Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag gelden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door Meltrain »

Als de gehele dienstregeling wordt aangepast, valt daar vast rekening mee te houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door Wubbo »

Maar de vraag is of je het daarmee beter en communiceerbaarder maakt voor de reizigers. Ik ben daar nog niet van overtuigd. Naast dat het in de intercity's, waarvan de frequentie ook is gehalveerd, ook niet rustig is.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door IC140 »

Plus dat die IC's, door halteringen op kleinere stations, lengtebeperkingen krijgen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Maar de vraag is of je het daarmee beter en communiceerbaarder maakt voor de reizigers. Ik ben daar nog niet van overtuigd. Naast dat het in de intercity's, waarvan de frequentie ook is gehalveerd, ook niet rustig is.
Dat moet dan ook per station bekeken worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door Vinny »

Het blijft allemaal symptoombestrijding zolang het daadwerkelijke probleem: "namelijk het niet kunnen bijsturen van de treindienst als dat nodig is omdat er te veel storingen zijn" niet wordt opgelost. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door hauptbahnhof »

Het lijkt mij sowieso bijz lastig om zoiets uit te voeren. Qua materieel valt er wel iets te regelen meestal (desnoods zet je een SLT in als IC) maar je kunt met personeel niet altijd doen wat je wilt. Hou rekening met eindtijden/standplaatsen waar er geëindigd moet worden, of pauzes die uiterlijk een x aantal uren moet na begin of voor einde dienst moet plaatsvinden.

Ik werk in het stadsvervoer en hier zijn wij gewend om een rondje om de kerk te rijden, in ieder geval in 1 dag. Bij een verstoring wordt er normaal gereden. Maar als de verstoring voorbij is, is het de kunst om het personeel en materieel weer op de juiste plek te krijgen. De passagier die al zo lang staat te wachten zal dan een aantal wagens leeg voorbij zien rijden tot zijn grote woede want ja, hij staat toch al lang te wachten. Maar binnen korte tijd rijdt alles weer volgens het boekje. Dat zie ik niet gebeuren bij een complexe spoornetwerk als hier in Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mansveld: Aangepaste dienstregeling blijft hele dag geld

Bericht door webguy »

Overigens gaat dat tegenwoordig steeds meer automatisch, het herplannen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten