het centrum zelf waren omdat ik verdiept was in de krant. Toen was er geen keermogelijkheid meer. Er zat niets anders op dan door Nuenen te touren en hopen dat we ergens op de route uit zouden komen. Dat is ook gelukt, we kwamen op de Europalaan uit tussen de haltes Panakkers en Vorsterdijk. Maar de bus ging eerst even terug naar het busstation. Gezien de hoeveelheid mensen die daar stond was dat ook goed. Uiteindelijk kwamen we met +7 bij Vorsterdijk maar er werd nog vier minuten vertraging weggereden onderweg.

Woensdag heb ik expres na Gerwen op gelet. Ik was te laat om de chauffeur de afslag niet te laten nemen maar we konden wel meteen keren. Met die chauffeur heb ik vervolgens nog even zitten babbelen. Omleidingsinfo wordt zowel in de kantine op het station als in de garage gepubliceerd en het wil wel eens voorkomen dat op een van die plekken bepaalde info niet hangt. Als dit bij de garage is en de betreffende chauffeurs de info nog niet hebben gehad, dan rijden ze uit zonder dat ze ervan op de hoogte zijn (en dat zou kunnen want ik heb een rit die leeg vanuit de garage naar Beek en Donk komt).

Gisterenavond nog een heerlijke Plan V als stoptrein Eindhoven - Nijmegen Dukenburg *bus* Hij bood ruim voldoende capaciteit.
"Een touringcar is geen bus"
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door dylanwild94 »

vandaag maar even een metro later gepakt op Spijkenisse aangezien de metro daarvoor met maar 2 stellen MG2/1 reed. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom zou je eentje later pakken? Jij kan zitten toch?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door dylanwild94 »

dat was het probleem gezien de hoeveelheid dat in die 2 stellen moest.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, jij denkt tenminste logisch na. Bij de tram heb je vaak 2 trams achter elkaar op een halte, zelfde kant op. Men moet en zal in die voorste tram proppen terwijl die erachter zitplaatsen heeft.

Comfort is voor mij erg belangrijk. Daarom zou ik ook een SG2 laten gaan en wachten op een SG3 :)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door dylanwild94 »

het ligt er ook hoe lang het duurt tot dat de volgende metro er is. om nou te laat op school te komen omdat de RET zijn metro's niet op lengte heeft is ook weer zoiets. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Zag vanmiddag hier in de buurt de nodige bussen vast staan in de file die ook behoorlijk lang was. Oorzaak zat 'm in een stroomstoring waardoor de overweg in de Leusderweg deels dicht lag (voetgangersbomen wel, die voor het autoverkeer niet) en de rode lampen knipperden. Nu is die overweg gekoppeld aan de verkeerslichten, dus die bleven voor alles wat het spoor daar kruist rood. Zo ook voor lijn 8, 276 en 296 dus.

En owja. In Utrecht werden alle bussen van lijn 74 doorzocht door de politie omdat ze op zoek waren naar iemand die in een bus op die lijn zou zitten. Zal wel even geduurd hebben voordat ze alle bussen van de 74 gehad hadden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Stefan »

't Was sowieso druk overal... Ik ging om 16:51 weg vanuit Dordrecht met de 388, had op een gegeven moment bijna een kwartier vertraging.. Gauw in Utrecht gekeerd en ik had een rustig ritje terug naar Dordt.. Collega voor me had 20 minuten te pakken, dus die had bijna al 'mijn' passagiers meegenomen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Gisteravond had ik de s3300 van 19:02 vanuit Zaandam. Mijn aansluiting op Schiphol op de s12800 liep finaal in de soep, doordat de treindienstleiding besloot een vertraagde s5800 die met +22 reed voor te laten gaan. Enig voordeel is dat ik op Schiphol kon overstappen van spoor 4 naar spoor 4 (sprinter naar Den Haag Centraal).
Beul van de blindegeleidelijn
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Rickingsh »

Gistermiddag nog een omleiding van likmefluitje mogen ervaren op lijn 395 in Sloterdijk. Ik weet dat er werkzaamheden rondom het station plaatsvinden, maar de chauffeur besloot vrolijk om te rijden via het Bos & Lommerplein om vanaf daar weer terug te steken over de A10 naar de Coentunnel. Heb ik wat gemist ofzo? Lijkt me toch dat er genoeg alternatieven zijn...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten