Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Hij rijdt nog steeds. Enkele minuten geleden vanaf aveenseweg naar cs.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Zat bij een vriend aan de Albert Cuyp, maar niks voorbij zien komen. Helaas! Tnx voor de info toch, was wel effe lachen geweest.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

2 links met nog wat uitgebreidere informatie over studie doortrekking Amstelveenlijn naar Uithoorn:
http://www.stadsregioamsterdam.nl/@5704/doortrekken/
http://www.stadsregioamsterdam.nl/publi ... nitief.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ziet er op het eerste gezicht erg positief uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Ziet er op het eerste gezicht erg positief uit.
Duidelijk is wel, dat men er van uitgaat dat er geen bus meer door zal rijden naar het CS, alleen de 170 zal als R-Net naar de Marnixstraat rijden, de rest keert op station Zuid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Dat is geen verrassing natuurlijk. Je legt niet voor niets een metro aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Duidelijk is wel, dat men er van uitgaat dat er geen bus meer door zal rijden naar het CS, alleen de 170 zal als R-Net naar de Marnixstraat rijden, de rest keert op station Zuid.
Nog jammer dat die 170 door blijft rijden. Van mij mogen alle bussen weg uit het centrum. :Y
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Dat is geen verrassing natuurlijk. Je legt niet voor niets een metro aan.
Bee, dat is een beetje kort door de bocht, met alle respect. Dat lijntje bedient alleen maar een klein stukje Amsterdam. Als je ten westen van dat stuk moet zijn, heb je niks aan die NZL.
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 31 okt 2014, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:
fred1954 schreef:Duidelijk is wel, dat men er van uitgaat dat er geen bus meer door zal rijden naar het CS, alleen de 170 zal als R-Net naar de Marnixstraat rijden, de rest keert op station Zuid.
Nog jammer dat die 170 door blijft rijden. Van mij mogen alle bussen weg uit het centrum. :Y
Lijkt me wel wat n-evo. Alle bussen weg uit het centrum, GVB bussen, EBS bussen, CXX bussen, laat de mensen maar gaan lopen. :N
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Lijkt me wel wat n-evo. Alle bussen weg uit het centrum, GVB bussen, EBS bussen, CXX bussen, laat de mensen maar gaan lopen. :N
Want behalve die buslijnen rijdt er verder niks volgens jou?

GVB rijdt met z'n bussen om het centrum heen en EBS niet verder dan CS. Zelf moet te verzinnen zijn dat ik doel op de Connexxion buslijnen die dwars door de binnenstad crossen op punten waar al tig tramlijnen rijden.

*typos
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 31 okt 2014, 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef: Want die buslijnen rijden en verder niks volgens jou?"

GVB rijdt met z'n bussen om het centrum heen en EBS niet verder dan CS. Zelf moet te verzinnen zijn dat ik doel op de Connexxion buslijnen die dwars door de binnenstad crossen op punten waar al tig tramlijnen rijden.
Antwoord was sarcastisch bedoeld. Ik vond jouw antwoord een beetje kort door de bocht. Waarom zouden mensen die in de buurt van de Rozengracht/Jordaan e.d. moeten zijn, niet rechtstreeks vanuit Amstelland naar hun bestemming kunnen. Dat was mijn gedachte. Natuurlijk rijden er ook trams en kan men ook overstappen. Dat is ook de reden dat ik toentertijd TEGEN de NZL heb gestemd, totaal onnodige geldverspilling. Er rijden ook trams en bussen boven de grond op het traject van de NZL, zo kun je het ook stellen. Stel je eens voor wat we op OV gebied hadden kunnen doen met het geld wat nu de grond in is gegaan?

Aan de plannen w.b. CXX is al te zien dat er een flinke sanering aan komt wat betreft lijnen en dienstregelingen bij ingebruikname van de NZL en dat zal waarschijnlijk bij het GVB en EBS niet anders zijn. Mensen zullen meer en soms zelfs in het zicht van de haven over moeten stappen, dat wordt ons voorland.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Die discussie over de N/Z-lijn heb ik anno 2014 wel gehad hoor. Trekken aan een dood paard. Dat ding komt er nou eenmaal, laten we er het beste van maken. :P

Anyway, die Connexxion-bussen hebben IMO geen plek in de binnenstad die onderhand helemaal dichtslibt. Vanaf Station Amstelveenseweg t/m CS rijden ze bijna volledig over of direct langs tram infra. Nogal loco. Van mij mogen die lijnen zeker ingekort worden tot Zuid. Dan maar een extra overstap op tram en metro.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Die discussie over de N/Z-lijn heb ik anno 2014 wel gehad hoor. Trekken aan een dood paard. Dat ding komt er nou eenmaal, laten we er het beste van maken. :P

Anyway, die Connexxion-bussen hebben IMO geen plek in de binnenstad die onderhand helemaal dichtslibt. Vanaf Station Amstelveenseweg t/m CS rijden ze bijna volledig over of direct langs tram infra. Nogal loco. Van mij mogen die lijnen zeker ingekort worden tot Zuid. Dan maar een extra overstap op tram en metro.
Ik ben met je eens dat het mosterd na de maaltijd is, die discussie, maar ik wilde mijn punt even maken. Die extra overstap(pen) is/zijn voor de mensen die er mee te maken gaan krijgen, waarschijnlijk minder vanzelfsprekend dan voor jou.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Beetje aanpassingsvermogen moet een mens hebben. Ben daar simpel in.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Opmerkelijk, GVB stelt voor het uurkaartje volgend jaar met 10 cent te verhogen naar 2,90. De RAR vindt dat niet handig en geeft als advies om er 3 euro van te maken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jef400 »

Jaja, nooit opgevallen dat een bus niet knooppunten verbind, maar tussenliggende verbindingen verzorgd? Juist door dit soort drogredenen jaag je reizigers het ov uit.

(Buiten beschouwing latende dat ik ook geen voorstander van bussen door de stad ben)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Mij best. Maak het meteen drie euro en verhoog de prijs dan minstens vier jaar niet. Weg met dat gezeik met eurocentjes in de bus de hele tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Maar ze hebben wel gelijk.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op za 08 nov 2014, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Actuele verstoringen (1) om 12:49
tram 5 metro gvb 51.
waar: amstelveen: bij halte kronenburg
geldigheid:
prognose 31-10-14, 13.15 uur
lijnen:
tram gvb
5 amstelveen binnenhof
5 centraal station
metro gvb
51 westwijk
51 centraal station
oorzaak: stremming door defecte sneltram
gevolg:
maatregel: vervallen halte(n) zuid wtc-amstelveen centrum
vervangende halte:
advies: tram 5 wordt vanaf het centraal station ingekort tot aan station zuid wtc. metro 51 pendelt tussen amtelveen westwijk-amstelveen centrum.

Gaat weer goed daar op die Amstelveenlijn. Zoveelste keer al.
Geen omleidingsmogelijkheden voor metro/tram in dat gedeelte van de stad.
Toch maar de streekbusroutes grotendeels behouden in de toekomst? :Y

Of toch maar niet: http://www.at5.nl/artikelen/136509/onge ... eriusplein
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Dat soort dingen heb je in alle uitlopers van het tramnetwerk, dus om daar een busverbinding voor te behouden...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef:Dat soort dingen heb je in alle uitlopers van het tramnetwerk, dus om daar een busverbinding voor te behouden...
Ben het met je eens, maar naar Amstelveen is wel een hele grote uitloper......
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Is het een veel langere uitloper dan:
*Surinameplein/Meer en Vaart - Matterhorn/Dijkgraafplein
*Hoofddorpplein - Oudenaardeplantsoen
*Wijtthenbachstraat - Diemen Sniep
*Korte 's Gravensandestraat/Alexanderplein - Azartplein
*CS - IJburg

Er rijden bovendien ook andere bussen door Amstelveen waardoor er altijd wel een mogelijkheid is om ergens in de buurt van je bestemming uit te stappen, hetzij vanaf Station Zuid of Amstelveenseweg.

Dat is het nadeel van tramnetwerken. Geen overloop- en/of kopmaakwissels dus tijdens verstoringen tramloze stukken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Dat is het nadeel van klassieke netwerken. Den Haag zet bijvoorbeeld in op tweerichtingstrams en Brussel deed dat eerder ook al. De reden waarom Amsterdam niet wil is de conducteur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef: Dat is het nadeel van tramnetwerken. Geen overloop- en/of kopmaakwissels dus tijdens verstoringen tramloze stukken.
Helemaal mee eens. Bee noemt hierboven al een paar steden. In Keulen is dat ook zo en dan nog gekoppeld ook. Kunnen we hier nog wat van leren.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Je kunt een netwerk van Keulen niet met Brussel en Den Haag vergelijken. Die trams daar zijn meer stadtbahnwagens (zowel lagevloers als hogevloers).

Het is wel de vraag in hoeverre zo'n netwerk met tweerichtingtrams echt handig is want die kopmaakwissels zitten niet tussen elke 2 haltes ofzo. Dus alsnog zul je tramloze stukken krijgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten