(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Dubbele P »

Ook hier een nieuw topic voor alweer een nieuwe maand in 2009! :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

Vandaag is de nieuwe dienstregeling van Veolia ingegaan en meteen vielen enkele zaken op:
- Op de lijnen 6, 9 en 10 trof ik naast de vertrouwde Volvo's ook Ambassadors.
- Lijn 9 naar Pottenberg filmde aan het station "Maastricht Centrum".
- Op lijn 59 kwam ik een nieuwe aanduiding tegen: "Sittard via Beek/Elsloo station".
Reiziger MT
Berichten: 19
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 23:17

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Reiziger MT »

Jah! Inderdaad die heb ik ook gezien.
En lijn 51 filmde

Code: Selecteer alles

99 Brunssum 
via Valkenburg 
De 800-serie Mt/Hrl-Amr, De route van Nederland!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Het heeft 2 maanden geduurd, maar vandaag zag ik dan de eerste nieuwe Citaro van de RET (uit de 300-serie dus) met reclame aan de zijkant en de achterkant. Hiervoor reden ze gewoon in het RET-grijs rond net als de Qbuzzen in SRR die nu nog steeds zonder reclame rond rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Mij viel vandaag de zondagsfrequentie van buslijn 164 van Arriva op die vanuit het Zuidplein naar een voor mij onbekende bestemming gaat. Die bus rijdt op zondag 3x, iets over een, iets over drie en iets over vijf :shock: En dan komt er om kwart over drie op Zuidplein een jongen naar mij toe waarvan zijn vriendin zegt dat de bus elk half uur gaat. Tja, gelukkig was het koopzondag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Het is eigenlijk een uurdienst, maar om de 2 uur met een overstap op het busstation Heinenoord via buslijn 160. :wink: Niet al te duidelijk vind ik zelf, want de 160 en 164 (die overigens naar Numansdorp gaat) stoppen toch een paar haltes verder van elkaar op het Zuidplein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Lijn 164 rijdt in de Hoekse Waard gewoon een uurdienst op zondagen, maar aangezien het reizigersaanbod op zondag over het algemeen wat minder is als de rest van de week gaan veel ritten dan maar tot busstation Heinenoord.

Om even een indruk te geven: op een doordeweekse dag rijden er 5 buslijnen (lijn 130, 160, 164, 166, 167) samen 8x per uur van busstation Heinenoord naar het Zuidplein. Da's zondags wat te veel van het goede, dus dan rijdt alleen lijn 160 de hele dag door en geeft die op busstation Heinenoord elk uur aansluiting op de lijnen naar andere bestemmingen in de Hoekse Waard.
In de drukte van de koopzondag op de zondagmiddag wordt wat extra capaciteit geboden doordat dan om en om lijn 164 en 166 samen met de 160 doorrijden naar het Zuidplein. Het ene uur gaat de 164 door, het uur erna de 166, dan weer de 164 enz., waardoor je dus die 3x per zondag-frequentie op Zuidplein krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Mij viel vandaag de zondagsfrequentie van buslijn 164 van Arriva op die vanuit het Zuidplein naar een voor mij onbekende bestemming gaat. Die bus rijdt op zondag 3x, iets over een, iets over drie en iets over vijf :shock: En dan komt er om kwart over drie op Zuidplein een jongen naar mij toe waarvan zijn vriendin zegt dat de bus elk half uur gaat. Tja, gelukkig was het koopzondag :mrgreen:
Ja, je hoort er wel meer over. Gelukkig rijdt 'mijn' 164 toch wel wat vaker op zondag! 8-)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Tweemaal minkudo's voor Connexxion vandaag:

- Lijn 82 van Ruigoord naar Amsterdam was vanmiddag meer dan 6 minuten te vroeg, gevolg n half uur in de kou staan.
- Lijn 49 van Weesp naar Station Weesp was vanavond minimaal 5 minuten te vroeg of ruim een kwartier te laat, gevolg een kwartier voor niks in de kou staan en een gehaaste rit naar t station met een vriend van me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Van de connexxion 3270 was vanmorgen de bovenste helft van het zijdisplay defect, apart gezicht zo'n half lijnnummer :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aking schreef:Tweemaal minkudo's voor Connexxion vandaag:
- Lijn 49 van Weesp naar Station Weesp was vanavond minimaal 5 minuten te vroeg of ruim een kwartier te laat, gevolg een kwartier voor niks in de kou staan en een gehaaste rit naar t station met een vriend van me.
49 is toch GVB? :P
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Cookie »

Zag gisteravond op het busstation van Groningen een computerbeeldscherm hangen (tussen Kiosk en buschauffeursverblijf) met daarop de eerstvolgende vertrekkende bussen + type (stadsbus, Q-liner of streekbus).
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

De 2239 (ex-CXX, nu Hermes) blijkt nog een souveniertje uit z'n vorige inzetgebied te hebben. Boven de uitstapdeur hing een briefje over een opgeheven buslijn en dat mensen de Parkshuttle maar moesten nemen.. Blijkbaar is die bus dus niet eens doorgelopen voordat ie in Eindhoven eo de dienst op is gegaan..
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

Ook vanmorgen vielen me enkele zaken op in Maastricht:

- Lijn 10 werd vandaag voor een groot deel door Ambassadors gereden.
- Op lijn 9 naar Bunde reden Volvo's.
- Ook op lijn 51 naar Brunssum kwam ik (weer) een Volvo tegen.
- Op lijn 50 kwamen ook de nodige Ambassadors voorbij (normaal Volvo 8700'en).
Laatst gewijzigd door Marc op ma 02 feb 2009, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reiziger MT
Berichten: 19
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 23:17

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Reiziger MT »

Lijn 9 van de Volvo's was sins Zaterdag ook al zo ;) , Je zag maar 1 Ambassador in die serie ;)
De 800-serie Mt/Hrl-Amr, De route van Nederland!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Ja, je hoort er wel meer over. Gelukkig rijdt 'mijn' 164 toch wel wat vaker op zondag! 8-)
Je moet het maar net weten. Het was dat ik daar heel even rondliep van V&I naar Noodkassa en weer terug met een RET-hesje om dat ik hem even hielp, maar voor de businformatie wordt ik niet betaald, alleen om iedereen aan de chipkaart te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:(...) maar voor de businformatie wordt ik niet betaald, (...)
Het RET-hesje gaat blijkbaar vergezeld van RET-klantvriendelijkheid.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

Vanavond waren bus 82 en 128 in Delft bij het Reinier de Graaf Gasthuis richting het station wel erg vroeg. Toen ik aan kwam rennen vond de buschauffeusse het ook nog nodig om er wat van te zeggen dat ik graag nog me wilde. Tsja, als je zelf zo vroeg bent moet je mij daar niet op aan spreken, ik was al aardig vroeg. Ik vind het trouwens best kwalijk dat bij een ziekenhuis de bussen die een half uurs dienstregeling rijden zo vaak te vroeg vertrekken. Ik hoor heel vaak mensen die 25 minuten hebben staan wachten op een bus. Lang leve de nieuwe dienstregeling (n)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Tja, ik zou zeggen stuur een klacht in anders weet er nooit iemand iets van en kunnen ze er ook niks aan doen :wink:
Vooral de argumentatie niet vergeten dat je er ruim op tijd was, anders krijg je een brief terug dat je minstens 5 minuten van tevoren bij de halte moet staan. Althans, da's m'n ervaring bij Arriva: met dat zinnetje erbij leverde echter een brief op dat het doorgestuurd was naar de vestiging met het verzoek er aandacht aan te besteden.

Wat anders opvallends bij connexxion: de lijn 47 naar Houten van rond 17.00 uur uit Utrecht werd vandaag door de groene 8103 gereden. Is de geel/grijze verf soms op :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag zijn de rolstoeltekentjes naast de lijnnummers van de RET-buslijnen die met Citaro's rijden weer terug. Nu dus alleen bij iets meer lijnen dan vorig jaar. :P Ook is bij de al bestaande BOB-Buslijnen begonnen met het plakken van de nieuwe BOB-Buslijnstickers die al te zien waren bij de nieuwe lijnen 15, 17 en 19 naar Delfgauw, Zoetermeer en Hoek van Holland. Ik zal morgen wel een foto'tje plaatsen, want nu is het een beetje donker buiten.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Sta je vanochtend in een volle metro 50 richting Amsterdam Zuidoost, wil er een gek met een fiets in op Overamstel. Weet niet of ie echt heeft doorgedouwd want het volgende stelletje stopte naast hem. Echt te gek voor woorden dat je het verzint om te doen, maar een officiële regel ertegen is er niet in A'dam. :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

Enne, moeten we de losse stelletjes annex haringtonnetjes op de 51 nog melden?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Zag er ook weer één de andere kant op dan dat ik ging. Had deze keer dus geluk, te meer daar de inhoud van mijn metro niet in 1 stel had gepast. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

Ow, je bedoelt dat stelletje dat ik vanmiddag maar voorbij heb laten gaan. De reizigers daarin stonden bijzonder opgepropt, zeg maar ;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Ik had op de 50 twee stelletjes waarvan één met een defecte deur...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten