Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:Het maatschappelijk belang wordt dan volledig voorbijgegaan aan bedrijfseconomisch belang gesteund door de neoliberale politiek van de VVD onder het motto participatiesamenleving.
Die ene busreiziger uit een kleine kern op zondag voor €20 subsidiëren op kosten de belastingbetaler is ook geen maatschappelijk belang.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Frans F schreef:
Erno-BE schreef:Het maatschappelijk belang wordt dan volledig voorbijgegaan aan bedrijfseconomisch belang gesteund door de neoliberale politiek van de VVD onder het motto participatiesamenleving.
Die ene busreiziger uit een kleine kern op zondag voor €20 subsidiëren op kosten de belastingbetaler is ook geen maatschappelijk belang.
Ik ben het daar niet mee eens, maar ga daar geen discussiepunt van maken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door AppleMoose »

BrengMe schreef:Hier de kaart van de buurtbus Spankeren-Dieren.

Lijn 524 wordt geknipt in 3 lijnen:
* Lijn 524 tussen Station Dieren en Spankeren
* Lijn 525 tussen Station Dieren en Dieren-West
* Lijn 526 tussen Station Dieren en Dieren-Noord

Opvallend is dat Dieren-Zuid niet meer wordt aangedaan.
Zo opvallend vind ik dat laatste niet. Ik heb precies 0 mensen zien instappen in dit deel van Dieren.
Verder zie ik sowieso heel weinig mensen in deze busjes zitten, meeste van de tijd zie ik die dingen gewoon leeg (op de chauffeur na (A) ) rijden.

De route van lijn 525 kan ik enigszins begrijpen omdat er in dat deel van Dieren relatief veel ouderen wonen en geen aansluiting heeft op lijn 43. Maar er rijdt ook al een Plusbus in de gemeente (bus op bestelling, soort regiotaxi, maar dan binnen de gemeente) die de functie van lijn 525 op zich zou kunnen nemen.
Lijn 526 vind ik opmerkelijk. Zoals eerder opgemerkt heeft dat gebied een redelijke toegang tot lijn 43. Bovendien wonen in het Noorderlijkste deel relatief veel jonge mensen (nieuwbouwwijk uit eind jaren 80) en het stuk Imboslaan-Industrielaan zit zo dicht bij het centrum dat dat ook wel te lopen is. Bovendien zou je dat stuk ook kunnen koppelen aan lijn 524. Die zou dan vanuit Spankeren stukje de Kanaalweg op moeten en dan via de Imboslaan en de Industrielaan naar het centrum en dan terug naar Spankeren volgens de route die nu ingetekend staat op het kaartje.

Tot slot denk ik dat de splitsing in drie lijnen wellicht te maken heeft met de komende bezuinigingen op de Regiotaxi. Alle gebruikers van deze dienst hebben namelijk onlangs een brief gehad waarin stond geschreven dat men te weinig van de Regiotaxi gebruik maakte (Overigens werd er met geen woord over gerept hoeveel je volgens hen er minimaal gebruik van hoort te maken wil je je recht behouden maar okey...) en dat het recht hen dus wordt ontnomen. Wil je het recht behouden dan moet je bezwaar maken en volgt er een gesprek om te bekijken of je er alsnog gebruik van kunt maken... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Heeft Breng al ergens een overzicht staan met de wijzigingen of moet je elke lijn apart opzoeken op de site?
Er is nog geen overzicht, ook niet bij Hermes/SRE waar een deel van de lijnen geupdate is. Ik vermoed dat die lijst pas komt als alle lijnen zijn bijgewerkt.
"Een touringcar is geen bus"
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door michiel71 »

Frank schreef:* Lijn 52: Rijdt alleen nog maar tussen station Arnhem en Wageningen.
Gelukkig gaat er nu weer 's avonds en in het weekend om het half uur een bus gaat rijden tussen Wageningen en Arnhem, i.p.v. dat er 2 bussen vrijwel achter elkaar vertrekken of aankomen.

Lijn 51

Lijn 52
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

De tijden zijn wat mij betreft vrij waardeloos. Wat mij betreft zou men beter in Arnhem op .05 en .35 vertrekken (en aankomen op .25 en .55). Zodat er aansluiting op de s30900, s3600 en s3000 richting Nijmegen ontstaat. Zeker op zondag zijn er hordes studenten die gebruik kunnen maken van lijn 52, mits deze goed aansluiten. Van Nijmegen tot Groningen biedt, mits goede aansluiting, lijn 52 de snelste verbinding met Wageningen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door SuperGhost »

.25 aankomen en aansluiten op de 3600 naar Nijmegen? Je weet dat die al om .22 vertrekt?

Ook maak je een kleine fout in je beredeneren, namelijk dat de snelste route naar Wageningen Busstation ook de snelste verbinding naar de universiteit is. De snelste verbinding vanaf Arnhem CS naar de universiteit van Wageningen loopt echter via station Ede-Wageningen en lijn 88. Via Ede-Wageningen is de reistijd 32-40 minuten, via lijn 52 is de reistijd 52-56 minuten.

Vanuit Nijmegen en Doetinchem geldt dat je op Arnhem toch minimaal 5 minuten overstaptijd nodig zal hebben, dus zelfs bij de best mogelijke overstaptijd zal de route via Ede sneller zijn.
Met de dienst die jij wil heb je 8 (vanuit Doetinchem) tot 9 (vanuit Nijmegen) minuten overstap. Het verschil met wordt dan dus nog groter in het voordeel van Ede, want de overstap/keertijd naar Ede is in beide gevallen 4 minuten korter.

Het zou dus beter zijn om lijn 52 af te stemmen op de sprinter van/naar Zutphen, want die heeft als de IC-Schiphol niet rijdt een dramatische overstap ri. Ede (van 24 minuten) en die trein zou als enige wél kunnen profiteren van lijn 52 mits deze goed aansluit.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Op zondag moeten de meesten naar Wageningen Centrum, aangezien daar hun kamer is en niet naar de uni en dan wordt het een ander verhaal. En ik bedoel de s3600 naar Zwolle, niet naar Roosendaal.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door michiel71 »

Erno-BE schreef:De tijden zijn wat mij betreft vrij waardeloos. Wat mij betreft zou men beter in Arnhem op .05 en .35 vertrekken (en aankomen op .25 en .55). Zodat er aansluiting op de s30900, s3600 en s3000 richting Nijmegen ontstaat. Zeker op zondag zijn er hordes studenten die gebruik kunnen maken van lijn 52, mits deze goed aansluiten. Van Nijmegen tot Groningen biedt, mits goede aansluiting, lijn 52 de snelste verbinding met Wageningen.
Vanuit Groningen/Zwolle is er op zondag een prima aansluiting naar het busstation Wageningen:
Groningen - Wageningen via Arnhem (Lijn 52)
(Met een 10 minuten overstap heb je zelfs nog even tijd om wat te kopen in de AH Stationswinkel ;) )

Zelfs vanuit de richting Doetinchem (aankomst xx:26 of xx:27) heb je met 4 á 5 minuten
's avonds voldoende tijd om lijn 52 (vertrek xx:31) naar Wageningen te pakken.
Trein Doetinchem - Arnhem (A=19:26)

Het is overigens wel vreemd, dat deze verbinding niet wordt vertoond in de 9292 Reisplanner ,
Wel een omweg over Station Ede-Wageningen met een 10 minuten langere reistijd en 1 keer extra overstappen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ik heb gisteren een kleine wandeling door Arnhem-zuid gemaakt, en vond het wel weer tijd voor een lijn 2-update. :) Inmiddels is de aanleg in een vergevorderd stadium. Het is erg jammer om te moeten vernemen dat deze investering uiteindelijk zal worden gebruikt voor een veredelde brede spitslijn. Maar het maakt de voorpret voor de trolleyliefhebber niet minder. En wellicht komt men in de toekomst nog wel terug op de beslissingen die nu zijn genomen over de verlengde lijn 2.

Het nieuw aangelegde gedeelte in Malburgen (tussen de aansluitingen met lijn 3 op de Huissensestraat en lijn 7 bij de N325) heb ik overgeslagen. Ten opzichte van de vorige fotoserie is er daar weinig veranderd, behalve dat de bovenleiding fysiek is aangesloten op de bestaande lijnen.

Telefoonfoto-alert! Busloze foto's alert!

1. Marga Klompélaan, ter hoogte van halte Otis Reddingplein. Ook hier is de nieuwe bovenleiding fysiek aangesloten op de bestaande bovenleiding. Hier splitsen lijn 2 en 7 in zuidelijke richting zich vanaf december.
Afbeelding

2. Viaduct Lange Akkers, over de A325.
Afbeelding

3. Aangekomen in De Laar Oost. Waar de bestaande haltes Lange Akkers en de keerlus zijn vervangen door één tweerichtingshalte.
Afbeelding

4. Er bevindt zich nog geen bovenleiding op het traject over de Limburgsingel en Venlosingel. Wel zijn alle masten inmiddels aanwezig, zoals hier op de Venlosingel. Ook is het wegdek hier en daar verbreed.
Afbeelding

5. Randweg, in de richting van De Laar West. Bovenleiding: check!
Afbeelding

6, 7 en 8. Rotonde Batavierenweg/Brabantweg. De bestaande keerlus van lijn 6 en het toekomstige eindpunt van lijn 2. Ook hier een fysieke aansluiting op de bestaande lijn. Uit de constructie is te zien dat het voornemen om lijn 2 hier door te laten gaan als lijn 6 ook echt gaat gebeuren. Lijn 6 behoudt zijn keermogelijkheid. Lijn 2 heeft straks weinig andere keus dan in beide richtingen de rotonde over te steken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover. *bus*
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de update. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door verfmeer »

Waarom kan lijn 2 daar niet keren? Als er nu wat op de route van lijn 6 gebeurt, ligt een gedeelte van lijn 2 er ook direct uit, terwijl het mij redelijk goedkoop lijkt om daar een keermogelijkheid voor lijn 2 van te maken.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door j-ason »

De trolleybussen hebben altijd nog een hulpmotor. Dus in geval van nood kan er draadloos gekeerd worden op de rotonde of waar dan ook.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Dat, plus dat er altijd wel een MAN van stal kan worden gehaald (of een verdwaalde Amba).
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door sirvinniei »

Motor? Ik dacht dat ze een hulpaccu hadden
Ik heb geen onderschrift
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

De nieuwe dienstregelingen van Nijmegen staan ook online. Alles wat ik heb kunnen vinden staat op Concessie Arnhem - Nijmegen 2015. Aanvullingen zijn welkom.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Wat ik me wel afvraag, gaat lijn 3 nu met groot materieel rijden de hele tijd, aangezien deze verlengt wordt naar Oosterhout.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Nee, blijven kleine bussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat was een van de ideeen er ook achter dacht ik. Reizigers uit Oosterhout Dorp zijn er niet zoveel, maar omdat de bus ook door Lent gaat kon er geen kleine bus worden ingezet. Nu dit deel vervalt is een kleine bus wellicht genoeg. Maar omdat de route sneller wordt, wordt de verbinding misschien ook aantrekkelijker.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Maar lijn 3 gaat toch door het centrum rijden? Dan krijg je toch sowieso veel mensen die van het centrum naar het station rijden. En dat gaat nooit passen in zo'n klein busje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Nee, lijn 3 gaat via de Waalkade rijden, om het centrum heen dus.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door regenmaker »

Ow, hij rijdt via de Waalkade. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Breng »

Waarde Analytici,
De communicatie moet nog worden opgestart, maar de nieuwe dienstregeling is nu ook alvast op de website te vinden http://breng.nl/reizen/14/de-nieuwe-die ... breng/2140
Er volgt weer een youtubefilmpje ter illustratie tzt. En om de eerste vraag vast voor te zijn: de lijnfolders komen nog, die worden binnenkort ook online geplaatst. De dienstregeling kan al worden opgevraagd door in de planner op onze site een datum vanaf 14 dec in te voeren. Maar dat hadden sommige onder jullie vast al in de smiezen. *bus*
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Wanneer komen de nieuwe lijnennetkaarten online?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Via via kreeg ik de volgende vraag, wie kan mij hier mee helpen?
Hoeveel buslijnen stopten er in het jaar 2000 bij de bushalten aan weerszijden van de rotonde t.h.v. het toenmalige Pieter Pauw ziekenhuis in Wageningen? Het voormalige stadion van FC Wageningen ligt aan de andere kant van deze rotonde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten