Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fogeltje schreef:Ik zag gisteren in Eindhoven het product "Vr" voorbij komen. Weet iemand waar dat voor staat? Is dat het product wat de oude stadspas vervangt?
dat zou goed kunnen... Product heet Eindhoven Vrij.
Het vervangt niet zozeer de stadspas, want die heb ik ook.
Het vervangt wel het vrij reizen voor 12- en 65+.
De dame in kwestie leek me niet 12- of 65+. Dacht eerst aan een studente. Maar dan zou het WK of dat andere geweest zijn. Er is toch ook een product voor mensen met vrijwel geen inkomen? Maar aan de andere kant had ze wel genoeg geld op bij de Julia's koffie te gaan drinken.
Postte hier al eerder het een en ander rondom samenreiskorting, maar het wordt steeds gekker... hoorde nu van m'n vader dat hij proefondervindelijk heeft vast weten te stellen dat de automaten die wegwerpchipkaarten verkopen bij het scannen van een anonieme OVC de optie "samenreiskorting" niet geven, terwijl die er wel bij staat als je op dezelfde automaat een persoonlijke OVC voor de lezer houdt.
De automaten met een geel bord geven de optie wel als je een anonieme OVC voor de lezer houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
fogeltje schreef:De dame in kwestie leek me niet 12- of 65+. Dacht eerst aan een studente. Maar dan zou het WK of dat andere geweest zijn. Er is toch ook een product voor mensen met vrijwel geen inkomen? Maar aan de andere kant had ze wel genoeg geld op bij de Julia's koffie te gaan drinken.
Het gratis ov is vervallen voor 12- en 65+ in Eindhoven.
Dat is vervangen door gratis ov voor minima (en dus voor alle inhuis wonende personen). Een jongere persoon is dus goed mogelijk.
Eindelijk eens ov-chipkaartnieuws dat zelfs ik als positief ervaar.
Nu ook saldo chipkaart aanvullen bij automaat NS
De ov-chipkaart kan vanaf woensdag bij alle kaartautomaten van NS ook worden aangevuld tot een specifiek bedrag. Voorheen konden reizigers het saldo op hun chipkaart op het station alleen verhogen met een vast bedrag.
Met name incidentele reizigers ergerden zich hieraan. Zij moeten voor een treinreisje vaak meer geld op hun kaart laden dan nodig is. Om deze ergernis weg te nemen, is de NS-kaartautomaat nu uitgerust met een extra knop om het saldo op de kaart aan te vullen.
Ook is het mogelijk een lager bedrag op de kaart te plaatsen dan nodig is bij NS. Het bedrijf komt hiermee tegemoet aan de wens van reizigers die bij de NS-automaten saldo willen laden voor de bus, tram of metro van het stadsvervoer. ,,Als een voldoende grote groep reizigers om een specifieke dienstverlening van ons vraagt, dan kijken we of dit mogelijk is.”
Volgens mij gaat het erom dat het minimumbedrag bij kaartautomaten van NS nu 4 euro is, en je minder nodig hebt om op te laden voor een bus-, tram- of metroreis.
Ardan schreef:Ha fijn! Hier zat ik op te wachten *O*
Ook is het mogelijk een lager bedrag op de kaart te plaatsen dan nodig is bij NS. Het bedrijf komt hiermee tegemoet aan de wens van reizigers die bij de NS-automaten saldo willen laden voor de bus, tram of metro van het stadsvervoer. ,,Als een voldoende grote groep reizigers om een specifieke dienstverlening van ons vraagt, dan kijken we of dit mogelijk is.”
Eh, dat kon altijd al
Nee dit kon niet. Dit weet ik uit eigen ervaring .
Tochjo schreef:Volgens mij gaat het erom dat het minimumbedrag bij kaartautomaten van NS nu 4 euro is, en je minder nodig hebt om op te laden voor een bus-, tram- of metroreis.
NS heeft een tijd lang als minimumbedrag € 1 gehad en als volgende optie € 5. Dat is dit jaar gewijzigd en zijn beide vervangen door € 4 onder het mom van dat dit het bedrag is voor het regionale vervoer. Maar als je al saldo op je kaart hebt was dat een kul argument. Daarom is het een goede optie om bijv. net als bij de RET zelf te kunnen kiezen welk bedrag.
avl schreef:NS heeft een tijd lang als minimumbedrag € 1 gehad en als volgende optie € 5. Dat is dit jaar gewijzigd en zijn beide vervangen door € 4 onder het mom van dat dit het bedrag is voor het regionale vervoer. Maar als je al saldo op je kaart hebt was dat een kul argument. Daarom is het een goede optie om bijv. net als bij de RET zelf te kunnen kiezen welk bedrag.
Bij de RET is het minimumbedrag € 1. En je kunt er geen bedragen opzetten die een komma bevatten (bijvoorbeeld € 1,50).
Ardan schreef:Ha fijn! Hier zat ik op te wachten *O*
Ook is het mogelijk een lager bedrag op de kaart te plaatsen dan nodig is bij NS.
Eh, dat kon altijd al
Nee dit kon niet. Dit weet ik uit eigen ervaring .
Ja dit kon wel. Dit weet ik uit eigen ervaring
Hoe anders? 'U heeft 20 euro nodig om te reizen met de trein dus u moet minimaal tot aan een saldo van 20 euro opladen ook al heeft u het helemaal niet nodig na na nanana'?
Ik heb zovaak even vier euro saldo op de kaart bijgeladen om weer in de plus te komen voor een busrit..
Wat ik me wel afvraag: gaat het hier om aanvullen tot bedrag X of kun je zelf een X bedrag opladen.
Stel je hebt een saldo van € 14,86 en wil naar € 20,-, ga je dan 'opladen tot € 20,-' of kun je zelf het bedrag € 5,14 (of een bedrag in een veelvoud van € 1,-) intoetsen?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Een rit die ik op 20 oktober maakte met Hermes, van station Eindhoven naar Eindhoven Airport, is nog niet verwerkt in Mijn OV-reishistorie. Hebben anderen ook een of meerdere ontbrekende transacties? De terugreis op 25 oktober staat er wel in.
Ik weet dat (volgens de uitleg) OV-bedrijven 62 dagen de tijd hebben om transacties aan te leveren en dat na die periode aangeleverde transacties niet meer verwerkt worden. Maar het gaat hier om één specifieke rit, alle andere zijn wel correct verwerkt, dus ik vroeg me af of iemand hier kennis had van een achterstand of storing ofzo.
Overigens vind ik het belachelijk dat dit kan voorkomen - wat als ik die rit had moeten declareren? Als je daarvoor zo fanatiek naar dat transactieoverzicht verwijst, moet je ook zorgen dat het klopt.
Op papier is het 62 dagen, praktijk is dus soms anders. Bussen hebben een aanrijding bijvoorbeeld en de monteur vergeet om de boordcomputer gegevens uit te laten wisselen, dat soort scenario's
Ja, tuurlijk, bij aanrijdingen en dergelijke kan ik me voorstellen dat het even duurt. Het is echter niet de eerste keer en ook niet de enige vervoerder waarbij ik tegen dit probleem aanloop. En dan reis ik nog zelden met de bus ook.
De vertraging in de transactie is het gevolg van de manier waarop het ovc-systeem in het voertuig zijn data overdraagt.
Jouw centen worden direct van de kaart getrokken, maar de vervoerder moet die transactie nog naar TLS versturen om die poen binnen te krijgen. Als TLS de transactie heeft verwerkt zie jij dat terug op je overzicht.
Het mooiste is als het voertuig zijn transacties via een mobiel netwerk kan verzenden, zoals 3G. In de praktijk maken de meeste bussen en systemen nog verbinding via wifi op de stalling. Komt die verbinding om wat voor reden dan ook niet tot stand, dan worden er dus geen gegevens verzonden. In het vervelendste geval ontstaat er dan een enorme backlog aan gegevens die niet verzonden kan worden in de tijd dat het boordsysteem nog 'live' is nadat de bus op de stalling is geparkeerd na de dienst, of in de tijd dat de bus staat te draaien terwijl de chauffeur zijn stoel rechtzet etcetera.
Dat is niet in jouw belang maar zeker ook niet in het belang van de vervoerder dus er wordt zeker aan gewerkt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
fogeltje schreef:De dame in kwestie leek me niet 12- of 65+. Dacht eerst aan een studente. Maar dan zou het WK of dat andere geweest zijn. Er is toch ook een product voor mensen met vrijwel geen inkomen? Maar aan de andere kant had ze wel genoeg geld op bij de Julia's koffie te gaan drinken.
Mogen wij steuntrekkers nu gvd nu ook al niet meer naar de Julia's?!?!11¡¡¡1one!
Tochjo schreef:Een rit die ik op 20 oktober maakte met Hermes, van station Eindhoven naar Eindhoven Airport, is nog niet verwerkt in Mijn OV-reishistorie.
Ter geruststelling van eenieder die al nachtenlang wakker lag van deze schandelijke omissie: de rit staat er inmiddels tussen :pos:
Iedereen zei het al, maar zo'n ING contactloze pas doet het dus gewoon niet in Londen. Je kan zelfs niet pinnen bijd eOyster automaten, moet met Credit Card.