OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Dubbele P »

De eerste maand van 2009 is alweer voorbij! Tijd voor een nieuw topic voor de reiservaringen. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag zag ik een Bs achterop een Benelux trein die in de Hispeed kleuren is uitgemonsterd. Of het interieur ook is aangepast kon ik van binnen niet zien helaas. De trein werd getrokken door een Belgische loc. Even later kwam ie wederom langs de andere kant op, ook zonder reizigers. (in Amsterdam Centraal).

Worden de Bs'en ook omgebouwd omdat die nog enige jaren mee moeten gaan? Het ziet er in ieder geval wel veel beter uit zo!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door MdJ »

Nee, zie http://martijnhaman.nl/ onder 'rijtuigen van HSA' ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Ja, en de eerste gaat vanaf vanavond in de dienst. Nee, de kop van de Bs ziet er niet uit en Nee, ik vrees dat ze dat niet meer gaan aanpassen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Ik vind het wel mooi dat die trein nu min of meer 1 geheel vormt, zolang de loc niet voor het stuurstandrijtuig wordt gehangen.
Nee, de kop van de Bs ziet er niet uit en Nee
Wat vind jij er lelijk aan? (behalve dat ik die hele trein lelijk vind, maar dat ene rijtuig net anders gekleurd dan de rest, nog lelijker vind).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daan »

Op zich niet zo veel mis mee, maar die kop is veel te wit... :?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Mark »

Het is dus wachten op een 11.8 in HSA-kleurstelling :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Sta nu in een t240 net voorbij Amersfoort aansluiting. Loc 1848 maakte een snelremming en blijkt defect te zijn. Het schijnt te moeilijk te zijn een andere loc van bokkeduinen te trekken dus we staan hier al bijna een half uur. Hoor vaker dat berlijn ics stil staan met defecte locs, is deze techniek te lastig voor ons spoorwegbedrijfje?

En alsof het niks is duurt het naar verwachting nu nog 45 minuten. Kan nog beter gaan lopen...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Ik zie het idd op NS.nl staan
Oorzaak Tussen Amersfoort en Apeldoorn/Barneveld Noord rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Amersfoort en Barneveld Noord reizen via Barneveld Centrum.
Snap alleen het reisadvies niet zo goed. Stoppen de treinen vanaf Barneveld Centrum niet in Barneveld Noord?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Uiteindelijk dus om 21:35 op Amf aangekomen, uiteraard wordt je pas versleept als alle aansluitende IC's al weg zijn, want god behoedde dat er nog meer treinen vertraging krijgen ipv honderden reizigers wat service te bieden. Dus had op een koud Amf alle tijd om een GtbVtje in te vullen. Om het nog erger te maken ook in de file gestaan tussen Ndb en Wp, en daarna voor Dvd en Asdz nog. Met die IC dus ook weer +10, in totaal +100.

Gisteren de andere kant op +30, door eerst al 10 minuten op Hvs stil te staan vanwege een defecte trein bij Brn (die ik nooit heb gezien toen we er uiteindelijk langs gingen), daarna 10 minuten op Amf om een overstap te bieden vanaf de IC uit Ut, en daarna achter een goederentrein die defect ging de Veluwe over MET een sein- en overwegstoring.
Overigens had de IC uit Ut vertraging omdat ie achter die goederentrein EN de stopper naar Zl was gedouwd, ja dat is idd erg handig Prorail...

Wat een ontzettend baggerweekend om te treinen. Heb ik tegenwoordig het virus van Daantje?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen IRM in de t2816! Verder blijkt nog niet al het ICRm uit de s3100 / s3500 uitgewisseld te zijn met de s1900: de t3523 werd nog met ICRm gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Vandaag zag ik een Bs achterop een Benelux trein die in de Hispeed kleuren is uitgemonsterd. Of het interieur ook is aangepast kon ik van binnen niet zien helaas. De trein werd getrokken door een Belgische loc. Even later kwam ie wederom langs de andere kant op, ook zonder reizigers. (in Amsterdam Centraal).
Deed een proefritje Alkmaar (heen via Haarlem, terug via Zaandam)

Afbeelding
Afbeelding
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Frank »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen IRM in de t2816! Verder blijkt nog niet al het ICRm uit de s3100 / s3500 uitgewisseld te zijn met de s1900: de t3523 werd nog met ICRm gereden.
Ik dacht dat alleen het ICRm uit de s3100 gehaald zou worden en niet de s3500?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Er zou een stopper naar Den Haag HS vertrekken om 12:38 vanaf Amf, via Hvs volgens de actuele vertrektijden. Iemand een idee wat dat was?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Jup afnameritten met een SLT-IV. Aan het eind van de middag stond hij weer op spoor 9 te Amf.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Ah, d'accord... :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Frank schreef:Ik dacht dat alleen het ICRm uit de s3100 gehaald zou worden en niet de s3500?
Dat hoorde ik eerder op Somda ook al ja, ging alleen een beetje tegen m'n logisch nadenken in: waarom zou het in de s3100 z'n korte kering niet halen en in de s3500 wel??? De keertijd van de s3100 is namelijk een minuut langer notabene!

Vanavond trouwens IRM in de t4062.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

JeePee schreef:Jup afnameritten met een SLT-IV. Aan het eind van de middag stond hij weer op spoor 9 te Amf.
Afbeelding
Op maandag 2 februari 2009 is men met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse afnameritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Wanneer gaan ze eigenlijk in dienst en waarom zijn ze nog niet in dienst?
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

Tegen het einde van de middag stond er in Haarlem een ICM gereed om te pendelen naar Den Haag C. :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

BR628 schreef:Op maandag 2 februari 2009 is men met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse afnameritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Tss zie ik daar raamstaarders op de negende verdieping? :-P :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

JeePee schreef:Tss zie ik daar raamstaarders op de negende verdieping? :-P :wink:
Daar werken ze nooit, heb ik gehoord. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Problemen op Amsterdam- Utrecht nu, volgens teletekst moet je naar Holendrecht met de metro. Vanaf Maarssen en Zuilen via Breukelen naar Utrecht. Met het kaartje van de Utrechtse lijn in mijn hoofd vraag ik dan echt af welke treinen niet meer kunnen rijden, en waarom bv alleen Holenrecht moet worden overgeslagen.

De laatste t3400 gister van Hoorn naar Alkmaar om 23.50 reed met een ICM 4tje :D Heb afgelopen 2 weken al Virm, Plan T, 2x Plan V, Ddar, en nu dus een ICM in die laatste trein gezien. Lekker veel variatie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

s17400 rijdt niet, s3100 ook niet maar dat is vanwege problemen in Hoofddorp. Het lijkt op meerdere wisselstoringen, waardoor het niet meer mogelijk is om langs de perrons te komen in Ashd en Utzl/Mas. Maar helemaal plaatsen kan ik het ook niet.

[EDIT] Gewijzigd terwijl ik typ: Holendrecht wordt wel bediend.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door playertwo »

s3500 rijdt niet verder dan Amsterdam Zuid. NS meldt op de site een stroomstoring bij Hoofddorp.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten