Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Leuk die symbooltjes links van de bestemming op de voorkant van de bus, maar soms kan de bestemming er dan niet meer volledig op zoals bij Wijk bij Duurstede.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Of je moet de leesbril op, met een extreem gecomprimeerde bestemming als Maarssenbroek ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Wijk bij Duurstede past voor toch nog wel volledig? U-OV levert alleen geen vergrootglazen erbij.
Van de streeklijnen die ik gedurende de dag zie heeft eigenlijk alleen "63 Vianen" een echt goed leesbare bestemming.
Van de streeklijnen die ik gedurende de dag zie heeft eigenlijk alleen "63 Vianen" een echt goed leesbare bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik vond die bestemming van de 360 altijd om te janken op de Amba's, zeker op de zijfilms.. 'P+R Westrave' en dan op de tweede regel 'via 24 Oktoberp'. :')
Overigens, wat ik ook vind... De films achterop de Amba's vind ik ook echt beroerd te lezen, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen..
Overigens, wat ik ook vind... De films achterop de Amba's vind ik ook echt beroerd te lezen, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De films op de Amba´s lijken nog feller ingesteld te zijn. Het is een wereld van verschil als je een Amba een stads-Citaro ziet passeren: Amba levert slechts een lichtvlek op terwijl je bij de Citaro het lijnnummer prima kunt lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De kleurendisplays op de Amba's zijn gewoon veel te klein vanwege ruimtegebrek. Daarnaast is de zijdisplay van de streekcitaro ook verschrikkelijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Op CS Jaarbeurszijde is de lange overkapping (die sowieso op een wat merkwaardige plek stond bij de uitstaphalte aan de spoorzijde) ergens deze week verwijderd om ruimte te maken voor het nieuwe spoor 21.
Doordat de bouwhekken ook een stukje opgeschoven zijn is het wel ietwat krap geworden en leveren twee bussen die achter elkaar aankomen wat opstoppingen op.
Doordat de bouwhekken ook een stukje opgeschoven zijn is het wel ietwat krap geworden en leveren twee bussen die achter elkaar aankomen wat opstoppingen op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Voor de liefhebbers is de Nota van Uitgangspunten voor de provinciale concessie vanaf 2016 inmiddels beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Vanmiddag zag ik opeens weer twee Groningse Citaro LE's staan in de Qbuzz-garage aan de Utrechtse Europalaan. Ze stonden naast de werkplaats geparkeerd.
Iemand een idee wat ze daarmee van plan zijn?
Iemand een idee wat ze daarmee van plan zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat viel me vorige week inderdaad ook al op, ik miste al iets... Dát dus. Normaal kon je daar wel eventjes een paar minuutjes voor vertrek gaan staan, maar dat zit er nu dus ook niet meer in.. Dan maar een rondje buffer.Daniel schreef:Op CS Jaarbeurszijde is de lange overkapping (die sowieso op een wat merkwaardige plek stond bij de uitstaphalte aan de spoorzijde) ergens deze week verwijderd om ruimte te maken voor het nieuwe spoor 21.
Doordat de bouwhekken ook een stukje opgeschoven zijn is het wel ietwat krap geworden en leveren twee bussen die achter elkaar aankomen wat opstoppingen op.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ah jij was ook zo´n irritante Arriva-chauffeur die daar gaat staan en zorgt dat de aankomende bussen vanaf de Valeriusbaan niet meer langs de uitstaphalte kunnen parkeren
Heb me al meer dan eens tussen een Citaro G en een hek door moeten frommelen nadat zo´n beetje alleen de voordeur van die bus nog langs de uitstaphalte stond. Want tja, gezien het perron waar die bus heen moet worden die tijd afwachtende Arriva-bussen niet helemaal vooraan neergezet, dan moeten ze immers alsnog een rondje rijden.
Heb me al meer dan eens tussen een Citaro G en een hek door moeten frommelen nadat zo´n beetje alleen de voordeur van die bus nog langs de uitstaphalte stond. Want tja, gezien het perron waar die bus heen moet worden die tijd afwachtende Arriva-bussen niet helemaal vooraan neergezet, dan moeten ze immers alsnog een rondje rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Is het al bekend welke treinen daar gaan stoppen?Daniel schreef: om ruimte te maken voor het nieuwe spoor 21.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De gekoppelde sprinters van/naar Geldermalsen en van/naar Woerden volgens mij.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Medio 2015 word het spoor in gebruik genomen en ik neem aan dat er wat series van 18/19 naar 20/21 gaan. Lijkt mij een goed idee om iets van 18a en te verplaatsen naar 20 (de s2800 bijv.) en iets van 19a te verplaatsen naar 21 (de s6100 bijv.)
@Hierboven: In neem aan dat die koppeling er medio 2015 nog niet gaat komen (zou dat eventueel al wel kunnen?).
@Hierboven: In neem aan dat die koppeling er medio 2015 nog niet gaat komen (zou dat eventueel al wel kunnen?).
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Vanuit een ander plan vernam ik dat juist de IC's van/naar het Zuiden op deze sporen zouden moeten komen.Ezra schreef:Is het al bekend welke treinen daar gaan stoppen?Daniel schreef: om ruimte te maken voor het nieuwe spoor 21.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik dacht ooit begrepen te hebben dat de doorgekoppelde sprinter Geldermalsen - Woerden e.v. naar spoor 20/21 gaat en de IC's richting het zuiden dan naar 18/19 verhuizen. Vanuit het zuiden blijven ze uiteraard op spoor 5/7 aankomen.
Of die doorkoppeling meteen al plaats gaat vinden zou ik niet weten, volgens mij is de enige reden dat dat nu niet gebeurd dat er niet genoeg ruimte voor is, dus dat bezwaar zou verholpen moeten zijn zodra het nieuwe perron klaar is.
Edit: mijn gedachten zijn waarschijnlijk gebaseerd op dit plaatje: http://beheer.treinreiziger.nl/userfile ... trecht.JPG
Wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat dat nog het actuele plan is.
Of die doorkoppeling meteen al plaats gaat vinden zou ik niet weten, volgens mij is de enige reden dat dat nu niet gebeurd dat er niet genoeg ruimte voor is, dus dat bezwaar zou verholpen moeten zijn zodra het nieuwe perron klaar is.
Edit: mijn gedachten zijn waarschijnlijk gebaseerd op dit plaatje: http://beheer.treinreiziger.nl/userfile ... trecht.JPG
Wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat dat nog het actuele plan is.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Wat zugfuhrer zegt klopt. Echter gaat wanneer spoor 20/21 klaar is eerst spoor 18/19 buiten dienst om aangepast te worden ;) Dus dan rijden er andere treinseries op. Ik denk dat de definitieve series pas op spoor 20/21 gaan rijden als het DSSU project klaar is.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
In de spits doe ik het niet hoor, anders had ik compleet Qbuzz al wel op m'n nek gehad..Daniel schreef:Ah jij was ook zo´n irritante Arriva-chauffeur die daar gaat staan en zorgt dat de aankomende bussen vanaf de Valeriusbaan niet meer langs de uitstaphalte kunnen parkeren
Heb me al meer dan eens tussen een Citaro G en een hek door moeten frommelen nadat zo´n beetje alleen de voordeur van die bus nog langs de uitstaphalte stond. Want tja, gezien het perron waar die bus heen moet worden die tijd afwachtende Arriva-bussen niet helemaal vooraan neergezet, dan moeten ze immers alsnog een rondje rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Deels, de sprinters Utrecht-Geldermalsen kunnen meteen al naar 20/21 en dat lijkt me toch vrij definitief.Tjekken schreef:Wat zugfuhrer zegt klopt. Echter gaat wanneer spoor 20/21 klaar is eerst spoor 18/19 buiten dienst om aangepast te worden ;) Dus dan rijden er andere treinseries op. Ik denk dat de definitieve series pas op spoor 20/21 gaan rijden als het DSSU project klaar is.
De s2800 niet, die gaat dan splitsen/combineren met s1700 / s11700wouter15 schreef:Lijkt mij een goed idee om iets van 18a en te verplaatsen naar 20 (de s2800 bijv.)
Nee, dat sluit in de richting Woerden->Geldermalsen nog niet handig aan in Utrecht (er zit dan 0 minuten tussen aankomst en vertrek).wouter15 schreef:@Hierboven: In neem aan dat die koppeling er medio 2015 nog niet gaat komen (zou dat eventueel al wel kunnen?).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Zal dan ook wel samenhangen met de extra brug over het Amsterdam-Rijnkanaal vermoed ik, eerder kun je die kant op in ieder geval niet veel schuiven
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als de viersporigheid tussen Utrecht en Houten klaar is kan je aan die kant natuurlijk al wel schuiven en zo die koppeling mogelijk maken. Maar dan hebben we het alweer over dienstregeling 2017.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als in 2015 de sporen 20 en 21 in dienst komen, komen daar inderdaad de Sprinters Geldermalsen - Woerden en verder te staan. Het spoor heeft geen fases meer, dus je kan maar 1 trein tegelijk afhandelen. Daarom moet de koppeling gemaakt worden, en wordt er wat met minuutjes geschoven. Op het keerspoor achter spoor 20/21 gaat de s2000 keren (die dan weer los komt te liggen), de s8800 keert dan op spoor 9.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De cross-platform overstap op de (12)500, die nu ook al nog maar in één richting bestaat, gaat er dan dus definitief uit blijkbaar? Zonde want die wordt op zich nog wel gebruikt. Andersom, dus de 2000 op 9 kerend en de s8800 op dat keerspoor, zou logischer lijken om de enige overstap die alleen in Utrecht kan te faciliteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De s2000 kan niet op zichzelf keren, omdat er te weinig tijd zit tussen vertrek (.14) en aankomst (.17). Daar moet volgens de planningsnormen 6 minuten tussen zitten, en die kun je alleen halen met flinke wijzigingen in je treindienst. Daarom is de spooropstelling zoals die wordt eigenlijk de enige haalbare.
Als Utrecht klaar is zal de overstap wel weer terugkomen denk ik (al heb ik daar nog geen spooropstelling van gezien), want dan wordt het blok sporen van 8 t/m 12 weer helemaal het domein van de NoordOost en de overige IC's richting Gouda.
Als Utrecht klaar is zal de overstap wel weer terugkomen denk ik (al heb ik daar nog geen spooropstelling van gezien), want dan wordt het blok sporen van 8 t/m 12 weer helemaal het domein van de NoordOost en de overige IC's richting Gouda.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Volgens mij is 27 minuten toch duidelijk meer dan 6 ;-)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten