Heb het dan ook nooit over opheffing gehad, maar inkorting tot Zuid. Deze situatie is verder geen probleem dan.fred1954 schreef:Toch maar de streekbusroutes grotendeels behouden in de toekomst? :Y
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ook in Rotterdam willen ze wel eens pendelen met eenrichtingtrams over deels verkeerd spoor in geval van verstoringen of werkzaamheden.Bee schreef:Dat is het nadeel van klassieke netwerken. Den Haag zet bijvoorbeeld in op tweerichtingstrams en Brussel deed dat eerder ook al. De reden waarom Amsterdam niet wil is de conducteur.
Ik heb dat zelf ook eens meegemaakt: viewtopic.php?f=8&t=2387&p=40940#p40940
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat gebeurt in Amsterdam ook wel 's maar alleen bij hoge uitzondering.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Is op tram 2 ook wel eens gedaan maar toen wel met een tweerichtingstram geloof ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Fietsen denken in amsterdam ook dat ze overal mogen fietsen en overal voorrang hebben...fred1954 schreef:
Of toch maar niet: http://www.at5.nl/artikelen/136509/onge ... eriusplein
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, maar de straatjes in Zuid zijn ook niet altijd de overzichtelijkste straatjes. De Lairessestraat bijvoorbeeld is echt verschrikkelijk om te fietsen, ivm de tram, bus, ( geparkeerde ) auto's en vele zijstraatjes. En dan nog niet te spreken over de Zeilstraat...Mike schreef:Fietsen denken in amsterdam ook dat ze overal mogen fietsen en overal voorrang hebben...fred1954 schreef:
Of toch maar niet: http://www.at5.nl/artikelen/136509/onge ... eriusplein
Maar ik moet en zal dat stoplicht halen!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gelukkig zit er vaak een bestuurder op :)Mike schreef:Fietsen denken in amsterdam ook dat ze overal mogen fietsen en overal voorrang hebben...fred1954 schreef:
Of toch maar niet: http://www.at5.nl/artikelen/136509/onge ... eriusplein
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Heb jaren lang over de Lairessestraat heen gefietst naar m'n middelbare school. Als je gewoon rechts houdt en de stoplichten respecteert is er weinig aan de hand daar. Beschrijving trams, bussen, (geparkeerde) auto's en zijstraten is van toepassing op zo'n beetje iedere brede straat in Amsterdam.Natorious schreef:Ja, maar de straatjes in Zuid zijn ook niet altijd de overzichtelijkste straatjes. De Lairessestraat bijvoorbeeld is echt verschrikkelijk om te fietsen, ivm de tram, bus, ( geparkeerde ) auto's en vele zijstraatjes. En dan nog niet te spreken over de Zeilstraat...
Maar ik moet en zal dat stoplicht halen!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind de De Lairessestraat ook maar een vervelende straat om over te fietsen. De fietspaden zijn niet van het auto/tramverkeer gescheiden. De stoplichten staan waanzinnig afgesteld, zodat je iig als fietser constant voor rood staat te wachten. Het autoverkeer sjeest je hard voorbij, omdat zij ook gek worden van alle stoplichten. Vreselijke straat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind het wel ironisch dat de verbinding die daadwerkelijk het SNELST is tussen Amsterdam Centraal en het Leidseplein door iedereen weg wordt gewenst. En dat terwijl de NZ-lijn helemaal niet die verbinding aan zal bieden.n-evo schreef:Die discussie over de N/Z-lijn heb ik anno 2014 wel gehad hoor. Trekken aan een dood paard. Dat ding komt er nou eenmaal, laten we er het beste van maken.
Anyway, die Connexxion-bussen hebben IMO geen plek in de binnenstad die onderhand helemaal dichtslibt. Vanaf Station Amstelveenseweg t/m CS rijden ze bijna volledig over of direct langs tram infra. Nogal loco. Van mij mogen die lijnen zeker ingekort worden tot Zuid. Dan maar een extra overstap op tram en metro.
Ik denk dus dat de Westelijke binnenstad een grote puinhoop gaat worden in de spits met reizigers die niet vervoerd kunnen worden met de bestaande stadslijnen. Tenzij er natuurlijk een extra stadsbuslijn of tramlijn wordt aangeboden, maar dat zal er wel weer niet vanaf kunnen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als tram 5 in de toekomst door de Marnixstraat gaat, kan die wellicht als een uitkomst bieden. En bus 170 rijdt atm elke 10 minuten volgens mij op de hoofdas. Als deze R-Net wordt, zal de frequentie vast en zeker hoger worden, tenzij die Avl naar Uithoorn daarvoor al is gerealiseerd.Vinny schreef:
Ik denk dus dat de Westelijke binnenstad een grote puinhoop gaat worden in de spits met reizigers die niet vervoerd kunnen worden met de bestaande stadslijnen. Tenzij er natuurlijk een extra stadsbuslijn of tramlijn wordt aangeboden, maar dat zal er wel weer niet vanaf kunnen
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is echt onzin dat de bussen sneller dan de tram zijn tussen CS en Leidseplein. Als ik met een tram gelijk met een bus vanaf de Dam vertrek naar Leidseplein, ben ik ongeveer gelijk op Leidseplein. Hoogstens is die bus soms een minuutje sneller als ik echt rustig rij.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan is de bus zeker niet trager. Je spreekt jezelf tegen ;)
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er wordt gedaan alsof je minuten tijdwinst hebt als je met de bus gaat. Dat is dus in theorie niet zo. Heb het woordje trager niet gezegd. Dus niks tegenspreken.
Enige moment waar je wel iets sneller kan zijnis als er een file trams bij de martelaarsgracht staat richting cs.
Enige moment waar je wel iets sneller kan zijnis als er een file trams bij de martelaarsgracht staat richting cs.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgens de plannen is de 170 als R-Net nog de enige buslijn die in de toekomstplannen doorrijdt naar de Marnixstraat van de Amstellandlijnen. De rest keert op Station Zuid. Daar zal inderdaad dan wel een hogere frequentie aan vast hangen, voor de 170 lijkt me.Natorious schreef:
Als tram 5 in de toekomst door de Marnixstraat gaat, kan die wellicht als een uitkomst bieden. En bus 170 rijdt atm elke 10 minuten volgens mij op de hoofdas. Als deze R-Net wordt, zal de frequentie vast en zeker hoger worden, tenzij die Avl naar Uithoorn daarvoor al is gerealiseerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In het document Nieuws uit DB 30 oktober 2014 dat te vinden is op de website van de SRA staat een kort stukje over de aanschaf van nieuw trammaterieel onder de werknaam 15G. Opvallend is dat er wordt gesproken over minimaal 37 tweerichtingtrams van 30-meter die zullen worden ingezet op lijn 5 en de lijn naar Westwijk. Eerder werd gesproken over 45-meter materieel voor deze lijn, en dit zou ook de rede zijn geweest om deze lijn niet door te trekken naar Amstelstation. Mogelijk willen ze dus toch meer flexibiliteit door gekoppelde 30-meter trams in te zetten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De 2201-2204 zijn toch al de serie 15G?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Men wil de tram toch doortrekken naar Uithoorn. Zal dan een soort regiotram-light worden. Kun je denk ik beter consessie Amsterdam en Amstelland samenvoegen, zodat voor bussen en trams het onderscheid tussen stads- en streekvervoer vervalt. Per slot van rekening wordt 3/4 van de route binnen de bebouwde kom verreden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gooi dan ook gelijk Zaanstreek en Waterland daar maar bij. Zijn we ook weer van die lullige concessies af en 4 (potentieel) verschillende vervoerders in A'dam.
-
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
z'n idee dat in Rotterdam al is uitgevoerd. die concessie heet nu Rotterdam bus.Vinny schreef:Men wil de tram toch doortrekken naar Uithoorn. Zal dan een soort regiotram-light worden. Kun je denk ik beter consessie Amsterdam en Amstelland samenvoegen, zodat voor bussen en trams het onderscheid tussen stads- en streekvervoer vervalt. Per slot van rekening wordt 3/4 van de route binnen de bebouwde kom verreden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bus Rotterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je gaat de vervoerders behoorlijk over de zeik krijgen als je de beschermde thuismarkt van GVB gaat uitbreiden. Die zouden het liefst GVB nu al opgedoekt zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar is/was dat in regio Rotterdam ook niet zo dan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Daar is het openbaar aanbesteed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik lees nergens dat iemand beweert dat de bus minuten sneller is. En wat dan nog?hauptbahnhof schreef:Er wordt gedaan alsof je minuten tijdwinst hebt als je met de bus gaat. Dat is dus in theorie niet zo. Heb het woordje trager niet gezegd. Dus niks tegenspreken.
Enige moment waar je wel iets sneller kan zijnis als er een file trams bij de martelaarsgracht staat richting cs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten