'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
ARNHEM - De Valleilijn, de spoorlijn tussen Ede en Amersfoort, gaat aan haar succes ten onder als het Rijk niet meebetaalt aan een kwartiersdienst. Dat stellen de provincie, gemeente Amersfoort, Barneveld, Ede en Nijkerk, Regio FoodValley, ROC A12 en reizigersorganisaties in een brief aan de Tweede Kamer.
Eind september werd duidelijk dat staatssecretaris Mansveld niet van plan is om mee te betalen aan de kwartiersdienst op de Valleilijn. Dagelijks maken zo'n 9000 reizigers gebruik van de spoorlijn.
Reizigers blijven achter op perrons
'Nu al blijven er verschillende keren per week in de ochtendspits reizigers achter op de perrons. De vervoerder zet op dit moment het reservematerieel in tijdens de ochtendspits om dit probleem op te lossen', schrijven de overheden.
Lees verder op: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... E_RpuktCUl
ARNHEM - De Valleilijn, de spoorlijn tussen Ede en Amersfoort, gaat aan haar succes ten onder als het Rijk niet meebetaalt aan een kwartiersdienst. Dat stellen de provincie, gemeente Amersfoort, Barneveld, Ede en Nijkerk, Regio FoodValley, ROC A12 en reizigersorganisaties in een brief aan de Tweede Kamer.
Eind september werd duidelijk dat staatssecretaris Mansveld niet van plan is om mee te betalen aan de kwartiersdienst op de Valleilijn. Dagelijks maken zo'n 9000 reizigers gebruik van de spoorlijn.
Reizigers blijven achter op perrons
'Nu al blijven er verschillende keren per week in de ochtendspits reizigers achter op de perrons. De vervoerder zet op dit moment het reservematerieel in tijdens de ochtendspits om dit probleem op te lossen', schrijven de overheden.
Lees verder op: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... E_RpuktCUl
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Je kunt natuurlijk ook gewoon meer materieel kopen. Als je een kwartiersdienst over de hele lijn wil rijden zul je ook meer materieel nodig hebben.
Verder zie ik liever eerst twee andere maatregelen getroffen worden:
1. Doorrijden naar Arnhem (Ede is geen logisch eindpunt)
2. Symmetrisch maken dienstregeling (aanpassingen bij Barneveld Aansluiting nodig of van de treindienst Amersfoort-Apeldoorn)
Verder zie ik liever eerst twee andere maatregelen getroffen worden:
1. Doorrijden naar Arnhem (Ede is geen logisch eindpunt)
2. Symmetrisch maken dienstregeling (aanpassingen bij Barneveld Aansluiting nodig of van de treindienst Amersfoort-Apeldoorn)
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Met het laatste ben ik volstrekt mee eens. Doorrijden naar Arnhem en een symmetrische dienstregeling vind ik belangrijker dan een kwartiersdienst.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Iemand een link naar de brief?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Wow, dat ik jou een keer hoor zeggen dat doorrijden naar Arnhem belangrijk is. (A)Erno-BE schreef:Met het laatste ben ik volstrekt mee eens. Doorrijden naar Arnhem en een symmetrische dienstregeling vind ik belangrijker dan een kwartiersdienst.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Vanuit Arnhem rijden er natuurlijk meer treinen naar Nijmegen dan vanuit Ede. Ik vind Ede gewoon een erg raar eindpunt en Arnhem is toch wel een groot spoorknooppunt itt Ede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Reizigers blijven achter tussen Barneveld en Amersfoort, niet op het stuk naar Ede-W.
De inzet van reservematerieel lijkt me sowieso logisch als het erg druk is.
Een kwartierdienst op de rest van de lijn lijkt me geen noodzaak en helemaal zinloos als er niet meer materieel komt.
De inzet van reservematerieel lijkt me sowieso logisch als het erg druk is.
Een kwartierdienst op de rest van de lijn lijkt me geen noodzaak en helemaal zinloos als er niet meer materieel komt.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Komt wel goed schatje.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
In de ochtendspits wordt nu al het materieel ingezet. Als er dus treinen verlengd moeten worden zal er ergens materieel vandaan moeten komen en moet er dus ook geld bij. Iemand zal dat moeten betalen en zowel Connexxion als de provincie hebben hier kennelijk niet zoveel zin in. Beetje heel erg flauw om het dan nu zo te spelen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Hoe zit het dan met als er materieel uitvalt, is dan geen reserve materieel achter de hand?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
In wezen niet. In de ochtendspits is er nu een trein die met dubbele stellen gereden wordt, dit is het stel dat voorheen over was en nu maar in de dienst meerijdt. Gedurende de rest van de dag zijn er vijf van de zes stellen nodig.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Is het probleem niet dat er te weinig materieel wordt ingekocht en vereist door de concessieverlener?
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Ik bedoelde de brief van de provincie aan de Kamer. ;)Thom91 schreef:viewtopic.php?f=32&t=10509#p338658Freek schreef:Iemand een link naar de brief?
Nummertje 2
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Het probleem is eerder dat het een kleine concessie is, waarvoor je bijna geen extra materieel kan krijgen als je de exploitatie niet veel te duur wil maken. Bovendien is het aantal reizigers ook enorm toegenomen sindsdat Connexxion op de lijn is gaan rijden, en voor die paar jaar dat de concessie nog duurt loont de aanschaf van nieuw materieel niet (eerdat het rijdt is het contract al zo'n beetje afgelopen).KM46 schreef:Is het probleem niet dat er te weinig materieel wordt ingekocht en vereist door de concessieverlener?
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Dat is op te lossen met een overname plicht. Dat is ook geregeld met de 'nieuwe' GTW.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Staat toch nog genoeg dieselmeuk weg te roesten in Amersgoort? Kan CXX daar niet wat van huren voor een leuk prijsjen? Heeft Veolia toch ook gedaan met die Lintjes? Of mag er geen diesel op de Valleilijn, zelfs niet bij nood want miljeu is belangrijker dan reizigers bla bla bla tief toch op.
Ik doe ook maar wat
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Als Connexxion en/of de provincie echt zouden willen, was er materieel te huren geweest. Ergens een plan V vandaan halen mag het grote probleem niet zijn (en dat heeft Connexxion al vaker gedaan). Feit blijft dat het een dure investering is: een treinstel huren voor waarschijnlijk 1 retourrit in de ochtendspits van maandag t/m vrijdag buiten de vakanties.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
En alle LINT treinstellen dan, die op verschillende opstelterreinen niets staan te doen? Spuitbeurtje en rijden maar, net zoals op de maaslijn. Een goede tijdelijke oplossing voor dit probleem totdat een permanente oplossing is gevonden
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Zo lang CXX vertikt om extra materieel aan te schaffen heeft het geen enkele zin om de infrastructuur uit te breiden want er is dan toch geen materieel om die te gebruiken. Ik ben geen fan van Mansveld maar hierin heeft ze groot gelijk, het probleem is niet de infra maar het tekort aan treinen.Wubbo schreef:Als Connexxion en/of de provincie echt zouden willen, was er materieel te huren geweest. Ergens een plan V vandaan halen mag het grote probleem niet zijn (en dat heeft Connexxion al vaker gedaan). Feit blijft dat het een dure investering is: een treinstel huren voor waarschijnlijk 1 retourrit in de ochtendspits van maandag t/m vrijdag buiten de vakanties.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Er staan ook nog overal rijen DM90, terwijl er ook bij NS vandaag weer treinen werden geschrapt wegens materieelgebrek.Niek schreef:En alle LINT treinstellen dan, die op verschillende opstelterreinen niets staan te doen? Spuitbeurtje en rijden maar, net zoals op de maaslijn. Een goede tijdelijke oplossing voor dit probleem totdat een permanente oplossing is gevonden
Het materiel is er, maar er is onwil om het in te zetten..
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
DM90 is geconserveerd en kan niet zomaar ingezet worden. De stellen die wel rijden hebben vorig jaar een grote beurt ondergaan omdat revisies daarvoor enige tijd waren uitgesteld wegens de onbestemde toekomst, de rest heeft het niet gehad en is dus niet meer inzetbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Het mag toch ook niet zomaar overal rijden doordat de buitenkant op bepaalde trajecten buiten PVR valt?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Toch gaan de capaciteitsproblemen toch echt over Barneveld-Ede.Frans F schreef:Reizigers blijven achter tussen Barneveld en Amersfoort, niet op het stuk naar Ede-W.
Overigens is de treinverlenging in twee richtingen gunstig, omdat er ook richting Amersfoort dus 2 ritten zijn die verleng zijn.
Nee, want tot voor kort was rijden met dubbele treinstellen nog onmogelijk op Amersfoort-Ede (de nuttige perronlengte op Barneveld Centrum was te klein), maar daar heeft ProRail aan gewerkt.KM46 schreef:Is het probleem niet dat er te weinig materieel wordt ingekocht en vereist door de concessieverlener?
Tot voor kort konden er dus nooit meer dan 5 treinstellen rijden op de Valleilijn. Dus dan had het ook weinig zin om meer dan 6 treinstellen te hebben.
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Leg dat eerste eens uit, hoezo zit het probleem tussen Barneveld en Ede?
Re: 'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan'
Kan het zijn dat de een de capaciteit aan plekken in de trein bedoeld, de ander de capaciteit van het spoor?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten