Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Is die per definitie juister dan de Hermes site, want daar staat lijn 151 nu wel op?
Hoewel op lijn 125 inderdaad ook korte ritten tot Nieuwveld staan op de tijden van 151
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:25 vervalt niet. Hij staat er gewoon nog niet op. Er staan ook nog een klein aantal foutjes in.
522 is ook niet volledig, er ontbreken voetnoten wat betreft de flexhalten en de bestelling ervan.
Hij staat er wel op, als je pakweg lijn 125 opent en in de URL 125 vervangt door 025 dan krijg je dienstregeling. Maar hij wordt niet gevonden door de zoekfunctie.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Voor zover ik weet bestaat 151 niet.
125 neemt de ritten over van de 20-uitlopers.

Maar zoals ik al schreef. Er staan een paar foutjes op de hermes site.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

BrengMe schreef:
CamilleKreemers schreef:lijn 20 rijdt ook niet meer door naar Nieuwveld in de ochtend. Is dat vervallen of heeft het een nieuw nummer gekregen?
Die gaan rijden onder het nummer 151 vanaf Helmond Station.
Lijn 151 is beter om in te voeren,hierdoor zodat lijn 125 op alle haltes in Helmond kunnen stoppen,waardoor De Eeuwels 3 bussen per uur van/naar het station heeft,vooral op zaterdag komt dit goed uit met de rit om xx:35.
Haltes Binderseind,Helmondselaan,Uiverlaan,Nachtegaalaan zouden dan toegevoegd moeten worden,want lijn 125 komt er toch langs.
Verder het raar dat de zondagsdienst en avondrit van lijn 25 begint en eindigt in Gemert.Rij dan wat mij part 2 ritten als lijn 125. Hoop dat ze hem aan lijn 23 kunnen koppelen anders wordt het wel een erg dure lijn en is het voor de chauffeur ook minder saai,een hele dienst alleen maar lijn 23 of 25 rijden is erg saai.

Vandaag trouwens de 1e rit van lijn 25 genomen naar Veghel, totaal 6 reizigers. 2 reizigers gingen het hele stuk mee. 3 stapten in Gemert in en de laatste bij het Café in Handel,niet slecht voor 4 ritten in een 2 uursdienst.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Vandaag trouwens de 1e rit van lijn 25 genomen naar Veghel, totaal 6 reizigers. 2 reizigers gingen het hele stuk mee. 3 stapten in Gemert in en de laatste bij het Café in Handel,niet slecht voor 4 ritten in een 2 uursdienst.
Dat is inderdaad nog erg veel. Maar tevens valt op dat 50% 'over' Gemert heen gaat. m.a.w. dat wordt straks dus een onbetaalbare lijn. (overstappen in Gemert kan niet omdat aan de Brabantse zijde de lijn niet meer rijdt).
Ook onbetaalbaar omdat het een 2 uurlijkse bus is en een retourrit 68 minuten kost. Dus gigantische lange pauze waar in taxibedrijf eigenlijk ook niet meer mee kan doen, maar wel betaald wil worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Verknopen met een andere lijn is dan natuurlijk een reële optie.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Op zondag geldt straks het volgende:
Lijn 25 vertrekt in Helmond om .56, terugkomst een uur later .05 (11.56>>13.05)
Lijn 20 vertrekt in Helmond rond .50, terug om .11, daar valt niet mee te knopen
Lijn 24 vertrekt in Helmond om .38, terug om .15, daar schiet je ook niks mee op
Lijn 23 vertrekt om .13, terug bijna twee uur later om .48 (11.13>>12.48)

Van 25 kun je na 8 minuten de 23 gaan rijden, maar als die weer terugkomt gaat de volgende 25 pas na 68 minuten. M.a.w. daar win je niets mee.
Waarschijnlijk zijn de 20 en 23 al gekoppeld, gezien hun vertrektijden. Kan me wel herinneren dat ik dat ooit meegemaakt heb een paar jaar geleden op zondag.
Verder vertrekt er op zondag niets uit Helmond volgens mij, dus met deze dienstregeling is de 25 straks gedoemd 51 minuten stil te staan.
Opmerkelijk, is op het andere half uur rijden geen optie, dan kun je koppelen aan 24.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

Misschien anders in een lusroute rijden,lijn 125 richting Gemert en dan terug als lijn 25,volgens mij is dat te halen binnen een uur mits er in Gemert ook via een lus wordt gereden.
Helmond-Aarle Rixtel-Beek en Donk-Gemert Centrum-Pastoor Poelplein-Carrousel-Eeuwsels-Helmond (lijn 25 is 33 minuten, Pastoor Poelplein Carrousel 4 minuten en Carrousel-Helmond 19 minuten = 56 minuten rijtijd +extra bediening van de Eeuwsels)
Lus zou je het andere uur andersom kunnen rijden zodat er een 2 uursdienst ontstaat op het hele traject.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Volgens mij zijn er al lusroutes voorgesteld geweest. Ook zou je het Pastoor Poellplein kunnen loslaten als beginpunt op zondag, een aansluitende 155 is er immers niet en die halte wordt ook bediend door 121/122. Eindigen bij Gerardusplein zou al wat schelen, dan wordt alleen de halte Burg. Rietmannstraat niet bediend en dat is vanaf de Slenk en Lodderdijk nog wel te belopen (en ook vanaf het Gerardusplein). Eventueel zou ik Gemert een lus gereden kunnen worden. Ik zie er weinig in om in 1 richting als 125 te rijden en op de terugweg als 25. Wil je van Helmond naar Beek en Donk ben je klauwen vol geld en tijd kwijt, dan gaat gewoon niemand mee. Valt er in Gemert niks te koppelen met de 122? Want die zit op zondag volgens mij bij de Slenk ook even uit zijn neus te vreten. 25 heeft aankomst :30 en 122 vertrekt om :34 bij de Slenk. Dat zou mogelijk moeten zijn, helemaal als je de bus vanaf het Gerardusplein niet eerst naar het Pastoor Poellplein stuurt maar rechtstreeks naar Slenk om daar te beginnen. Dan kom je daar toch vanzelf. Maar dan krijgt de lijn op zondagen een ander eindpunt en dat is natuurlijk te moeilijk voor de reiziger (die er waarschijnlijk toch niet is).

EDIT: laat maar, stom plan, want dan zit je nog met die bus uit Eindhoven en los je de stilstand in Helmond niet op :')
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Rijd door naar Handel en Boekel, om zo het gemis aan 155 op zondag te compenseren
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Dat laatste mag niet. Arriva heeft daar het alleenrecht. Ook al rijden ze die dag niet.
Daarbij wie betaald dat? SRE niet. Brabant al helemaal niet.
Idem voor lijn 143.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door BrengMe »

Lijn 155?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Meltrain »

Het nieuwe lijnnummer voor het traject Gemert - Veghel van wat nu nog lijn 25 is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Raymond »

Opvallende keuze in de dienstregeling van lijn 1/9/11 om de vertrektijden vanaf het station te verschuiven met 5 minuten, naar de Achtse Barrier betekent dat vanuit de trein een feitelijke afname van het aantal reismogelijkheden van 4 naar 2x per uur: met vertrek om .00 is die vanuit 3 van de 4 IC's onhaalbaar en moet je in de daluren overdag 20 minuten wachten als ook de IC's van een kwartier later al zijn aangekomen. Dat betekent dus 2x per uur een volle lijn 1 en 2x per uur een veel slechte bezette rit. De natuurlijke spreiding is hiermee wel verdwenen. Lijn 9/11 vertrekken ook pas om .11/.41 en daarmee is er dus ook geen nette 10 minutendienst. Puur op basis van de dienstregeling is daar geen enkele voor: lijn 9 en 11 zijn hierdoor ook 5 minuten later terug op het station wat de treinaansluiting een stuk krapper maakt.

Het is wel goed voor de bezetting van lijn 103/145 binnen Eindhoven: dat wordt de eerste bus die de Huizingalaan bedient na aankomst van de IC's op .00/.30.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Ederveen »

Raymond schreef:lijn 9 en 11 zijn hierdoor ook 5 minuten later terug op het station wat de treinaansluiting een stuk krapper maakt.
In ieder geval voor lijn 9 zijn de tijden strakker getrokken: Vanaf Sterrebeeldenlaan voortaan standaard (behalve om 7:45 uur) om .48. Aankomsttijd op station is net als nu uiterlijk om .27, alleen geldt dat voor meer ritten. Richting Breugel is de vertrektijd vanaf station idd 6 minuten later, maar de aankomsttijd bij Sterrebeeldenlaan blijft min of meer gelijk, vanwege de kortere route via Wilhelminalaan-Veerstraat.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Dit artikel werd in het provincie Noord-Brabant topic gepost, aankondiging van de flexbus in Helmond: http://www.ed.nl/regio/helmond/reiziger ... -1.4648767
Volgens het artikel komen er twee kleine busjes waarvan één de flexlijn 552 gaat rijden en de andere gaat blijkbaar op lijn 50 naar de Automotive Campus rijden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

Zugführer schreef: Volgens het artikel komen er twee kleine busjes waarvan één de flexlijn 552 gaat rijden en de andere gaat blijkbaar op lijn 50 naar de Automotive Campus rijden.
Goed dat lijn 50 gereden gaat worden met een kleine bus,heb maar 2x op lijn 52 een instapper gehad bij de Automotive Campus....
Is het al bekend of Hermes Lijn 552 zelf gaat rijden of dat een onderaannemer zoals Twin Tours of Taxi Centrale Brandevoort hem gaat rijden?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 28 nov 2014, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkje naar wiki-pagina lijn 50 gefixed
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Lijn 50 wordt kleine bus, maar met ov chip mogelijkheid de kleine Helmondse stadsbussen waarschijnlijk. Hermes verwacht dat dit een betere lijn gaat worden doordat deze eindelijk op de campus stopt en veel sneller gaat lopen. Direct vanaf centraal of t hout. Op dit moment lopen en fietsen veel studenten vanaf station t hout. Overigens loopt de route niet zoals op de netkaart is ingetekend. Een stukje weg (afrit) is voorlopig nog niet open Is en dat duurt nog wel even. Het busje zal voorlopig keren op de campus.

Op lijn 552 is ov chipkaart geen vervoersbewijs alleen papieren ritkaarten van 1,50 zijn daar geldig. Deze zal door een taxi bedrijf gereden worden
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

MrEmiel schreef:Lijn 50 wordt kleine bus, maar met ov chip mogelijkheid de kleine Helmondse stadsbussen waarschijnlijk.
Helmondse Stadsdienst wordt al sinds de nieuwe concessie met 12 meter bussen gereden.Waarschijnlijk komt er dan zo'n ellendige handheld in een toer/taxiboer bus.
MrEmiel schreef:Een stukje weg (afrit) is voorlopig nog niet open Is en dat duurt nog wel even. Het busje zal voorlopig keren op de campus.
Het is een kruispunt en het stuk op de N270 is bijna klaar,alleen vanaf het industrieterrein is nog niet af.
MrEmiel schreef:Op lijn 552 is ov chipkaart geen vervoersbewijs alleen papieren ritkaarten van 1,50 zijn daar geldig. Deze zal door een taxi bedrijf gereden worden
Bron? Hermes heeft namelijk niets op hun site staan....
Vooral die prijs van €1,50 is nieuw voor mij. Ik vind dit schandalig,heb niet voor niets een kortingsabonnement aangeschaft,dus daar zullen ter zijner tijd de nodige klachten richting Hermes komen,Is het Studentenreisproduct wel geldig of wordt dit de Helmondflopper ?Ik betaal momenteel €0,72 voor Brandevoort-Helmond Station dit is een prijsverhoging van 108,34% :!: en zelfs meer als ik overstap op een andere buslijn(opnieuw instaptarief) en bovendien is de route korter dan de huidige lijn :')
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Ik heb de flyer als proefdruk inmiddels.
ik zal tzt deze ook online plaatsen.

helaas kan op 552 niet worden betaald met de chipkaart.
de keuze was of geen bus meer of wat er nu ligt.
door de flexroute kan je niet goed werken met een km prijs. Een apart product voor alleen 1 flexbus was te duur.
ik ben er ook geen voorstander van, maar dat terzijde.
Wat wel goed is, is de korte reserveringstijd.
De Flexbus wordt door de Atlantgroep gereden.
de wikipagina is aangepast.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Flexbus is vooral als wmo vervanger bedoeld. Op termijn zal als het aan de gemeente ligt heel helmond zon systeem krijgen
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: helaas kan op 552 niet worden betaald met de chipkaart.
de keuze was of geen bus meer of wat er nu ligt.
door de flexroute kan je niet goed werken met een km prijs. Een apart product voor alleen 1 flexbus was te duur.
Waarom is dit onmogelijk ? Je pakt gewoon altijd de lange route,infoxx springt automatisch om naar de volgende halte op de route bij een omleiding.
huibf schreef:Wat wel goed is, is de korte reserveringstijd.
Dat is dan ook het enige wat goed is aan deze bus.
huibf schreef:De Flexbus wordt door de Atlantgroep gereden.
de wikipagina is aangepast.
De plantsoenendienst gaat een buslijn rijden :shock:
Zelfs een belbus was nog beter geweest dan dit gefaal. Hoe gaat Hermes/de Atlantgroep om met capaciteitsproblemen bij evenementen of bepaalde ritten op zaterdag en woensdag?
Maar goed we zullen het zien,ik zal jullie op de hoogte houden van mijn reiservaringen met de plantsoenendienst :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Geef het een kans. Anders was er geen bus meer.
Als je de lange route invoert en de bus rijdt de korte route gaat de gps over de flos en ik heb het vermoeden dat de hersteltijd v.h. signaal te lang gaat duren.
ook zou je stevast teveel betalen, maar dat zijn enkele centen, dat lijkt me geen bezwaar.
Ik ben ook geen voorstander, maar beter dan niets. Een gewone belbus gaat gepaard met een centrale en kost je 1 uur reservatie. Niet voor niets dat ze niet werken. Ook in Belgie is het geen succes.
Een wensbus is nog verschrikkelijker.

Overigens is de lijnenkaart te downloaden.
De opmerkingen die hier eerder stonden zijn meegenomen (zelfs het detail boogje bij flight forum).
Dus mocht je iets vinden.
Laatst gewijzigd door huibf op za 29 nov 2014, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Ronald »

Wel apart dat steeds vaker de acceptatie van de ov-chipkaart overboord wordt gegooid. Blijkbaar mag een vervoerder dus onrendabele lijnen opheffen en door een willekeurig taxisysteem met een willekeurig tariefsysteem vervangen. Vreemd dat hier geen regels voor zijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Constatering klopt. Echter bij succes van de Flexbus zal de chipkaart wel geldig moeten zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten